Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Godt med sånn mat innimellom og :)

Hvem har skrevet boken? Lurer på om jeg har lest den.

Ha en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt med sånn mat innimellom og :)  

Hvem har skrevet boken? Lurer på om jeg har lest den.

Ha en fin fredagskveld :)

Sophie Kinsella, samme forfatter som skrev Shopaholic-bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi Arkana. Må innrømme at jeg har smuglest her inne noen ganger også :oops:

Takk for tips om Access forresten. Har fått tak i det nå, åpnet det i stad, men skjønte ikke så mye foreløpig. Skal lese litt hjelpefiler o.l. i helga, så blir det kanskje kokebok på meg snart :-)

Ha en flott helg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kelsey! Takk for hilsen tilbake. Ha en fin helg du også, og håper du får i gang kokeboka di. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ny dag har kommet! Vi har faktisk nettopp stått opp. Vi latet oss skikkelig og etter litt *kremt* (:sjarmor:) dusjet vi sammen og nå later vi oss litt til mens vi venter på at brødet skal bli ferdig stekt. Skal bli godt med felles frokost for første gang på 2 uker (forrige helg var han opptatt). Vi skal en liten tur i byen etterpå, og ellers har vi ingen planer for dagen. Slik skal en helg være! :)

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

American Hot Chili Beef Pizza

pizzabunn og tomatsaus

1 løk i tynne skiver

1 knust hvitløksfedd

½ hakket gul paprika

1 ss olivenolje

175 g malt oksekjøtt, evt karbonadedeig

½ ts chilipulver

½ ts malt spisskummen

220 hermetiserte kidney bønner

30 g jalapeño i skiver

60 g mozzarella

60 g revet Monterey Jack ost

hakket persille

Bre tomatsaus over pizzabunnen. Stek løk og hvitløk mykt i litt olje. Tilsett så kjøttet, chili og spisskummen og stek ca 5 minutter. Ta av varmen og rør inn bønnene. Smak til med salt og pepper. Fordel over pizzabunnen. Strø over jalapeño, mozzarella og revet ost. Drypp over olivenolje, dryss på salt og pepper og stek ved 200 grader i 18-20 minutter. Dryss over hakket persille før servering.

Avocado og skinke pizza

pizzadeig og tomatsaus

4 soltørkede tomater, hakkede

30 g hakkede sorte oliven

4 små endivesalatblader, strimlede

4 små raddicchosalatblader, strimlede

1 avocado i skiver

60 g røkt skinke i veldig tynne skiver

60 g blåmuggost i små biter

hakket kjørvel

Bland soltørkede tomater og oliven i pizzadeigen. Kjevle ut og smør med tomatsaus. Fordel salat og avocado over. Legg på lett sammenkrøllede skinkeskiver. Dryss over osten. Drypp med olivenolje, salte og pepre. Stek ved 200 grader i 18-20 minutter. Dryss på kjørvel før servering.

Florentine Pizza

250 g kokte poteter

60 g smør

125 g hvetemel

2 ts bakepulver

½ ts salt

2 ss revet parmesan

tomatsaus

175 frisk spinat

1 liten rød løk i tynne skiver

½ ts revet muskat

2 hardkokte egg

15 g loffsmuler

60 g revet jarlsberg eller cheddar

2 ss mandelflak

Mos potetene med smøret, avkjøl. Sikt mel, salt og bakepulver sammen og rør inn potetene og parmesan. Kjevle ut og smør på tomatsaus.

Stek løken myk i litt olje, tilsett spinat og la den falle sammen. Sil av evt overflødig væske. Fordel på pizzaen og dryss over muskat. Bland sammen loffsmuler, mandler og ost og dryss over. Olivenolje, salt og pepper drysses over. Stek ved 200 grader i 18-20 minutter.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en ny dag har kommet! Vi har faktisk nettopp stått opp. Vi latet oss skikkelig og etter litt *kremt* (:sjarmor:) dusjet vi sammen og nå later vi oss litt til mens vi venter på at brødet skal bli ferdig stekt. Skal bli godt med felles frokost for første gang på 2 uker (forrige helg var han opptatt). Vi skal en liten tur i byen etterpå, og ellers har vi ingen planer for dagen. Slik skal en helg være! :-)

Å, hørtes herlig ut :)

Deilig med en avslappende dag uten for mye stress :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er så godt med late lørdager! :) Håper dere fortsetter å kose dere videre utover dagen og kvelden!

God helg!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere har gjort?

Også på en lørdag, da! :ler:

Håper dagen deres fortsetter like bra som den tydelig startet! :briller: <--- for sikkerhetsskyld

klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere har gjort?

Også på en lørdag, da! :ler:

Ja, fy skam. :oops: :sjarmor:

Håper din dag også blir bra. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arkana! :)

Du, jeg lurte på de shopoholiker-bøkene som Sophie Kinsella har skrevet... er det flere enn to? Jeg har lest to stykker i alle fall, på norsk (, men når jeg søkte litt på bokkilden fant jeg disse:

- Shopaholic and sister

- Shopaholic ties the knot

- The secret dreamworld of a shopaholic

Den siste forstår jeg jo er den første boken, men hva med de to andre? Er det tre bøker? :D

Du må fortelle hva du synes om "Can you keep a secret"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det flere bøker. I tillegg til de du nevnte er det Shopaholic Ties the knot, Shopaholic takes Manhattan og Confessions of a Shopaholic.

Foreløpig virker Can you keep a secret? veldig morsom og lettlest. Har bare lest de to første kapitlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se, jeg tror det er denne rekkefølgen:

The secret dreamworld of a shopaholic

Shopaholic abroad

Shopaholic ties the knot

Confessions of a shopaholic

Shopaholic takes Manhattan

Shopaholic and sister

Ha en fin helg du også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin kveld vennen :)

Og at middagen blir god. Det blir den vel alltid, hjemme hos deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper du får en fin kveld vennen :)

Du også, kos deg med filmen dere ikke fikk sett i går da. :-)

Og at middagen blir god. Det blir den vel alltid' date=' hjemme hos deg :wink:[/quote']

Selvsagt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin kveld du også Mylian!

Nå er jeg sannelig stappmett. Har høstet et par tomater fra Pashmina og skal se Brudegalskap i New York (bare ler av de teite overfladiske damene) mens jeg spiser snop. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boken min!! :) Ha en fin kveld og kos deg med snopet ditt! Holder på å åpne en Toblerone her! :sikle:

Hilsen Lumiah. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...