pita27 Skrevet 8. mars 2012 #21 Skrevet 8. mars 2012 Menskopp! Brukte £20 på det for fem år siden. Aldri brukt ei krone på mensen siden. Jeg for min del bruker mye penger på briller, linser og synsundersøkelser. Øynene mine skifter hele tiden styrke, og det blir dyrt å kjøpe nye briller hver år. Det syntes jeg er irriterende å bruke penger på. hvordan funker disse menskoppene? Behagelig/ubehagelig? Kan man trene og være aktiv når man bruker de?
Gjest Kim Skrevet 8. mars 2012 #22 Skrevet 8. mars 2012 Synes det er dustete å mene sånne ting. Hvis du ikke har råd til å ha mensen, så skal du være ganske så fattig. 40 kroner x 13 måneder x 30 = 15.600,- Det er sånn ca den totale summen du bruker på bind eller tamponger i løpet av livet ditt. Som andre har sagt, så kan du drastisk redusere den kostnaden ved å bruke menskopp. Sminke - hvorfor inni huleste skulle det vert gratis?? Sklulle vi hatt en ting som var gratis som de fleste hatt bruk for, så skulle det vert gratis kollektivtransport.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #23 Skrevet 8. mars 2012 Menskopp! Brukte £20 på det for fem år siden. Aldri brukt ei krone på mensen siden. Jeg for min del bruker mye penger på briller, linser og synsundersøkelser. Øynene mine skifter hele tiden styrke, og det blir dyrt å kjøpe nye briller hver år. Det syntes jeg er irriterende å bruke penger på. Hva er menskopp? 1
Gjest ms_kwang Skrevet 8. mars 2012 #24 Skrevet 8. mars 2012 Heller gratis bind. Nei til gratis: Sminke - Du trenger ikke sminke for å se bra ut Hårfjerning - Trenger du hårfjerning, eller er det bare for at DU skal se bedre ut, om du vil se bedre ut så bør du betale for det. Tamponger - Fordi noen ungdommer finner det veldig morsomt å dyppe tamponger i sprit å stikke det i kroppens hull, lettere for dem å få tak i slike ting da Da får de heller stikke på butikken å være flau å kjøpe en pakke Alt annet gratis, nei. Billigere? JA! Ikke bare for kvinner men for menn også, barberblad, skum burde vært billigere enn det er nå
Gjest Lilu Skrevet 8. mars 2012 #25 Skrevet 8. mars 2012 Hva er menskopp? Menskopp er en sånn, som man bretter sammen og putter inn i skjeden når man har mensen. Blodet samles opp i den, og man tømmer den etter noen timer, skyller den, og putter den inn igjen. Etter endt mensperiode koker man den, så den er ren til neste gang du skal bruke den. Den koster rundt 200 kr og man kan bruke den i noen år før man bør bytte. Finnes i forskjellige størrelser, modeller osv. Jeg har en menskopp selv, men blir aldri helt fortrolig med den. :gjeiper: Og det er synd, for jeg skulle gjerne brukt det. Føler tamponger tørker meg helt opp, og menskopp skal være bedre sånn sett. Den gir visst mindre fare for soppinfeksjoner etter mensen og. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #26 Skrevet 8. mars 2012 Det er ikke snakk om så mange kronene for bind og tamponger i løpet av et år. Jeg synes det er andre ting som folk mye heller kunne fått gratis/billigere enn bind og tamponger.
Alice123 Skrevet 8. mars 2012 #27 Skrevet 8. mars 2012 Litt info om mensenkopp: Dette er det merket jeg (helt tilfeldig) bruker. Det finnes mange forskjellige merker, noen av naturgummi og noen av sillikon. Jeg har kun prøvd én type så jeg kan ikke si noe om hvert enkelt merke, men de er sikkert veldig gode alle sammen (det er en liten kopp, det er begrenset hvor forskjellige de kan være). Mensenkopp er som nevnt et lite beger i naturgummi eller sillikon man bruker i stedet for tamponger. I stedet for å suge opp blodet, slik en tampong gjør, så samler heller begeret opp blodet og du må helle det ut med jevne mellomrom. Hvor ofte varierer fra person til person (hvor mye blødning du har). Tamponger suger opp alt du har av væske, og det er ikke bra. Jeg hadde helt ville smerter ved tampongbruk, når jeg begynte med menskopp så sluttet smertene helt. jeg prøvde tamponger igjen og da kom smertene tilbake. Jeg merker ikke at jeg bruker den, og kan uten problemer trene og være aktiv med den. Dessuten kostet det meg rundt 230,- (etter datidens pndkurs), og jeg har ikke brukt en eneste krone på mensen på fem år. En menskopp kan visst vare i 10-15 år. Bortsett fra at smertene forsvant (og dermed en stor ibux-utgift), er nok det beste at jeg har brukt under 4,- i måneden på mensen de siste fem årene. Løp og kjøp, damer! 4
sofie777 Skrevet 8. mars 2012 #28 Skrevet 8. mars 2012 Nå har Kiwi faktisk begynt med en kvinne-deal. Alt av bind og tamponger og slikt til samme type rabatt som bleie-dealene. Det har vært reklame på busskurene i noen dager, men først i dag fant jeg ut hva som virkelig står der. Se her!!
Gjest O___o Skrevet 8. mars 2012 #29 Skrevet 8. mars 2012 Burde ikke tamponger, sminke, hårfjerning og andre dameting vært gratis for damer? Vi er jo et av verdens rikeste land så det burde jo vært noe vi kunne fått til og sikkert nok folk til å kunne støtte det. Det gis gratis til ungdom på helsestasjon. Jeg må vel si jeg tenker at dersom du ikke har råd til å kjøpe en pakke bind i måneden - så trenger du et økonomikurs - ikke gratis tamponger/bind. 1
Silfen Skrevet 8. mars 2012 #30 Skrevet 8. mars 2012 Jeg vil heller ha tak på utgifter til tannlege og dessuten kiropraktor, fysioterapeut o.l. Og fått godkjent f.eks. naprapat under folketrygden, det hadde vært digg det. Typisk at det som funker best, for noen, er dyrt og man kan ikke få henvisning.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #31 Skrevet 8. mars 2012 Sminke, hårfjerning etc er greit at man betaler for, det er vårt eget valg. Men tamponger burde være gratis, noe det nå kan være med www.tamponsforfree.com
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #32 Skrevet 8. mars 2012 Jeg tenkte å vedde med meg selv hvor lang tid det tok før menskoppmafiaen kom på banen. Dere snakker som om dette funker for alle, men det gjør det jo ikke. Jeg har prøvd, fordi det virket nesten for godt til å være sant. Og jeg kan virkelig ikke begripe hvordan det er mulig å ikke kjenne den. Den sprenger jo ting ut så det holder, og er meget klønete å få liten nok til å få inn uten at den spretter ut. Skjønner ikke at noen klarer å gå sånn. Vi må være utrolig ulikt bygd der nede.
Gjest Lilu Skrevet 8. mars 2012 #34 Skrevet 8. mars 2012 Jeg tenkte å vedde med meg selv hvor lang tid det tok før menskoppmafiaen kom på banen. Dere snakker som om dette funker for alle, men det gjør det jo ikke. Jeg har prøvd, fordi det virket nesten for godt til å være sant. Og jeg kan virkelig ikke begripe hvordan det er mulig å ikke kjenne den. Den sprenger jo ting ut så det holder, og er meget klønete å få liten nok til å få inn uten at den spretter ut. Skjønner ikke at noen klarer å gå sånn. Vi må være utrolig ulikt bygd der nede. jeg skrev jo at det ikke funker for meg. teit å kalle folk mafia fordi de opplyser om noe som blir spurt om
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #35 Skrevet 8. mars 2012 jeg skrev jo at det ikke funker for meg. teit å kalle folk mafia fordi de opplyser om noe som blir spurt om Menskoppmafiaen=de som fremstiller det som løsningen på alle problemer for alle. Dvs de som skriver "du kan jo bare bruke menskopp". Altså ingen grunn til å føle deg truffet. 1
Gjest Lilu Skrevet 8. mars 2012 #36 Skrevet 8. mars 2012 Menskoppmafiaen=de som fremstiller det som løsningen på alle problemer for alle. Dvs de som skriver "du kan jo bare bruke menskopp". Altså ingen grunn til å føle deg truffet. Jajaja. Jeg er ikke med i en mafia uansett om jeg skulle mene det var løsningen for noen. Jeg er ikke kriminell. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #37 Skrevet 8. mars 2012 Jajaja. Jeg er ikke med i en mafia uansett om jeg skulle mene det var løsningen for noen. Jeg er ikke kriminell. Det handlet som sagt ikke om deg.
Gjest Lilu Skrevet 8. mars 2012 #38 Skrevet 8. mars 2012 Det handlet som sagt ikke om deg. greit, men det er uansett ganske søkt å kalle folk mafia fordi de anbefaler menskopp.
håpefullprøver Skrevet 8. mars 2012 #39 Skrevet 8. mars 2012 http://www.tamponsforfree.com/Home.aspx 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #40 Skrevet 8. mars 2012 greit, men det er uansett ganske søkt å kalle folk mafia fordi de anbefaler menskopp. Jeg siktet til svar av denne typen: "Og ikke kom med at vi må ha bind og tamponger; du kan bruke menskopp om det blir for dyrt for deg . " Nei, det kan jeg ikke. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå