Arkana Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #3421 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hadde en ganske absurd drøm i natt. Jeg drømte at jeg og samboeren min skulle ha barn (og av en eller annen grunn så jeg ut som Debra i Alle Elsker Raymond). Så jeg lå der i en seng med en gyselig rosa kjola på, veldig opptatt av at jeg ikke skulle være naken. Og samboeren min lå ved siden av meg og spilte et spill. Og i senga ved siden av oss lå en kollega av samboeren min som av en eller annen grunn skulle være med på fødselen. Jeg lå og tittet ut av vinduet og det var noen jenter på en plen som danset og sang en sang med bare tall, og jeg tenkte at det var godt barnet vårt ikke skulle veie like mye som det tallet de sang. Og denne kollegaen til samboeren snakket varmt om en gryte som kona hans hadde født i, og hvor beæret han ville føle seg om jeg kunne føde i den samme gryta. Så han dro fram en diger gryte med lokk, og inn i den lå en hel kalkun med grønnsaker og saus rundt. Så samboeren min måtte gå og vaske den først, før jeg kunne føde i den. Men da han kom tilbake hadde jeg allerede født, en gutt og en jente og lå ute i en solseng midtvinters for å slappe av. Og så hadde jeg gitt ungene noen aldeles teite navn, tror gutten skulle hete Terta (som visstnok var etter faren min, og svigermor ble dødelig fornærmet fordi hennes navn ikke hadde blitt brukt). Hmmm... lurer på hva dette kan tyde på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #3422 Del Skrevet 28. oktober 2005 I dag sov jeg til 10. Veldig deilig å faktisk føle seg uthvilt og opplagt, har vært så trøtt og sliten de siste dagene. I dag har jeg egentlig fri, men må på et møte halv to. Hadde tenkt at sambo kunne hente meg, men det blir litt vanskelig å koordinere siden jeg ikke vet akkurat når jeg er ferdig, og han må kanskje jobbe litt overtid for det er noe problemer med et eller annet. Og selv om jeg blir ferdig og ringer ham og hører at han også er ferdig, så tar det ham nesten en halvtime å kjøre til instituttet, og da kunne jeg kommet meg hjem på egenhånd. Så, hvor deilig det enn er å slippe den overfylte bussen, så tror jeg at det er greiest likevel. Senere i kveld skal vi jo, som tidligere nevnt, ut og spise og på kino sammen med broren min. En fin fredag i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 28. oktober 2005 #3423 Del Skrevet 28. oktober 2005 Utrolig bra drøm!!! Ha en fin dag! Brownies etter din oppskrift står i ovnen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #3424 Del Skrevet 28. oktober 2005 Utrolig bra drøm!!! Ha en fin dag! Brownies etter din oppskrift står i ovnen nå ← Brownies..... Du som er gravid har vel hatt noen rare drømmer, eller? En av sambos kollegaer er gravid, og hun forteller hver morgen om de merkeligste psycho-drømmene hun har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #3425 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg er så sulten *romle romle* Bør nok lage meg noe å spise, for jeg holder ikke ut i to timer til vi spiser ute. Tenkte kanskje på speilegg, eller toast eller kanskje restene av løksuppen fra i går. :klø: Det var heldigvis kort møte i dag, og det er over dobbelt så mange praksissteder som det er studenter på kullet, så dette går nok bra. Jeg har store problemer med å bestemme meg, men heldigvis har vi noen dager på oss. Blir ikke noe sommerferie neste år nei (i beste fall et par dager i midten av august), men heldigvis regner jeg med at Lånekassen gir støtte i sommermånedene. Det er forsåvidt greit, vi hadde ikke tenkt å reise bort neste år heller. Kanskje vi tar en langhelg i København eller Stockholm, og vi skal pusse opp litt mer, og spare litt til bryllupet året etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 28. oktober 2005 #3426 Del Skrevet 28. oktober 2005 Brownies..... Du som er gravid har vel hatt noen rare drømmer, eller? En av sambos kollegaer er gravid, og hun forteller hver morgen om de merkeligste psycho-drømmene hun har. ← Har hatt mange groteske drømmer, ja Men ganske lenge siden sist nå, faktisk. Tror ikke jeg sover godt nok for tiden... Skal dere ha praksis i sommerferien, siden du ikke får ferie? I såfall får du sikkert støtte fra lånekassen i ferien! Kos dere masse i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #3427 Del Skrevet 28. oktober 2005 Skal dere ha praksis i sommerferien, siden du ikke får ferie? I såfall får du sikkert støtte fra lånekassen i ferien! Kos dere masse i kveld! ← Ja, dessverre. Men jeg regner med vi får støtte fra Lånekassen da, ellers ville de jo ikke kunne gjennomført dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter #3428 Del Skrevet 29. oktober 2005 Den nye Elling-filmen var morsom. Jeg lo skikkelig godt flere ganger. Vel verdt å se! De viste trailer for en ny Pink Panther-film med Steve Martin først og da begynte vi å snakke om at det hadde vært gøy å se de gamle igjen. Så etter filmen gikk vi på Video Nova og kjøpte hele samlingen av de gamle Pink Panther-filmene, og så den ene mens vi spilte. Sambo stod opp 9 i dag og måtte dra på jobb. Det er visst noe greier som skal være ferdig til mandag som de har slitt med. Men han kommer hjem ganske snart så skal vi handle litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #3429 Del Skrevet 29. oktober 2005 God lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter #3430 Del Skrevet 29. oktober 2005 God lørdag! ← God lørdag til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 29. oktober 2005 #3431 Del Skrevet 29. oktober 2005 En liten god helg klem , og siden det er halloween, et lite MWUAHAHAHA fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter #3432 Del Skrevet 29. oktober 2005 En liten god helg klem , og siden det er halloween, et lite MWUAHAHAHA fra meg ← Muahaha til deg også! Håper du får en riktig og Halloween-fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter #3433 Del Skrevet 29. oktober 2005 Leste i Aftenposten i dag at New Orleans (kreolsk restaurant) har åpnet igjen! Det har vært min favorittrestaurant lenge, og jeg ble veldig lei meg da den stengte. Det er flere år siden, men jeg tenker på det ofte når vi planlegger å gå ut. De hadde så utrolig god mat. Gleder meg til å prøve dem igjen, håper de ikke skuffer. Kreolsk fiskegryte med reker og ris (6 pers.) 2,5 dl tørr hvitvin 12 store rå reker 4 finhakkede vårløk 50 g smør 1 ss cajun spice mix ¼ ts søt paprikapulver ½ ts basilikum 3¾ dl fløte 650 g hvit fiskefilet 2 ts sennepspulver 5 dl kokt ris Hell hvitvin i en kjele, ha i rekene og kok forsiktig til de er møre. Ta opp av kjelen, skrell dem og la dem renne av. Ta vare på vinen. Fres vårløk i 2 ss smør, rør inn halvparten av krydderblandingen, paprikapulver, basilikum og fløte. Når det koker ha i vin og reker og la småkoke ca 3 minutter. Krydre fisken med resten av krydderblandingen og sennepspulveret. Stek den mør i olje og smør og skjær i små stykker. Legg risen i en ildfast form, legg fisken oppå og hell over rekesausen. Stekes ved 200 grader i 10 minutter. Jambalaya 800 g kylling m/ben, 400 g kylling u/ben 100 g bacon 1 løk 3 fedd hvitløk 2 ss olivenolje 12-16 scampi 150 g langkornet ris 1 boks hermetiske tomater ½ liter hønsebuljong ½ g safran 2 røde chili 1 ts salt ½ ts timian 1 ss presset saft av lime 100 g kokt skinke 200 g grønne erter 100 g krydret pølse (f.eks chorizo) Skjær bacon i terninger og stek i olje. Tilsett hakket løk, hvitløk og scampi og la steke noen minutter. Ta opp scampiene og hold dem varme. Tilsett kylling i biter og stek godt. Ha i ris og rør godt. Tilsett tomater, kraft, safran, hakket chili, salt, timian og limesaft. Kok opp og la trekke ved svak varme i 20-30 minutter. Tilsett skinke i biter, erter og pølseskiver. La trekke i 5-10 minutter. Tilsett scampi og la alt bli varmt. Server med godt brød og aïoli. Vaniljepai (8 porsj.) 3¾ dl hvetemel 1 ts bakepulver 60 g smør ⅔ dl sukker 8-10 dråper vaniljeessens 1 egg 5 dl melk 1 kanelstang 2 stk sitronskall 3 eggeplommer 1¼ dl sukker ⅔ dl maismel 45 g smør Bland mel og bakepulver og smuldre inn smøret. Tilsett sukker, vaniljeessens, egg og nok kald melk til en fast deig. Varm 3¾ dl melk med kanel og sitronskall til under kokepunktet. Ta av varmen og la stå 10 minutter. Pisk eggeplommer og sukker over vannbad til det tykner. Bland resten av melken og maismel. Hell over eggeplommene og sil over den varme melken. Kok forsiktig til melken tykner. Ta av varmen og pisk inn smøret. Avkjøl. Del deigen i to. Kjevle den ene til en leiv som dekker en 23 cm paiform. Legg i fyllet og dekk med resten av deigen. Stek ved 200 grader i 25 minutter. Server med en sterk fruktsaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #3434 Del Skrevet 30. oktober 2005 Da var det søndag. Sambo måtte på jobb i dag også, men sånn er det bare. Heldigvis jobber han sjelden overtid. Tror ikke jeg hadde klart å være sammen med en mann som var på jobb 12 timer om dagen og gjerne i helgene også. Pusekatten kom og sov ved siden av meg etter at sambo hadde dratt på jobb. Det er så søtt, koselig å ha henne der. Og om kvelden når vi legger oss kommer hun og sover i kroken, da er vi alle samlet i senga, den lille familien vår. Skal straks begynne på middagen. Skal lage marokkansk lammetagine i dag, den skal få koke lenge og vel. Lurer på om broren min kommer i kveld og ser Mythbusters med oss. Han har gjort det de siste ukene da, så jeg regner med det. Får vente med desserten til han kommer. Tenkte vi skulle ha nystekt epledrøm med vaniljeis. Det er god høstdessert. Epledrøm 200 g hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 100 g sukker 100 g margarin 1 egg 4-5 revne epler Bland det tørre. Smuldre smøret i og tilsett egget. Del deigen i to. Litt mer enn halvparten trykkes ut i en paiform. Dekk med de revne eplene. Strø gjerne kanel og sukker over eplene. Kjevle ut resten av deigen og legg oppå som lokk. trykk sammen ved kanten. Prikk med gaffel. Stekes ved 175 grader, midt i ovnen i ca. 30 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 30. oktober 2005 #3435 Del Skrevet 30. oktober 2005 mmm..den kreolske fiskegryten hørtes nam ut.. Lagde noe lignende en gang, kreolske reker. Var vel hakkede tomater, creme fraiche, chili, paprika, løk og masse store reker... Nå ble jeg sulten ja... Ha en flott søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #3436 Del Skrevet 30. oktober 2005 Nå er jeg skikkelig stappmett på deilig middag. Godt det enda er minst en time til broren min kommer, så får maten synke litt før desserten. I dag har jeg virkelig skurt og skrubbet på badet. Det var egentlig ikke planen, men ånden kom over meg. Jeg har vasket godt inni alle skap og hyllene, kastet masse greier jeg har innsett at jeg aldri kommer til å bruke mer (gammel sminke, neglelakk, hårspray og skum i billige merker osv), utrolig hvilken forskjell det gjorde. I morgen har jeg egentlig fri, men skal møte enn på gruppa mi for å fortsette den "terapi"-greia vi begynte med forrige tirsdag. Tar bare en time, så det går greit. Tirsdag har jeg aller siste undervisning for dette semester. Har tre praksisdager igjen da, en neste uke og to uken etter. Herlig at alt går mot slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #3437 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det var det for i dag. Skal slappe litt av, og så lesing. Ute er det regn og tåke, men inne er det varmt og godt, og en liten pus sover søtt på sofaen. Lurer på om jeg skal spise resten av gårdagens dessert til lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #3438 Del Skrevet 31. oktober 2005 Stakkars sambo sliter veldig med utrullingen i dag. Han blir nok veldig sen fra jobb. Jaja, jeg skal kose meg alene da. Jeg er skikkelig skrubbsulten, så nå blir det middag, så får han heller varme det opp senere. Jeg har sånn problemer med å velge praksisplass (har frist til onsdag med å sette opp fire valg). Det er så mye som er spennende, men det må være noe jeg kan like å jobbe med over såpass lang tid. Og det er også en bonus om det er greit å komme seg dit = ingen steder utenfor Oslo. Jeg tror ikke jeg hadde orket å ha et praksissted eller en jobb som lå veldig langt unna, det tar mye energi å bruke lang tid til og fra jobb. Selvsagt er jo selve jobben, faget og miljøet der det aller viktigste, men litt ekstra tid til andre ting hver dag er ikke å forakte. Jeg er også veldig usikker på om jeg skal velge praksissted ut fra ren interesse eller om jeg skal velge noe som kanskje passer med fordypningsområdet mitt, det jeg vil jobbe med etter utdannelsen eller hovedoppgaveemne. Vi får se hva det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. november 2005 Forfatter #3439 Del Skrevet 1. november 2005 Stakkars sambo kom ikke hjem før 22 i går. Kjedelige greier, han sliter visst. Problemet er at det er en annen som har programmert greiene, og den personen jobber ikke i firmaet lenger, så samboeren min må nøste opp "spaghetti-kodingen" (som han kalte det i morges) til denne fyren. Jaja, jeg rådet ham nå til å spørre noen andre, det trenger da ikke være akkurat han som må slite med dette og kanskje en annens øyne kan se det litt annerledes. Det er mulig sambo ikke kommer hjem før sent i dag heller, han tok med treningsbagen på jobb for han regnet ikke med å kunne dra hjem mellom jobb og trening og kanskje må ha skippe treningen også. Jaja. Jeg og pusen klarer oss alene da. Skal slappe av i sofaen etter langt kurs, se WSeks Som Oss" og spise popcorn. Siste undervisningsdag i dag. Tror det blir ganske slunkent oppmøte, mange har nok spart opp fraværstimene sine for å være borte siste dag. Jeg skjønner det jo forsåvidt godt da, med eksamen hengende over oss. Og siste dag blir gjerne litt rar, ikke så viktig som de andre. Praksis i morgen istedet for torsdag (da var veilederen min opptatt). Fri på torsdag, på fredag velger vi fordypningssekvens (krysser alt jeg har for at jeg får det jeg ønsker meg!) og så har jeg et møte med en av professorene angående hovedoppgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. november 2005 Forfatter #3440 Del Skrevet 1. november 2005 Da jeg kom hjem i dag satt sambo og spilte WoW. Herlig, for det betyr at alt gikk bra med utrullingen. Han hadde til og med vasket hele kjøkkenet og gjort noe forefallende arbeid som har ventet en stund. Han er bare verdens beste mann. Jeg må ha gjort noe vanvittig godt for å ha fått ham. Jeg tenker faktisk ofte på at jeg ikke kan forestille meg en mann som er snillere, mer generøs og fantastisk eller en flottere kjæreste enn ham. Føler meg uendelig heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg