Gå til innhold

Ned i vekt FORT


blairr

Anbefalte innlegg

5kilo på tre uker?

500kcal om dagen?

Du bryr deg ikke om metoden er usunn?

Vet du hva du snakker om her?

Dette kan bli farlig TS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Spis bare rå frukt og grønnsaker. Da raser du ned i vekt. Jeg gikk ned 10 kg på 3 uker, uten å trene. Hvorfor spise dyre pulver når man kan slanke seg OG være sunn?! :)

Problemet er at hvis man slanker seg uten å trene (styrke), så mister man masse muskler. Så når du gikk ned tre kilo, så var antakeligvis en del av det muskelmasse som du mistet. Ser ikke hvorfor det er noe man vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨man kan få løs hud av å gå ned fort i vekt

Det gjelder folk som går ned MYE, ikke fem kilo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hvis man slanker seg uten å trene (styrke), så mister man masse muskler. Så når du gikk ned tre kilo, så var antakeligvis en del av det muskelmasse som du mistet. Ser ikke hvorfor det er noe man vil gjøre.

Ikke 3kg, 10 kg, de første 3 ukene. Deretter ca. 1.5 kg per uke.

Og jo, å gå ned i vekt ved å spise frukt og grønt, langvarig, ikke bare i noen uker, er veldig bra for kroppen. Alle vitaminene bygger opp immunforsvaret, hengemagen forsvinner osv.

Selvfølgelig bra å trene styrke, men til de som ikke har tid til å trene, så er det likevel en bra måte for vektreduksjon og god helse, hvis alternativet er å være overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Ikke 3kg, 10 kg, de første 3 ukene. Deretter ca. 1.5 kg per uke.

Og jo, å gå ned i vekt ved å spise frukt og grønt, langvarig, ikke bare i noen uker, er veldig bra for kroppen. Alle vitaminene bygger opp immunforsvaret, hengemagen forsvinner osv.

Selvfølgelig bra å trene styrke, men til de som ikke har tid til å trene, så er det likevel en bra måte for vektreduksjon og god helse, hvis alternativet er å være overvektig.

Sorry, mente ti. Uansett er det ikke anbefalt å gå ned så mye på så kort tid, rett og slett fordi det ikke er sunt. Og du et kanskje ikke enig, men de aller, aller, aller fleste har tid til å trene. Det handler om prioritering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 3kg, 10 kg, de første 3 ukene. Deretter ca. 1.5 kg per uke.

Og jo, å gå ned i vekt ved å spise frukt og grønt, langvarig, ikke bare i noen uker, er veldig bra for kroppen. Alle vitaminene bygger opp immunforsvaret, hengemagen forsvinner osv.

Selvfølgelig bra å trene styrke, men til de som ikke har tid til å trene, så er det likevel en bra måte for vektreduksjon og god helse, hvis alternativet er å være overvektig.

Farvell muskler tenker jeg om den saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skummelt å si at lavkaro funker på alle, for den funker IKKE på meg.

Det jeg kan annbefale er at du går til innkjøp av et rent proteinpulver. ta en proteinshake til frokost og lunsj, til middag spsier du f.eks en kylling/kalkun eller fiskefilet og litt ris. litt creme fraiche.

til kvelds kan du spise litt cottage cheese eller kesam naturell uten sukker, eller hva det heter.

Rene proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, mente ti. Uansett er det ikke anbefalt å gå ned så mye på så kort tid, rett og slett fordi det ikke er sunt. Og du et kanskje ikke enig, men de aller, aller, aller fleste har tid til å trene. Det handler om prioritering.

Tja. Hvis man har mye å gå på, så vil det i begynnelsen ofte være at man tar av flere kilo i uken. Så lenge man fyller kroppen med frukt og grønt, istedet for posesupper, og føler seg i fin form, så tror jeg ikke det er noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farvell muskler tenker jeg om den saken.

Farvel hengemage, kortpustethet, hjertebank, størrelse XXL2 i klær tenker heller jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man gå ned fort i vekt sånn på denne måten så kan man ikke stole på lavkarbo. Jeg har prøvd hard lavkarbo tidligere og jeg har ikke rast ned i vekt på noen slags måte.

Da har du ikke gjort det riktig. Det er helt logisk at du går ned i vekt om du spiser riktig. Jeg har gått ned 32 kg på lavkarbo. Det funker bedre enn alle kurer til sammen!! Jeg hadde prøvd alt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke gjort det riktig. Det er helt logisk at du går ned i vekt om du spiser riktig. Jeg har gått ned 32 kg på lavkarbo. Det funker bedre enn alle kurer til sammen!! Jeg hadde prøvd alt!

Du må jo være verdens største nek isåfall. Lavkarbo fungerer absolutt ikke noe bedre enn noen annen "kur", merk deg at jeg bruker anførselstegn. Folk er så besatt av ordet kur, når de egentlig bør tenke livsstilendring.

Lavkarbo er akkuarat det samme som lavkalori, bortsett fra at man spiser mindre karbohydrater enn på lavkalori. Men det handler fortsatt om kalorier inn og kalorier ut, jeg syntes synd på deg hvis du tror noe annet. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Svettejogg, svettejogg og svettejogg! + Styrketrening og cardo(dans?) og spis ofte men sunt og mindre:)

Good luck!

Btw: Du burde gjerne tenkt på dette litt før, 3 uker er litt kort "treningsvei"... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke å telle kalorier, men man "teller" karbohydrater og fettfordeling, og summen blir at man klarer å spise seg akkurat passe mett, uten at man overstiger sitt daglige behov. Du har fortsatt ikke noe superforbrenning ditt nek, men når man er i ketose så bruker man fett istedenfor karbohydrater som "brennsel", er det mulig å være så trang?

Herregud så ... du er. Hva tror du "brennsel" er/blir da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende periode som du engang, der jeg MÅTTE ned i vekt fort. Det jeg gjorde var sykkel-intervaller (visst det er noe som heter engang :gjeiper: ), der jeg skiftet mellom å sitte og stå å sykle på ulik tyngde, dette i 1 time hver dag. Ellers spiste jeg ikke noe som helst av godterier, kjeks, chips og lignende og spiste heller ikke etter klokken 18, med mulige unntak av frukt. Husker ikke hvor lenge det tok før jeg gikk ned i vekt, men husker vertfall at jeg så synlige resultater ganske fort :)

Desverre begynte jeg med min usunne livsstil igjen når jeg hadde nådd målet mitt, og gikk raskt opp igjen de fem kiloene jeg hadde mistet - og nå enda mer :sukk:

Endret av Grumpy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Psmf eller nutrilett.. Ca 500 -700 kalorier i begge. Psmf har mer proteiner, slik at du ikke mister mye muskelmasse.

Nutrilett, slipper du å tene så mye på mat og matlaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...