Gå til innhold

Forbanna.com

Fremhevede innlegg

Skrevet

ikke vits i å krangle. folk med allergier skal prioriteres fremfor ALLE med kjeledyr, ALLE med parfyme, og ALLE som røyker. Det er ikke rom for at mennesker kan ta sånne valg her i livet..... Allergikere skal ha det så komfortabelt som mulig.

Vel jeg tåler ikke parfyme. Veldig lite jeg faktisk får gjort med det. Skulle jo så klart ønske at jeg kunne be folk ikke ta det på seg.. men det går jo ikke.

Jeg skjønner og at det er plagsomt med dyr når man er allergisk, men når man reiser kollektivt er det alltid noe som kan plage. Jeg må frakte pus på et vis er jeg avhengog av å kunne ta henne med på buss..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Aria.
Skrevet

Møkket poter har like lite i et sete å gjøre som møkkete sko, så nei, TS, hunden din kan ikke sitte i eget sete.

Det er det ikke du som bestemmer, men busselskapet. Herregud, enkelte tror virkelig de kan bestemme alt selv fordi det virker logisk for de.

Møkkete parkdresser fulle av søle og gjørme fra barnehagen har lite i setet å gjøre - så nei, ungen din kan ikke sitte i eget sete.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

før jeg forlater denne tråden så skal jeg si unnskyld til TS : Var aldri meningen og kapre tråden din, og det var synd at noen brukere skulle lage kvalme. Får håpe det ordner seg for deg g hunden din ;) Takk og farvel .

Å lage kvalme greide du fint selv! Skyller på andre når det var du som satte igang.

Gikk tom for argumenter kanskje?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rom for at mennesker kan ta sånne valg her i livet..... Allergikere skal ha det så komfortabelt som mulig.

Unnskyld meg?

I MIN verden er det rom for at mennesker kan ta sånne valg. Du kan ikke bare bestemme at allergikere skal trumfe alt, for alle mennesker. Skal en blind eller svaksynt nektes å ta bussen fordi en allergiker kanskje kommer på bussen? Skal man nektes å ta med blomsterbukett på bussen?

Det er ikke sikkert alle deler ditt verdisyn.

Jeg synes f.eks. at dyr skal ha det så komfortabelt som mulig, at det er bedre å kjøre buss enn bil pga. miljøet og at jeg kan tolerere at enkelte ting kommer til å plage meg når jeg beveger meg i det offentlige rom, fordi sånn er det å bo i et samfunn.

Alle kan ta litt hensyn til hverandre, uten at det betyr at den ene eller andre parten skal nektes noe som helst.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lurer jeg litt på om det er slik at om jeg betaler for å ha med hunden min i rushtiden kan jeg da la hunden sitte i setet ved siden av meg, og nekte andre mennesker å sitte der? Jeg har da betalt for setet?

Jaså, er det setet man betaler for?

Da lurer jeg litt på om du synes de andre menneskene bør slippe å betale, siden de må stå?

• Liker 3
Skrevet

Jaså, er det setet man betaler for?

Da lurer jeg litt på om du synes de andre menneskene bør slippe å betale, siden de må stå?

Det hun mener er vel bare at man betaler fordi man tar opp plass på bussen. Hund på fanget = tar ikke opp plass.

Herregud.. :filer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hun mener er vel bare at man betaler fordi man tar opp plass på bussen. Hund på fanget = tar ikke opp plass.

Herregud.. :filer:

Er det virkelig det. Synes ikke akkurat det er det sitatet vitner om, og det er nå en gang bare det man kan basere seg på her på kg.

Så lurer jeg litt på om det er slik at om jeg betaler for å ha med hunden min i rushtiden kan jeg da la hunden sitte i setet ved siden av meg, og nekte andre mennesker å sitte der? Jeg har da betalt for setet?

-annen ab

Skrevet

Er det virkelig det. Synes ikke akkurat det er det sitatet vitner om, og det er nå en gang bare det man kan basere seg på her på kg.

-annen ab

Her vet du at du misforstår, men om du vil kverulere så skal jeg gi deg svar. (MERK: ville aldri gjort det, men bare litt deilig å få kverulere med en idiot!)

Det er nå en gang slik at når man går på bussen og det er seter ledige så setter man seg ofte, dette vil da si at om jeg går på bussen og det er to ledige seter, jeg betaler for meg og hunden min så vil det vel så og si sies at jeg har full rett til å ta begge setene. Skulle det da komme et menneske og ønske å sitte der har jeg teoretisk sett all anledning til å si at det er opptatt, hunden er betalende og var der først. (dette gjelder så klart ikke om en person som har mer behov for å sitte, for folk som har vanskelig med å stå på buss/trikk/bane/tog skal alltid få sitte!!!)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noen ganger må jeg betale 13 kr for hunden min, andre ganger ikke. Og da har jeg og hunden faktisk like stor rett til å velge plass på den bussen som noen andre!:)

Det er selvsagt ikke plass til noen på det setet bikkja sitter foran, men det er ikke mitt problem, da jeg har betalt for setet!:) Om det skulle komme gamle menn med stokk eller høygravide damer, hadde både jeg og hunden flyttet oss om de trengte sitteplassen vår!:)

Endret av kaprifolen
  • Liker 2
Skrevet

Å lage kvalme greide du fint selv! Skyller på andre når det var du som satte igang.

Gikk tom for argumenter kanskje?

HAHA måtte bare stikke innom å se om det var noe mer aktivitet på tråden! å jåsse meg det var det vist, har jeg skyllet på andre? Sa jeg at det bare var andre som laget kvalme? JEG sa "synd at noen brukere skulle lage kvalme" jeg var en av de ja? Tom for argumenter nei, men ser ikke noen grunn til og diskutere om noe annet en det tråden egentlig handler om. Har du et problem med det, så får du sende meg en privat melding :)

AnonymBruker
Skrevet

Om ikke hund i seg selv er problem nok på tog... Tok med meg hunden en strekning på 3 kvarter forrige vinter. Han har lite pels og langt mindre underull så da må ha han ha på seg dekken og potesokker mens vi ventet på parrongen (30 minus), når jeg endelig fikk av han alt på toget begynte han å hyle høyt og skjelve fordi han syntes så synd på seg selv (ikke vant med tog, og det ble ikke noe bedre av at konduktøren syntes såå synd på han der han satt), og vogna var så klart full av folk som lo og trodde han var den mest bortskjemte dritthunden ever... Endte med å sette meg der folk går ut av toget for å ikke plage noen :fnise: Etter det så forsøker jeg å unngå tog med hunden min så godt det lar seg gjøre.

Men, når man forsøker så godt man kan å ta hensyn så ser jeg ikke problemet med dyr på kollektiv, bruker alltid jakka mi til å la han sitte på med mindre det er fullt på tog/buss. Det er også egne plasser for dyr på de fleste tog, så om man setter seg der som allergiker så kan man skylde seg selv, mener nå jeg. Er man så allergisk at man blir sengeliggende i flere dager etter å ha sittet ved siden av en hund noen minutter så blir det ikke bedre av å sitte ved siden av noen som har dyr eller vært i kontakt med et dyr den dagen. Men kommer det noen bort til meg og sier ifra så flytter jeg meg så klart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg?

I MIN verden er det rom for at mennesker kan ta sånne valg. Du kan ikke bare bestemme at allergikere skal trumfe alt, for alle mennesker. Skal en blind eller svaksynt nektes å ta bussen fordi en allergiker kanskje kommer på bussen? Skal man nektes å ta med blomsterbukett på bussen?

Det er ikke sikkert alle deler ditt verdisyn.

Jeg synes f.eks. at dyr skal ha det så komfortabelt som mulig, at det er bedre å kjøre buss enn bil pga. miljøet og at jeg kan tolerere at enkelte ting kommer til å plage meg når jeg beveger meg i det offentlige rom, fordi sånn er det å bo i et samfunn.

Alle kan ta litt hensyn til hverandre, uten at det betyr at den ene eller andre parten skal nektes noe som helst.

det innlegget var ironisk. :P jeg orker ikke ta hensyn til allergikere hvert sekund heller.... allergikere får ta hensyn til at vi ikke orker det heller....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei egentlig ikke. Om man har dyreallegri er det ikke så kult å måtte ta bussen tilbake til sitt hjem for og ta medisiner, jeg ser jo så klart at det er mye annet som også er allergi fremkallende slik som parfymer, men man ikke nekte folk og ta buss pga de har parfyme på seg. Med dyr kan vi det.

Er folk allergiske mot hverdagsliv, burde de kanskje ikke ta kollektivtransport?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er folk allergiske mot hverdagsliv, burde de kanskje ikke ta kollektivtransport?

Vell noen ganger må mann jo det da, skal jo helst unngås ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det innlegget var ironisk. :P jeg orker ikke ta hensyn til allergikere hvert sekund heller.... allergikere får ta hensyn til at vi ikke orker det heller....

Ahhhhh... Da beklager jeg mitt utbrudd på det sterkeste. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen tok jeg bussen, og det kom på ei dame med liten Skotsk Terrier. Hun betalte for hunden og den fikk sitte i setet. Jeg synes egentlig ikke noe om at hunder sitter i setet (nå er det jo vått ute, så de blir ganske skittne på labbene og med all pelsen på magen), men hun hadde ganske enkelt tatt med seg et pledd som hun la på setet før hun satte hunden oppå. Det synes jeg var helt greit :)

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har verken betalt for hunden på tog eller buss og han er en stor bamse på 40 kg:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, synes du overreagerer :)

Ser poenget ditt, samtidig hadde det vært litt merkelig om det fantes egne regler for miniatyrhunder.

Min personlige mening er at hunder bør holdes unna kollektivtrafikk pga allergi etc.

Æsj, trykket liker på innlegget ditt ved en feil. Sånne som deg burde ikke få slippe ut i offentligheten. PUNKTUM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...