Saeria Skrevet 16. februar 2006 #4101 Del Skrevet 16. februar 2006 Så godt at du er bra! Nå ser det ut til at det er min og mannens tur. Begge er rimelig snufs og det ser ut til at dette skal forverres. Ja,ja....sånn går det når vi får en syk kompis på besøk..som nyser og hoster om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #4102 Del Skrevet 16. februar 2006 Så godt at du er bra! Nå ser det ut til at det er min og mannens tur. Begge er rimelig snufs og det ser ut til at dette skal forverres. Ja,ja....sånn går det når vi får en syk kompis på besøk..som nyser og hoster om hverandre. ← Huff da, jeg sender "god bedring"-vibbene tilbake og håper de er like effektive hos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2006 #4103 Del Skrevet 16. februar 2006 Naa har jeg oppdatert meg litt i det Arkanske liv! Bra du er bedre av forkjoelelsen, det er noe herk. Haaper du koser deg med Friends! klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #4104 Del Skrevet 17. februar 2006 I dag føler jeg for å........vaske! Lysten kom veldig plutselig over meg, så jeg får utnytte den mens jeg har sjansen. Planen for i dag er altså: - vaske badet v - swifre og vaske alle gulvene - vaske kjøleskapet (fikk ikke gjort i går) - rydde skrivebordet mitt Ellers har jeg veldig lyst på marsipankake, tenkte jeg skulle lage en til søndag når broren min kommer på middag. Tror jeg skal gjenta suksessen fra bursdagen til samboeren min i fjor og lage bringebærmousse som fyll. Nydelig. I ettermiddag eller i morgen blir det dessuten en liten tur til Den Lille Kokosbollefabrikken (tråden på Mat & Drikke ble bare for fristende ). Håper de er så gode som det sies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #4105 Del Skrevet 17. februar 2006 - vaske badet v - swifre og vaske alle gulvenev - vaske kjøleskapet (fikk ikke gjort i går) skal gjøres nå - rydde skrivebordet mitt - tørke støv halvveis Har tatt det ganske rolig da, spist god lunsj, sett Friends og surfet litt innimellom. Tror samboeren min blir veldig glad når han kommer hjem til rent og pent hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. februar 2006 #4106 Del Skrevet 17. februar 2006 Flink du er. Jeg er helt tom for energi. Håper ikke jeg blir syk i helgen...det passer liksom så utrolig mye bedre å bli syk på tirsdag eller onsdag, for da slipper jeg en kjip prøve. Men tviler på at det skjer. Dessuten har ikke jeg samvittighet til å skulke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #4107 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) - vaske badet v - swifre og vaske alle gulvenev - vaske kjøleskapet (fikk ikke gjort i går) utsatt - rydde skrivebordet mitt v - tørke støv v Nå skal jeg lage middag. Endret 17. februar 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #4108 Del Skrevet 20. februar 2006 Da var det mandag igjen, og helga var veldig fin. På lørdag dro vi på leting etter Den Lille Kokosbollefabrikken. Godt med GPS i bilen, den hyggelige britiske damen ledet oss direkte til rett sted. Verre var det med parkering. Mye sne, mye trafikk og trange små gater skapte sine utfordringer, men vi fikk nå klemt oss inn mellom en bil og en snehaug akkurat lenge nok til å kjøpe en pakke med åtte kokosboller. De var veldig gode, men kanskje en smule oppskrytt, kan ikke si at alle andre kokosboller blekner i sammenligning akkurat. Jeg kunne godt kjøpt disse igjen, men butikken ligger i grunn for langt unna og for upraktisk til, så det blir nok mer tilfeldigheter som avgjør om jeg kjøper dem igjen. Men, de var gode altså, og vi spiste oss ihjel på kokosboller den kvelden. Samboeren min kapitulerte etter 3 stk og gav meg sin siste, så jeg spiste faktisk 5. Siden jeg hadde vasket leiligheten på fredag ble søndager roligere enn vanlig, i tillegg droppet samboeren min treningen. Han synes søndagstrening er så slitsomt, både fordi helgene skal være avslappende, men så er tidspunktet så dumt. 17-19 er en tåpelig tid å ha søndagstrening på. Uansett, vi sov lenge og ble liggende en times tid i senga og lese i hver vår bok og kose med pusekatten. Etter frokosten bakte jeg sukkerbrødet til marsipankaken og så spilte jeg litt Globetrotter 2 før broren min kom. Vi spiste kjempegod biffgryte med potetmos til, og så marsipankake til dessert mens vi så Gilmore Girls og Flyhavarikommisjonen og spilte Carcassonne innimellom. Vi spiste vel halve kaken i løpet av kvelden, den var veldig god (fylt med bringebærkrem og pisket fløte med hakkede valnøtter ). Jeg har utrolig nok motstått fristelsen til å ta et stykke i løpet av dagen, det var nære på at Cheerios-bollen ble byttet ut med et stort kakestykke, men jeg fant ut at det er koseligere å spise kake med samboeren min etter middag i kveld, og dessuten tror jeg kroppen min vil ha bedre nytte av Cheerios. Etter min mening daler smaksopplevelsen av frokostblanding i takt med at sunnheten og fiberinnholdet øker. Cheerios er den sunneste sorten jeg klarer å spise og faktisk synes at smaker godt. Da jeg bodde i England prøvde jeg meg på skikkelige Shredded Wheat, det var grusomt! Jeg hadde nærmest gangsperre i kjeven etter hver frokost, det var litt av et strev å tygge seg gjennom hver munnfull. Så det fikk ikke hjelpe at det var übersunt og med 100% kostfiber. Nå skal jeg se Friends sammen med puseladden. Det er så morsomt når hun skal opp i sengen til oss om kveldene. Jeg ligger innerst så hun må over samboeren min for å komme til sin krok innenfor meg. Hun kan aldri hoppe opp i senga og spankulere rolige over bena til samboeren min, hun må alltid ta noen skikkelige bukkesprang over dem, som om hun er redd for å komme bort i dem. Minner meg litt om da jeg var liten og lurte på om det var monstre under senga som kunne ta meg. Så hvis jeg hadde vært på do om natten og skulle legge meg igjen kunne jeg aldri gå normalt bort til sengen og legge meg, jeg måtte liksom ta sats et stykke fra sengen og hoppe oppi den så ingen kunne strekke ut ekle armer og ta meg. Det er i grunnen ganske avslappende å bli voksen og ikke trenge å tenke på slikt mer. Men jeg kan fremdeles ikke la en arm eller et ben henge utenfor senga eller over sprekken mellom senga og veggen, selv om jeg vet ingen ligger klar under for å ta meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2006 #4109 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg kjenner meg SÅ igjen! Jeg var ganske stor før jeg vente meg av med å hoppe opp i senga, og jeg kan heller ikke ha armer eller ben hengende utfor den dag idag! Du forresten, når jeg likevel er innom her, kan jeg spørre om en ting? Har søkt i forumet etter erfaringer med cerazette, og der dukker du som regel opp. Jeg har samme problemet som du hadde, med småblødninger hver eneste dag. Jeg er snart ferdig med tredje brettet, og begynner å bli riiimelig lei. Så det jeg lurer på er hva du bytta til, og om du er fornøyd med det? Jeg har prøvd flere typer p-piller, men ingen blir riktige for meg. Så jeg hadde store forhåpninger til cerazette, men så.. Ja. Ikke noe særlig det heller. (dersom du synes dette blir for personlig kan du gjerne sende pm, eller la være å svare ) Ble det forresten litt ekkelt i mat-dagboka di? Hmm, jeg tar sjansen jeg, så får jeg heller slette om noen finner det høyst upassende. Ha en fin mandagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #4110 Del Skrevet 20. februar 2006 Du forresten, når jeg likevel er innom her, kan jeg spørre om en ting? Har søkt i forumet etter erfaringer med cerazette, og der dukker du som regel opp. Jeg har samme problemet som du hadde, med småblødninger hver eneste dag. Jeg er snart ferdig med tredje brettet, og begynner å bli riiimelig lei. Så det jeg lurer på er hva du bytta til, og om du er fornøyd med det? Jeg har prøvd flere typer p-piller, men ingen blir riktige for meg. Så jeg hadde store forhåpninger til cerazette, men så.. Ja. Ikke noe særlig det heller. (dersom du synes dette blir for personlig kan du gjerne sende pm, eller la være å svare ) Ble det forresten litt ekkelt i mat-dagboka di? Hmm, jeg tar sjansen jeg, så får jeg heller slette om noen finner det høyst upassende. ← Neida, ingenting er for ekkelt her. Cerazette var ikke noe for meg, nei. Jeg byttet i fjor etter å ha brukt Trinordiol i mange år. Var egentlig ganske fornøyd med Cerazette, hadde absolutt ingen andre bivirkninger, og migrenen ble til og med mye bedre, men så var det altså disse småblødningene som jeg ble helt gal av. Overalt hvor jeg leste, og i følge legen, skulle eventuelle bivirkninger gå over etter 2-3 mnd. Så etter over 4 mnd uten forandring orket jeg ikke mer, jeg begynte etterhvert å bli småbekymret om det kunne være andre ting også, og var i grunn svært lettet da blødningene forsvant med en gang jeg sluttet. Hva jeg har byttet til? Vel, for å være ærlig har jeg ikke funnet det ideelle enda. Jeg har lite lyst på noe med hormoner. Jeg har faktisk vært migrenefri i snart et halvt år, for første gang på mange mange år, og jeg mistenker at p-pillene har sitt å si i den saken. Fikk resept på Conludag (minipille) av legen, men har ikke rørt den, selv om han mener den har færrest bivirkninger. Har tenkt litt på kobberspiral, men samtidig er det ikke ikke så fryktelig lenge til vi har lyst på barn, så det er kanskje litt bortkastet. :klø: Så, mens vi tenker bruker vi kondom. Litt dyrt i lengden er det jo, men det fungerer og har ingen bivirkninger. Må jo innrømme at det er litt latskap inne i bildet også, det er så greit å bare fortsette slik nå istedet for å gjøre noe mer med det. Aner rett og slett ikke hva jeg skal bruke. Disse "apparatene" som måler temperatur og slikt (Babycomp, Pearly o.l.) tror jeg aldri jeg vil kunne stole på (og legen min nærmest lo av meg da jeg spurte om dette var noe bra). Har også tenkt litt på p-ring eller annet som bare skiller ut hormoner lokalt. P-sprøyte er utelukket, vil ikke ha noe som blir i kroppen over så lang tid og som jeg ikke kan avslutte når jeg selv føler for det. Så, jeg har nok ingen gode forslag til deg. Irriterende at det skal være så få alternativer i grunn. Som du sa skulle jo Cerazette være det helt store, men det var visst for godt til å være sant. Men, lykke til videre i letingen, og god mandags kveld til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2006 #4111 Del Skrevet 20. februar 2006 Så bra at det var "akseptabelt" Jeg er ganske fed-up av hormonell prevensjon jeg også. Har lurt litt på p-ring eller p-stav.. P-sprøyta var akkurat samme opplegget for meg som cerazette, blødde hver eneste dag. Nei, det er jammen ikke enkelt. Du skal uansett ha takk for at du er så åpenhjertig! Ha ei (fortsatt) fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 20. februar 2006 #4112 Del Skrevet 20. februar 2006 heihei Takk for kjempekoselih besøk i dagboka mi. Hyggelig at noen stikker innom ja! Går greit å studere i UK ja, men jeg tror jeg ser fram til å flytte hjem...mye pga han som venter der borte... Men du vet jo hvordan det føles, regner med at du føler det er like verdt det som jeg. Er det rett så kommer man seg gjennom det! Hvor i UK bodde du? Jeg bor nå rett sør for London, tar 50 min inn til Waterloo... Ganske greit med tanke på "pendlinga" Den kaka hørtes himmelsk ut! Du får ha en flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #4113 Del Skrevet 21. februar 2006 Hvor i UK bodde du? Jeg bor nå rett sør for London, tar 50 min inn til Waterloo... ← Jeg bodde i Lincoln. Koselig liten by i East Midlands. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 21. februar 2006 #4114 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg bodde i Lincoln. Koselig liten by i East Midlands. ← *sjekke litt på multimap.com* Ah! der ja, har bare såvidt kjørt gjennom den delen av England på vei til Skottland i fjor... Hadde planlagt litt mer reising mens jeg studerte her, men har liksom ikke hatt helt tida til det, får ta det litt igjen når kjæresten kommer over og henter tingene mine i juni/juli. Noe du anbefaler å se i området der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 21. februar 2006 #4115 Del Skrevet 21. februar 2006 Heh! Så ikke kommentaren i dagboka mi før nå ...godt å se at det ikke bare er meg som er lite bereist her borte til tross for noen års bosettelse. Reiste rundt i Cornwall/Devon/Somerset med X'n noen uker før jeg starta på universitet, har vært på skoletur til Skottland, en liten trip til Isle of Wight & Southampton i høst og en kjøretur til Birmingham i vinter for å hente noen stoler vi kjøpte på Ebay... men bortsett fra det har jeg stort sett holdt meg nede i Surrey... Blir litt mer til sommeren, vi tar ferga over til Newcastle for å hente alt dillet mitt her borte (inkl de nevnte stolene...), så jeg regner med det blir noen dagsturer til severdigheter rundt om her i sør i tillegg til at vi regner med å bruke litt tid på turen oppover til Newcastle igjen... Anglofil ja... Tea break kommer til å være fast greie når jeg kommer hjem til Norge! Sunday Roast har jeg og lyst til å innføre ...og skikkelig engelsk roast en gang i jula tror jeg og det må være... Kommer nok til å savne UK ja, har jo bodd her så lenge og har masse venner her borte som jeg kommer til å savne masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #4116 Del Skrevet 21. februar 2006 Noe du anbefaler å se i området der da? ← Vel, Lincoln selv er jo nydelig, med utrolig flott katedral og slott, begge på toppen av den berømte Steep Hill. Katedralen deres ble faktisk brukt som inspirasjon til Nidarosdomen, så de ligner bortsett fra at katedralen i Lincoln er større. Og så har de Trondheimssøylen i katedralen i Lincoln, og Lincolnsøylen i Nidarosdomen. Ikke så mange som vet det faktisk. Ellers ligger Lincoln litt for seg selv, ikke så mye annet rundt enn småsteder og man må på en måte dra dit spesielt, ligger ikke på vei til noe annet. Gleder meg til å dra tilbake dit en dag og se hvordan det har forandret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 21. februar 2006 #4117 Del Skrevet 21. februar 2006 Vel, Lincoln selv er jo nydelig... ← ...endte med at jeg tusla innom litt websider for aa sjekke ut litt om Lincoln, fin katedral ja og jeg kan se at den er lik Nidarosdomen... I tillegg saa havna jeg innom websida til University of Lincoln, og de har en masterutdanning som ser interessant ut... Hum... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 21. februar 2006 #4118 Del Skrevet 21. februar 2006 Duuuh!? Kan du fortelle litt mer om hvordan det er/var aa studere der borte? Vet at det er en stund siden og ser jo paa websidene at ting har forandret seg endel de siste aarene, men likevel saa kan det jo vaere interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #4119 Del Skrevet 21. februar 2006 Duuuh!? Kan du fortelle litt mer om hvordan det er/var aa studere der borte? ← Det var veldig fint. Jeg valgte med vilje et relativt lite universitet, noe jeg syntes var veldig positivt, mindre miljø og lettere å bli kjent med folk. I tillegg valgte jeg et universitet med få andre nordmenn, man har jo en tendens til holde seg til sine egne og det lærer man ikke så mye engelsk av. Universitetet har vokst veldig siden jeg studerte der, blitt mye større og med mange nye bygninger. De har et fint internasjonalt miljø, jeg ble kjent med mange mennesker fra flere forskjellige land. Det er en herlig by, med alt innen gangavstand. De har nok av studentboliger på campus, men de er jo en del dyrere enn private boliger. Da jeg studerte der ble førsteårsstudentene prioritert, så de aller fleste flyttet ut de to siste årene. Master-studenter har egne leiligheter på campus (litt fordi Bachelorstudentene er yngre og mer bråkete, og fordi de "eldre" studentene nok har litt mer felles og vil trives bedre sammen), og de får bo der hele studiet. Det er en veldig koselig pub, treningsstudio o.l. på campus. Så er det bare 10 min å gå til sentrum, med gågate, stort kjøpesenter og slikt. Det er egentlig ikke så vanskelig å komme seg Lincoln. Det tar ca 2 timer med tog fra London, og det er inkludert bytte og ventetid i Newark. Ja, det var litt informasjon i allefall. Det er bare å spørre hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. februar 2006 #4120 Del Skrevet 21. februar 2006 Ååååhh! Det hørtes koselig ut! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg