Gå til innhold

Lei av rasistiske innlegg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skjønner ikke de som trekker inn frp når det er de rødgrønne som er rasistisk. F.eks, den flerkulturelle retorikken er rasisme. Takk for linken :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å dra frem enkelteksempler har i det hele tatt liten verdi. Men enkeltpraksiser kan man ta en og en ....

Forøvrig er ABB en person, det er ikke praksis i noen norske grupper å begå massemord.

Det er praksis i enkelte innvandrermiljøer med flerkoneri eller kjønnslemlestelse f.eks .

Men om man ikke vil se noen feil ved nye kulturer vi får inn i samfunnet så gjør en vel ikke det. Er du like overbærende mot den norske kulturen ? Nekter du å se fel der og ? Hvis ikke er vel du ganske dobbeltmoralsk ?

ABBs tanker holdninger og meninger er de samme som tankene holdningene og meningene til svært mange på den politiske høyreside. Forskjellein ligger i at ABB gikk lengre i å bruke vold enn andre.

Omtalen av AUF i sosiale medier var ganske voldsom før Utøya-massakren. Deler av dette har faktisk blitt slettet i etterkant.

Utøya er ikke det første fysiske angrepet på unge mennesker på den politiske venstreside i Norge. Det finnes ganske mange andre tilfeller. Partier som Høyre, FrP og Venstre burde i mye større grad tatt avstand fra dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å himmel, ubetalelig , er det mulig , hahahahaha.

På meg virker det som den typen drittkasting er det eneste du klarer å bidra med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne argumentere, men så langt i denne debatten har det vært lite argumentering og mange forsøk på å definere hva andre mener. Dersom man definerer hva man selv mener står man styrket i debatten . Det å la andre definere hvem du er og hva du mener er alltid tåpelig.

Men du liker best å definere andre , ikke sant ? Du tror du vet og dermed er du døv for argumenter, det er en lite konstruktiv debatteknikk.ø

Mye av det FrP folk skriver virker som ren sutring. Dere fremstiller dere selv som ofre, og dere mener på ramme alvor at det er svært synd på dere. Stakkars dere!

Brunhilds innlegg er saklig og velfundert. Dermed klarer du ikke å svare på det på ordentlig vis. I stededt beskylder du henne for å bruke "hersketeknikk" vel vitende om at moderatorene på forumet lar deg slippe unna med slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ABBs tanker holdninger og meninger er de samme som tankene holdningene og meningene til svært mange på den politiske høyreside. Forskjellein ligger i at ABB gikk lengre i å bruke vold enn andre.

Massemordere har meningen innenfor alle politiske retninger. Forhold som omhandler familiestruktur og oppvekst er en større fellesnevner for drapspersoner av dette slaget.

Omtalen av AUF i sosiale medier var ganske voldsom før Utøya-massakren. Deler av dette har faktisk blitt slettet i etterkant.

De som er ansvarlige for slettinga er vel i fengsel nå eller?

Utøya er ikke det første fysiske angrepet på unge mennesker på den politiske venstreside i Norge. Det finnes ganske mange andre tilfeller. Partier som Høyre, FrP og Venstre burde i mye større grad tatt avstand fra dette.

De på den politiske venstreside trenger ikke politibeskyttelse og vern slik som motstanderne deres. Say no more.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Utøya er ikke det første fysiske angrepet på unge mennesker på den politiske venstreside i Norge. Det finnes ganske mange andre tilfeller. Partier som Høyre, FrP og Venstre burde i mye større grad tatt avstand fra dette.

Og AUF bør ta avstand fra massedrapene på emo-menn i Iraq.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABBs tanker holdninger og meninger er de samme som tankene holdningene og meningene til svært mange på den politiske høyreside. Forskjellein ligger i at ABB gikk lengre i å bruke vold enn andre.

Omtalen av AUF i sosiale medier var ganske voldsom før Utøya-massakren. Deler av dette har faktisk blitt slettet i etterkant.

Utøya er ikke det første fysiske angrepet på unge mennesker på den politiske venstreside i Norge. Det finnes ganske mange andre tilfeller. Partier som Høyre, FrP og Venstre burde i mye større grad tatt avstand fra dette.

Fysisk angrep på mennesker må man ta avstand fra uansett hvem det er som angriper og hvem som blir angrepet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som den typen drittkasting er det eneste du klarer å bidra med.

Det er jeg ikke enig i .(selvsagt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere rasister? Jeg lurer på en sak? Har dere pass? I så fall: hvorfor? (tenk litt på den!) ;)

Ja, hvordan det? (tenk litt på den)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har lov til å uttrykke din innvandrerfiendtlighet, men jeg har ikke lov å si deg i mot?

Merklig, og velkjent, måte å ville forvalte loven på. :roll:

:heks:

Edit: Endre ord, takk Månestråle**, håper popcornet smakte...

Mye av det FrP folk skriver virker som ren sutring. Dere fremstiller dere selv som ofre, og dere mener på ramme alvor at det er svært synd på dere. Stakkars dere!

Brunhilds innlegg er saklig og velfundert. Dermed klarer du ikke å svare på det på ordentlig vis. I stededt beskylder du henne for å bruke "hersketeknikk" vel vitende om at moderatorene på forumet lar deg slippe unna med slikt.

Hvordan i all verden var dette et saklig og velfundert innlegg ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det FrP folk skriver virker som ren sutring. Dere fremstiller dere selv som ofre, og dere mener på ramme alvor at det er svært synd på dere. Stakkars dere!

Brunhilds innlegg er saklig og velfundert. Dermed klarer du ikke å svare på det på ordentlig vis. I stededt beskylder du henne for å bruke "hersketeknikk" vel vitende om at moderatorene på forumet lar deg slippe unna med slikt.

Jeg tror forøvrig ikke moderatorene lar meg slippe unna med mer enn andre , jeg er blitt sletta flere ganger jeg . Som regel når jeg har skrevet i irritasjonens rus .

Jeg pleier heller ikke å sutre noe særlig , jeg synes ikke det er synd på hverken meg eller andre FrPere .

Jeg beskylte ikke Brunhilde for hersketeknikk, men for at hun definerer hva andre bør mene utifra hennes eget hode .(Hun er forøvrig ikke alene om det , og heller ikke en av de verste )

F.eks setter hun meg som FrPer i en bås med meninger hun har funnet opp helt selv . meninger som på ingen måte er del av FrPs program .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABBs tanker holdninger og meninger er de samme som tankene holdningene og meningene til svært mange på den politiske høyreside. Forskjellein ligger i at ABB gikk lengre i å bruke vold enn andre.

Omtalen av AUF i sosiale medier var ganske voldsom før Utøya-massakren. Deler av dette har faktisk blitt slettet i etterkant.

Utøya er ikke det første fysiske angrepet på unge mennesker på den politiske venstreside i Norge. Det finnes ganske mange andre tilfeller. Partier som Høyre, FrP og Venstre burde i mye større grad tatt avstand fra dette.

"den politiske høyreside"? Hva er det egentlig?? Så vidt jeg vet omfatter dette konservative fløyer i Krf, Senterpartiet og Venstre. Naturligvis i tillegg til Høyre. Men Høyre er også mangefasettert, du har verdikonservative, du har økonomiske liberalister, og du har flere kombinasjoner av dem. Så har du FrP, og det partiet fremstår for mitt ukyndige blikk så broket at jeg ikke har videre oversikt over det, kanskje Sebastianen kan bidra.

Du snakker altså som om "den politiske høyreside" er et entydig begrep. Da snakker du enten mot bedre vitende og er en løgner, eller du er dårlig informert. Take your pick.

Og så en annen ting: du beskylder "høyresiden" for å være voldelig eller at "den" ideologisk oppfordrer til dette. La meg friske opp hukommelsen din litt: NKP, AKP (ml), RV, det gamle SF. Alle disse var voldsromantikere som svermet for rene diktaturer og voldsregimer rundt om i verden, og i noen tilfeller utøvet vold selv. Så har du Blitzerne og andre uorganiserte pøbler i tillegg. Når det gjelder AP var jo disse kjent for overvåkingskulturen rettet mot politiske dissentere på venstresiden, og de engasjerte jo hele etterretningstjensten og overvåkingspolitiet til å utføre den skitne jobben for seg.

Internasjonalt kan jeg spe på med Baader-Meinhof og De røde brigader.

Jo, venstresiden har en helvetes lang merittliste når det gjelder voldsbruk.

Hele venstresiden i Norge er en stor skamplett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Anders Breivik har ikke skrevet noe om økonomisk politikk såvidt jeg har fått med meg, så å entydig plassere ham på høyre/venstre-aksen er ikke mulig. Men Breivik var liberalist, han var antirasist, pro-homo, levde et utsvevende liv med festing, drikking og prostituerte, var uttrykt tilhenger av demokrati og menneskerettigheter etc. etc. Med andre ord kunne han like gjerne ha vært norsk stortingspolitiker.

Det anti-islamistiske miljøet i Norge som Breivik hentet inspirasjon fra er ikke spesielt fundert på høyresiden, om man i det hele tatt kan lage et skille mellom høyre og venstre i Norge lenger. Arne Tumyr er gammel Arbeiderpartimann og Hege Storhaug kan vel glatt kalles feminist. Hans Rustad var endog medlem av NKPs ungdomsorganisasjon i sin tid. Visstnok skal Fjordmann også ha stemt AP en eller flere ganger.

Slike illusjoner av "oss og dem" viser bare hvor mektig media er med sine arbitrære kategoriseringer av ondt og godt, korrekt og ukorrekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke de som trekker inn frp når det er de rødgrønne som er rasistisk. F.eks, den flerkulturelle retorikken er rasisme. Takk for linken :)

Det er mye jeg heller ikke skjønner med andre. Som den nokså vanlige (av erfaring) 'de på venstresiden er landsforrædere som ønsker å ødelegge Norge'. Man kan vri og vende på det så mye man vil; men der er like blåst som å kalle høyresiden rasister.

Skal noen prøve å vende meg mot noe(n), er det mest fjerne alternativet min egen nasjon. Jeg ønsker også det beste for mitt eget land(både etniske og de som fortjener og er villige til å integreres her), og de tankene har alltid i hodet når jeg gir oppslutning til de løsninger jeg mener egner seg best både juridisk og moralskt. Om det gjør meg til en landsforræder, har jeg mitt å si både om og til vedkommende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg heller ikke skjønner med andre. Som den nokså vanlige (av erfaring) 'de på venstresiden er landsforrædere som ønsker å ødelegge Norge'. Man kan vri og vende på det så mye man vil; men der er like blåst som å kalle høyresiden rasister.

Skal noen prøve å vende meg mot noe(n), er det mest fjerne alternativet min egen nasjon. Jeg ønsker også det beste for mitt eget land(både etniske og de som fortjener og er villige til å integreres her), og de tankene har alltid i hodet når jeg gir oppslutning til de løsninger jeg mener egner seg best både juridisk og moralskt. Om det gjør meg til en landsforræder, har jeg mitt å si både om og til vedkommende.

Jeg tror disse anklagene i alle fall delvis bunner i at ingen politiker har tatt til orde for å la folket si sin mening om masseinnvandringen vi opplever i dag, spesielt i Oslo og spesielt fra ikke-vestlige kulturkretser, f.eks. gjennom en folkeavstemning. Vi har hatt flere avstemninger om europeisk samarbeid i ulike varianter, men ingen om dette, selv om de demografiske (åpenbart), økonomiske og sosiale konsekvensene av innvandringen kan være større enn EU-spørsmålet.

Dette er fullstendig uakseptabelt, uansett om du kaller det landsforræderi eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror disse anklagene i alle fall delvis bunner i at ingen politiker har tatt til orde for å la folket si sin mening om masseinnvandringen vi opplever i dag, spesielt i Oslo og spesielt fra ikke-vestlige kulturkretser, f.eks. gjennom en folkeavstemning. Vi har hatt flere avstemninger om europeisk samarbeid i ulike varianter, men ingen om dette, selv om de demografiske (åpenbart), økonomiske og sosiale konsekvensene av innvandringen kan være større enn EU-spørsmålet.

Dette er fullstendig uakseptabelt, uansett om du kaller det landsforræderi eller ikke.

En folkeavstemning hadde vært flott. Det hadde og vært bindende for fremtidige regjeringer. Vedtaket der ville ikke kunne forandres uten en ny folkeavstemning med et annet resultat.

Men vi har dessverre ikke lovhjemmel for lovgivende folkeavstemninger i norge, bare rådgivende . Så første punkt på programmet burde være å få folkeavstemninger lovgivende .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flanør: Jeg skjønner hva du mener, og da synes jeg en folkeavstemning kan være på sin plass, selvom jeg undres hvordan problemtillingen skulle bli presentert.

Som i alt annet i demokratiet, bør flertallets standpunkt veie tyngst, selvom minoriteten skal få en relativ stor mengde påvirkning på viktige beslutninger de og. Om folket ønsker en 50% reduksjon i antallet man tar inn, eller 70% eller 90%, bør det av prinsipp blir slikt om det alternativet får mest oppslutning. Det er rettferdig, uansett hva jeg måtte mene om andres tankegang i saken. Og på samme sett har Jens og Co retten til å ta de valg de tar idag, da de ved forrige valg fikk flertallet med seg, og enn så lenge de holder seg innenfor lovene: er de ikke forrædere. De representerer det offisielle flertallet, snarere tvert imot å vende seg mot sine egne(som er forræderi i ren forstand).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er mange her som kaster om seg med ord som "hersketeknikk", "personangrep", "trolling" og så videre.

Det er som kanskje er mer interessant er at det er i møte med motstandere disse ordene kommer trillende som perler på en snor, eller sauedritt, velg selv.

Jeg tør påstå at det er mange i denne tråden som bruker hersketeknikk atskillig mer bevisst enn hva jeg gjør, jeg skal ikke nevne navn, men de roper høyt, begge to. I tillegg forteller de villig vekk hva andre mener, hevder og kan. Og, ikke minst, hva de har av kunnskap og evner. Rene trollmenn, er de.

Det er mye fremmedfrykt i samfunnet og det er mye rasisme. Noen kaller det sunn fornuft og benytter KG til å spre sin hatpropaganda mot de som har en annen farge og/eller religion. Jeg kaller det fordommer, manglende vilje til forståelse, kunnskapsløshet og, i noen tilfeller, rasisme.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En folkeavstemning hadde vært flott. Det hadde og vært bindende for fremtidige regjeringer. Vedtaket der ville ikke kunne forandres uten en ny folkeavstemning med et annet resultat.

Men vi har dessverre ikke lovhjemmel for lovgivende folkeavstemninger i norge, bare rådgivende . Så første punkt på programmet burde være å få folkeavstemninger lovgivende .

Akkurat nå ville jeg vært fornøyd med en rådgivende også. Poenget er at innvandringspolitikken er illegitim pga. demokratisk underskudd: velgerne blir ikke spurt direkte om dette, hverken rådgivende eller bindende.

Samtidig er det en hel akademisk og politisk industri i sving hvor de sosiale problemene med masseinnvandring innenfor et kort tidsrom og konsentrert til Oslo-området blir systematisk underkommunisert. Legg så til hvor lett det er å bli latterliggjort el. demonisert som dissenter: er du forsiktig innvandringskritisk, evt. bare avkrever politikerne begrunnelser for dagens policy ja så er du Breiviks ideologiske slektning.

Disse tingene i sum tror jeg ligger i bunn av anklagene om landsforræderi: politikerne "gir bort" landet uten at vi blir spurt, samtidig som en blir hengt ut hvis du drister deg til å stille spørsmål ved regjeringens linje. Men dette er ikke unikt for Norge, bare se i England, mye av den samme misnøyen der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er mange her som kaster om seg med ord som "hersketeknikk", "personangrep", "trolling" og så videre.

Det er som kanskje er mer interessant er at det er i møte med motstandere disse ordene kommer trillende som perler på en snor, eller sauedritt, velg selv.

Jeg tør påstå at det er mange i denne tråden som bruker hersketeknikk atskillig mer bevisst enn hva jeg gjør, jeg skal ikke nevne navn, men de roper høyt, begge to. I tillegg forteller de villig vekk hva andre mener, hevder og kan. Og, ikke minst, hva de har av kunnskap og evner. Rene trollmenn, er de.

Det er mye fremmedfrykt i samfunnet og det er mye rasisme. Noen kaller det sunn fornuft og benytter KG til å spre sin hatpropaganda mot de som har en annen farge og/eller religion. Jeg kaller det fordommer, manglende vilje til forståelse, kunnskapsløshet og, i noen tilfeller, rasisme.

:heks:

Nå har ikke jeg lest gjennom hele tråden, men jeg reagerer litt på innlegget ditt Brunhilde. Det er faktisk ikke rasisme, hersketeknikk eller fremmedfrykt hver gang noen er uenig med deg. Det går an å være høyt utdannet, gjennomtenkt og reflektert og faktisk ikke være enig med dagens situasjon hva innvandring angår i Norge i dag.

Mange av ere "ani-rasister" er så FOR et mangfold innen kultur og "rase", hvorfor ikke også politisk? Hvor er noen"rassister" hver gang man ytrer seg kritisk mot innvandring i Norge i dag?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...