Gjest Liten Tapir Skrevet 23. januar 2006 #4001 Del Skrevet 23. januar 2006 Bare lister meg inn og sier hei, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 23. januar 2006 #4002 Del Skrevet 23. januar 2006 Savna mamman min litt jeg og når jeg leste at pappan din ville hatt bursdag idag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 23. januar 2006 #4003 Del Skrevet 23. januar 2006 Innom med en Trist aa tenke paa faren din. Haaper du har hatt en fin dag likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. januar 2006 #4004 Del Skrevet 23. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Skrevet 23. januar 2006 #4005 Del Skrevet 23. januar 2006 Kan tenke meg hvordan du har det.. Mamman min hadde vært 63 for ikke mange dagene siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. januar 2006 #4006 Del Skrevet 24. januar 2006 *stor klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. januar 2006 #4007 Del Skrevet 25. januar 2006 Hvordan står det til her i dag da? Har du tilfeldigvis en god oppskrift på vegetarisk lapskaus liggende i basen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #4008 Del Skrevet 25. januar 2006 Har du tilfeldigvis en god oppskrift på vegetarisk lapskaus liggende i basen din? ← Ikke akkurat lapskaus, men jeg har flere oppskrifter på vegetargryter. Er det noen spesielle ingredienser du kunne tenke deg at var med, siden du skriver lapskaus vil du da at de skal være litt sånne typiske lapskausgrønnsaker i, dvs poteter og rotgrønnsaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. januar 2006 #4009 Del Skrevet 25. januar 2006 Ja, jeg hadde tenkt på potet og rotgrønnsaker, men lurer litt på hva jeg skal putte i av krydder for at det skal smake godt når jeg ikke får brukt kjøttkraft eller bacon eller kjøtt i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #4010 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Løk og hvitløk er vel nesten en nødvendighet, de gir jo mye god smak. Ellers ville jeg kanskje hatt i laurbærblader, basilikum, merian, oregano, timian o.l. Jeg synes forresten denne oppskriften høres litt annerledes og spennende ut, samtidig som den inneholder de gode, gamle, kjente lapskausgrønnsakene. Grønnsaksgryte (4 porsj.) 1 hvitløksfedd 1 løk 100 g sellerirot 250 g kålrot 150 g gulrøtter 4 store poteter 200 g champignon eller skogsopp 1 laurbærblad 4 dl vann 1 grønnsaksbuljongterning 3 ss soyasaus 4 ss tomatpuré 1 ts sennepspulver 2 ss balsamicoeddik eller vineddik 2 ts honning 2 ts merian 2 ts basilikum Rens løk og grønnsaker. Stek løk i tynne skiver og grovhakket hvitløk til det er mykt. Tilsett skivet sopp og laurbærblad og la surre noen minutter. Skjær potetene og grønnsakene i terninger. Rør alle ingrediensene sammen og la koke under lokk ca 25 minutter. Endret 25. januar 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. januar 2006 #4011 Del Skrevet 25. januar 2006 Takk skal du ha, den så sannelig ikke så værst ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 25. januar 2006 #4012 Del Skrevet 25. januar 2006 Halloooo! Døh, skal ikke du begynne med undervisning snart? Føler jeg har gått kjempelenge allerede, og begynner å bli litt sliten også. Så har ikke du starta enda!? Feigt. *furte* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #4013 Del Skrevet 26. januar 2006 For en nydelig dag i dag, solen skinner, akkurat som i går. :-D Samboeren min trener rett etter jobb, så jeg ser ham ikke før senere i kveld. Jeg skal lage kyllingsuppe til middag, med hønsekraft etter hønsegryten jeg laget i forrige uke. Og så skal jeg bake hvitløk- og urtebrød til, og så har jeg lyst til å bake kanelsnurrer også. Bakedilla har ikke sluppet taket nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 26. januar 2006 #4014 Del Skrevet 26. januar 2006 Tror kanskje jeg skal proeve den groennsaksgryten, den saa deilig ut! Har litt bakedilla jeg ogsa, men den dillen ligger latent og lurer naa som jeg ikke har saa mye tid....det er noe jeg gleder meg til aa ta opp igjen en gang! Du faar nyte solen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #4015 Del Skrevet 27. januar 2006 Så er det endelig helg, og solen stråler i dag også. :-D Samboeren min kommer tidlig hjem fra jobb i dag, han skal på fest i kveld. Jeg håper han har forrige fest friskt i minne, han var helt slått ut dagen etter. Jeg har ingen planer så langt, kanskje spille litt Sims2? Håper broren min kommer til middag en gang i helgen, jeg tenke jeg skulle bake ostekake til dessert hvis han kommer. Han elsker all sneen som har falt i Oslo den siste tiden, han har nok savnet det veldig. Det er jo litt forskjell på Nord-Norge og Oslo. Han var så lykkelig da han var her sist og kunne fortelle at han måtte måke sne tre dager på rad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. januar 2006 #4016 Del Skrevet 27. januar 2006 Kose dere masse i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. januar 2006 #4017 Del Skrevet 27. januar 2006 Hehe! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #4018 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) God helg Linn3c, Saeria, Sniglå, Popelka og Fakse. I kveld har jeg bare kost meg. Spist god bakt potet med masse deilig fyll til middag. Etter det har jeg bare sløvet i sofaen, sett Revenge of the Pink Panther mens jeg har løst kryssord og spist/drukket uante mengder smågodt, Delivio-potetgull og cola light. Tror vel ikke det er så lenge til samboeren min kommer hjem (hvis han ikke ringer og vil ha meg til å hente ham da). Har vasket tre maskiner med klær i løpet av kvelden også. Ikke verst det. I morgen skal vi ikke gjøre noe særlig. Skal hente bildet som sambo knuste rammen og glasset til. De hadde utrolig nok akkurat den riktige rammen så vi slapp å bytte ramme på begge bildene (det han knuste tilhører et par, så de må jo neste ha samme ramme). Endret 27. januar 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #4019 Del Skrevet 27. januar 2006 Tror vel ikke det er så lenge til samboeren min kommer hjem ← Hva var det jeg sa. Ikke før hadde jeg trykket på "send" så hører jeg nøkkelen i døra. Og pusekatten kommer springende fra soverommet (hvor hun har sovet i hele dag) for å møte Pappa'n sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 27. januar 2006 #4020 Del Skrevet 27. januar 2006 Trenger du en "bror" til ? Jeg er nemlig glad i ostekake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg