Arkana Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4521 Del Skrevet 14. juli 2006 Man kan gå fra Lysaker til CC-Vest. Kjapt og enkelt med toget, faktisk. ← Ja, det har du jo faktisk rett i. Jeg er så vant til å kjøre dit og legger da mest merke til bussen og trikken, men det går jo selvsagt tog også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4522 Del Skrevet 14. juli 2006 Til tross for at jeg ikke sovnet før 2 i natt var jeg lys våken kl 9 og med masse energi. En kjapp dusj, varme rundstykker med ost til frokost og så har jeg stort sett vært aktiv i hele dag. Har vasket badet, satt på en maskin klær som snart skal henges opp, tatt ut av oppvaskmaskinen og satt inn det som er skittent, vasket for hånd det som ikke tåler maskin, bakt en fruktkake og vasket opp det utstyret jeg brukte der, laget dressing til tacoen i kveld, swifret og vasket gulv, tørket støv i stua, tømt alle søppelbøttene (vi har faktisk 5 i vår toroms leilighet, gidder nemlig ikke gå så langt for å kaste ting). vannet plantene og lekt med pusen. Kaken står og avkjøles nå, skal smake på den straks. Har aldri laget denne kaken før, så jeg er spent. Blir spennende å se om det blir baby i dag eller ikke, og om vi da får besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4523 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) I dag er det forøvrig ikke bare den franske nasjonaldagen, men broren min fyller 25 år. (Og sannsynligvis er det en liten jente som også får bursdag i dag...) Og det betyr at det bare er 15 dager til jeg selv har bursdag. Endret 14. juli 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barkebille Skrevet 14. juli 2006 #4524 Del Skrevet 14. juli 2006 Legger igjen en hilsen i nabolaget, ser du har en stor interesse av mat og er til stor nytte for andre på jakt etter oppskrifter - trivelig å dele erfaringer God helg Arkana ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4525 Del Skrevet 14. juli 2006 God helg Arkana ! ← God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4526 Del Skrevet 14. juli 2006 Så blir det både baby og taco i dag. Den lille jenta er i skrivende stund nøyaktig 2 timer gammel og den nybakte tanten er på vei til oss for å spise middag og med mye rart å fortelle. Tipper hun er sulten, hun og moren hadde visst fått stappet i seg en pølse rett før tre, og det er alt de har spist siden grytidlig i dag morges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. juli 2006 #4527 Del Skrevet 14. juli 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4528 Del Skrevet 14. juli 2006 God helg! ← God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. juli 2006 #4529 Del Skrevet 14. juli 2006 Slit'an med ny skjerm til maskina! Og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 14. juli 2006 #4530 Del Skrevet 14. juli 2006 Så koselig med en ny, liten prinsesse til verden Var venninnen din til stede under fødselen? Tipper hun i såfall har mye å fortelle! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4531 Del Skrevet 14. juli 2006 Slit'an med ny skjerm til maskina! Og god helg! ← Takk, og god helg til deg også! Så koselig med en ny, liten prinsesse til verden Var venninnen din til stede under fødselen? Tipper hun i såfall har mye å fortelle! Ha en fin helg! ← Jepp, både hun og moren var til stede. Og jeg har fått full rapport under middagen! Må si jeg nesten gleder meg til å føde selv etter å ha hørt historien. Til tross for en lang fødsel med tette rier siden onsdag, kraftig bekkenløsning og et sterkt behov for epidural halvveis i forløpet virket det hele veldig rolig og greit, og det første moren sa da babyen var ute var visst "Det var vel ikke så verst." Så det lover godt. Gleder meg til å hilse på den lille om noen dager. God helg til deg også forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juli 2006 Forfatter #4532 Del Skrevet 15. juli 2006 I dag stod vi opp tidlig (tidlig til helg å være = kl 10), og etter frokost dro vi til byen og handlet bursdagsgave til broren min. Deretter kjørte vi helt til Ammerud og gikk tur opp til Lilloseter og ned igjen. Koselig, og været var jo nydelig. Stoppet på Ica Maxi på Skøyen og handlet på veien hjem. Var godt med en dusj etterpå, selv om turen ikke var slitsom så var det varmt og jeg hadde smurt meg med solkrem. Nå skal vi slappe av litt før det blir grilling. Og så har jeg laget jordbæriskrem til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. juli 2006 #4533 Del Skrevet 15. juli 2006 Kose dere med grilling og is! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 19. juli 2006 #4534 Del Skrevet 19. juli 2006 Du slapper av og koser deg regner jeg med! Har du en god oppskrift på Tiramisu? Fikk litt dilla da jeg var på ferie nemlig sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #4535 Del Skrevet 19. juli 2006 Du slapper av og koser deg regner jeg med! Har du en god oppskrift på Tiramisu? Fikk litt dilla da jeg var på ferie nemlig sommer ← Jepp, nyyyter sol og sommer. Og fra og med neste uke har samboeren min ferie. :-D Her er "min" tiramisu-oppskrift: 3 eggeplommer 75 g sukker en dæsj kahlua eller kaffelikør 500 g mascarpone ost 2 dl kald sterk kaffe/espresso 14 fingerkjeks 25 g revet sjokolade kakaopulver Visp eggeplommer og sukker godt sammen. Ha i mascarpone og visp til røren blir glatt og lys. Tilsett 1 ss av likøren og visp godt. Bland resten av likøren med kaffen. Dypp fingerkjeksene i kaffeblandingen og legg halvparten i bunnen av en form. Bre over halvparten av mascarponeblandingen, dryss over litt revet sjokolade. Legg resten av kjeksene oppå, bre over resten av røren og dryss over resten av sjokoladen. Dekk til og sett i kjøleskap i 2 timer. Dryss over kakaopulver før servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 19. juli 2006 #4536 Del Skrevet 19. juli 2006 Takk :-D Den må forsøkes, får se om det ikke blir til helga gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 20. juli 2006 #4537 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei Arkana! Stakk innom her, og lurer på hva det spillet dere spiller er? Carcassone? Liker veldig godt å spille spill, og er veldig åpne for nye ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #4538 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei Arkana! Stakk innom her, og lurer på hva det spillet dere spiller er? Carcassone? Liker veldig godt å spille spill, og er veldig åpne for nye ideer ← Her kan du lese litt om Carcassonne. Dette er også det billigste stedet å kjøpe det fra. Som du kan se er det flere expansion packs som gir mange nye muligheter. Hele familien er hekta! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #4539 Del Skrevet 21. juli 2006 Lurer på om det var tropenatt i natt? I allefall var det 21,5 grader da jeg la meg i to-tiden. Og jeg våknet kl 10 og fikk ikke sove mer pga varmen. I dag er siste arbeidsdag for samboeren min før tre ukers ferie. I morgen begynner vi med flislegging av kjøkkenet. Gleder meg til å se hvordan det blir! Har bestilt time til fjerning av tannsten på pusekatten i neste uke. Håper det går greit, hun er jo så redd dyrleger, men vi får heldigvis lov å være med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. juli 2006 #4540 Del Skrevet 21. juli 2006 Det var 18.5 grader da jeg så kl 7.30 i dag, så var ikke tropenatt hos oss i alle fall. Sannsynligvis ikke ved Færderfyr heller. Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg