Gå til innhold

Ned i vekt FORT


blairr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et bryllup jeg skal i om 3 uker, og MÅ ned i vekt for å komme inn i kjolen jeg skal bruke. Jeg bryr meg ikke om slankemetoden er usunn eller noe sånt, det skal uansett bare vare i 3 uker. Noen som har noen gode tips? :)

En venninne av meg har tidligere sverget til å spise 500kcal om dagen, men jeg er redd det vil ødlegge forbrenningen? Kan jeg opprettholde den hvis jeg trener ved siden av å spise så lite?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

haha, du kommer ingen vei med 500 kcal om dagen. Det er ALT for lite. Hvis du spiser 1500 om dagen, og trener en del i tillegg, så burde du kunne se tydelige resultater på 3 uker. spørsmålet er vel heller hvor mye det er igjen før du får igjen glidelåsen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp to timer hver dag, evt, sykle en av timene. Drikk kun vann, ikke noe annet. Spis grønnsaker, ikke frukt. Ikke spis godterier.spis kun rugsprø med makrell i tomat utenom middagen, som bør inneholde 60% grønnsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Spiser du for lite vil kroppen gå i sparemodus. Dette skulle du tenkt på før, men heftig kardiotrening (løping, sykling+) kombinert med sunt kosthold og mye vann kan gi deg noe resultater. Om de er gode nok er en annen sak - jeg ville ha kjøpt meg en annen kjole.

Endret av SnowLeopard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg er student og har dessverre ikke råd til ny kjole :P

Er "bare" 5kg jeg skal ned, så får trene så mye jeg får tid til framover.

Er det lurt å kombinere styrke og kondisjon, eller går det fortere hvis jeg bruker alle kreftene på utholdenhetstrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Hehe, jeg er student og har dessverre ikke råd til ny kjole :P

Er "bare" 5kg jeg skal ned, så får trene så mye jeg får tid til framover.

Er det lurt å kombinere styrke og kondisjon, eller går det fortere hvis jeg bruker alle kreftene på utholdenhetstrening?

5 kilo er ganske mye på 3 uker, men kommer også ann på hvor mye du veier fra før. Er du overvektig, så er det lettere å miste 5 kilo enn om du er normalvektig, for er du normalvektig må du miste en større prosent av den totale vekten din. Men jeg ville kombinert styrke og kondisjon, men mest kondisjon. Styrketrening har ingen negativ effekt, bortsett fra at muskler veier mer enn fett - så vekten kan gå saktere ned, men du krymper ikke saktere av å trene styrke likevel. Jeg bruker alltid å trene kondisjon på alle dagene jeg trener, og på noen av dem så trener jeg styrke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om metoder der du driter i sunnheten:

Utelukkende nutrilett

eller

"Rikshospitalets suppediett".

Ikke noe jeg anbefaler, men for å gå ned raske kilo uten noe mål om å holde vektnedgangen etterpå, så er det veldig effektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er student og har dessverre ikke råd til ny kjole :P

Er "bare" 5kg jeg skal ned, så får trene så mye jeg får tid til framover.

Er det lurt å kombinere styrke og kondisjon, eller går det fortere hvis jeg bruker alle kreftene på utholdenhetstrening?

Spis bare rå frukt og grønnsaker. Da raser du ned i vekt. Jeg gikk ned 10 kg på 3 uker, uten å trene. Hvorfor spise dyre pulver når man kan slanke seg OG være sunn?! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo! Fyker ned. Spiser sunt og godt! Garantert vektnedgang! Søk deg frem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Lavkarbo! Fyker ned. Spiser sunt og godt! Garantert vektnedgang! Søk deg frem!

Ja, MHM. Garantert. Eller kanskje ikke? Ikke alle fyker ned på lavkarbo, så det er ganske risky i dette tilfellet her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Ok? Har du informasjon om det? Vet du alt om det? Vet du at de som har gått på det har gjort det riktig da? For om du gjør det riktig er det garantert JA at du går ned. Og de FLESTE går ned veldig mye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cambridgekuren. Den selges ikke sa mange steder, men den er langt mer effektiv enn Nutrilett og Noka (eller hva den nå heter). KUN Cambridgekur og vann. MASSE vann, litervis. Du kan også kombinere med den tidagerskuren med vanndrivende. Husker ikke hva den heter men det er noe flytende som du blander ut i vann. Skal brukes i ti dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Ok? Har du informasjon om det? Vet du alt om det? Vet du at de som har gått på det har gjort det riktig da? For om du gjør det riktig er det garantert JA at du går ned. Og de FLESTE går ned veldig mye!

Skal man gå ned fort i vekt sånn på denne måten så kan man ikke stole på lavkarbo. Jeg har prøvd hard lavkarbo tidligere og jeg har ikke rast ned i vekt på noen slags måte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har et bryllup jeg skal i om 3 uker, og MÅ ned i vekt for å komme inn i kjolen jeg skal bruke. Jeg bryr meg ikke om slankemetoden er usunn eller noe sånt, det skal uansett bare vare i 3 uker. Noen som har noen gode tips? :)

En venninne av meg har tidligere sverget til å spise 500kcal om dagen, men jeg er redd det vil ødlegge forbrenningen? Kan jeg opprettholde den hvis jeg trener ved siden av å spise så lite?

Takk på forhånd :)

Det er det mest sinnsyke jeg har hørt på lenge. Hva med å starte en rolig vektnedgang lenge før? Jeg regner med at dette bryllupet er palnlagt for mange måner siden. Nei du kan ikke opprettholde forbrenningen ved å spise 500 kcal om dagen i tillegg til å trene. Den kommer du til å kødde mye med med det vanvittige opplegget ditt.

Mitt beste råd:kjøp deg en større kjole.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lavkarbo! Fyker ned. Spiser sunt og godt! Garantert vektnedgang! Søk deg frem!

Da vet du vel også at det ikke er bra å "fyke" ned ivekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tsssk, du ødelegger ikke noen forbrenning eller sulter ihjel om man går på diett i tre uker. De første tre kiloene raser av, men da i form av vann. Velg variert og sunne produkter, synes at 500 kalorier høres alt for lite ut, da vil du nok plages med hodepine og slapphet. 1000 kalorier er lite, men mer realistisk å kunne gjennomføre. Drikk mye vann og spis mye grønt. eksempel: Eple som mellommåltid og et ultragrovt rundstykke med magert pålegg til frokost, suppe F.eks rett i koppen og gulrøtter til lunsj evt salat med lite dressing, kyllingfilet/fisk med masse grønt til middag. En god porsjon med bær og litt magerkesam er ganske mettende og kan også være godt som frokost/lunsj/kvelds. Mosjon hjelper også, men vær obs på at et lavt kaloriinntak i kombinasjon med mosjon fører gjerne til svimmelhet og ubehag. Når du nå først skal gjennomføre dette da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Du kommer til å ha et helt fantastisk.... slitsomt bryllup dersom du har tenkt å ligge på 500 kcal daglig frem mot bryllupet. Du kommer ikke til å ha energi til å danse en gang.

Ærlig talt, hvorfor kjøper du ikke en kjole som passer deg i stedet for å stresse med vektnedgang nå, bare kort kort tid før eventen? Så kjapp vektnedgang er usunt til de grader, og ofte nytteløs.

Edit: Trodde det var TS som skulle gifte seg.

Endret av Survival
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...