-Fisken- Skrevet 18. juni 2004 #321 Del Skrevet 18. juni 2004 Godt med sånn mat innimellom og Hvem har skrevet boken? Lurer på om jeg har lest den. Ha en fin fredagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #322 Del Skrevet 18. juni 2004 Godt med sånn mat innimellom og Hvem har skrevet boken? Lurer på om jeg har lest den. Ha en fin fredagskveld Sophie Kinsella, samme forfatter som skrev Shopaholic-bøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 18. juni 2004 #323 Del Skrevet 18. juni 2004 Takk for hilsen i dagboka mi Arkana. Må innrømme at jeg har smuglest her inne noen ganger også :oops: Takk for tips om Access forresten. Har fått tak i det nå, åpnet det i stad, men skjønte ikke så mye foreløpig. Skal lese litt hjelpefiler o.l. i helga, så blir det kanskje kokebok på meg snart :-) Ha en flott helg ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #324 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei Kelsey! Takk for hilsen tilbake. Ha en fin helg du også, og håper du får i gang kokeboka di. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #325 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Og en ny dag har kommet! Vi har faktisk nettopp stått opp. Vi latet oss skikkelig og etter litt *kremt* () dusjet vi sammen og nå later vi oss litt til mens vi venter på at brødet skal bli ferdig stekt. Skal bli godt med felles frokost for første gang på 2 uker (forrige helg var han opptatt). Vi skal en liten tur i byen etterpå, og ellers har vi ingen planer for dagen. Slik skal en helg være! Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #326 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) American Hot Chili Beef Pizza pizzabunn og tomatsaus 1 løk i tynne skiver 1 knust hvitløksfedd ½ hakket gul paprika 1 ss olivenolje 175 g malt oksekjøtt, evt karbonadedeig ½ ts chilipulver ½ ts malt spisskummen 220 hermetiserte kidney bønner 30 g jalapeño i skiver 60 g mozzarella 60 g revet Monterey Jack ost hakket persille Bre tomatsaus over pizzabunnen. Stek løk og hvitløk mykt i litt olje. Tilsett så kjøttet, chili og spisskummen og stek ca 5 minutter. Ta av varmen og rør inn bønnene. Smak til med salt og pepper. Fordel over pizzabunnen. Strø over jalapeño, mozzarella og revet ost. Drypp over olivenolje, dryss på salt og pepper og stek ved 200 grader i 18-20 minutter. Dryss over hakket persille før servering. Avocado og skinke pizza pizzadeig og tomatsaus 4 soltørkede tomater, hakkede 30 g hakkede sorte oliven 4 små endivesalatblader, strimlede 4 små raddicchosalatblader, strimlede 1 avocado i skiver 60 g røkt skinke i veldig tynne skiver 60 g blåmuggost i små biter hakket kjørvel Bland soltørkede tomater og oliven i pizzadeigen. Kjevle ut og smør med tomatsaus. Fordel salat og avocado over. Legg på lett sammenkrøllede skinkeskiver. Dryss over osten. Drypp med olivenolje, salte og pepre. Stek ved 200 grader i 18-20 minutter. Dryss på kjørvel før servering. Florentine Pizza 250 g kokte poteter 60 g smør 125 g hvetemel 2 ts bakepulver ½ ts salt 2 ss revet parmesan tomatsaus 175 frisk spinat 1 liten rød løk i tynne skiver ½ ts revet muskat 2 hardkokte egg 15 g loffsmuler 60 g revet jarlsberg eller cheddar 2 ss mandelflak Mos potetene med smøret, avkjøl. Sikt mel, salt og bakepulver sammen og rør inn potetene og parmesan. Kjevle ut og smør på tomatsaus. Stek løken myk i litt olje, tilsett spinat og la den falle sammen. Sil av evt overflødig væske. Fordel på pizzaen og dryss over muskat. Bland sammen loffsmuler, mandler og ost og dryss over. Olivenolje, salt og pepper drysses over. Stek ved 200 grader i 18-20 minutter. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 19. juni 2004 #327 Del Skrevet 19. juni 2004 Og en ny dag har kommet! Vi har faktisk nettopp stått opp. Vi latet oss skikkelig og etter litt *kremt* () dusjet vi sammen og nå later vi oss litt til mens vi venter på at brødet skal bli ferdig stekt. Skal bli godt med felles frokost for første gang på 2 uker (forrige helg var han opptatt). Vi skal en liten tur i byen etterpå, og ellers har vi ingen planer for dagen. Slik skal en helg være! :-) Å, hørtes herlig ut Deilig med en avslappende dag uten for mye stress :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2004 #328 Del Skrevet 19. juni 2004 Det er så godt med late lørdager! Håper dere fortsetter å kose dere videre utover dagen og kvelden! God helg! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #329 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei Kverula! Takk for hilsen, og god helg til deg også! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. juni 2004 #330 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva er det dere har gjort? Også på en lørdag, da! Håper dagen deres fortsetter like bra som den tydelig startet! <--- for sikkerhetsskyld klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #331 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva er det dere har gjort? Også på en lørdag, da! Ja, fy skam. :oops: Håper din dag også blir bra. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 19. juni 2004 #332 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei Arkana! Du, jeg lurte på de shopoholiker-bøkene som Sophie Kinsella har skrevet... er det flere enn to? Jeg har lest to stykker i alle fall, på norsk (, men når jeg søkte litt på bokkilden fant jeg disse: - Shopaholic and sister - Shopaholic ties the knot - The secret dreamworld of a shopaholic Den siste forstår jeg jo er den første boken, men hva med de to andre? Er det tre bøker? :D Du må fortelle hva du synes om "Can you keep a secret"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #333 Del Skrevet 19. juni 2004 Så vidt jeg vet er det flere bøker. I tillegg til de du nevnte er det Shopaholic Ties the knot, Shopaholic takes Manhattan og Confessions of a Shopaholic. Foreløpig virker Can you keep a secret? veldig morsom og lettlest. Har bare lest de to første kapitlene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 19. juni 2004 #334 Del Skrevet 19. juni 2004 OK, takk skal du ha Vet du i hvilken rekkefølge de er? Ha en fin dag! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #335 Del Skrevet 19. juni 2004 Skal vi se, jeg tror det er denne rekkefølgen: The secret dreamworld of a shopaholic Shopaholic abroad Shopaholic ties the knot Confessions of a shopaholic Shopaholic takes Manhattan Shopaholic and sister Ha en fin helg du også! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 19. juni 2004 #336 Del Skrevet 19. juni 2004 Håper du får en fin kveld vennen Og at middagen blir god. Det blir den vel alltid, hjemme hos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #337 Del Skrevet 19. juni 2004 Håper du får en fin kveld vennen Du også, kos deg med filmen dere ikke fikk sett i går da. :-) Og at middagen blir god. Det blir den vel alltid' date=' hjemme hos deg [/quote'] Selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 19. juni 2004 #338 Del Skrevet 19. juni 2004 Neimen hva er det du driver med på en lørdag da? :fy: Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #339 Del Skrevet 19. juni 2004 Ha en fin kveld du også Mylian! Nå er jeg sannelig stappmett. Har høstet et par tomater fra Pashmina og skal se Brudegalskap i New York (bare ler av de teite overfladiske damene) mens jeg spiser snop. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumiah Skrevet 19. juni 2004 #340 Del Skrevet 19. juni 2004 Takk for hilsen i boken min!! Ha en fin kveld og kos deg med snopet ditt! Holder på å åpne en Toblerone her! Hilsen Lumiah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg