Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Har forresten gått 6 av 11 snømenn i Flax-kalenderen min, her er det håp om mye penger! :hoppe:

:hoho: Min julekalender begynte så lovende med 5 julenisser på rappen, men så var det slutt på moroa.. Du ligger visst bedre an enn meg... :ler:

Gratulerer med passerte 10000 innlegg - ikke verst :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: til Samantha, Fisken og Vivekke.

Nå har sambo akkurat gått ut døra. Han har gradering i dag og får rødt belte. Det er siste nye farge før svart, men han skal ha rødt belte i 2 år (får en svart stripe hver halvår) og så må det gå ett år fra siste gradering i rødt belte til han kan ta svart belte. Så tidsmessig er han bare halvveis til svart belte.

Han skal vel ut og feire etterpå med de andre, slik de pleier. Han kommer hjem og dusjer og skifter og så kjører jeg ham dit han skal være. Jeg skal spise middag alene, tenkte jeg skulle lage fajitas med biff. Tortilla som jeg fyller med biffstrimler (stekt med løk, hvitløk, chili og annet snadder) og i tillegg salat, diverse grønnsaker, rømme, guacamole og kanskje salsa også for litt mer piff. Nam nam!

I går fant vi endelig julegave til nevøen til samboeren min, en ny sparkesykkel. Da er sambo ferdig med alle julegavene sine, bortsett fra den til meg. Og så skal han kjøpe bursdagsgave til lillebroren som fyller 30 på nyttårsaften. Jeg mangler ennå en del: gave til bestevenninnen min, Mamma, broren min og halve gaven til sambo. Han har juleferie fra tirsdag så jeg må skynde meg å kjøpe den hvis det skal gjøres uten at han vet om det.

På onsdag hadde jeg 6 av 11 snømenn i julekalenderen, men har ikke fått noen flere siden da. :sad:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går ganske bra her! :klem: Du skal snart til London skjønner jeg. London er min absolutte favorittby, jeg blir aldri lei! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vet du om man kan "miste" abonnementet på tråder man ikke har skrevet i på lenge? Kom plutselig på at det var lenge siden jeg hadde lest både din og Midnattsol sin dagbok, og da jeg gikk inn her så jeg at det siste innlegget jeg leste her inne var 8. desember... Blir litt avhengig av å følge med i andres liv vet du :oops: Vel, nå her jeg i allefall hengt meg på tråden igjen! God ferie til samboen din i morgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Vet du om man kan "miste" abonnementet på tråder man ikke har skrevet i på lenge?

Hmm, det vet jeg ikke. Har aldri brukt slikt abonnement.

Lythande: :vinke::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg til halv ett! :overrasket: Stod opp og begynte med en gang å bake lussekatter og så laget jeg en langpannesjokoladekake som sambo kan ta med på jobb i morgen (de snakker sånn om matlagingen min på jobben hans så jeg tenkte jeg skulle la dem smake litt ;) ). Da sambo kom hjem fra jobb dro vi rett ut til CC-Vest og handlet litt og så dro vi og hentet en venninne og handlet enda mer på SmartClub og Ikea. Tusenlappene fløy fort for å si det slik. :roll:

Nå har vi spist sen middag (føles litt rart å spise fiskeboller i karrisaus mens man ser Frasier en sen mandag :ler:) og skal straks hoppe i seng.

Sambo fikk forøvrig sitt røde belte på lørdag. :hoppe: De var ute og feiret den kvelden så jeg var alene og slappet av. Godt med sånne rolige kvelder helt alene også. Jeg var vel oppe til 3-tiden før jeg gikk og la meg, og sambo kom hjem rett etterpå, så trøtt at han bare måtte stupe i seng.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lussekatter og sjokomelk er ikke så verst start på en tirsdags morgen. :-D

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Takk for svar på hvetekringlen! Leste en del av sidene dine og skal si magen begynte å rumle! Lurer nesten på om jeg skal gå ut på kjøkkenet og bad... NAM NAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar på hvetekringlen! Leste en del av sidene dine og skal si magen begynte å rumle! Lurer nesten på om jeg skal gå ut på kjøkkenet og bad... NAM NAM

Bare hyggelig! Håper det smaker. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille Truly slipper kattepensjonat denne julen. Min beste venninne tilbød seg å passe henne. Ikke bare spare vi 1350 kroner, men det er jo klart bedre for henne å være hos noen hun kjenner enn på et kattepensjonat (selv om vi stoler 100% på dem og hun begynner å trives der). Det blir litt trangt for dem i julen da. Venninnen min bor på 30 kvm og skal i tillegg ha besøk av søsteren og søsterens mann, så tre mennesker og en katt på 30 kvm er ikke akkurat et slaraffenliv. Mannen til søsteren er afrikaner, og der er det ikke vanlig å ha katter som husdyr, så han var litt skeptisk til henne når de besøkte oss. Katten derimot satte sin elsk på ham og kom og ville ha kos, så jeg er sikker på at han ikke får ett minutts frihet så lenge hun er der. :ler: Og han skal i tillegg sove på gulvet. :hoho:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg brukt mer penger enn hva godt er. :roll:

Først var i på CC-Vest og jeg brukte 450-500 kroner på Olivier's og L'Occitane, julegave til Mamma. (Produktene der blir faktisk laget i Mammas hjemby i Frankrike.) Så brukte jeg 1500 kroner på julegave til samboeren min (det blir 1600 til sammen med en bok jeg kjøpte for lenge siden, hadde ikke planlagt å bruke fullt så mye på ham i år, men jeg måtte bare......).

Det skal bli deilig å ha ham hjemme nå den siste uken før vi reiser hvert til vårt for julen. På søndag får vi besøk. Bestevenninnen min får søsteren med mann på besøk hele julen og til over nyttår, de kommer nå på lørdag og vi inviterte alle tre til middag her. De skal jo også passe katten i jula, noe vi er veldig glade for. Det blir koselig med besøk. :)

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Døgnet er blitt snudd litt på hodet de siste dagene. Vi har vært oppe til 3 og sover til over 12. Må prøve å snu deg igjen før tirsdag, da må vi opp tidlig siden vi skal fly hjem. Nå skal vi straks vaske og rydde litt, i kveld får vi besøk av tre venner og skal spise taco sammen. :)

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges dro vi oss opp kl 10, må snu døgnet litt siden vi må opp tidlig i morgen. Vi dro til byen og kjøpte ny videospiller som sa takk for seg for et par dager siden. Nå har vi pakket kattesakene og skal straks ta lille pusen med til hennes feriested. Det er alltid så tomt og trist den siste kvelden/natten uten henne, det er noe som mangler. Men vi vet hun har det godt og det er mer sosialt og større plass enn et kattepensjonat uansett (selv om vi er meget fornøyde med pensjonatet). Når vi kommer hjem blir det middag og så må vi ta opp koffertene fra kjelleren og begynne å pakke. Stakkars samboeren min har så mange og store pakker å ta med seg, jeg håper han får plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tidlig reiser jeg hjem til familien min i Narvik, for å feire jul. :nisse:. Vi har flere PC'er og bredbånd, så det er mulig jeg stikker innom her i julen, men det kan jo også være at vi har det så koselig at det ikke blir tid. Så jeg vil ønske alle kjente og ukjente en riktig god jul! Håper jeg ikke får altfor store abstinenser. :ler:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...