Arkana Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #2241 Del Skrevet 9. januar 2005 Titter innom for å ønske deg en fin søndag! Og en riktig god søndag til deg også. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. januar 2005 #2242 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg føler meg noen ganger helt skrullete når det gjelder pusen vår. Flere ganger om dagen' date= gjerne en gang i timen, må jeg bare bort å nusse litt på henne, stryke over pelsen og si noen godord. Og hun åpner øynene og gir fra seg et søtt lite fornøyd grynt eller mjau. Og skulle det gå for lang tid mellom disse kosene, så hører jeg straks noen mjau bak meg og der står hun på bordet klar til å hoppe i armene mine for en liten kos i armkroken. Jeg får bare ikke nok av henne. Åh, så herlig! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #2243 Del Skrevet 9. januar 2005 Mett på god middag. Sambo og jeg spiller Europa på Boks (bare rasket det med meg fordi det stod på disken på Norli). Det er faktisk ganske vanskelig, ikke selve spørsmålene, men å vite hvilket land det er kun utfra omriss. Flaggene er greie, de fleste kan jeg utenat. Trøsten er at vi blir flinkere og lærer mye av det. I morgen begynner eksamenslesing igjen, eksamen på onsdag, men den er jeg mye bedre forberedt på så jeg stresser ikke så veldig mye. I motsetning til den jeg hadde på fredag vet jeg nå nøyaktig hvor mange spørsmål det er, hva slags type spørsmål og har i tillegg en lang liste med tidligere brukte spørsmål (og svar) og minst 75% av disse vil finnes på denne eksamen. Og så er det bare bestått/ikke bestått (skjønt det er vanskelig nok, har inntrykk av at terskelen for å bestå er høyere da enn på eksamen med karakter). Etter det har jeg over to ukers herlig og etterlengtet ferie før et veldig intenst semester begynner. Gleder meg spesielt til å ha praksis en dag i uken. Endelig får vi brukt noe av det vi har lært, endelig føler jeg at jeg faktisk er på vei mot å bli psykolog og ikke bare pugge masse stoff som jeg ikke vet hvordan jeg skal bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #2244 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Mmm, kald quiche er godt til frokost. Ja, så var det eksamenslesing på ny. Har fått hvile meg ut i helgen og er klar for to intense dager (men heldigvis uten forkjølelse). Gleder meg til det er over. I kveld skal vi på visning for broren min. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #2245 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Pølser og potetragu til middag i dag. Lenge siden jeg har lagt ut oppskrifter. Potetragu (4 pers.) 1 stor løk 4 fedd hvitløk 10-12 poteter vann salt/pepper timian laurbærblad Surr løken gyllen. Tilsett hvitløk og surr videre. Tilsett så poteter, skrellet og kuttet i terninger. Surr videre og hell i vann til det dekker potetene. Smak til med salt, pepper og krydder. La småkoke ca 15 minutter. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #2246 Del Skrevet 10. januar 2005 *stappmett* På onsdag skal vi kjøpe ny laserskriver. Hadde tenkt å spleise på det som ekstra julegave, men det forsvant fra tankene våre. Var å så på en i dag, men den fikk de ikke inn før onsdag så da venter vi til da. Nå har vi bare en blekkskriver, og den er treg og jeg synes ikke utskrifter av blekkskriver blir noe særlig bra, så jeg har mast i årevis om at vi må kjøpe laserskriver. Så det blir bra. Nå får jeg vel være god student og sette meg i sofaen og lese, har "trøste-lese-til-eksamen-mat" da, cola og twist. Hvis jeg klarer å dytte ned noe mer etter middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2005 #2247 Del Skrevet 10. januar 2005 Gratulerer med 150 sider i dagboka di.149 igjen så tar jeg deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #2248 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg holdt akkurat på å barbere leggene mine. Må ha glemt å lade barbermaskinen min i det siste, for strømmen rakk bare til den ene leggen. Får huske på å fikse det før jeg skal til legen på torsdag. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 10. januar 2005 #2249 Del Skrevet 10. januar 2005 Hadde tatt seg ut med en hårete legg og en glatt en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #2250 Del Skrevet 10. januar 2005 Hadde tatt seg ut med en hårete legg og en glatt en. Og med eksamensstress disse dager er jeg tilbøyelig til å glemme det også. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2005 Forfatter #2251 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Eksamen i morgen, den siste på en god stund. Etter det skal jeg slappe av og nyte livet i to uker, før semesteret begynner igjen. Det skal bli godt. Pusekatten kom og vekket meg i morges (hun ville ha vann), men det er bare søtt. Nå sover hun i kurven sin, jeg skal straks spise frokost og så blir det lesing. (Og nå har jeg barbert den andre leggen.) Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 11. januar 2005 #2252 Del Skrevet 11. januar 2005 Du husket barberingen selv ja? Tenkte å minne deg på det Lykke til på eksamen i morgen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2005 Forfatter #2253 Del Skrevet 11. januar 2005 Lykke til på eksamen i morgen!!! Takk, det kommer til å bli intenst! 30 spørsmål på 3 timer, gir ikke akkurat rom til å tenke seg om, og jeg får bare håpe jeg ikke må på do for det blir det ikke tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 12. januar 2005 #2254 Del Skrevet 12. januar 2005 Lykke til på eksamen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 12. januar 2005 #2255 Del Skrevet 12. januar 2005 Takk for hilsen i dagboken min! Skal lese gjennom flere av oppskriftene dine senere - jeg elsker å lage mat! Så jeg slenger nok innom her igjen ja. Lykke til med eksamen fra meg også! AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 12. januar 2005 #2256 Del Skrevet 12. januar 2005 Eksamen igjen? :o Lykke til - tenker du er i ilden akkurat nå? Synes jeg husker du hadde en rett før jul også jeg.... Håper det går bra - og det tror jeg det gjør! Lenge siden jeg har vært her nå, må lese litt - slik at jeg blir oppdatert igjen! Alltid koselig å lese i dagboka di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 12. januar 2005 #2257 Del Skrevet 12. januar 2005 Lykke til på eksamen, håper det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 12. januar 2005 #2258 Del Skrevet 12. januar 2005 Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 12. januar 2005 #2259 Del Skrevet 12. januar 2005 Håper det går bra i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #2260 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Så mange koselige hilsener og lykke-ønskninger! Tusen takk alle sammen! Er litt usikker på eksamen, men satser på at det går bra. Nå skal jeg i hvertfall ikke tenke mer på det, og ta livet med ro. Nå har jeg i allefall tid til matlaging, med god samvittighet. Og det lot ikke vente på seg, har allerede satt deg til heving for å lage disse: Mexico-snurrer 50 g gjær 3 dl vann 4 ss olivenolje 1 ts salt 1 egg 5 dl hvetemel 3-4 ss hot tacosaus ½ grillet kylling ½ stk løk, finhakket og surret 4-5 ss maiskorn 1 dl revet ost Løs gjær i lunkent vann. Tilsett olje, egg og salt. Rør inn mel. La heve ca ½ time. Kjevle ut til firkant ca 5 mm tykk. Smør tacosaus over leiven og fordel over kyllingkjøtt, løk, mais og revet ost. Rull sammen til en pølse. Skjær ca 3 cm tykke skiver og legg på stekebrett. La heve ca ½ time. Pensle med egg og stek ved 225 grader i ca 20 minutter. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg