Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen! Håper du får en flott dag Arkana! :)

God morgen Kelsey! Håper du også får en strålende dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings!

Men du har vel ikke stått opp ennå du, lille syvsover :ler:

:oops: Nei, jeg har nok ikke det. Har akkurat kommet ut av dusjen og venter på at samboeren min blir ferdig så vi kan spise frokost. *veldig sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag i dag:

Humør: :-D

Vær: :forvirret:

Nå skal vi straks spise frokost, og jeg er skrubbsulten! Katteteppet er tørt og rent. Ingen verdens planer for dagen, bare nyte livet. :)

Reker i karri (4 pers.)

1 kg rå reker

40 g smør

1 hakket løk

1 presset hvitløksfedd

1 ss karripulver

⅔ dl hvetemel

5 dl melk

¼ ts revet muskat

¼ ts paprikapulver

1 ss sherry

Rens rekene, men behold halene. Smelt smør og surr løken blank. Tilsett hvitløk, karri og mel og rør godt. Ta kjelen av platen og rør litt etter litt inn melk, muskat og paprika. Sett over varmen igjen og rør til sausen koker og tykner. Tilsett reker og sherry og rør over varme i 2 minutter, eller til rekene er gjennomkokte.

Reker med fetaost (6 pers.)

24 store rå reker

2 ss olivenolje

4 hakkede sjalottløk

2 ts revet sitronskall

1 ss hakket oregano

1 ss hakket persille

1 ss hakket timian

2 hakkede tomater, uten skinn eller frø

200 g smuldret fetaost

30 g smør

1 finhakket løk

4 knuste hvitløksfedd

en boks hermetiske tomater

2 ss tomatpuré

⅓ kopp tørr hvitvin

½ kopp kyllingbuljong

½ ts sukker

Rens rekene og stek dem i olje med sjalottløk, sitronskall og pepper til de skifter farge.

Lag tomatsaus ved å frese løk og hvitløk i smøret. Tilsett tomatene, tomatpuré, vin, kraft og sukker og la koke litt. Kjør glatt i hurtigmikser og sil. Bland tomatsausen med rekene, urtene og tomatene og varm opp. Server med et dryss av ost.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut :-)

Hva består frokosten av?

*nysgjerrig*

Rundstykker, bløtkokt egg, diverse oster og kjøttpålegg, postei, italiensk salat og melk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundstykker, bløtkokt egg, diverse oster og kjøttpålegg, postei, italiensk salat og melk. :)

Nam!

(men ville hatt te til og jeg da :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Estrela! Takk for hilsen igjen!

Ah, nå er jeg god og mett. Helga tredje klesvask er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med Pashmina da?

Tenkte jeg skulle ta en titt gjennom dagboka di idag for å finne noe som frister. har ikke tilgang til min egen kokebok nå som jeg ikke har pc. men noe må jeg finne som faktisk smaker noe! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvordan går det med Pashmina da?

Tenkte jeg skulle ta en titt gjennom dagboka di idag for å finne noe som frister. har ikke tilgang til min egen kokebok nå som jeg ikke har pc. men noe må jeg finne som faktisk smaker noe! :)

:klem:

Har høstet i morges, så jeg er oppe i 24 flasker. Nå når jeg bruker ferie-funksjonen mye mer sparsomt får jeg høstet mer, men samtidig må jeg passe på så veldig for det skal ikke mye til før de blir overmodne.

Håpre du finner noe spennende da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :-)

HVa er dagens planer? Slappe av? :)

Ingen spesielle planer. Har vasket en maskin med klær og holder på med nr 2. Har vannet planter også. Dagens middag (hjemmelaget biffgryte) står og putrer på komfyren. Skal spille litt mer RCT2 nå. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesielle planer. Har vasket en maskin med klær og holder på med nr 2. Har vannet planter også. Dagens middag (hjemmelaget biffgryte) står og putrer på komfyren. Skal spille litt mer RCT2 nå. :sjarmor:

RCT2, hva er det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sluttet å bruke ferie-funksjonen, hun får bare være sur inniblandt, for det betyr flere tomater på meg :wink:

Trenger hjelp av deg igjen jeg, hvem tok med tomaten til europa? vikinger? portugiser? spanjoler?

Tror jeg skal prøve å lage noen snickers-muffins seinere i dag.. eller, rettere sagt, få noen andre i familien til å handle snickers og bake til meg :ler:

Kos deg med biffgryte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...