Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Hei, Arkana!

Stikker innom dagboka di for å hilse på, jeg!

Du som er så flink til å lage mat: Stikk gjerne innom dagboka mi for å gi meg tips til middager/lunsj etc som er sunne og gode.... ;) Jeg er nemlig helt i starten av mitt nye liv, og trenger tips til variasjon.

(Har vært på kg lenge, men under et annet navn. Nytt liv - nytt navn og ny dagbok!) :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir du også litt dullete når sambo er syk?

Ja, jeg blir nok det. :sjenert: Jeg "maser" om at han må ta solhatt, C-vitaminer og hostesaft. Lager frokost til ham og varm kakao om han fryser. Må jo passe på ham litt. :)

Hei, Arkana!

Stikker innom dagboka di for å hilse på, jeg!

Du som er så flink til å lage mat: Stikk gjerne innom dagboka mi for å gi meg tips til middager/lunsj etc som er sunne og gode.... ;)  Jeg er nemlig helt i starten av mitt nye liv, og trenger tips til variasjon.

(Har vært på kg lenge, men under et annet navn. Nytt liv - nytt navn og ny dagbok!) :blomst:

Hei Bella-Belle!

Takk for koselig hilsen, skal prøve å stikke innom dagboken din snart, med noen gode tips! :blomst: :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er syk og hjemme fra jobb i dag også. Vi sov til 13, helt herlig. Pusekatten var litt masete rundt kl 8 da. Hun er jo vant til at samboeren min står opp kl 7 og gir henne frokost før han går i dusjen, og i dag syntes hun visst at hun hadde vært mer enn tålmodig når hun lot det gå en hel time før hun laget rabalder. Det var motorvei gjennom hele leiligheten, hun skled på gulvet og krasjet i både det ene og det andre, og vi prøvde desperat å sove gjennom bråket. Til slutt hadde hun visst funnet veien oppå stuebordet og da vi hørte at én og én ting "falt" på gulvet måtte vi bare innse at skulle det bli noe mer søvn måtte hun bare få mat. Heldigvis var hun yndigheten selv etterpå og kom og la seg i fotenden av sengen som om ingenting hadde skjedd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir nok det.  :sjenert: Jeg "maser" om at han må ta solhatt, C-vitaminer og hostesaft. Lager frokost til ham og varm kakao om han fryser. Må jo passe på ham litt.  :)

Sånn gjer eg også *sjenert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en lat og giddalaus dag. I natt da jeg lå i sengen og leste følte jeg et merkelig behov for å ta en skikkelig grundig rundvask i leiligheten. Men, jeg kunne jo ikke akkurat stå opp kl 2 på natten, med en sovende, nesten frisk, samboer ved siden av, og sette i gang. Så jeg bestemte meg for å gjøre det i dag. Problemet er bare at som B-menneske er kvelden og nattens motivasjon og planer som forduftet straks solen skinner igjen på morgenen. Så jeg skrudde av vekkerklokka som ringte og sov til kl 12. Jeg har lyst til å ha lyst til å vaske, men sånn er det nå ikke.

Jeg sitter og prøver å mekke sammen ukesmenyen og handlelisten for neste uke (eller egentlig fra i morgen til og med neste torsdag). Samboeren min var frisk nok til å gå på jobb i dag, men han skal ikke trene, så vi tar ukeshandelen rett etter jobb istedet for sent på kvelden etter trening.

Jeg har forresten lyst til å bake brownies. Og jeg har en halv boks med macadamianøtter jeg har tenkt på hvordan jeg skulle bruke opp, og de ville jo passe godt her. Vi får se, jeg må spise frokost først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg våknet av samboerens vekkerklokke kl 8 i dag hadde jeg vondt i halsen og delvis tett i nesa. Typisk! Ikke før har han blitt frisk, så får jeg hele makkverket. :sur: Sov litt til og våknet igjen, så River Cottage med pusen liggende ved siden av meg før jeg stod opp. Brukte opp en liten pakke Kleenex Balsam samtidig. :forvirret: Etter en dusj føler jeg meg nå bra igjen, ikke noe vondt og ikke noe snørr. Håper det holder seg sånn. :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur::sur: Jeg er :syk: Er skikkelig lei av å snyte meg og er allerede sår under nesa (heldigvis har jeg vidunderkremen Germolene som jeg hamstret i England sist vi var der). Hadde det heldigvis koselig i går likevel. Hadde ikke vondt i halsen og var ikke helt tett i nesa, så jeg kunne smake den gode biffen vi hadde til middag. Etterpå så vi Madagascar (morsom!) og så spilte samboeren min WoW mens jeg så to Poirot-episoder. Har sovet dårlig i natt, men etter frokost nå føler jeg meg så bra at vi skal ta en liten tur på CC-Vest og handle litt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye snørr som kan produseres på så kort tid. :forvirret: Jaja, jeg har i allefall ikke mistet smakssansen min, så jeg har kost meg med nachos, cola, brownies, popcorn og troika i hele kveld. Vi har sett Alle Mot En på TV2, og så en Poirot-episode til (litt hekta for tiden ja). Akkurat nå vet jeg ikke helt hva jeg har lyst til å gjøre. Jeg har lyst til å spille Sims2 eller SimCity 4, men jeg har også litt lyst til å slenge i sofaen med en god bok eller kryssord/sudoku, kanskje med enda en Poirot-episode i bakgrunnen. Det er jo enda en god stund til sengetid, så kanskje jeg rekker litt av alt? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring søster. har du husker å ta solhatt ? :)

Takk! :blomst: Ja, jeg heller innpå med solhatt som bare det. Har sovet veldig godt i natt og føler meg mye bedre. :-D

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboeren min har sørget for at jeg har zebrasangen på hjernen nå. Den kan høres her. (Hør i allefall fram til refrenget, det er høydepunktet). :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arkana!

Skal lage en banankake etterpå og kunne tenke meg å ha på en god sjokoladeglasur. Helst ganske søt og myk, men ikke "smørrete". Har du noen tips til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganache er jo en god glasur, den inneholder litt smør, men kan likevel ikke sammenlignes med en smørkrem hvor smør er hovedingrediensen. Uansett, 200 gram sjokolade smeltes sammen med 1,5 dl kremfløte og 50 g smør/margarin. Rør jevn og avkjøl til den har fått smørbar konsistens.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...