Gå til innhold

Forbanna.com

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men ikke det eneste?

for meg er det det eneste valget, vi har ikke trikker, t-baner og toget er det for kort avstand mellom A og B til at jeg tar. Og vis jeg skulle tatt min hund med meg ville jeg nok valgt og hoppe på en buss som har laste romm eller plass til bur i midt gangen ellers så ville jeg hoppet på toget. Men jeg kan gå eller kjøre i privat bil med min Konge puddel fra A til B så det er ikke noe problem for meg.

Det jeg vil frem til er at vis man først skal ha med seg hunden sin på bussen eller trikken eller what ever så tar man hensyn til sine med passasjerer. Og er det mulig så tar man ikke hunden med seg.

Har jeg noen gang motsagt deg? Jeg har hele tiden sagt at dyr ikke skal være til sjenanse. Men jeg mener også at dette gjelder begge veier. En allergiker kan ikke bare komme på bussen og forlange at hunden som allerede sitter på skal gå ut.

Og når det gjelder transport, så er det mange dyreeiere som ikke har egen bil. Og det er mange drosjer som nekter hunder (pga allergikere). Så da er det ikke så mange muligheter igjen dersom man skal reise et stykke. Det er ikke alltid det passer med en fire timers gåtur bare fordi noen kan mislike hunden på bussen.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg noen gang motsagt deg? Jeg har hele tiden sagt at dyr ikke skal være til sjenanse. Men jeg mener også at dette gjelder begge veier. En allergiker kan ikke bare komme på bussen og forlange at hunden som allerede sitter på skal gå ut.

Og når det gjelder transport, så er det mange dyreeiere som ikke har egen bil. Og det er mange drosjer som nekter hunder (pga allergikere). Så da er det ikke så mange muligheter igjen dersom man skal reise et stykke. Det er ikke alltid det passer med en fire timers gåtur bare fordi noen kan mislike hunden på bussen.

Sa jeg at du motsa meg? og sa jeg at hvis jeg kom på en buss og det satt en med hund der fra før skulle den gå av? NEI

Og vis det er så strengt med dyr nå på busser,trikker,taxi osv.. så er det kanskje en ide å tenke på det før man skaffer seg et dyr når man vet man har behov for og reise med det :P

• Liker 1
Skrevet

Sa jeg at du motsa meg? og sa jeg at hvis jeg kom på en buss og det satt en med hund der fra før skulle den gå av? NEI

Og vis det er så strengt med dyr nå på busser,trikker,taxi osv.. så er det kanskje en ide å tenke på det før man skaffer seg et dyr når man vet man har behov for og reise med det :P

Beklager, da har jeg misforstått deg. :)

Og nei, det er ikke så strengt på busser o.l. enda. Men det virker som en del allergikere gjerne skulle hatt det så strengt. Så det jeg prøver å få frem er at det ikke alltid bare er ens egne behov som teller mest.

Og skal en la være å få seg hund bare fordi en kanskje en gang kunne få behov for å reise med offentlig transport? ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, da har jeg misforstått deg. :)

Og nei, det er ikke så strengt på busser o.l. enda. Men det virker som en del allergikere gjerne skulle hatt det så strengt. Så det jeg prøver å få frem er at det ikke alltid bare er ens egne behov som teller mest.

Og skal en la være å få seg hund bare fordi en kanskje en gang kunne få behov for å reise med offentlig transport? ;)

Hadde det vert meg å min hund så ville jeg heller ringt noen som kunne fraktet hunden i bil, fr er ikke en optimal situasjon for en hund eller dyr generelt å være på buss.

du sier " Så det jeg prøver å få frem er at det ikke alltid bare er ens egne behov som teller mest." det er jo egentlig å motsi deg selv, Det er jo ikke alltid at dyreeiernes behov teller mest heller. tenkt litt på det du ;)

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vert meg å min hund så ville jeg heller ringt noen som kunne fraktet hunden i bil, fr er ikke en optimal situasjon for en hund eller dyr generelt å være på buss.

du sier " Så det jeg prøver å få frem er at det ikke alltid bare er ens egne behov som teller mest." det er jo egentlig å motsi deg selv, Det er jo ikke alltid at dyreeiernes behov teller mest heller. tenkt litt på det du ;)

Det har jeg da heller aldri prøvd å påstå. :klo: Jeg har hele tiden sagt at en ikke skal være til sjenanse for hverandre. Må jeg presisere det enda mer?

Og at det ikke er en optimal situasjon for en hund å være på en buss kommer vel helt an på hunden. Dessuten så var det vel du som sa at skulle du ta en buss med hunden, så hadde du valgt en med lasterom. Er det en optimal situasjon for en hund? Vet ikke hvem som motsier seg selv her jeg. ;)

• Liker 1
Skrevet

Det er bare i Oslo/Akershus at det koster så mye for hund fikk jeg fortalt av en konduktør. De tjener fett på alle småhundene, fordi det kryr av dem! Utspekulert spør du meg..

Ellers i landet er det jo gratis for de små hundene, under en viss størrelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg da heller aldri prøvd å påstå. :klo: Jeg har hele tiden sagt at en ikke skal være til sjenanse for hverandre. Må jeg presisere det enda mer?

Og at det ikke er en optimal situasjon for en hund å være på en buss kommer vel helt an på hunden. Dessuten så var det vel du som sa at skulle du ta en buss med hunden, så hadde du valgt en med lasterom. Er det en optimal situasjon for en hund? Vet ikke hvem som motsier seg selv her jeg. ;)

Må jeg presisere det enda mer? jeg har ikke sagt at du påstår noe som helst, takk.

haha som du sier det kommer helt ann på hunden og min hund har ikke noe problem med det men er ingen optimal situasjon, der for jeg ikke har hunden på bussen. så ser ikke helt hvor jeg motsier meg selv? kan du være så snill å utdype det litt?

• Liker 1
Skrevet

jeg syns faktisk det er litt merkelig jeg. Når du kjører NSBtog er det jo gratis om hunden er lavere enn et visst antall cm fordi man da kan ha dem i bur eller på fanget så de ikke tar opp et ekstra sete man må betale for, men på busser så skal de ha betalt for hunder uansett, men ikke katter da, selv om katten er på størrelse med en middels stor bil liksom.

Bil? Må være en veldig stor katt!

• Liker 2
Skrevet

Må jeg presisere det enda mer? jeg har ikke sagt at du påstår noe som helst, takk.

haha som du sier det kommer helt ann på hunden og min hund har ikke noe problem med det men er ingen optimal situasjon, der for jeg ikke har hunden på bussen. så ser ikke helt hvor jeg motsier meg selv? kan du være så snill å utdype det litt?

Jeg kunne godt ha utdypet det, men jeg orker rett og slett ikke. Så med fare for at du nå kommer til å påstå at du har rett, så trekker jeg meg fra denne diskusjonen. Den kommer ikke videre på denne måten, og den har allerede vært OT lenge.

Jeg regner med at de som ikke har et spesielt behov for å misforstå meg har fått med seg synet mitt i denne saken. ;)

• Liker 3
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Bil? Må være en veldig stor katt!

En Maine Coon kan jo veie over ti kilo, det er over dobbelt så mye som min hund! Kan ikke tenke meg at en smartbil veier så mye mere :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt ha utdypet det, men jeg orker rett og slett ikke. Så med fare for at du nå kommer til å påstå at du har rett, så trekker jeg meg fra denne diskusjonen. Den kommer ikke videre på denne måten, og den har allerede vært OT lenge.

Jeg regner med at de som ikke har et spesielt behov for å misforstå meg har fått med seg synet mitt i denne saken. ;)

ok. er vell ingen som har rett eller galt? et syn på en sak er ikke rett eller galt ;p

Skrevet

En Maine Coon kan jo veie over ti kilo, det er over dobbelt så mye som min hund! Kan ikke tenke meg at en smartbil veier så mye mere :fnise:

Hehe kanskje en overvektig Maine Coon :D

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hehe kanskje en overvektig Maine Coon :D

En normalvektig hannkatt kan jo komme oppi ni kilo, så er den overvektig i tillegg så kan den sikkert bli rundt 13-14. Fy farsken tenk å ha en 14 kilos katt hoppende rundt i vinduskarmer og bokhyller!!

Skrevet

ok. er vell ingen som har rett eller galt? et syn på en sak er ikke rett eller galt ;p

:takke:

AnonymBruker
Skrevet

før jeg forlater denne tråden så skal jeg si unnskyld til TS : Var aldri meningen og kapre tråden din, og det var synd at noen brukere skulle lage kvalme. Får håpe det ordner seg for deg g hunden din ;) Takk og farvel .

• Liker 1
Skrevet

En normalvektig hannkatt kan jo komme oppi ni kilo, så er den overvektig i tillegg så kan den sikkert bli rundt 13-14. Fy farsken tenk å ha en 14 kilos katt hoppende rundt i vinduskarmer og bokhyller!!

Nå begynner vi snakke bil! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Er de så svære orker de vel ikke hoppe for mye. :fnise:

Jeg kan forstå poenget til TS. Jeg har ved noen få anledninger reist med katten min på buss, men da har han sittet på fanget mitt i bur. Vanligvis kjører jeg bil, men det har hendt at jeg ikke har hatt anledning til å kjøre når jeg har hatt behov for å ta med meg katten. Katten min er ganske stor så det er i praksis liten forskjell på en hund som sitter i en bag/veske enn en katt i et reisebur. Forøvring liker jeg ikke så godt å frakte katten på offentlig transport, hverken for kattens skyld etter for medpassasjerene.

Må ellers legge til at det er mye som kan forstyrre på kollektivtransport. Det kan også være svært sjenerende med mye lyder, og noen er ekstra følsomme for det. Vanligvis kjører jeg bil på lengre strekninger, men i fjor vinter måtte jeg ta buss når jeg skulle på juleferie fordi jeg hadde en skade. Med på bussen var en gjeng fra et idrettslag og de bråkte ganske mye. Jeg hadde med meg mp3-spiller med ørepropper, men det var ikke nok til å stenge ute lydene. Det var så ille at jeg følte meg kvalm, men synes det ble dumt å si i fra.

Skrevet (endret)

Hadde jeg hatt bil eller lappen for den saks skyld hadde det ikke vært et problem. Jeg har familie i en by et par timer unna, så om jeg vil treffe dem så har jeg ikke særlig mye valg, heller ikke til vetrinæren.. Det er vel egentlig de stedene jeg absolutt må ha med hunden min på kollektivtransport.

Ellers i hverdagen syntes både hunden min og jeg at det er kos å kunne farte litt rundt å utforske nye turområder sammen.

Hunden min er kanskje ikke så mange kilo, men han ELSKER en skikkelig tur :) gjerne 2-3 timer, riktignok er han fullstendig kaputt når vi kommer hjem da.. :fnise:

Endret av Lillevips
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg stort sett hver eneste dag! ;)

Og det går an å flytte på seg hvis man vil. Hvis man ikke vil derimot, blir det vanskelig... :gjeiper:

ikke vits i å krangle. folk med allergier skal prioriteres fremfor ALLE med kjeledyr, ALLE med parfyme, og ALLE som røyker. Det er ikke rom for at mennesker kan ta sånne valg her i livet..... Allergikere skal ha det så komfortabelt som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har også tatt med katt på buss før, og det før jeg fylte 18 også. (hente den på dyrlegen/ hente katten til søstra mi for å passe den e.l)

Fortell meg nå hvordan jeg da kunne fått meg hjem fordi jeg måtte ta hensyn til allergikere? 6 km i oppoverbakke med et stort bur med en 5 kilos katt inni, blir ikke en så veldig enkel tur....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...