iingvild Skrevet 28. oktober 2004 #1961 Del Skrevet 28. oktober 2004 Gratulerer med overstått, og god apetitt med tanke på pizza! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #1962 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Takk Iingvild! Det smakte godt, og enda bedre var det å slippe å lage den selv og vaske opp etterpå. Nå har jeg ligget slengt på sofaen, sett 71 grader Nord mens jeg mumser Kina og drikker Cola Light. Herlig å bare slappe av. Kjenner jeg er veldig trøtt, stod jo opp før 8 i dag og er sliten pga eksamen. Pga masse oppspart avspasering har sambo fri hver fredag ut året (og vel så det). Veldig deilig! Vi sover lenge, spiser frokost sammen og rett og slett nyter langhelgene. I morgen skal vi ut og handle litt, sambo skal bl.a. kjøpe en genser. Jeg overtalte ham til å kjøpe en stilig en i forrige uke, og han likte den så godt at han vil ha to. Så er det den sedvanlige ukeshandelen før vi slapper av resten av dagen/kvelden. Får lage noe god mat også, tenker sambo har lyst på en skikkelig biff, det er hans favorittmat. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 29. oktober 2004 #1963 Del Skrevet 29. oktober 2004 Vel overstått eksamen! Biff er god mat! Bare lurte på, hva bruker dere som tilbehør? Vi lager en god del biff når vi skal kose oss, men det blir liksom det samme til nesten hele tiden; biff, bakt potet m/kryddersmør, mais og rømme, så brokkoli, champinon og bernaise. Veldig godt da, men tenkte kanskje du hadde noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #1964 Del Skrevet 29. oktober 2004 Sambo vil alltid ha min hjemmelagede champignonstuing. Når jeg har tatt biffen over på et fat for å hvile steker jeg løk og hvitløk i samme panne (får med alle smakene) og har så i skivet sopp. En dæsj worcestershiresaus, paprikapulver, soyasaus, oksefond (konsentrert buljong), noen ganger også hakket chili og crème fraîche eller fløte (eller en skvett av hver). Ellers har vi grønnsaker som brokkoli, gulrøtter, mais, rosenkål eller asparges. Har alltid friterte løkringer til. Pommes frites har vi som oftest, hvis jeg orker har vi fløtegratinerte poteter eller stekte potetbåter. Som saus stort sett alltid peppersaus for det synes jeg er best, hvis jeg har lyst lager jeg hjemmelaget bernaise (egentlig går det veldig fort, men det blir bare til at jeg ikke lager det så ofte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 29. oktober 2004 #1965 Del Skrevet 29. oktober 2004 Gratulerer med overstått eksamen! Sensuren går sikkert bra! Du får slappe av i helga da - tenker du er helt "ødelagt" etter hardkjøret den siste tiden! Kanskje samboeren din er snill å lager mat til deg til en forandring... he, he.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #1966 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kanskje samboeren din er snill å lager mat til deg til en forandring... he' date= he.... Ja, det hadde vel blitt grandiosa eller til nød fritert kylling med pommes frites. Nei, i dag lager jeg biff med alt tilbehør og hjemmelaget sjokolademousse til dessert. Både som premie for eksamen og fordi det er sambos favorittmiddag og jeg har lyst at vi skal kose oss litt i kveld. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 31. oktober 2004 #1967 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hei! Stakk bare innom for å ønske deg en flott søndag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter #1968 Del Skrevet 31. oktober 2004 God søndag til deg også Lille Solstråle! :-) Kjøpte bl.a. en oksestek i går og den blir middag i dag. Skal lage ordentlig engelsk middag: roastbiff og roast potatoes, så skal jeg lage yorkshire pudding og ha diverse grønnsaker og saus til. Gleder meg! Vi sov lenge og vel i dag og ble liggende i sengen og lese også. Liker slike late dager. Nå har vi ryddet og vasket leiligheten og skiftet på sengen. Godt å ha alt det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 31. oktober 2004 #1969 Del Skrevet 31. oktober 2004 bare titter innom med en og for å si at jeg snart kommer online igjen Får nett på onsdag! fra baby-E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter #1970 Del Skrevet 31. oktober 2004 Så bra! Du har vært lenge borte nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 31. oktober 2004 #1971 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter #1972 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Ja, har hatt en fin og svært avslappende helg. Sambo hadde fri på fredag, så vi var ute og handlet litt og tok det ellers med knusende ro. I går dro jeg og en venninne til Sverige og handlet litt, veldig koselig. Vi skravlet og hadde det flott, litt sliten da jeg kom hjem, for vi hadde jo brukt hele dagen, men det var godt å bare kunne slenge seg i sofaen og slappe av. I dag har vi vasket og ryddet litt, jeg har lest en del (ikke fagstoff, bare bøker jeg liker) og ellers har vi sett litt på TV og som vanlig tatt det med ro. I morgen skal jeg treffe noen fra prosjektgruppa, men jeg er stygt redd vi ikke får gjort noe, for hun som skulle plotte ferdig dataene til oss har ikke sendt datafilen enda, og det er nesten to uker siden det ble avtalt. Men, det blir ingen bomtur til universitetet likevel, for skulle det ikke bli noe rusler jeg over til biblioteket og ser etter stoff til semesteroppgaven min. Hva med din helg da? Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. november 2004 Forfatter #1973 Del Skrevet 1. november 2004 Så var det plutselig november. Tiden går så fort, snart er det jul igjen og det føles nesten som om forrige jul var i går. Men heldigvis er det ennå blader på trærne og plussgrader, så julen får vente litt til. I dag må jeg en tur på universitetet, og håper at dataanalysene ikke tar så lang tid. Og etterpå skal jeg se etter stoff til semesteroppgaven. Håper jeg finner mye spennende da. Nå romler det skikkelig i magen min, tror det er på tide å lage litt frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. november 2004 #1974 Del Skrevet 1. november 2004 Hei hei!! Ville bare takke for hjelpen med kalkunstuffingen!! Den var supergod og slo virkelig an på lørdag!! Det blir nok baconstuffing til nyttårsaften også!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. november 2004 Forfatter #1975 Del Skrevet 1. november 2004 Hei hei!! Ville bare takke for hjelpen med kalkunstuffingen!! Den var supergod og slo virkelig an på lørdag!! Det blir nok baconstuffing til nyttårsaften også!! :-) Så bra! Kalkun og stuffing er nammenam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. november 2004 Forfatter #1976 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Det ble visst ikke noe møte i dag. De to andre hadde avtalt samme tid i morgen istedet fordi plottingen ikke var ferdig. Var det så vanskelig å fortelle sistemann det også? Men, det var ikke helt bomtur, fikk lånt et par bøker og en hovedoppgave. Fikk så fryktelig lyst på calzone, så jeg har satt pizzadeig og skal bake minicalzone. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. november 2004 #1977 Del Skrevet 2. november 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. november 2004 Forfatter #1978 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) til deg også Lunacia. Hadde du en fin bursdagsfeiring? Bomtur til universitetet i dag, igjen. Kl. 11 skulle jeg møte de jeg egentlig skulle ha møtt i går (men de endret til i dag uten å fortelle meg), på vei inn møtte jeg en annen som fortalte at hennes partner ikke kunne og siden vi var tre kunne kanskje jeg jobbe med henne istedet så hun slapp å være alene. Joda, det var greit for meg. Siden hun skulle gå og besøke en på kullet som fikk en baby i helga avtalte vi og møtes to timer senere. Jeg brukte tiden på å lete etter stoff til oppgaven, noe som etter mye tull endte opp i ingenting. Da vi omsider møttes igjen brukte vi ½ time på å finne ut at vi ikke kunne gjøre våre oppgaver fordi noen av de andre ikke hadde gjort sitt, og det måtte gjøres før alle vi andre kunne gjøre vårt. Jeg snakket med en av dem i går og de hadde tenkt å gjøre det i morgen, rett før møtet hvor det skal være ferdig. Så, vi får ikke gjort noe som helst enda vi har hatt to uker på oss, og vi får satse på at prosjektlederen ikke har noe i mot å gjøre det under møtet. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. november 2004 Forfatter #1979 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Du verden for en tåke! Kan så vidt skimte trærne rett utenfor her, ellers ser jeg ingenting. Minner meg om da jeg bodde i England. I en Asterix-tegnefilm sitter han i en båt sammen med Obelix og en brite, på vei mot England. Det er tett tåke det meste av veien så Asterix spør briten "Er det alltid slik tåke her?" "Å nei," svarer briten, "bare når det ikke regner". Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 2. november 2004 #1980 Del Skrevet 2. november 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg