flowerpower Skrevet 30. april 2005 #2681 Skrevet 30. april 2005 Nå måtte jeg bare hoppe inn og fortelle at hver gang jeg ser tråden din tenker jeg på den nydelige perseren min :cry: Hun het nemlig Arkadia, men er dessverre død nå. Men, det er et nydelig navn
Arkana Skrevet 30. april 2005 Forfatter #2682 Skrevet 30. april 2005 (endret) Nå måtte jeg bare hoppe inn og fortelle at hver gang jeg ser tråden din tenker jeg på den nydelige perseren min :cry: Hun het nemlig Arkadia, men er dessverre død nå. Men, det er et nydelig navn Dakkar pusen. Har mistet en del katter gjennom livet, fryktelig trist, men sånn er det nå. Den vi har nå er bare 4 år gammel, så jeg regner med hun lever leeenge. Arkadia er fint ja. Har hentet det fra en fransk barneserie jeg elsket som liten. Shagma - Reisen til Jordas Indre. Arkana er hovedpersonen, og Arkadia er verden de lever i. Endret 1. september 2005 av Arkana
flowerpower Skrevet 30. april 2005 #2683 Skrevet 30. april 2005 Arkadia er gudenes drømmested ("feriested") på Pelloponnes i Hellas Hun ble 13 før jeg måtte ta henne med til dyrlegen, så hun hadde et langt og godt liv,- og jeg hadde utrolig mange gleder av henne. Men, hun fikk pelsallergi :o utrolig nok!
Arkana Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #2685 Skrevet 1. mai 2005 (endret) I dag er jeg skikkelig trøtt og giddalaus. Vi sov fra 2 til 12, spiste god frokost sammen (bløtkokte egg, italiensk salat, lammerull, chorizo, diverse oste, nystekt brød, melk og juice). Så jobbet jeg litt med framføringen. Syntes etterhvert det ble ganske kaldt, så jeg la meg i sengen for å lese en bok, og vips hadde jeg sovnet (mens sambo vasket hele huset). Våknet igjen halv fem, og da skulle sambo på trening. Nå er han hjemme igjen, det var visst ikke trening i dag (ingen av oss hadde fått med oss at det er 1. mai i dag). Så nå skal vi straks grille middag. Føler egentlig mest for å slenge meg på sofaen med Bill Bryson-boka, som er hysterisk morsom. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 1. mai 2005 Forfatter #2686 Skrevet 1. mai 2005 (endret) Da er jeg ferdig med framførelsen min. Jeg kommer ikke til å ha særlig mye å si, resultatene var relativt ikke-eksisterende. Litt bra fordi jeg ikke liker å snakke foran forsamlinger, men ikke så bra fordi jeg da kommer til å skille meg kraftig ut med min max 5 minutters presentasjon når alle de andre på gruppa mi trenger minst 20 minutter. Men nå skal jeg legge meg, må opp tidlig. Vi er første gruppe ut kl 9 og vi skal møtes litt tidligere for å sette alt sammen. Forresten kom jeg på en liten sak som hendte på båten til København, jeg kan være ganske distré når jeg bare vil. Det var sent og vi hadde vært i en bar og drukket litt (ingen av oss ble fulle da) og skulle spille litt Uno på lugaren før vi la oss. Mens vi lå der og spilte kastet jeg noen blikk på panelet over bordet, hvor det stod 01.14. Hmm, så rart tenker jeg. Lurer på hva det betyr. I neste øyeblikk står det 01.15, dette var da merkelig. Og så 01.16, og da måtte jeg bare spørre venninnen min "Hva er det der?", før det plutselig sier *pling* i hjernen min. Ja, det var selvsagt en klokke. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #2687 Skrevet 2. mai 2005 (endret) Med tanke på at det regner, jeg er stuptrøtt etter kun 5 timers søvn, jeg har 7½-timersdag, og jeg må holde foredrag er det kun én positiv ting med denne dagen: i kveld er det over. Endret 1. september 2005 av Arkana
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2005 #2688 Skrevet 2. mai 2005 Da er jeg ferdig med framførelsen min. Nå gikk det forferdelig fort i svingene her så jeg leste; da var jeg endelig ferdig med jomfrufødselen min. Også leste jeg videre før jeg stoppa litt opp å tenkte; hæ??? Håper du får en flott uke Arkana, fri for flere jomfrufødsler og sånt Og grattis med fremførelsen :blomst_opp:
Arkana Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #2689 Skrevet 2. mai 2005 (endret) Nå gikk det forferdelig fort i svingene her så jeg leste; da var jeg endelig ferdig med jomfrufødselen min. Også leste jeg videre før jeg stoppa litt opp å tenkte; hæ??? *hysterisk latter* Forøvrig gikk presentasjonen veldig bra, selv om en liten teknisk feil førte til at min del av power point presentasjonen ikke ville vises og jeg måtte bruke overhead som nødløsning. I kveld skal vi til dyrlegen med snuppa. Det er bare årlig vaksine, men det er ille nok det, for pusen er livredd dyrleger. Vi er ganske sikre på at hun har hatt noen fæle opplevelser med sine første eiere. Bl.a. ble vi fortalt at steriliseringen hennes så veldig uprofesjonelt gjort. Stakkar, hun krøller seg alltid sammen i boksen sin, og så røyter hun av redsel, hele benken full av hår. Ikke godt å se sin lille pus så redd, men heldigvis vet vi at det bare er et lite stikk og at ingenting skal skje med henne, og forhåpentligvis vil hun etterhvert oppdage at dyrlegen ikke er så farlig likevel. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #2690 Skrevet 2. mai 2005 (endret) Snickerskake 3 eggehviter 2 ½ dl sukker 20 ritz kjeks 2 ½ dl peanøtter 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 100 g kokesjokolade 1 ss kaffe 50 g smør 3 eggeplommer 1 dl melis Knus kjeksen og hakk peanøttene. Stivpisk eggehvitene. Pisk inn sukkeret. Bland kjeks, peanøtter, eggehvite, bakepulver og vaniljesukker og hell i smurt form. Stek ved 180 grader i ca 30 minutter. Lag glasur av resten av ingrediensene og smør over kaken. Bountykake 6 eggehviter 200 g melis 200 g kokosmasse 6 eggeplommer 150 g sjokolade 150 g smør 90 g melis 1 ts vaniljesukker Pisk eggehviter og melis stivt. Rør inn kokos. Ha røren i bakepapirkledd langpanne eller to runde former à 24 cm. Stekes nederste rille i ovn på 150 grader i ca. ½ time. Sjekk før halvtimen er gått, kaken skal bare være bittelitt gyllen. Fyll: Smelt sjokoladen sammen med smøret over svak varme. Rør sammen eggeplommer med siktet melis. Ha eggeblandingen i sjokoladeblandingen og rør med en skje til du har en fin krem. Det er viktig at sjokoladeblandingen ikke er varm ellers blir det suppe. Blir den for bløt setter du den i kjøleskapet til den tykner. Rør av og til mens du sjekker konsistensen. Del langpannebunnen i to, tvers over, eller legg de runde bunnene oppå hverandre, med fyll i midten oppå og gjerne på sidene. Pynt: Pynt med kokos og lag gaffelmønster på toppen av kaken. Endret 27. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #2692 Skrevet 3. mai 2005 (endret) Arkana; har du smakt bounty-is? Mmmmmm Åja, den er nammis!! Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #2693 Skrevet 3. mai 2005 (endret) I dag kom endelig lappen vi har ventet på siden før påske, beskjed om at Carcassonne ligger på posten og venter på oss. Vi bestilte før påske, det skulle ta ca en uke før den kom, men etter over en uke fikk vi mail fra Avalon om at de ikke hadde den ikke og at det ville ta 2-3 uker til. Det har vært noen laaange uker, som vi har overlevd ved å spille de to andre variantene vi har, men dette er altså originalen og gjett om det skal spilles i kveld. Har invitert broren min også, han er like hekta som oss. Nå har jeg hatt forelesning, skal straks lage bolledeig og så skal jeg lese litt (hvis jeg er flink). I morgen kveld kommer onkelbarna til samboeren min. Vi henter dem på Gardermoen og de blir til mandag. Mamma kommer søndag kveld, så den ene natten blir det ganske fullt i heimen her, men det går bra. Mamma blir ca 2 uker. Hun har det jo stort sett travelt fordi hun skal holde kurs og gå på møter og slikt, men vi får nå sett hverandre likevel. Spennende at hun er her 17 mai, men vi skal ikke kjempe oss til byen. Istedet blir det rolig grilling på verandaen sammen med broren min, hele familien samlet. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #2694 Skrevet 4. mai 2005 I dag stod jeg opp 9.30, hadde fire timers forelesning, sambo hentet meg og vi handlet litt på veien hjem. Nå har vi akkurat spist middag og om en halvtimes tid kjører vi til Gardermoen for å hente ungene.
Arkana Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #2696 Skrevet 4. mai 2005 (endret) Nå er ungene stuptrette og holder på å slå seg til ro for natten. Vi har spilt spill i hele kveld og spist god kveldsmat. Nå håper vi veldig på fint vær i morgen så det blir tur til Tusenfryd. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 5. mai 2005 Forfatter #2697 Skrevet 5. mai 2005 Kaldt i dag, og det er meldt regn. Så da blir det ikke Tusenfryd før på lørdag. Nå sitter guttene og spiller på X-box, og jenta sitter på min samboers PC og spiller RollerCoaster Tycoon. Snart skal vi ut, vi skal besøke Reptilparken, og så skal vi på kino.
Arkana Skrevet 5. mai 2005 Forfatter #2698 Skrevet 5. mai 2005 Lang dag i dag! Først dro vi til reptilhuset. Så spiste vi middag og dessert på Egon før vi dro på kino og så Robotene (den var morsom!). På vei tilbake til bilen så vi at det var tivoli på Aker Brygge så vi gikk innom der en tur. Og nå er vi hjemme og egentlig ganske slitne alle sammen. I morgen har jeg forelesning, og sambo skal ta ungene med til Holmenkollen imens.
Arkana Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #2699 Skrevet 6. mai 2005 I dag har vært en fin dag. Først hadde jeg forelesning, i mens tok sambo ungene til Holmenkollen. Så hentet de meg og vi dro til byen. Vi spiste først lunsj og så vandret vi rundt i sentrum, handlet og spiste is. Så ble vi lei og dro hjem, og nå har vi spist grillede pølser i brød med hjemmelaget potetsalat. Vi har spilt Uno og nå må jeg jobbe littegrann før vi skal spille Monopol alle sammen.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #2700 Skrevet 6. mai 2005 Det hørtes ut som en fin dag Arkana, for ikke å snakke om middagen Håper du får ei fin helg :dagensrose:
Fremhevede innlegg