AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #61 Skrevet 9. mars 2012 Man har vel enda større behov for mat. Da burde det være gratis også da? MEN jeg er faktisk enig i at utgifter man bruker i forhold til mensen burde man fått. Siden vi lever i et land hvor alt liksom skal være likt. Så burde det vel ikke være sånn at jenter må bruke så mye mer på ting som er ganske må-ha-ting. Blir faktisk ganske dyrt i lengden 2
flue Skrevet 9. mars 2012 #62 Skrevet 9. mars 2012 Artig at flere tenkte på dette på kvinnedagen Satt og drømte meg bort selv i går, med tanker om gratis bind og tamponger, evt. rasjonering, som også inneholdt en sjokolade pr kvinne pr menstruasjon. Det fortjener vi, så mye slit vi må igjennom! 2
Snøvott Skrevet 9. mars 2012 #63 Skrevet 9. mars 2012 TS burde vite at "dameting" omfatter sko, klær, sminke, hudpleie, sjokolade, div. utstyr til hårfjerning, samt spesialdesignet walk-in garderobe. Gratis? Gjerne for meg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #64 Skrevet 9. mars 2012 Nå har Kiwi faktisk begynt med en kvinne-deal. Alt av bind og tamponger og slikt til samme type rabatt som bleie-dealene. Det har vært reklame på busskurene i noen dager, men først i dag fant jeg ut hva som virkelig står der. Se her!!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #65 Skrevet 9. mars 2012 hvordan funker disse menskoppene? Behagelig/ubehagelig? Kan man trene og være aktiv når man bruker de? KG-menskopptråd, så trenger vi kopbrukere ikke ta over tråden Jeg tenkte å vedde med meg selv hvor lang tid det tok før menskoppmafiaen kom på banen. Dere snakker som om dette funker for alle, men det gjør det jo ikke. Jeg har prøvd, fordi det virket nesten for godt til å være sant. Og jeg kan virkelig ikke begripe hvordan det er mulig å ikke kjenne den. Den sprenger jo ting ut så det holder, og er meget klønete å få liten nok til å få inn uten at den spretter ut. Skjønner ikke at noen klarer å gå sånn. Vi må være utrolig ulikt bygd der nede. de aller fleste kan finne en de kan bruke, men ikke alle blir fortrolige med koppen, selv når de finner en som passer. selv måtte jeg finne den minste og mykeste på markede før jeg ble fornøyd, likevel bruker jeg den ikke hver gang.
Gjest MorAase Skrevet 9. mars 2012 #66 Skrevet 9. mars 2012 Vis denne tråden til menn som er på KG for første gang, og de kommer ALDRI tilbake 2
jie-jie Skrevet 9. mars 2012 #67 Skrevet 9. mars 2012 Kondomer er også valgfritt, men de fåes gratis over alt. Jeg synes bind og tamponger burde være gratis (eller billigere). Sminke og sånne ting burde ikke være gratis, men absolutt billigere. 1
Gjest Grønnblomst Skrevet 9. mars 2012 #68 Skrevet 9. mars 2012 Nei. Skal menn få barberskum og gratis barberblader da? Og ikke kom med at vi må ha bind og tamponger; du kan bruke menskopp om det blir for dyrt for deg . hva er en menskopp?
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mars 2012 #70 Skrevet 9. mars 2012 Burde ikke tamponger, sminke, hårfjerning og andre dameting vært gratis for damer? Vi er jo et av verdens rikeste land så det burde jo vært noe vi kunne fått til og sikkert nok folk til å kunne støtte det. bind og tamponger ja, sminke, nei.
liv Skrevet 9. mars 2012 #71 Skrevet 9. mars 2012 Synes heller preventiver burde vært gratis... Det er jo noe begge par trenger men som damen må sørge for. Vet det er gratis for de unge men det burde vært gratis noe annet enn p-piller, ikke alle som kan ta det. 2
Gjest alille Skrevet 9. mars 2012 #72 Skrevet 9. mars 2012 Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor noen synes at noen produkter i det hele tatt bør være gratis... 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #73 Skrevet 9. mars 2012 Skulle noe være gratis eller med lav egenandel burde det være tannlege. 5
Gjest Allergikeren Skrevet 9. mars 2012 #74 Skrevet 9. mars 2012 Gratis sminke, hårfjerningsmidler, feminine klær og sko, tamponger etc? Men å betale masse for et sted å bo, og for mat som vi tross alt trenger for å overleve, det er helt i orden? Dere har det så godt at dere vet det ikke selv engang! Fytti ... (Jo, jeg skjønner dem som blør masse, men finnes det ikke i alle fall noen former for refusjonsordninger eller blåreseptordninger allerede?)
puffy123 Skrevet 10. mars 2012 #75 Skrevet 10. mars 2012 Synes det er dustete å mene sånne ting. Hvis du ikke har råd til å ha mensen, så skal du være ganske så fattig. 40 kroner x 13 måneder x 30 = 15.600,- Det er sånn ca den totale summen du bruker på bind eller tamponger i løpet av livet ditt. Som andre har sagt, så kan du drastisk redusere den kostnaden ved å bruke menskopp. Sminke - hvorfor inni huleste skulle det vert gratis?? Sklulle vi hatt en ting som var gratis som de fleste hatt bruk for, så skulle det vert gratis kollektivtransport. Feil. En mensen koster for meg: 2 pakker tamponger - ca 80 kr Smertestillende - ca 50 kr Det er minst 130 kr / mnd, på ett år er det 1560, og på 30 år er det 46800. Det er dyrt og jeg er student! Etter at alt er betalt av regninger har jeg igjen 500 kr, og de skal gå til betaling av lån...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #76 Skrevet 10. mars 2012 Da blir vel også manneting som barbersaker og kondomer gratis, så klart,. 2
Gjest alille Skrevet 10. mars 2012 #77 Skrevet 10. mars 2012 Feil. En mensen koster for meg: 2 pakker tamponger - ca 80 kr Smertestillende - ca 50 kr Det er minst 130 kr / mnd, på ett år er det 1560, og på 30 år er det 46800. Det er dyrt og jeg er student! Etter at alt er betalt av regninger har jeg igjen 500 kr, og de skal gå til betaling av lån... Ja da er det jo viktig å fokusere på å gjøre tamponger billigere, fremfor flere studentboliger, billigere kollektivtrafikk, billigere tannlege etc! At du har dårlig råd skyldes dine andre utgifter, ikke at du må bruke 130kr på mensen. 130kr er faktisk ikke mye. Selv bruker jeg under en tier på mensen i måneden (First Price!), så jeg tror ikke Kims beregning var helt på bærtur, noen vil så klart bruke mer enn det han foreslo, andre mye, mye mindre. Og så bruker jeg 250kr måneden på kontaktlinser, kan staten være så snill og betale det for meg? 2
Gjest badeand1 Skrevet 11. mars 2012 #78 Skrevet 11. mars 2012 (endret) Ja da er det jo viktig å fokusere på å gjøre tamponger billigere, fremfor flere studentboliger, billigere kollektivtrafikk, billigere tannlege etc! At du har dårlig råd skyldes dine andre utgifter, ikke at du må bruke 130kr på mensen. 130kr er faktisk ikke mye. Selv bruker jeg under en tier på mensen i måneden (First Price!), så jeg tror ikke Kims beregning var helt på bærtur, noen vil så klart bruke mer enn det han foreslo, andre mye, mye mindre. Og så bruker jeg 250kr måneden på kontaktlinser, kan staten være så snill og betale det for meg? Mensen kan bli mye billigere for de som sutrer. (så sant tampongen passer til skjeden/blodet) Btw, linser kan du få billigere. Hvis du bytter til månedslinser f.eks. Endret 11. mars 2012 av Mortem
Gjest Grønnblomst Skrevet 11. mars 2012 #79 Skrevet 11. mars 2012 se innlegg #65 Hmm. Dette har jeg aldri hørt om før, så da må det jo prøves :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #80 Skrevet 11. mars 2012 Tja, jeg synes at for unge mennesker, la oss si under 20 år, burde fått gratis bind/tamponger, P-piller og kondomer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå