Arkana Skrevet 23. april 2005 Forfatter #2661 Skrevet 23. april 2005 (endret) Hehe, har ikke kommet så langt som kniv ved senga, men det er godt jeg ikke er den eneste som er redd for å sove alene i voksen alder. Vi bor i 7. etasje og døren er godt låst, men likevel innbiller jeg meg at folk kan komme seg inn. Jeg tør ikke tenke på hvordan det skal bli når vi flytter til en enebolig hvor det er nok av inngangsveier fra bakkenivå. Du får kose deg i kveld du også. Noen ganger er det herlig å være alene. Ikke bare setter man pris på at partneren kommer hjem igjen, men jeg tror det er viktig å kunne få litt tid for seg selv og bare gjøre som man vil og ta livet med knusende ro. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 24. april 2005 Forfatter #2663 Skrevet 24. april 2005 For et nydelig vær i dag. Og i følge værmeldingen blir det strålende sol i København i morgen, perfekt for shopping. Kofferten er så godt som pakket, og jeg har enda to timer til å sløve før jeg må dra. Håper vi finner en god restaurant ombord. Det er jeg nok ganske sikker på, de hadde i allefall nydelig mat på en restaurant på Kiel-båten, der spiste vi begge kveldene. Håper det er en som er like bra her. Sambo kommer hjem i dag, sannsynligvis rett etter at jeg har dratt slik at vi ikke får sett hverandre. Da er det hans tur til å ta seg av pusen noen dager. Vi to har i hvertfall hatt et par fine dager sammen, og det har vært mye selskap i henne i senga om nettene.
søndagsengel? Skrevet 24. april 2005 #2664 Skrevet 24. april 2005 Nå har du sikkert dratt allerede, men jeg ønsker deg en god tur likevel! :-)
Bokalven Skrevet 25. april 2005 #2665 Skrevet 25. april 2005 Stikker bare hodet inn for å si hei! Har det travelt for tiden, men har ikke glemt deg! *klem*
Arkana Skrevet 26. april 2005 Forfatter #2666 Skrevet 26. april 2005 (endret) Tittei, og en til søndagsengel? og lunacia for hilsener! Nå er jeg tilbake etter en kort, men fin tur til København. Det var veldig stille på båten på turen ut. Tror ikke jeg så mer enn en håndfull mennesker under 40, men det gjorde ingenting. Vi spiste middag på Blue Riband (ikke spesielt god mat, elendig service), shoppet litt på tax free før vi vandret litt rundt mellom barer/nattklubber og tok oss noen drinker og pratet. Det ble sent før vi kom i seng, og selv om senga var utrolig behagelig var motorduren ganske kraftig så jeg sovnet ganske sent. Opp tidlig og ut på byen. Veldig greit med buss til og fra båten. Vi vandret opp og ned Strøget og sidegatene i allefall 3-4 ganger. Kjøpte faktisk svært lite, men falt totalt for et par høyhælte sandaler som var på salg og som jeg bare måtte ha. Litt lunsj, og så tilbake på båten. Denne gangen droppet vi restauranten og kjøpte mat i buffetrestauranten. Billigere, og faktisk mye bedre enn gårdagens middag. På turen tilbake til Oslo var det faktisk mer liv, veldig mange grupper av danske menn/gutter som festet. Og det ble litt skrål i gangen og dunking på dørene, men jeg var så trøtt at jeg bare såvidt enset det. Og så var vi hjemme igjen. Sambo, søt som han er, hadde tatt noen timers avspasering og stod og ventet på oss. Han kjørte først venninnen min hjem, og så meg, før han dro til jobb. Jeg er faktisk sliten og trøtt, men det har vært en veldig fin tur som jeg gjerne tar igjen. Pusen har visst savnet meg, hun ligger rett ved siden av meg og vil sikkert ha litt kos. Og jeg er sulten og må på butikken og handle så jeg får i meg litt mat. Og for et nydelig vær vi har! Varmt er det også. Det var kaldt i København. Det var meldt strålende sol og 12 grader, men jeg savnet vinterjakka og hanskene. Heldigvis var vi jo mest inne i butikker, så vi holdt oss gode og varme. Endret 1. september 2005 av Arkana
søndagsengel? Skrevet 27. april 2005 #2667 Skrevet 27. april 2005 Det hørtes ut som en fin tur! :-) Jeg elsker København!!!! Ha en fin onsdag!
Arkana Skrevet 27. april 2005 Forfatter #2668 Skrevet 27. april 2005 (endret) I dag stod jeg opp kl 10, laget quiche lorraine, som vi spiste til middag i dag, og så dro jeg på universitetet hvor gruppen vår satt i 3 timer og prøvde å sette sammen foredraget vårt. Vi mangler en god del. Jeg avtalte møte med en av foreleserne i morgen, for hjelp til tolkning av noen av testene. Det burde ikke ta så lang tid, og så er det langhelg (men jeg må få lest en del). Nå blir det travelt fremover. I neste uke kommer sambos nevø og niese, så kommer Mamma som blir to uker, og deretter kommer sambos foreldre en langhelg. Og innimellom må jeg lese til eksamen som jeg har i midten av juni. Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 28. april 2005 Forfatter #2669 Skrevet 28. april 2005 (endret) I dag har vært en rolig dag. Etter å ha snakket med foreleseren om tolkning av resultatene, dro jeg hjem og jobbet litt med framføringen. Nå har jeg sett Friends, og skal straks handle litt før det er middag. Sambo trener rett etter jobb, så han spiser ikke før senere. Han har forresten fått lønnsforhøyning, igjen. Han fikk jo 50 000 mer fra nyttår, og nå fant de ut at han skulle få enda mer. :-D Endret 1. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 29. april 2005 Forfatter #2670 Skrevet 29. april 2005 (endret) Åduallvideverden. Jeg som skulle stå opp "tidlig" å få lest en del, og når jeg slår opp øynene viser klokka......13.30! Jaja, jeg sov i allefall godt. I kveld kommer broren min på middag. Han har lenge sagt han har lyst på biffsnadder, så det skal jeg lage i dag. Og så skal vi nok spille utover kvelden tenker jeg. Skal lage frokost snart og så få lest så mye jeg klarer før sambo kommer hjem og vi skal handle. Endret 1. september 2005 av Arkana
Shoegal Skrevet 29. april 2005 #2671 Skrevet 29. april 2005 hallo! tenkte jeg måtte gi deg en kremet pastasalatoppdatering siden jeg skrev sist, er jeg vel oppe i kremet pastasalat-porsjon nr 10(minst). har lagd den 3 dager på rad nå, har nemlig hatt besøk av ei venninne som rett og slett ikke kunne få nok. kan vel ikke kalle det for noe annet enn suksess. ha god helg!
Arkana Skrevet 29. april 2005 Forfatter #2672 Skrevet 29. april 2005 Shoegal: Oi, populær gitt! Jeg har faktisk laget kremet pastasalat to ganger denne uken selv. Med det nydelige og sommerlige været vi har hatt har liksom pastasalat vært perfekt. God helg til deg også! :-D
Arkana Skrevet 29. april 2005 Forfatter #2673 Skrevet 29. april 2005 (endret) I går falt jeg for fristelsen til å prøve Icas limebrus. Jeg har prøvd pasjonsfruktbrusen deres før, og den er god, så jeg tenkte jeg måtte prøve denne også. Noe så ufyselig er det lenge siden jeg har smakt. Den var skikkelig kunstig i smaken, hadde jeg ikke lest på flasken hadde jeg neppe gjettet at det skulle være limebrus i det hele tatt. Og så smakte den gammelt, som om den hadde stått i årevis. Fikk sambo til å smake også (i et lite håp om at han likte den slik at kjøpet dermed ikke ville være bortkastet), men den grimasen han skar etter første slurk sa vel egentlig alt. Endret 1. september 2005 av Arkana
Theo Skrevet 29. april 2005 #2674 Skrevet 29. april 2005 Shoegal: Oi' date= populær gitt! Jeg har faktisk laget kremet pastasalat to ganger denne uken selv. Med det nydelige og sommerlige været vi har hatt har liksom pastasalat vært perfekt. Det hørtes godt ut - ligger oppskriften et sted i dagboken din..?
Arkana Skrevet 29. april 2005 Forfatter #2675 Skrevet 29. april 2005 Her er oppskriften. En enklere versjon finner du her.
søndagsengel? Skrevet 29. april 2005 #2677 Skrevet 29. april 2005 Oi, den oppskriften måtte jeg lage i mappen jeg har kalt "Oppskrifter som må prøves"! :-) :-) Der ligger det mye godt og uprøvd
Arkana Skrevet 30. april 2005 Forfatter #2678 Skrevet 30. april 2005 Det ble sent i går. Broren min var her til halv fire på natten. Og så våknet vi kl 11 begge to. Føler meg helt flott nå, men vet at kun 7 timers søvn vil gjøre meg helt utslitt i kveld. Nå skal vi snart en tur i byen, må kjøpe nytt månedskort, en bok jeg vil ha, og så skal vi spise frokost i byen.
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2005 #2679 Skrevet 30. april 2005 Ha en flott lørdagskveld :blomst_opp:
Arkana Skrevet 30. april 2005 Forfatter #2680 Skrevet 30. april 2005 (endret) Nå har vi hatt en hyggelig bytur. Først spiste vi frokost på La Baguette på Oslo City. Så kjøpte vi kahlua-kake på Deli de Luca (rapport kommer i kveld ), så måtte jeg prøve fersken-slush (veldig god!) og så dro vi på Tanum hvor jeg kom ut med tre nye bøker ("Only London" av Hanan Al-Shaykh, "Neither here nor there" av Bill Bryson og "Ring" av Koji Suzuki). Nå tipper jeg sambo skal spille WoW resten av kvelden. Jeg skal straks lage pizzadeig og ta opp pizzasaus fra fryseren, og så må jeg jobbe litt med oppgaven før jeg unner meg litt spilling selv. Endret 1. september 2005 av Arkana
Fremhevede innlegg