sullå Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #341 Del Skrevet 2. mars 2013 Sånn, endelig litt kg-tid! Praksis er fullført og godkjent, og det er helg! Herlig. Har kost meg masse i praksis, men fulltids"jobb" kombinert med planlegging, min vanlige kvelds- og helgejobb, og arbeid med bacheloroppgaven, gjør at det er ganske greit at disse to ukene er over. Skal bli greit å gå tilbake til studentilværelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 2. mars 2013 #342 Del Skrevet 2. mars 2013 Så godt å være ferdig med praksis! Selv om du synes det er gøy hørtes det jo litt stress ut også, så nå føles vel de neste ukene rent rolige, ja Ha en herlig helg, kos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #343 Del Skrevet 4. mars 2013 Det er merkelig hvordan 4 timer med forelesning snegler seg avgårde, mens to uker i praksis bare flyr avsted! Jaja, det er uansett greit å slippe så utrolig lange dager. Snart jobb nå, kommer forhåpentligvis til å være litt mer våken i kveld enn jeg har vært de siste gangene. Det store målet på jobb har vært å ikke sovne Men jobbe må man, selv om man er i praksis... Er ingen som betaler huslånet for meg, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 5. mars 2013 #344 Del Skrevet 5. mars 2013 Men så bra at du/dere eier den boligen dere bor i nå da! Skjønner at det ofte blir slitsomme dager for deg med såpass mye jobbing i tillegg til studier og praksis, men det er jo gull verdt å ha kommet seg inn på boligmarkedet allerede før man er ferdig med å studere Ha en fortsatt fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #345 Del Skrevet 6. mars 2013 Ja, det er veldig greit at vi eier bolig. Har eid i over ett år nå Vi kjøpte mens egenkapitalen kun var 10%, to måneder etterpå steg den til 15%. I tillegg fikk vi startslån av kommunen som dekket egenkapitalen, mens i dag er det vanskelig å få startslån. Her har vi tenkt å bo en stund, med to soverom må vi ikke flytte før barn nr 2 trenger eget rom - noe som er en stund til Får se litt når jeg skal ut i jobb om snart 2 år, om det går greit å finne noe relativt nært. Jobben til Kjære ligger rett i nærheten, så så lenge han jobbet der er plasseringen av leiligheten super for ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 7. mars 2013 #346 Del Skrevet 7. mars 2013 Ja, nå vet jeg jo ikke hvordan det er der dere bor, men i Oslo er det i hvert fall fortsatt ganske stor lærermangel og masse ledige stillinger hvert år, så sannsynligvis kan vel du også være litt selektiv m.h.t. hvor du vil jobbe? Så deilig å ha to soverom, det at vi bare har ett soverom er det absolutt kjipeste med den leiligheten vi bor i nå. Den er en forholdsvis stor toroms, og planløsningen er fin og alt, men jeg skulle SÅ gjerne hatt et rom til Plutt, både til alle tingene hans, og som han snart kunne begynne å sove på også. Men forhåpentligvis finner oss jo noe nytt om ikke så altfor lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #347 Del Skrevet 8. mars 2013 Jobb skal jeg nok alltids få, ja! Og jeg håper at jeg får litt å velge i. Jeg har vært på tre helt ulike skoler i praksis, så jeg har jo sett litt hva som fungerer for meg. Et problem er at jeg gjerne vil kombinere lærerutdannelsen med masteren jeg skal ta i spesialpedagogikk - jeg vil både undervise og ta ut enkeltelever med spesielle behov. Jeg er litt bekymret for at "har du spes.ped så er du spesialpedagog, thats it." Men jeg har jo brukt 3 år på LÆRERutdanningen, og kommer kun til å bruke 2 år på masteren... Så vi får se! For oss var det et "krav" til leiligheten da vi kjøpte. Vi vil heller ha to soverom enn å ha en liten leilighet midt i sentrum, for å si det sånn. Både fordi vi vil bo her noen år - greit å ha to soverom hvis vi får barn mens vi bor her, men også for å kunne ha folk på besøk. Akkurat nå har vi en leieboer, som flytter ut til sommeren. Skal bli godt å bare være oss to igjen også Håper det ikke drøyer lenge før dere finner dere noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 10. mars 2013 #348 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg kjenner mange med spes.ped som har jobbet litt som vanlig lærer først jeg, da! Og kjenner også noen som jobber noen prosent som spes.ped og noen prosent som vanlig lærer. Jeg tenker jo også at det for en spes.ped må være en kjempefordel å ha jobbet litt som vanlig lærer først, for da er det nok mye enklere også å kunne veilede og rådgi de andre lærerne som skal forholde seg til elevene med spesielle behov (de fleste elevene er jo, i hvert fall i Oslo, også inne i den vanlige klassen sin i veldig mange timer). Da ser man kanskje enda bedre hva som fungerer og ikke fungerer i ulike klassesituasjoner osv Ikke at jeg skal påstå at jeg vet så mye om det å være spes.ped, altså, men jeg kjenner som sagt flere som er det, pluss at jeg jo er ganske engasjert i og opptatt av alt mulig skolerelatert pga jobben min Tror i hvert fall det er et veldig spennende fagfelt å jobbe med, og det er nok på mange måter "enklere" enn å være vanlig lærer også! I hvert fall sier de spes.pedene jeg kjenner som har jobbet som lærer først, at de syntes at arbeidsdagen ble mye bedre da de begynte som spes.ped. Da slipper man jo all kvelds- og helgearbeidet med retting, forberedelse av timer, foreldremøter, foreldresamtaler, foreldre som ringer og mailer (og forventer svar!) til alle døgnets tider osv! Det virker som at, i hvert fall her i Oslo, alt "ekstraarbeidet" til en spes.ped er enklere å få til i løpet av den fritt disponerte tiden på dagtid, enn hva det er for veldig mange vanlige lærere. Har du tenkt noe på hva du kunne tenke deg å skrive master om ennå, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #349 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg håper jeg kan jobbe noen prosent som lærer og noen prosent som spes.ped Det er veldig greit med den kompetansen i klasserommet! Jeg satser på at jeg har litt å velge i, sånn at jeg kan velge det som passer best for meg Jeg har kun to fag (eller tre, men jeg regner ikke med matte ), så jeg har tid til å kombinere lærer og spes.ped. Noe kveldsarbeid kan jeg godt ta, får tross alt en del ferie, men hadde vært greit å slippe å jobbe hele helgen ja! Hvis jeg blir god venn med bacheloroppgaven min, kan jeg kanskje tenke meg å skrive noe innenfor det temaet. Ellers har jeg ikke peiling! Spørs jo litt på fagene jeg kommer til å ta, første året er ett obligatorisk fag og tre valgfag, før jeg begynner på oppgaven det andre året. Så vi får se! Har heldigvis ingen hastverk ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 12. mars 2013 #350 Del Skrevet 12. mars 2013 Spennende å skrive om noe av det samme i masteroppgaven som i bacheloroppgaven da, da får du jo virkelig fordypet deg i emnet Håper du har en fin, og ikke altfor travel, uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #351 Del Skrevet 14. mars 2013 Ja, hvis jeg skal klare å skrive så mye om et tema, må det jo være noe jeg interesserer meg for. Er en del jobb med det, særlig når vi har fag i tillegg. Skulle egentlig ønske at vi delte semesteret i to; del 1 - fag og eksamen, del 2 - bacheloroppgaven. Jeg har problemer med å prioritere...! Merker at det er lett å gjøre ingenting... Jeg har noen studiedager, og det er vanskelig å finne motivasjonen gitt. Men i går, etter forelesning, da var jeg kjempeeffektiv! Forstår ikke helt jeg.. Det blir stort sett skole, jobb og kvalitetstid med kjære i løpet av dagene. Merker at "alle" studerer/jobber i en annen by! Heldigvis kommer et par stykk hjem i påsken, det blir herlig! Selv om jeg lyger hvis jeg sier at jeg ikke liker å bruke mye tid sammen med samboeren min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 15. mars 2013 #352 Del Skrevet 15. mars 2013 Så du studerer i samme by som du er fra du, da? Det gjorde nemlig jeg også, mens nesten alle vennene mine ville bort og se noe annet, så de dro andre steder for å studere selv om det de studerte også fantes i hjembyen vår. Men jeg er (og var i hvert fall da) så hjemmekjær og litt mammadalt, så for meg var det helt utenkelig å flytte langt bort som 19-åring når jeg ikke måtte Har dere noen store planer for påsken da? Eller bare være hjemme og kose dere du og forloveden, og så finne på litt med venner innimellom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #353 Del Skrevet 15. mars 2013 Ja, jeg studerer ganske nært der jeg vokste opp Har studert et år i et annen by, og et semester i utlandet. Så nå er det helt greit å studere i nærheten av familien. Men jeg vet ikke om det hadde vært like greit uten mine utflukter før jeg begynte å studere her Er passe hjemmekjær altså, men det var godt å komme seg bort litt også. Åh, så koselig å lese "du og forloveden" Kan jo bli tussete av mindre Det blir en del jobbing på begge, men vi jobber stort sett de samme dagene, heldigvis. Så en del tid til å kose oss får vi! Og jeg skal treffe de som kommer hjem Vi holder oss hjemme med andre ord, ingen skitur eller lignende. Men jeg er IKKE født med ski på beina, så det går heeeeelt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #354 Del Skrevet 15. mars 2013 Min fredagskveld: kjære er på fotballkamp, jeg er hjemme alene. Stearinlysene er tent, og på tven har jeg...hockey? Helt frivillig... DET hadde jeg aldri trodd før jeg bles sammen med han her. Og verst av alt - jeg storkoser meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 16. mars 2013 #355 Del Skrevet 16. mars 2013 Hørtes ut som en koselig kveld, sullå Og veldig bra at du er blitt oppriktig engasjert i hockey når forloveden er det, blir jo mye morsommere når man interesserer seg for de samme tingene Ha en fortsatt fin lørdagskveld og resten av helg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #356 Del Skrevet 17. mars 2013 Det er veldig greit at jeg har begynt å like hockey, ja. Tror nok han setter pris på det også! Men foreløpig ser jeg ingen poeng i å se kamper hvor andre enn laget "hans" spiller da Ny kamp i ettermiddag, hurra. Hehe I dag er det hele 7,3 grader ute i følge gradestokken! Likevel viser langtidsvarselet at kuldegradene kommer tilbake for fullt neste uke, setter ikke helt pris på det. Og selv om det er såpass varmt ute, tilbringer jeg dagen inne med skolearbeid. Leser for øyeblikket i en engelsk bok i forbindelse med bacheloroppgaven, og det er så vanskelig! Men jeg vet jo at det blir mye mer engelsk pensum på masterstudiet, jeg får bare øve meg... Har lest særdeles lite engelskbøker, kun det jeg har vært nødt til på skolen. Angrer bittert på det nå, for jeg synes det er vanskelig å forstå hva det dreier seg om. Jeg har sett mye filmer på engelsk, og hørt mye engelsk musikk, så det muntlige forstår jeg godt. Men jeg sliter når jeg skal lese det, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 18. mars 2013 #357 Del Skrevet 18. mars 2013 Åh, 7 plussgrader hørtes fantastisk ut!! Så varmt har det ikke vært her siden januar (da hadde vi noen dager med skikkelig mildvær). Jeg vil også ha noen plussgrader NÅÅÅ!! Litt styr med pensumbøker, på engelsk, ja Jeg har lest mye engelsk i mange år, hvis jeg leser bøker av engelske forfattere leser jeg dem nesten uten unntak på engelsk. Synes det er best å lese det på originalspråket liksom, akkurat sånn forfatteren har villet fortelle det Likevel brukte jeg alltid lengre tid på å lese faglitteratur som var på engelsk enn den som var på norsk mens jeg studerte. Det skjedde også oftere at jeg "datt av" når jeg leste fag på engelsk, jeg kunne sitte og lese 5 sider og så plutselig innse at jeg ikke hadde fått med meg noe som helst. Så det er absolutt ikke sikkert at det hadde hjulpet deg så mye selv om du hadde lest mye engelsk før. Fagtekster blir uansett noe ganske annet, mye spesielle ord og begreper osv (og akkurat det blir jo i det minste bedre jo flere engelske fagtekster man har lest ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #358 Del Skrevet 21. mars 2013 Plussgradene holdt ikke lenge, men det er heldigvis ikke verre enn et par minusgrader Så lenge det ikke begynner å snø.... Men det er snart april! "Godt" å høre at engelsk pensum ikke bare er vanskelig for meg Fikk bekreftet fra veileder at boken jeg har slitt med nå muligens ikke er relevant for min oppgave, i alle fall ikke foreløpig. Så jeg føler meg litt mindre dum nå Men det er vanskelig... Og jeg fikk nytt stoff på engelsk, jeij. Helt greit å ha litt referanser som ikke er på norsk Påskeferie fra universitetet! Men har en del jobb i påsken, og må få til en del skriving på oppgaven. Satser på et par dager hvor jeg kan slappe helt av i ferien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 22. mars 2013 #359 Del Skrevet 22. mars 2013 Ikke så rart at du bare ble mer forvirret av den engelske boka du slet med da, nei! Det høres ut som om du trenger litt slapp-av-tid i påsken også ja, så hektisk som du har det ellers i hverdagen. Prioriter litt tid til å kose deg også, viktig å få ladet batteriene litt innimellom vet du Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #360 Del Skrevet 23. mars 2013 Det må bli noen dager uten oppgaveskriving og jobb ja! Men jeg vil så gjerne kjenne at jeg har kontroll over oppgaven, så jeg er nødt til å sette av litt tid til det. Regner med at et par timer innimellom gjør susen Da klarer jeg nok å holde på konsentrasjonen hele tiden. Jobbhelg, og det er tydelig at mange tar ferie allerede nå. Mange som skal handle inn til uka! Og jeg som kun har helt fri de røde dagene, kjedelig Neida, greit å jobbe litt også. Får en grei lønn for dennemåneden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå