Saeria Skrevet 9. januar 2006 #3901 Del Skrevet 9. januar 2006 Sånn er pusen min også i blant. Du verden så søte de er når de holder på sånn og tosker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. januar 2006 #3902 Del Skrevet 9. januar 2006 Hamsteren min er ikke akkurat verdens smarteste, han heller. Han driver og klatrer i buret sitt, slenger seg fra gitter til gitter i taket sitt, og så plutselig slipper han, og *DUNK* i bakken. Og dette gjør han gang på gang - og ser like fordømt forskrekka ut hver gang. *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. januar 2006 #3903 Del Skrevet 9. januar 2006 Søte hamsteret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. januar 2006 #3904 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja, han er veldig søt, men ikke veldig smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #3905 Del Skrevet 9. januar 2006 Hamsteren min er ikke akkurat verdens smarteste, han heller. Han driver og klatrer i buret sitt, slenger seg fra gitter til gitter i taket sitt, og så plutselig slipper han, og *DUNK* i bakken. Og dette gjør han gang på gang - og ser like fordømt forskrekka ut hver gang. *ler* ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #3906 Del Skrevet 10. januar 2006 Da var det en ny dag igjen, en skikkelig lat dag. Stod opp kl 11 og har i grunn ikke gjort noe som helst siden. Har surfet litt og lest nye innlegg på KG. Pusekatten ligger ved siden av meg og titter ut vinduet mens hun knatrer med tennene, hun ser vel noe hun kunne tenke seg til lunsj antar jeg. Jeg har skikkelig bakedilla for tiden. Kunne bakt en ny kake hver dag hadde det ikke vært for at vi ikke hadde klart å spise dem opp. I forrige uke prøvde jeg meg på en helt ny oppskrift, en sjokoladekake med appelsinmoussefyll. Jeg stusset litt over hvor lite gelatin det skulle være i moussen og leste oppskriften nøye, men tenkte at det fikk gå bra. Moussen ville jo aldri stivne, men etter å ha tilsatt mye ekstra gelatin (tre ganger så mye som i oppskriften) ble den endelig som den skulle være. Bunnen derimot var ikke god, tørr rett og slett. Så vi spiste alle en bit hver og så gikk den i søpla og fikk 1 poeng i databasen min (med så mange oppskrifter må jeg huske hvilke jeg har prøvd eller ikke om om de var gode). Så laget jeg brownies, det blir jo alltid godt. Og for to dager siden laget jeg apple crumble til dessert, men den er jo spist opp. Og nå har jeg lyst til å bake mer kake, samt veldig lyst på boller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #3907 Del Skrevet 10. januar 2006 Nå står bolledeig til heving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #3908 Del Skrevet 10. januar 2006 Og så tenkte jeg at jeg skulle minne om at her går det an å laste ned den nydelige fonten jeg bruker i dagboken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 10. januar 2006 #3909 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har også lyst å lage kake hver dag, men det går ikke, da går vekta til himmels... --Har du oppskrit på superforbrenning?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #3910 Del Skrevet 10. januar 2006 --Har du oppskrit på superforbrenning?? ← Skulle gjerne hatt. Tenk om, for hvert kakestykke, sjokoladebit eller potetgullflak man spiste så mistet man like mange kalorier som de inneholdt. Det hadde vært noe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 10. januar 2006 #3911 Del Skrevet 10. januar 2006 Tenk om, for hvert kakestykke, sjokoladebit eller potetgullflak man spiste så mistet man like mange kalorier som de inneholdt. Det hadde vært noe det. ← "In my dreams..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. januar 2006 #3912 Del Skrevet 10. januar 2006 Skulle gjerne hatt. Tenk om, for hvert kakestykke, sjokoladebit eller potetgullflak man spiste så mistet man like mange kalorier som de inneholdt. Det hadde vært noe det. ← Då hadde nok eg forsvunne, tenkjer eg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. januar 2006 #3913 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei Arkana, innom for aa vise frem den nye signaturen min! *stolt* Haaper du har en fin dag saa langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #3914 Del Skrevet 11. januar 2006 Då hadde nok eg forsvunne, tenkjer eg.... ← Ja, det hadde nok mange av oss. Hei Arkana, innom for aa vise frem den nye signaturen min! *stolt* Haaper du har en fin dag saa langt. ← Så søt vofs da! :-D Håper du får en fin dag du også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #3915 Del Skrevet 11. januar 2006 I dag er det hjemmelagede fiskeboller til middag, tok opp siste pose fra fryseren, så jeg må nok lage mer. Føler meg som en gammeldags husmor når jeg lager egne fiskeboller, koker kraft på høne osv. Har ikke inntrykk av at så mange på min alder gjør det nå lenger. Men, jeg synes jo det er koselig da, og det er jo det viktigste. I dag spiser vi også opp den siste biten brownies, skal varme den i mikro og servere med iskrem til dessert. Har lyst til å bake mer, selv om jeg laget kjempegode boller i går. Har en hel liste med kakeoppskrifter jeg har lyst til å prøve. Men, det holder vel med én i uka kanskje.... Jeg skulle stå opp "tidlig" i dag (dvs halv elleve), men må ha slått av vekkerklokka da den ringte, uten helt å få med meg det. I allefall så våknet jeg av disse sirenene kl 12. Heldigvis er jeg tilbake i normal søvnrytme, så jeg trenger ikke frykte at jeg ikke får sovne lenger. Leser en ny bok jeg kjøpte forrige helg. "Stuffed lives", som handler om livet i en liten landsby i Skottland. Har bare lest et par kapitler, men den virker morsom og lovende så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #3916 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Lenge siden jeg har lagt ut oppskrifter forresten. Tenkte jeg skulle legge ut oppskrift på den gode grytesteken vi hadde på nyttårsaften, det er en blanding av flere forskjellige oppskrifter, så det blir litt ca-mål. Og så den bjørnebærpaien jeg har tenkt å lage en gang snart. Grytestek 1 kg oksestek 1 stor hakket løk 5-6 hakkede hvitløksfedd 1 boks hermetiske tomater et par skjeer tomatpuré noen skjeer rødvinseddik en dæsj worcestershiresaus timian chilipulver paprikapulver rosmarin et par dl rødvin oksebuljong salt/pepper Brun steken i panne. Stek løk og hvitløk mykt og tilsett resten av ingrediensene. Legg steken i gryta og la småkoke under lokk ca 1 time. Ta ut steken og hold varm. Kok inn sausen til den er passe tykk. Jeg serverte med ovnsbakte poteter og grønnsaker (poteter, hele hvitløksfedd, løkbåter, gulrot, paprika, fennikel og squash som jeg vendte i olje, salt og pepper og stekte i ovn ved 220 grader i ca 30 minutter). Bjørnebærpai (4 pers.) 450 g bjørnebær 75 g sukker 1 egg 75 g brunt sukker 75 g smeltet smør 8 ss melk 125 g hvetemel 1 ts bakepulver Bland bærene med sukker og hell i en ildfast form. Visp egg og brunt sukker til eggedosis. Rør inn smør og melk. Sikt i mel og bakepulver. Fordel over bærene og stek ved 180 grader i 25-30 minutter. Dryss med litt sukker og server varm. Endret 11. januar 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. januar 2006 #3917 Del Skrevet 11. januar 2006 Saa du leser om Skottland? Moro. Jeg fikk kjempelyst til aa proeve den stek-oppskriften. Jeg kan forestille meg at den er god. I gaar laget jeg lasagne med lammekjoettdeig og sopp, det var deilig. Og bringebaersmuldrepai (crumble) til dessert. Lettvint og kjempegodt! Istedenfor mel i crumbledeigen brukte jeg havremel og havregryn, og med fruktose istedenfor sukker ble den ikke saa usunn heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #3918 Del Skrevet 11. januar 2006 Og bringebaersmuldrepai (crumble) til dessert. Lettvint og kjempegodt! Istedenfor mel i crumbledeigen brukte jeg havremel og havregryn, og med fruktose istedenfor sukker ble den ikke saa usunn heller! ← Det hørtes veldig godt ut, og jeg er veldig glad i bringebær. Jeg bruker nesten alltid havregryn i smuldrepai også, liker litt ekstra å bite i, og at den blir litt sunnere er jo ikke så ille heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #3919 Del Skrevet 12. januar 2006 I dag har jeg to årsjubileum her på KG! Det må selvsagt feires med stor buffet med all slags godt, og selvsagt pærebrus! Da samboeren min gikk ut døren kvart på ni i dag var det allerede klart at det ikke ble noe mer søvn på meg. Lå et kvarter til i håp om noen timer ekstra, men det gikk ikke. Har vært på butikken og kjøpt appelsinjuice og ferskt brød til frokost. I går kveld gjorde jeg benkeplatene på kjøkkenet klart til å oljes. Pusset vekk flekker og hakk og brukte møbelrens på. Så i dag får den to strøk god olje med 5-8 timers mellomrom. Tenker det blir bra. Det lukter rimelig heftig av oljen, så jeg får lufte godt. I morgen tenkte jeg å overraske samboeren min med å ha gjort all ukesvaskingen alene. Noe kan jeg da gjøre når jeg likevel går og surrer hjemme. Og så får vi uansett besøk på kvelden, så da er det jo koselig om det er rent og pent her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. januar 2006 #3920 Del Skrevet 12. januar 2006 Gratulerer med jubileum Også buffet, da! Endelig får vi smake på maten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg