Arkana Skrevet 25. mars 2006 Forfatter #4221 Del Skrevet 25. mars 2006 Nå er vi stappmette på god middag. Skal slappe av litt før vi ser Alle Mot En. Hjemmelaget kaffeiskrem står og kverner i iskremmaskinen, det luktet kjempegodt da den ble varmet opp. Gleder meg til å spise den, tror det må være en av mine absolutte favoritter. Hadde en trivelig handletur i dag. Vi var på SmartClub og kjøpte bl.a. et lass av favorittoalettpapiret Velvet, en del snop (SmartClub har så mye godt... ) og litt annet smått. Vasket bilen etterpå og kjøpte sjokolademilkshake på McDonalds til "lunsj". Naboen (hun som passer katten vår når vi er borte) sin lille Puseline døde for noen uker siden. Hun måtte avlives pga sykdom. Men hun hadde fått seg en ny katt, en 5 mnd gammel kattunge som jeg fikk hilse på i dag. Så herlig og skjønn den var, nysgjerrig og kosete, veldig tillitsfull. Naboen skal passe pusen vår mens vi er i Stavanger uken før påskeuka, og hun skal selv på høyfjellshotell i helligdagene og da får vi sjansen til å bli bedre kjent med lille Belly når vi passer henne. Kattunger er så nydelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 26. mars 2006 #4222 Del Skrevet 26. mars 2006 Heldiggris som får kose små kattunger. Jeg har allergiske unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mars 2006 #4223 Del Skrevet 26. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 26. mars 2006 #4224 Del Skrevet 26. mars 2006 Kaffeiskrem?!! Oppskrift?! Kattunger er jo bare saa fine! ...er superallergisk og kan ikke kose med kattunger, men de er jo saa soete! *savne* Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #4225 Del Skrevet 26. mars 2006 Kaffeiskrem?!! Oppskrift?! ← Kaffe-iskrem 1,7 dl sukker 2,5 dl H-melk 2,5 dl kremfløte 4 ts kaffepulver 4 eggeplommer 2 ts vaniljesukker Bland alt unntatt eggeplommene i en kjele og kok forsiktig opp. Visp eggeplommene sammen, visp inn ca 1 kopp av den varme fløten inn i eggeplommene og hell så alt tilbake i kjelen mens du rører. Rør hele tiden og varm opp til kremen tykner. Hell i en bolle, legg plastfolie på (helt ned på kremen så det ikke dannes snerk) og sett i kjøleskap til det er kaldt. Ha i iskremmaskin. Ellers en riktig god helg til alle som har vært innom med hilsener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 26. mars 2006 #4226 Del Skrevet 26. mars 2006 Kaffe-iskrem (...) ← Takk! Visste jeg kunne stole paa deg! Tror det blir mye iskrem-mekking i paaska gitt! Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #4227 Del Skrevet 28. mars 2006 Svigermor er nå hjemmet fra sykehuset og vi har relativt gode nyheter. Så vidt de vet har det ikke spredt seg så mye, og legene sier at hun har 75% sjanse til å bli frisk, noe som er betydelig bedre enn de prognosene vi fant på nettet. Dette er vi selvsagt veldig glade for å høre. Det er likevel en lang vei dit. Hun skal til strålebehandling, ny operasjon og så cellegift. Hun har søkt om å komme til radiumhospitalet og vi håper hun får positivt svar. Radiumhospitalet er jo det absolutt beste, og det blir fint å være nær henne og ta litt mer del i det som skjer. Vi skal selvsagt besøke henne hver dag og håper hun kanskje føler seg så bra at vi kan ta henne med ut på noe koselig. Da virker det i allefall som om hun er hjemme når vi kommer i neste uke, og ikke på sykehus, så det er bra. Ellers har jeg jo Mamma'n min her. Hun kom som nevnt på søndag og er her til neste mandag. I dag sov vi til 12, spiste god frokost og dro til byen for litt shopping. Vi møtte broren min etter jobb og spiste middag alle tre. Så hadde Mamma en avtale og jeg og broren min tok T-banen sammen og dro hver til vårt. Samboeren min er på trening så jeg har leiligheten for meg selv noen timer, noe som i grunn er ganske deilig og avslappende etter å ha trasket rundt i byen noen timer. Vi handlet ikke så mye da, men jeg kjøpte en ny bukse og noen bøker. Vi skal i byen i morgen også, så jeg må spare litt til da. Nå sitter jeg her med iskald Cola Light og Kvikklunsj og skal ta livet med ro. Og så tenkte jeg å spise opp den siste biten av kaffeiskrem. Jeg må huske å legge bollen til iskremmaskinen i fryseren, for jeg tenkte å prøve meg på -eline-'s cookiedough-iskrem etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 28. mars 2006 #4228 Del Skrevet 28. mars 2006 Godt å høre at prognosene for svigermoren din er bedre enn dere kanskje trodde! Det høres så godt ut med all iskremen du lager! Kan de lages uten iskrem-maskin, tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #4229 Del Skrevet 28. mars 2006 Det høres så godt ut med all iskremen du lager! Kan de lages uten iskrem-maskin, tror du? ← Iskremene kan godt lages uten iskremmaskin. Bare ha blandingen i en boks og sett i fryseren. Eneste forskjell er at du da må røre jevnlig (hver halve time) istedet for at iskremmaskinen rører for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 28. mars 2006 #4230 Del Skrevet 28. mars 2006 Så godt å høre at prognosene er mye bedre enn det dere trodde! Er en lang vei, men den er nok enklere å gå når man vet man har større sjangs til å bli frisk! Får bare krysse fingre for at det går bra! Kos deg med mamma-besøk (misunner deg litt...savner mamman min!) denne uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #4231 Del Skrevet 29. mars 2006 Nok en koselig dag med Mamma. Vi sov til 11, tok oss god tid med frokost og morgenstell og dro så til byen hvor vi handlet mer. Jeg kjøpte bl.a. noe nytt undertøy og flere bøker. Broren og samboeren min møtte oss i byen etter jobb og vi gikk og spiste sammen, veldig koselig. Så kjørte vi hjem og har spilt Carcassonne og slappet av. I morgen har vi ingen spesielle planer. Samboeren min trener etter jobb så vi ser ham ikke før nærmere kl 21. Mamma og jeg skal vel sove lenge, kanskje tar vi en tur ut igjen, eller kanskje ikke, vi får se. Vi spiser hjemme i morgen i allefall, får finne på noe godt og lettvint som enkelt lar seg varme opp til samboeren min er hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 29. mars 2006 #4232 Del Skrevet 29. mars 2006 Høres ut som du har noen koselige dager i hvertfall! nyt dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 30. mars 2006 #4233 Del Skrevet 30. mars 2006 Kos deg med besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. mars 2006 Forfatter #4234 Del Skrevet 31. mars 2006 til -eline- og søndagsengel? Nok en bytur i dag. Jeg fant et fint sommerskjørt (veldig synd at det er så lenge til jeg kan bruke det), en topp og undertøy som Mamma spanderte. Og for tredje gangen denne uken var vi innom en bokhandel og kom ut med nye bøker begge to. Ingen tvil om hvor leselysten kommer fra. Mamma skal på møte i kveld, så samboeren min og jeg spiser alene. Ellers skal vi bare slappe av i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 31. mars 2006 #4235 Del Skrevet 31. mars 2006 Bøker er morsomt da! ...det savner jeg, har liksom ikke tid til å lese... egentlig min egen feil; jeg blir så vanvittig engasjert og må bare lese ut hele boka på en-to-tre! ...og flere timer med lesing har jeg ikke tid til ...men nå er det snart påske gitt! Shopping på mammas lommebok høres greit ut det, jeg tenkte jeg skulle gjøre noe liknende når foreldrene mine kommer på besøk Kos deg med samboeren i kveld da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. april 2006 Forfatter #4236 Del Skrevet 3. april 2006 I dag er det to år siden Pappa døde. Utrolig så fort tiden går. Det er fint at vi alle er samlet i dag, Mamma, broren min og jeg. Sent i kveld reiser Mamma igjen. I morgen er siste arbeidsdag for samboeren min før påskeferie, og onsdag morgen kjører vi til Stavanger. I løpet av forrige uke har jeg kjøpt en del bøker jeg håper å få lest i påsken, bl.a.: Iain Pears - An instance of the fingerpost Kazuo Ishiguro - Never let me go Marian Keyes - Anybody out there? Nick Hornby - A long way down Og så må jeg ha minst én Agatha Christie (selv om jeg har lest alle bøkene flere ganger). Har akkurat begynt på And then there were none for n'te gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 3. april 2006 #4237 Del Skrevet 3. april 2006 Innom med en troeste- fordi det er to aar siden faren din doede. Haaper dere faar en hyggelig kveld likevel. Og god lesning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 3. april 2006 #4238 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Iain Pears - An instance of the fingerpost ← Den boken er kjempefin, men veldig spesiell også - kos deg masse. Endret 3. april 2006 av Lythande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 3. april 2006 #4239 Del Skrevet 3. april 2006 Bare en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. april 2006 Forfatter #4240 Del Skrevet 3. april 2006 og til Holly Hobbie, -eline- og Lythande. Nå har vi kjørt Mamma til flytoget, og om en time sitter hun på flyet hjem. Om tre uker er hun tilbake da, så vi blir ikke så lenge borte fra hverandre. Vi slapp av broren min på veien tilbake og nå er vi plutselig bare oss to igjen etter over en uke med besøk. Litt rart i grunnen, tiden går så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg