Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #41 Skrevet 3. juli 2013 jeg tok mandlene mine i begynnelsen i forgie uke, og jeg må bare si det til alle som skal ta det, forbered dere på det verste! Jeg var veldig høy på pæra når jeg tok de! Gikk greit hos legen osv, var aleine, så gråt en del fordi jeg var redd og tåler generelt ikke smerte uten å gråte Første dagene gikk greit, og tenkte at det ikke var så gærnt som alle skulle ha det til, spiste til og med skive og generelt det meste (men med overkommelige smerter) på dag 3. Ble bedre til dag 3 og 4, men dag 5! Fyfaen for en smerte!! Da ble det hundre ganger verre.. Jeg gråt bare jeg så mat, var så sinnsykt smertefult. Bare det å kjenne på sulten og vite at du ikke får ned noe er vondt. Fikk ned verken mat eller vann da. Dette varte helt til dag 8 og jeg ringte legen. Da truet de med å legge meg inn igjen om jeg ikke fikk i meg vann.. Var ganske kjapp med å begynne å drikke på trass for at det var vondt! Og bare noen timer etter jeg hadde fått inn 1-2ltr vann, så ble jeg myyye bedre. Nå er jeg på dag 9. Det er fortsatt vondt å svelge mat (væske og hard mat går egentlig for det samme nå, det svir uansett), men trikset er å svelge det ned med vann samtidig det funker iallefall for meg! Voltaren stikkpiller var som sagt min reddende engel! Ingenting annet fungerte egentlig.. Paralgin forte fungerte iallefall ikke. Kjente godt morfinen, ble sløv, kjentes nesten som å fly! Men smerten tok den ikke. Funket i kanskje 20min, så var smertene tilbake for fult. Eneste som var negativt med voltaren var at jeg ble fryktelig dårlig i magen. Blod i avføring, fising hele tiden, forstoppelse etc. Verste er vel at stikkpillene er laget av en slags voks/olje, så når du fiser, så kommer denne smørja ut, ikke særlig deilig! Å ha kjæresten på besøk da, er ikke til å anbefale hvis du fortsatt vil ha noe sexliv! Heldigvis merket ikke min noe av det, men var veldig redd til tider.. Hendte at jeg faktisk dreit på meg når jeg trodde jeg feis. Frista veldig å putte en ob oppi der, *frustrert* Så alle som skal ta mandlene, sørg for at du spiser favorittmaten din som ditt siste måltid og fråtser i godteri og potetgull dagen før. Det vil ikke du se mye av på de 2 ukene!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #42 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har også lyst å fjerne mandlene mine, men jeg får det ikke dekka av legen. Han mener de ser små ut, og at det absolutt ikke er nødvendig. Selv mener jeg at de er en plage! Jeg har konstant puss i dem (samler seg i hull) og de hovner opp ofte. Jeg har også prøvd en annen lege og hun mente også at jeg ikke ville få det dekka. Jeg nekter å gjøre det privat. Jeg har ikke råd til å betale 35 000... Anonymous poster hash: ecd20...a96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå