Sophie-Ann Skrevet 15. mars 2012 #21 Skrevet 15. mars 2012 Dag 7 var den verste for meg, jeg tok dem med laser. Etter det ble jeg bedre for hver dag som gikk . God bedring!
Gjest Bond Skrevet 15. mars 2012 #22 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har mrBond som tar vare på meg så ingen tunge løft her! Og fint å høre at for noen tok det bare de syv forbanna dagene! Dag 7 er foreløpog så- så. Sov ikke så bra, men det var også teite slitsomme drømmer og ikke bare smerter som plaget.. Tusen takk for trøstende ord ikke meningen og stjele tråden din Bond, fikk bare litt noya. Er så redd for de smertene jeg. Har blitt tilbudt operasjon 2 ganger før, men takket nei. Håper jeg ikke feiger ut denne gangen. Er så lei de forbaskede mandlene. Første legen min spurte meg om da jeg spurte om smerter etter operasjonen var : Har du vært og lest på nettet du nå? ehhhh ja Jeg tenker at du må bare få det gjort. Jepp, det gjør jo litt vondt, men resultatene er jo verdt det! Helt helt garantert. Smertene er egentlig ikke så sterke, de er mer plagsomme synes jeg. Det er noe med at halsen er veldig upraktisk sted og at man blir hemmet så mange måter. Og jeg et utålmodig Så om det erbare smerter som sådan du er redd for, da sier jeg bare go for it!
Sophie-Ann Skrevet 15. mars 2012 #23 Skrevet 15. mars 2012 Bare husk at dette får dere igjen for i flere år fremover! Uten forkjølelser, vondt i halsen osv, det GULL VERDT .
Lille Blåklokke Skrevet 15. mars 2012 #24 Skrevet 15. mars 2012 Takk Bond. Jeg SKAL hoppe i det og bli kvitt de satans mandlene en gang for alltid. Jeg er så plaget med sånn kronisk tonnsilitt (mandelpropper) på den ene mandelen. Har flere groper i den og den ene er 2cm dyp og 2 cm bred og nå er det kommet flere groper inni den store gropa. Må stå et par ganger i uka med en hårnål nedi halsen for å pille opp fanskapet konstant redd for dårlig ånde ( stoler ikke helt på mannen min som sier han aldri har kjent noe til det ) Har dere andre fjernet de pga halsbetennelser?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #25 Skrevet 15. mars 2012 Takk Bond. Jeg SKAL hoppe i det og bli kvitt de satans mandlene en gang for alltid. Jeg er så plaget med sånn kronisk tonnsilitt (mandelpropper) på den ene mandelen. Har flere groper i den og den ene er 2cm dyp og 2 cm bred og nå er det kommet flere groper inni den store gropa. Må stå et par ganger i uka med en hårnål nedi halsen for å pille opp fanskapet konstant redd for dårlig ånde ( stoler ikke helt på mannen min som sier han aldri har kjent noe til det ) Har dere andre fjernet de pga halsbetennelser? Poster som anonym nå... Jeg har hele livet hatt veldig store mandler. Til vanlig dekket de nesten 2/3 av "røret" i halsen. Jeg har aldri hatt halsbetennelse, men når jeg var forkjølet hovnet de opp og det ble vanskelig å puste når jeg skulle sove. Har ifølge samboer muligens hatt søvnapne til vanlig. I tillegg har jeg slitt med snorking fra jeg var ganske liten. Ikke spesielt gøy å dra på klassetur/korpstur o.l. og overnatte hos venninner når man får høre at man snorker Som tjueåring kontaktet jeg lege for å spørre om de kunne fjernes. Legen kastet et blikk på dem og sendte meg til spesialist, og igjen kastet et blikk på dem, sa de var helt enorme og med fryd i blikket sa at jeg burde fjerne dem. Etter operasjonen forsvant snorkingen, jeg har ingen søvnapne og jeg har ingen problemer med å puste selv når jeg er kjempeforkjøla. For meg har mandelfjerningen gjort livet mitt bedre, og jeg har bedre selvtillit ang. det å dele rom med andre. 1
Gjest Bond Skrevet 15. mars 2012 #26 Skrevet 15. mars 2012 Er heller ikke halsbetennelser men mandelpropper som har vært problemet for min del
Lille Blåklokke Skrevet 15. mars 2012 #27 Skrevet 15. mars 2012 Poster som anonym nå... Jeg har hele livet hatt veldig store mandler. Til vanlig dekket de nesten 2/3 av "røret" i halsen. Jeg har aldri hatt halsbetennelse, men når jeg var forkjølet hovnet de opp og det ble vanskelig å puste når jeg skulle sove. Har ifølge samboer muligens hatt søvnapne til vanlig. I tillegg har jeg slitt med snorking fra jeg var ganske liten. Ikke spesielt gøy å dra på klassetur/korpstur o.l. og overnatte hos venninner når man får høre at man snorker Som tjueåring kontaktet jeg lege for å spørre om de kunne fjernes. Legen kastet et blikk på dem og sendte meg til spesialist, og igjen kastet et blikk på dem, sa de var helt enorme og med fryd i blikket sa at jeg burde fjerne dem. Etter operasjonen forsvant snorkingen, jeg har ingen søvnapne og jeg har ingen problemer med å puste selv når jeg er kjempeforkjøla. For meg har mandelfjerningen gjort livet mitt bedre, og jeg har bedre selvtillit ang. det å dele rom med andre. Så fint at det ble så mye bedre for deg Er heller ikke halsbetennelser men mandelpropper som har vært problemet for min del Uff ja de er no ............... Hærk. men er det sånn at de aldri kommer tilbake igjen nå når du har fjernet de? Har hørt noen steder at man kan få sånne fortsatt? Uff gruer meg til den undersøkelsen i morgen, det kameraet i nesa og ned i halsen mye syting på meg i dag gitt.
Mus-Katt Skrevet 15. mars 2012 #28 Skrevet 15. mars 2012 En dag mellom dag 6 og 8 får de fleste en helvetesdag, det ble jeg fortalt. Dag 7 var den jævligste smertedagene jeg har hatt noen gang, etter dette ble det bedre. På dag 10 kunne jeg spise og drikke som en mann igjen og alt var fint Så... Ja, for de fleste er det 1 dag der det er helt forferdelig og du tror du skal dø av smerte, men så er det bare den dagen... Så er det plutselig bra igjen! :D Lover!
Gjest Hyggelii Skrevet 15. mars 2013 #29 Skrevet 15. mars 2013 Ble operert torsdag forrige uke, og fikk jo beskjed at det skulle bli gradvis verre, men at skorpene skulle komme av på dag 5-7. Nå er det dag 6 og det er grusomt vondt, smertestillende fungerer ikke lenger, jeg får hverken snakket, drukket eller spist og de forbaskendes sårskorpene er faste som faen fortsett! Når endelig blir det bedre, ah? Noen som har vært gjennom dette og som kan trøste at det er snart over? Sånn veeeldig snart? Smerte kunne jeg leve med det kan man stort sett ignorere, men det er gørrkjedelig å ikke få gjort noen ting fordi det føles som om halsen er helt i krampe, og jeg er så tørst men det går jo nesten ikke an å drikke noe heller. Det jeg vil helst høre at det IKKE tar særlig lengre enn 7 dager, og at helvete er over i morgen!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2013 #30 Skrevet 15. mars 2013 Jeg fjernet mandlene for 10 dager siden, å har hatt det helt jæ... ! I dag er første dagen uten smertestiller å går greit! Du æ snart over den værste smerten æ så virkelig ingen lys i tunnelen..
Gjest Petter Skrevet 27. juni 2013 #31 Skrevet 27. juni 2013 Fjernet mandlene mine idag! Er faktisk i veldig fin form, det er ikke særlig vondt bare ubehagelig.. Dette kan også være fordi drøvelen min har hovnet opp veldig mye.. den ligger liksom bare over tunga mi eller nedi halsen Men herregud, det her skal jeg overleve! så langt så bra ihvertfall, er spent på hvordan dagene fremover blir
Gjest Bond Skrevet 27. juni 2013 #32 Skrevet 27. juni 2013 Kan vel advare at det blir nå verre over tid, men det blir bra til slutt, og det er vel verdt lidelsene, det kan jeg i alle fall påstå med sikkerhet nå!
Gjest Petter Skrevet 28. juni 2013 #33 Skrevet 28. juni 2013 Nå har jeg nettopp våknet, så det er altså dag 2! Er litt vondt siden smertestillende har sikkert gått ut, så tok dem nå og regner med at det blir litt bedre når dem begynner å fungere Våkna opp med en ganske tørr munn som gjorde det litt vondt å drikke, men klarte å drikke masse saft allikevel Det er ikke så vondt at jeg angrer på operasjonen i det hele tatt Når smertestillende begynner å funke så skal jeg prøve meg på litt loff og jordbærsyltetøy, og til middag skal jeg prøve most fiskepudding og hvit saus. Det står i skrivet at jeg skal la være å spise varm mat.. men tror dere at det går greit å spise mat som er på en temperatur som "fingeren" på en måte? kroppstemperatur? eller bør det være enda kaldere? Hilsen Petter
Gjest Petter Skrevet 28. juni 2013 #35 Skrevet 28. juni 2013 Har bare et lite spørsmål. Jeg har kjempe lyst til å reise til syden. Var dere friske i den 3 uka etter operasjonen? altså i begynnelsen av den? eller bør jeg vente med å reise på ferie?...
Gjest Bond Skrevet 28. juni 2013 #36 Skrevet 28. juni 2013 Spørs hva du vil gjøre der.. om planen er også å drikke og spise krydret mat, da var det ikke helt behagelig, men var ganske ok etter 2 uker. Bare tok litt lengre tid å få halsen helt ren og grodd, så var nok bare sterkere mat og alkohol som ikke helt gikk. Og pusten var litt pyton da
Sophie-Ann Skrevet 28. juni 2013 #37 Skrevet 28. juni 2013 Jeg lå i krampegråt på sofaen på dag 7, det var helt jævli vondt! Men det er verdt det! Jeg kunne reist til syden 3.uken, men kunne ikke drikke/spise sterk mat.
Gjest Petter Skrevet 1. juli 2013 #38 Skrevet 1. juli 2013 Dropper syden.. Gidder ikke å reise hvis jeg må ta "hensyn" til sånne ting hehe. Er på dag 5 nå og det har gått overraskende bra sånn egentlig, har ingen smerter på dagen bare om natta (Har ikke engang vondt i halsen? ) Om natta pumper det virkelig, så da er jeg nødt til å pøse på med smertestillende.. men ellers går det faktisk veldig bra. Skorpene begynner å løsne tror jeg (Fordi jeg spytter og svelger sånne ekle greier hele tia), men dem begynte allerede å løsne på dag 3.. Men jeg lurer bare på hvor lang tid det tok før dere ble ferdig med de skorpegreiene? og hvor lang tid tok det før dere var helt 100% friske? altså til alkohol, sterk mat osv.
Gjest Bond Skrevet 1. juli 2013 #39 Skrevet 1. juli 2013 Var ca etter 3 uker tror jeg? Etter 2 uker var sterk mat ikke helt behagelig, men var ok etter ca 3. Var litt sensitiv i halsen etterpå også, men ikke noe som plaget eller begrenset på noe måte. Og det belegget eller skorpene tok 2 uker for min del.. Mulig jeg var litt treg også da
Gjest Petter Skrevet 1. juli 2013 #40 Skrevet 1. juli 2013 Syntes det er så rart.. føler jeg ligger så veldig mye lenger foran "de andre" som skriver om erfaringer fra nettet. Har jo heller ikke hatt noe særlig smerter osv.. Snåle greier altså! hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå