Arkana Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #1921 Skrevet 18. oktober 2004 Så bra som man kan ha det 10 dager før eksamen og med altfor mye å lese. :o
Arkana Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #1922 Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Nå har sambo dratt på trening og jeg skal bruke de nærmeste par timene til å plotte data inn i SPSS. Det skal være ferdig til i morgen og jeg har hatt en hel uke på meg. Fikk så veldig lyst på kanelboller, så jeg rasket sammen en deig som nå står til heving. Gleder meg til de er ferdige! Og så er det Friends i kveld. Jeg har sett de fleste av de nye episodene, men jeg ser dem gjerne en gang til. Endret 31. august 2005 av Arkana
iingvild Skrevet 19. oktober 2004 #1923 Skrevet 19. oktober 2004 Nam nam med boller! Håper på noen virituelle boller sendt fra deg! Gleder meg til å bo et sted med eget kjøkken! Ikke dele med så mange. MYE mere gøy med matlaging og baking da! Kos deg!
Arkana Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #1924 Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Endelig ferdig med plottingen! Det tok sin tid. Hvis jeg trekker fra litt tid til å bake kanelboller og noen raske turer innom KG underveis har jeg brukt ca 2 timer. Nå er sambo hjemme og vi skal kose oss med kanelboller, kakao og Friends. Endret 31. august 2005 av Arkana
-Fisken- Skrevet 19. oktober 2004 #1925 Skrevet 19. oktober 2004 Du er flink, du Jeg har spist eplepai i dag, men jeg ville ha foretrukket kanelboller Mamma hadde besøk av noen venninner, derfor hadde hun bakt. (ellers baker hun aldri, det er jeg som er baker'n her i huset. Mamma vil helst lage noe som er kjapt, hun, mens jeg koser meg med å lage mat.) Lykke til med lesingen!
Gjest 1111 Skrevet 20. oktober 2004 #1926 Skrevet 20. oktober 2004 Kanelboller nå vet jeg hva jeg skal lage til familieselskapet på torsdag :-)
Arkana Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #1928 Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Onsdag, og jeg skulle egentlig vært på forelesning nå, men den skulker jeg. Skal derimot på prosjektgruppa kl. 13 senere i dag. Sambo er på seminar i hele dag og så skal han rett ut og bowle med noen venner, så jeg er alene hele dagen. Det gjør meg ingenting, skal lage pizza bare til meg selv og ta det med ro, og helst lese en del til eksamen. Bare 8 dager igjen. Endret 31. august 2005 av Arkana
Lythande Skrevet 20. oktober 2004 #1929 Skrevet 20. oktober 2004 Har du noen oppskrifter på gresskarpai???? Jeg kan tenke meg å lage det til halloween.
Arkana Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #1930 Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Har du noen oppskrifter på gresskarpai???? Jeg kan tenke meg å lage det til halloween. Pumpkin Pie 250 g hvetemel ørlite salt ½ ts sukker 100 g rapsolje 1 egg 2 ss epleeddik 3-4 ss kaldt vann 400 g renset gresskarkjøtt 1¼ dl kremfløte 1¼ dl melk 175 g brunt sukker 3 egg ½ ts kanel ørlite malt ingefær en knivsodd revet muskat Bland mel, sukker og salt. Elt inn olje, egg, eddik og isvann. Pakk i plast og la hvile i kjøleskap ½ time. Skjær gresskarkjøttet i små terninger og ha i en kjele med 1 dl vann. Kok opp og legg på lokk. La putre ca 15 minutter. La renne godt av seg. Bland fløte, melk, egg, brunt sukker og krydder. Bland sammen med gresskarkjøtt. Smør en paiform og kjevle ut deigen. Prikk bunnen og hell i fyllet. Stek ved 200 grader i ca 1 time. Endret 27. august 2005 av Arkana
Lythande Skrevet 20. oktober 2004 #1931 Skrevet 20. oktober 2004 Tusen takk Arkana - denne skal jeg lagre godt.
Arkana Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #1932 Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Bare hyggelig. :-) Nå er jeg skikkelig sulten. Spiste en kanelbolle til frokost kl. 09 og etter det har jeg ikke spist noe som helst. Pizzadeigen er straks ferdighevet. Tomatsaus har jeg heldigvis nok av i fryseren, og fyllet blir rester av grillet kylling, løkringer, chiliringer og ost. Nam nam. På fredag skal sambo og jeg ha en koselig, romantisk kveld sammen. Vi skal først på kino og så skal vi spise god middag på en restaurant. Det kommer til å bli så koselig. Endret 31. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #1933 Skrevet 21. oktober 2004 Så deilig å være ferdig med all undervisning, og i dag var også siste dag med praksis. Sambo har utrulling i dag, så han rekker ikke å komme hjem mellom jobb og trening. Men det er helt greit, jeg skal lage meg god indisk mat og lese litt. Sambo har så mye avspasering til gode at han bl.a. skal ta seg fri alle fredagene resten av året, så i morgen skal vi kose oss. Ta en tur ut og handle, så blir det kino og så god middag på restaurant.
-Fisken- Skrevet 21. oktober 2004 #1934 Skrevet 21. oktober 2004 Det hørtes deilig ut, morgendagen blir sikkert super
iingvild Skrevet 21. oktober 2004 #1935 Skrevet 21. oktober 2004 Høres ut som du får en super dag i morgen! Kos deg masse! :D
Arkana Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #1936 Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hei Fisken og Iingvild! Satt i sofaen og leste, og plutselig våkner jeg og oppdager at jeg har sovet (godt!) i 1½ time. Jeg trengte det. Sov svært lite natt til i går, og i natt våknet jeg kl. 4 og oppdaget at sambo også var våken. Så vi lå der i mørket, koste litt på hverandre og pratet om ting og tang og etterhvert kom pusekatten og ville ha selskap hun også. Det var rett og slett koselig og ja...romantisk faktisk! Det å våkne samtidig og så bare ha samme ønske om en liten kos og prat i mørket. Endret 31. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #1937 Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Jeg har en cardigan. En stilig, varm og utrolig myk og deilig cardigan som jeg kjøpte for bare noen uker siden. Jeg har også en katt. En herlig, søt liten pus, som har satt seg som mål å på et eller annet vis totalt kle nevnte cardigan med hår. Hun har aldri vært interessert i klærne mine, naturlig nok siden hun er katt. Men det er blitt ganske så tydelig at hun har satt sin elsk på denne. Samme hvor jeg legger den fra meg kan du banne på at katten er vel plassert oppå den innen 30 sekunder. Jeg prøvde å legge den bak sofaputene en kveld, og da vi våknet neste dag hadde katten gravd fram en liten flik som hun lå og ruget på med en fornøyd mine. Hun har aldri vært interessert i å ligge i kontorstolen min, fordi den er av skinn. Men hvis jeg har lagt cardigan'en fra meg oppå den, og går på do, gjett hvem som ligger vel plassert oppå den når jeg er tilbake? Når jeg har den på meg kan hun jo ikke ligge på den, trodde jeg. Men det har gått opp for meg at denne katten er ganske utspekulert. Hun hopper opp på spisebordet når jeg går forbi (med cardigan på) og så mjauer hun og strekker seg mot meg. Det kan jeg selvsagt ikke motstå så jeg må ta henne i armene og hun kroer seg sammen og gnir ansiktet i armkroken og vips er nok et kilo hår vel plassert på plagget. Det er vel unødvendig å si at jeg ikke har kunnet bruke den cardigan'en utendørs siden jeg kjøpte den. Jeg får satse på at vaskemaskinen får bort det meste av pelsen og så sørge for at den er meget godt innelåst når jeg ikke har den på meg. Endret 31. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #1939 Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Så skjønn katt du har Ja, veldig søt. Det er derfor jeg ikke har sagt noe på at hun sover på....ja, du vet hva....i sofaen akkurat nå. Endret 31. august 2005 av Arkana
iingvild Skrevet 22. oktober 2004 #1940 Skrevet 22. oktober 2004 Ha en kjempe fin helg! Store planer? iingvild
Fremhevede innlegg