Gå til innhold

Ut av komfortsonen!

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Det er vel egentlig på tide å skrive litt her inne, litt dårlig samvittighet for manglende oppdatering… :sjenert: Men mellom jobb og jetlag har det ikke skjedd så innmari mye denne uka, så har ikke rukket å lage en liten rapport fra reisen. :veslejenta: Så spørs det bare hvor liten den blir…

For å starte med det viktigste først, vi har hatt en fantastisk tur!! :nigo: Det var alt vi ønsket oss og enda litt til, og det er utrolig deilig når turen ble startet planlagt som en erstatning for bryllupsreisa som bokstavelig talt gikk i dass. Vi reiste søndag morgen, og fløy til LA via Amsterdam. Vel framme i LA måtte vi samles sammen med alle de andre ”non-residents” i et eget rom, de kalte det panic room, og stå der i evigheter før vi fikk stille oss i kø i grensekontrollen. Det tok oss over to timer, men vi kom gjennom kontrollen uten for mye skumle spørsmål, og var klare for å finne hotellet. Vi bodde i Beverly hills, og hotellet var veldig fint. Vi hadde veldig god plass i forhold til på hotellrom i Europa for å si det sånn! :ler: For å styre unna de verste jetlag-fellene holdt vi oss så vidt våkne til mørket senket seg, og så fikk heller dagen etter starte litt tidligere enn vanlig. Første hele dag ble brukt i Universal Studios, stooor stas! :hoppe: Vi rakk ikke over alt, så vi kan godt dra tilbake dit. Men det vi rakk var strålende festlig, og vi fikk kjøpt masse Despicable me-effekter, litt dilla :fnise: Utslitte kom vi tilbake til hotellet på kvelden, det ble ikke mye natterangling akkurat… Dag nr 2 ble brukt til å utforske Santa Monica Pier, veldig kult for oss som pleide å se på Pacific Blue i vår ungdom, før vi vendte nesa mot Hollywood og Walk of Fame. Kaotisk, hektisk, stressende, men utrolig gøy å ha vært der! Vi hadde jo en ekstra grunn til å dra dit også, vi skulle se Cirque du Soleil! På fjerde rad, nesten oppå artistene og fullstendig mindblowing!

Dagen etter var det allerede på tide å reise til Hawaii, ny flyreise ventet. Vi har virkelig fått vår del flyreiser på denne ferien, sju til sammen!!

Vi landet i Honolulu på ettermiddagen, tre timer til skulle forskyves, og vi lå da nøyaktig 12 timer etter de kjente og kjære hjemme. Da vi hadde sjekket inn på hotellet (OMG for et fancy hotell!!) var det på tide å finne litt mat, og det gjorde vi. Omtrent samtidig som sola gikk ned. Det mest magiske med hele Waikiki-området er det vi opplevde da. Langs alle gater, på alle restauranter brant det levende fakler over vår hodehøyde. Sammen med temperaturen, atmosfæren og lyden fra havet var det helt utrolig, vi gikk bare rundt og glante med et fårete smil om munnen. Vi oppdaget fort at det kom til å bli mye shopping, noe det også ble, men til en langt billigere penge enn det samme ville kostet oss i nærheten av hjemlandet. Kombinert med god mat, macademianøtter til frokost og kvelds og et program som kunne begeistre enhver, ble uka på O’ahu helt fantastisk. Vi snorklet i Hanauma Bay, svømte med delfiner i Sea life park, besøkte det kongelige palasset, prøvde det amerikanske helsevesenet (kjære hadde begynnende bihulebetennelse da vi reiste, den gikk ikke over av seg selv, men spredte seg til øret…), var på luau med huladans (jeg ble hentet av en av de mannlige danserne og måtte være med på scenen :daane: ) , jeg var på privattime i aerial tissue etterfulgt av å bli kastet rundt av bølgene på waikiki beach, you name it. Vi rakk ikke å se så mye av selve øya O’ahu, så vi vil helt klart tilbake dit. Fikk blant annet ikke dratt opp til North Shore som vi har hørt så mye om, så det gjenstår.

Etter en uke på O’ahu gikk turen videre til Big Island. Vi fikk litt sjokk da vi kom dit, både med tanke på omgivelsene satt opp mot LA og O’ahu, alt var jo helt rolig!?! og hotellet, som hadde en litt lavere standard enn vi hadde blitt bortskjemt med. Det føltes litt som å ha gått i kloster :skratte: Men når vi fikk akklimatisert oss så ble det veldig bra altså, ingenting å klage på. Utenfor balkongen (med havutsikt) lå det en Hawaiian Monk Seal som vi trodde var død, litt trist. Utover kvelden begynte han imidlertid å våkne til liv igjen, og dagen etter var han helt spinnvill, svømte rundt i ring og sprutet vann. Litt av en attraksjon å ha i ”hagen”! Big Island var helt noe annet, masse naturopplevelser, dyr, fuglesang og bølgeskvulp. Vi hadde leiebil, og kjørte rundt nesten hele øya. Vi gikk i regnskogen, så store vannfall, så masse dødt lavalandskap, snorklet mange ganger blant fisk, koraller, ål (æææsj :sjokk: ) og ikke minst havskilpadder, det var magisk! Veldig glad jeg fikk kamera som kan brukes under vann til jul! :hoppe: Helt utrolig å svømme rundt og plutselig kommer det en havskilpadde svømmende forbi fra den ene siden!! :daane: Vi snorklet også med Manta rays, det var kult det! Uten tvil det mest eksepsjonelle vi gjorde på turen, og profesjonell video og bilder er kjøpt for å alltid huske det. Den største av rokkene var 5 meter bred!! Skikkelig skikkelig kult! Vi kjørte også opp til nasjonalparken med aktive vulkaner, men mye av den var stengt grunnet for mye svovel i lufta, så da angret vi på at vi ikke hadde valgt helikoptertur over øya istedenfor. Da hadde vi fått sett mer, og lava i tillegg.

Puh, blir langt dette her. Inntrykkene kom raskere enn vi klarte å fordøye, og vi har nok fortsatt ikke helt skjønt det. Da er det godt å ha 700+ bilder å skulle kikke på, sortere og lage fotobok av… Og så er det fredag, og første arbeidsuke er overlevd. Ikke uten trøbbel, men det er en helt annen historie… :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Høres ut som en drømmeferie!! :daane: Tenk at dere endelig fikk den ordentlige bryllupsreisen deres.. :rodmer:

Ja, ikke sant! Den som venter på noe godt osv... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Mye som skjer om dagen, kanskje blir det jobbskifte på meg i overskuelig framtid! :lur: Det er mye som tyder på at de oppgavene som gjør at jeg virkelig koser meg i jobben min nå snart blir tatt fra meg/kraftig redusert, og da må jeg innrømme at motivasjonen svikter litt. I første omgang blir neste uke blir spennende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en fantastisk reise :jepp: Virkelig glad for at det ble akkurat slik dere ønsket det :klem:

Spennende å høre om eventuelt jobbskifte - jeg følger med og ønsker deg lykke til :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en bra ferie :) - med unntak av "panic room", glad jeg har sluppet unna dét!

Skal krysse fingrene neste uke, selv om jeg ikke helt vet hva jeg krysser for :ler: Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Oi oi... Så kryptisk, men spennende! :fnise:

Lykke til! :)

Høres ut som dere har hatt en fantastisk reise :jepp: Virkelig glad for at det ble akkurat slik dere ønsket det :klem:

Spennende å høre om eventuelt jobbskifte - jeg følger med og ønsker deg lykke til :popcorn:

Høres ut som en bra ferie :) - med unntak av "panic room", glad jeg har sluppet unna dét!

Skal krysse fingrene neste uke, selv om jeg ikke helt vet hva jeg krysser for :ler: Lykke til!!

Haha, jeg skjønner dette ble ganske kryptisk, det var liksom så klart i mitt eget hode... :ler: I all enkelhet er greia som følger: i frustrasjon over prosjektet og ikke minst et par kollegaer :rolleyes: kombinert med at perioden for nåværende kontrakt snart går ut, gjorde jeg to ting; søkte en jobb og la ut cv på finn. Det resulterte i to rekrutteringsmennesker som kontaktet meg, den ene veldig ivrig på telefon (han ville selge meg inn der jeg allerede hadde søkt på egenhånd), den andre som foretrakk e-post og avtalte samtale for å finne ut mer om meg. Jobben jeg søkte på egenhånd fikk jeg en standardmail fra på mandag der de "hadde vurdert min cv og jeg gikk ikke videre i prosessen". Rekrutteringsmannen var helt taus, så jeg fokuserte på den andre. Der har jeg vært i dag, til en veldig positiv samtale, og han har skaffet meg et intervju hos en spennende bedrift tirsdag kl 14. Like etter jeg hadde vært og pratet med ham ringte selvfølgelig også han som har vært taus, og han vil prøve å selge meg inn hos de som sendte standardavslag likevel. Så nå skal jeg møte ham i morgen tidlig for en prat, og så får vi se hva som skjer. :sjenert:

Og så må jeg bare si en ting til: I kveld har jeg bakt banana bread for første gang, jeg og kjære fikk litt dilla på ferie. Jommen ble det ikke supergodt når jeg bakte også!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Krysser fingrene for oss kl 9 i morra! :nigo:

Veldig morsomt med simultanintervju altså! :ler:

Lykke til :hoppendeglad:

Tusen takk søta! :hug:

Hvordan gikk det?? :popcorn:

Tja, ikke vet jeg! :ler: Jeg tror det gikk ganske bra, føler jeg famler litt når det kommer til konkrete fagspørsmål, jeg har jo ikke teoretisk utdannelse på det feltet jeg nå har rotet meg inn i. Men har en bedre følelse enn forrige gang jeg var på intervju, så det er nok i tilfelle et sted som passer meg bedre. Er spent på om jeg får komme til annengangsintervju, i dag var det med fagleder, da vil det i tilfelle være med avdelingsleder og representasjon fra salgsapparatet. :bond: Hvis jeg hørte henne riktig får jeg høre noe senest i løpet av morgendagen, så jeg våker over telefonen som en hauk... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ojoj, damen ringte og sa at de vil kalle meg inn til annengangsintervju! :bond: Vet ikke når enda, for det er avdelingsleder som skal snakke med meg, og skulle ta kontakt direkte. Spennende!! :hoppe::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har vært innom... :sjenert:

Men så spennende prosess du er inne i!! Alltid nervepirrende sånt der!!Håper det går veien for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Hei!

Lenge siden jeg har vært innom... :sjenert:

Men så spennende prosess du er inne i!! Alltid nervepirrende sånt der!!Håper det går veien for deg! :)

Hurra! Så spennende!! Jeg heier på deg! :klemmer:

Ooooi, så spennende!! :bond: :bond: :hoppendeglad:

Tusen takk alle sammen! :nigo: Jeg venter fortsatt på telefon fra avdelingsleder, håper den kommer i dag. Hadde vært greit å ha en dato å forholde seg til! :sjenert: Men spennende er det ihvertfall!!

I dag tok jeg den siste blodprøven som Riksen ville ha av meg på vei til jobb. Så da er det å vente i spenning der også... Mye som skjer på alle kanter her synes jeg! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...