Gå til innhold

Lei av rasistiske innlegg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

I England satt Labour (Arbeiderpartiets søsterparti) i regjering fra -97 til 2010, før koalisjonen mellom the Conservatives og the Liberal Democrats, som sitter nå. Det er altså en sentrum-høyre-koalisjon. The Conservatives tilsvarer norske Høyre, ikke Frp. The Conservatives og Labour har vekslet på å ha makten sammenhengende i hvert fall så langt tilbake som 1945, så hva du mener med at "freppere" har hatt makten i England, det vil jeg gjerne vite. Er alle til høyre for Arbeiderpartiet "freppere" i din verden? Har du forresten dokumentasjon på dine påstander i setningen jeg har understreket?

Innlegget bærer preg av kunnskapsløshet og feilinformasjon som ikke kan stå uimotsagt.

The Consevatives, eller the Tory Party, i England tilsvarer definitivy ikke det norske Høyre. Både historisk og idag er det et langt mer ytterliggående part ideologisk sett enn Høyre har vært/er. Jeg tror ikke du bør tar ordet "kunnskapsløshet" i din munn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Consevatives, eller the Tory Party, i England tilsvarer definitivy ikke det norske Høyre. Både historisk og idag er det et langt mer ytterliggående part ideologisk sett enn Høyre har vært/er. Jeg tror ikke du bør tar ordet "kunnskapsløshet" i din munn.

Jeg burde valgt et annet ord enn tilsvarer, for jeg mente ikke at de the Conservatives var identisk med det norske Høyre politisk, men mer i overført betydning på den politiske skala. Alle norske politiske partier er sosialistiske i verdensmålestokk, så det blir feil å sammenligne Ap med Labour også, men det er visse ideologiske kjennetegn som går igjen, så derfor gjør man det likevel. Både Høyre og the Conservatives har en konservativ grunnideologi, selv om norske Høyre står mye lengre til venstre enn the Conservatives i verdensmålestokk. Trodde det var innlysende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde valgt et annet ord enn tilsvarer, for jeg mente ikke at de the Conservatives var identisk med det norske Høyre politisk, men mer i overført betydning på den politiske skala. Alle norske politiske partier er sosialistiske i verdensmålestokk, så det blir feil å sammenligne Ap med Labour også, men det er visse ideologiske kjennetegn som går igjen, så derfor gjør man det likevel. Både Høyre og the Conservatives har en konservativ grunnideologi, selv om norske Høyre står mye lengre til venstre enn the Conservatives i verdensmålestokk. Trodde det var innlysende.

Dette stemmer i all hovedsak. Jeg er dessuten usikker på om FRP i det hele tatt kan betraktes som et konservativt parti, ideologisk sett. Liberalistisk er vel mer dekkende. Konklusjonen er uansett at Høyre er mer beslektet med Conservatives enn det FRP er, selv om det er vanskelig å sammenlikne norske og engelske partier da valgsystemet er så forskjellig. Jeg vil anta at bredden og variasjonen i ideologiske strømninger blant Conservative`s velgere er større enn tilsvarende i norske Høyre, rett og slett fordi Conservatives konkurrerer i et valgsystem med flertallsvalg i enmannskretser, ulikt norges forholdstallsvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde valgt et annet ord enn tilsvarer, for jeg mente ikke at de the Conservatives var identisk med det norske Høyre politisk, men mer i overført betydning på den politiske skala. Alle norske politiske partier er sosialistiske i verdensmålestokk, så det blir feil å sammenligne Ap med Labour også, men det er visse ideologiske kjennetegn som går igjen, så derfor gjør man det likevel. Både Høyre og the Conservatives har en konservativ grunnideologi, selv om norske Høyre står mye lengre til venstre enn the Conservatives i verdensmålestokk. Trodde det var innlysende.

Legger til at selv om partiet har innslag av andre ideologier, som libertarianisme, så er de i hovedsak konservative og plasseres i England i sentrum-høyre av den politiske skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer i all hovedsak. Jeg er dessuten usikker på om FRP i det hele tatt kan betraktes som et konservativt parti, ideologisk sett. Liberalistisk er vel mer dekkende. Konklusjonen er uansett at Høyre er mer beslektet med Conservatives enn det FRP er, selv om det er vanskelig å sammenlikne norske og engelske partier da valgsystemet er så forskjellig. Jeg vil anta at bredden og variasjonen i ideologiske strømninger blant Conservative`s velgere er større enn tilsvarende i norske Høyre, rett og slett fordi Conservatives konkurrerer i et valgsystem med flertallsvalg i enmannskretser, ulikt norges forholdstallsvalg.

Nettopp. Derav tilføyningen min overfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller hva med veritabel kloakk av brunsvarte primalskrik ?

Ingen av uttalelsene oppmuntrer til saklig og nyansert debatt. Og det er den type svart/hvitt skyttergravekrigsdebatter vi får her på KG (og andre steder) om man forsøker å debattere innvandring. Samme gjelder religion, kjønn og flere andre emner. Det fører til at de som ønsker en saklig og nyansert debatt skygger banen, og fanatikerne overtar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av uttalelsene oppmuntrer til saklig og nyansert debatt. Og det er den type svart/hvitt skyttergravekrigsdebatter vi får her på KG (og andre steder) om man forsøker å debattere innvandring. Samme gjelder religion, kjønn og flere andre emner. Det fører til at de som ønsker en saklig og nyansert debatt skygger banen, og fanatikerne overtar.

Jeg skulle gjerne diskutert skikkelig, men jeg blir provosert av alle personangrepene og idiotien.

Heldigvis kan jeg diskutere med vettuge folk irl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne diskutert skikkelig, men jeg blir provosert av alle personangrepene og idiotien.

Heldigvis kan jeg diskutere med vettuge folk irl.

Samme her. KG er ikke stedet for gode diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man får ikke en saklig debatt i en tråd som tar utgangspunkt i at den ene partens meninger skal sensureres bort og rapporteres inn til Kripos.

Jeg tror ikke antirasistene ønsker en saklig debatt, for de taper den jo hver gang. Da er eneste løsning sensur, hersketeknikker og stigmatisering av meningsmotstandere, alt ettersom hva som funker best.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke en saklig debatt i en tråd som tar utgangspunkt i at den ene partens meninger skal sensureres bort og rapporteres inn til Kripos.

Etter min erfaring får man ikke en saklig debatt om innvandring på KG - punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. KG er ikke stedet for gode diskusjoner.

Enig med deg og sebastianen. Men det fins folk her inne som man kan diskutere med. Det er bare å ignorere troller som begynner med personangrep så fort de går tomme for saklige argumenter. Man ser slike i denne tråden også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring får man ikke en saklig debatt om innvandring på KG - punktum.

Med saklige debattanter får man det til. Med troller, nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min erfaring får man ikke en saklig debatt om innvandring på KG - punktum.

Uenig. At noen spammer en tråd forhindrer ikke at de mer seriøse debattantene kan fortsette ufortrødent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg og sebastianen. Men det fins folk her inne som man kan diskutere med. Det er bare å ignorere troller som begynner med personangrep så fort de går tomme for saklige argumenter. Man ser slike i denne tråden også.

Det er sant Drizzt, det er bare så irriterende med sånne folk som står å skriker opp i ansiktet på deg ( i overført betydning )

Jeg merker iallefall at jeg av og til lar meg provosere og stuper ned på samme nivå og skriker tilbake .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant Drizzt, det er bare så irriterende med sånne folk som står å skriker opp i ansiktet på deg ( i overført betydning )

Jeg merker iallefall at jeg av og til lar meg provosere og stuper ned på samme nivå og skriker tilbake .

Den beste strategien er å rapportere personangrep og trolling til mod. og å fortsette å diskutere saklig med de andre som vil og kan gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt så synes jeg kanskje det er litt voldsomt å rapportere noen til Kripos for ytringer på et internettforum (såfremt det ikke er voldelige trusler og den slags), men etter noen skikkelige stygge antisemittiske utsagn på en tråd her om dagen er jeg ikke så sikker lenger... Jeg ble skikkelig sjokkert over ting som ble sagt av både registrerte brukere og gjester. Heldigvis ble tråden slettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Generelt så synes jeg kanskje det er litt voldsomt å rapportere noen til Kripos for ytringer på et internettforum (såfremt det ikke er voldelige trusler og den slags), men etter noen skikkelige stygge antisemittiske utsagn på en tråd her om dagen er jeg ikke så sikker lenger... Jeg ble skikkelig sjokkert over ting som ble sagt av både registrerte brukere og gjester. Heldigvis ble tråden slettet.

'Free speech is offensive speech'. Hvis du vil sensurere bort alle innlegg du føler deg tilstrekkelig støtt av, er du ikke tilhenger av ytringsfrihet. Dessverre ser det ut til at Kålhueguiden er fylt til randen med mennesker som tenker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Free speech is offensive speech'. Hvis du vil sensurere bort alle innlegg du føler deg tilstrekkelig støtt av, er du ikke tilhenger av ytringsfrihet. Dessverre ser det ut til at Kålhueguiden er fylt til randen med mennesker som tenker slik.

Neida, de er ikke tilhengere av ytringsfriheten, men av ytringsansvaret. Det nye ordet for sensur. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger, persondebatt og ensidig meningspåvirkning.

Trådens tema er ikke hvorfor vi bør stenge grensene eller om vi bør gi trygd til asylsøkere. Dette har vi allerede flere andre tråder om.

Diskusjon rundt moderering kan tas på PM til meg for å ikke avspore tråden ytterligere.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...