Gå til innhold

Bure enkelte inne på snikk-snakk?


Gjest hogwash

Anbefalte innlegg

Det er faktisk avsporinger det og. Så nei, det hører helt hjemme her.

Trodde det var flørte- og internhumoravsporinger dette handlet om, jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var flørte- og internhumoravsporinger dette handlet om, jeg.

Her får vi tilsnakk for all avsporing vi har gjort, blir nevnt med nick, og med linker til tråder, så all avsporing er temaet her, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Det virker litt som at det bare er avsporingene fra en viss gruppe brukere, som blir sett på som et problem for mange av folka i denne tråden.

Jeg skjønner at man kan få den følelsen når det har blitt nevnt spesifikke brukere. Selv så var jeg litt imot å nevne brukere selv om noen etterspurte dette,nettopp fordi det vil føre til at man raskt deler inn forumet i "de og de andre".

For min del så er det avsporingene jeg reagerer på og ikke hvem det er. Men at vi har noen gjengangere,det tror jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var flørte- og internhumoravsporinger dette handlet om, jeg.

Vel, skal man stille spørsmål med det ene, så kan man godt stille spørsmål ved det andre også. Hva er egentlig verst? Sliter det så jævlig på scrolle-evnen å se forbi de brukerne man obviously ikke liker lese, kontra den feelingen en TS må sitte igjen med fordi han/hun får et svar som rett og slett er totalt unødvendig og trakaserende? Når det er så totalt borti natta utenfor hva TS egentlig spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke fordele skyld, gå i forsvarsposisjon eller henge ut enkeltmedlemmer. Det vi ser er at det er mange som irriterer seg over avsporinger, flørting og fjasing i trådene, og ønsker at folk holder seg til tema. Så kan hver og en ta det til seg, og gjøre det en selv kan for å begrense dette problemet til et minimum.

Jeg foreslo dette tidligere i debatten, og sa at jeg gjerne kunne ta meg sammen. Jeg sa også at folk kunne gi meg et hint om de så at jeg spora av noen steder, og at jeg skulle slutte med det... Det var ikke noe som virka interessant for dem, da svaret som kom var relativt krast og surt.

Jeg skjønner at man kan få den følelsen når det har blitt nevnt spesifikke brukere. Selv så var jeg litt imot å nevne brukere selv om noen etterspurte dette,nettopp fordi det vil føre til at man raskt deler inn forumet i "de og de andre".

For min del så er det avsporingene jeg reagerer på og ikke hvem det er. Men at vi har noen gjengangere,det tror jeg.

Japp, du er ikke en av personene jeg sikta til. Det var et ganske målretta innlegg, og personene veit nok selv hvem de er ;)

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hvordan kan man egentlig være uenig i at på et seriøst diskusjonsforum skal folk få slippe å måtte scrolle forbi en rekke smileys og interne flørtekommentarer utenfor Snikk-snakk eller dagbøker? Jeg kan ikke se at noen av de skyldige brukerne hittil har tatt denne kritikken til seg ordentlig (altså, uten en forutrettet tone og en masse skyldfordeling) og gått med på å ta hensyn til de andre forumbrukerne fremover.

Hvis det er noe du finner forstyrrende for din forumsopplevelse som du ønsker å få en slutt på, er du selvsagt velkommen til å ta dette opp. Fortrinnsvis i en egen tråd hvis det innebærer en annen diskusjon enn det trådstarter her er ute etter. Hvis jeg tilfeldigvis skulle være en av brukerne du reagerer på, lover jeg å se på kritikken med et åpent sinn.

Fallt det deg virkelig ikke inn at jeg med uenig i premissene kunne sikte til noe litt annet enn "på et seriøst diskusjonsforum skal folk få slippe å måtte scrolle forbi en rekke smileys og interne flørtekommentarer utenfor Snikk-snakk eller dagbøker"? Og i likhet med Maria Marihøne, så hadde jeg ikke fått med meg at dette ikke er en debatt, men snarere et krav om at noen skal "legge seg flate". Jeg synes også du bør lese bedre. Jeg,mog flere med meg, har tatt på oss vår del av skyld. Jeg hadde faktisk også skjerpet meg ganske godt på dette området, helt av meg selv, men vi får se om den motivasjonen overlever denne tråden. :lur:

Og hvorfor må jeg eventuelt starte en egen tråd? Handler ikke detnne om irriterende avsporinger og hva det gjør med forumet? Eller er den begrenset til en type avsporinger, fordi det er litt vanskeligere å låse de som pakker avsporingene sine inn i en mer seriøs drakt, inne på Snikk-snakk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huskatta

Her får vi tilsnakk for all avsporing vi har gjort, blir nevnt med nick, og med linker til tråder, så all avsporing er temaet her, virker det som.

Dere spurte da vitterlig etter nick, linker og bevis selv. Slutt å klag når dere har fått svar på deres egne oppfordringer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Det jeg føler er vanskelig i en slik debatt, og sikkert også mye av grunnen til at man snakker forbi hverandre, er at kanskje alle sitter med et forskjellig syn på akseptabel avsporing. Noen reagerer med en gang noen kommer med en liten fleip, andre reagerer når man ikke lenger forstår trådens tema. I siste tilfelle vil nok de aller fleste, til og med oss fjasere, forstå at det reageres. Jeg ser jo selv at det enkelte ganger blir for mye, og forstår frustrasjonen når potensielt gode tråder blir ødelagt, men er allikevel imot en avstraffelse på den måten TS skisserer. Dette vil flytte grensene, stramme inn humor og trivsel, og i større grad føre til at trynefaktoren blir gjeldende.

Jeg synes dagens ordning er god. At trådene rett og slett deles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg skjønner at man kan få den følelsen når det har blitt nevnt spesifikke brukere. Selv så var jeg litt imot å nevne brukere selv om noen etterspurte dette,nettopp fordi det vil føre til at man raskt deler inn forumet i "de og de andre".

For min del så er det avsporingene jeg reagerer på og ikke hvem det er. Men at vi har noen gjengangere,det tror jeg.

Navn ble nevnt i innlegg to eller tre, så det var ikke noen som rakk å etterspørre før navna var på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at man kan få den følelsen når det har blitt nevnt spesifikke brukere. Selv så var jeg litt imot å nevne brukere selv om noen etterspurte dette,nettopp fordi det vil føre til at man raskt deler inn forumet i "de og de andre".

For min del så er det avsporingene jeg reagerer på og ikke hvem det er. Men at vi har noen gjengangere,det tror jeg.

Veldig sant, jeg selv reagerer når jeg personlig blir dratt inn som en fjaser. Det synes jeg er temmelig spesielt, jeg ber gjerne om at det hentes frem et eneste eksempel på at jeg har sporet av noe voldsomt dramatisk i en eneste "seriøs" tråd.

Personlig ser jeg ikke problemet med positivt ladete avsporinger - det angår faktisk ikke meg og det koster meg lite ressurser å lese forbi det. Det havner på lik linje med alle disse tabellene enkelte har i signaturene som viser hvor mange måneder de er gravid, hvor gamle kidsa er og hvor lenge de har vært sammen med den og den. Det er harmløst, og ikke spesielt uvanlig på et forum.

Men ja, som jeg nevner - jeg har et problem med at enkelte så uten problemer kan ty til trakasering av TS - og hvor jævlig lett det er å gjøre dette under anonym bruker. DET får meg til å riste oppgitt på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Vi trenger ikke fordele skyld, gå i forsvarsposisjon eller henge ut enkeltmedlemmer. Det vi ser er at det er mange som irriterer seg over avsporinger, flørting og fjasing i trådene, og ønsker at folk holder seg til tema. Så kan hver og en ta det til seg, og gjøre det en selv kan for å begrense dette problemet til et minimum.

Når jeg leste hovedinnlegget første gang var det akkurat det jeg hadde tenkt å gjøre. Jeg visste jeg hadde bidratt med å avspore noen tråder, og jeg syns det var gret å bli påminnet slik at man kan bli mer bevisst på det. Jeg hadde ikke en gang tenkt å skrive noe her.

Men så leser jeg noen innlegg lenger ned at jeg blir uthengt som en av "verstingene". Og da syns jeg plutselig det var vanskelig å forholde meg til tema, uten å måtte forsvare meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere spurte da vitterlig etter nick, linker og bevis selv. Slutt å klag når dere har fått svar på deres egne oppfordringer.

Tull og tøys... Nick blei nevnt i noen av de aller første innleggene. Jeg, og bare jeg, ba om linker til eksempler om hvor jeg sporer av på måten det blir nevnt i denne tråden.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Hva med å ta HI til etterretning da så blir det ikke slik som det ble på VGdebatt.

Ved å bure enkelte inne på snikk-snakk? Skal dette på noen som helst måte være bedre enn VGD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huskatta

Jeg foreslo dette tidligere i debatten, og så at jeg gjerne kunne ta meg sammen. Jeg så også at folk kunne go meg et hint om de så at jeg spørs av noen steder, og at jeg skulle slutte med det...

Det la jeg merke til flere ganger og det ga deg noen +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Dere spurte da vitterlig etter nick, linker og bevis selv. Slutt å klag når dere har fått svar på deres egne oppfordringer.

Som sagt, de første navna, bla Yme, ble nevnt før noen rakk å etterspørsel noe som helst. Så slutt å pirke på innlegg om du ikke har fulgt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det la jeg merke til flere ganger og det ga deg noen +

Jeg forstår ikke hvorfor plusser er relevant, og i min browser vises de ikke heller.

Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg bare driter i at folk plages av avsporinger... Mange her inne har en idiotisk måte å ta det opp på, men jeg lar ikke det smålige tullet dems ødelegge for de som faktisk har gode argumenter og kommer med innholdsrike, gode innlegg.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvorfor plusser er relevant, og i min browser vises de ikke heller.

Tok litt tid før det gikk opp for meg hva disse plussene var for noe, jeg legger merke til at enkelte brukere henger seg veldig opp i dem - nesten som en klikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ta en problemstilling om gangen? Hvis du reagerer på trakassering her kan du vel ta det i en egen tråd?

Trakassering er også avsporing, og det en type avsporing som er i strid med reglementet.

Men denne typen avsporing (trakassering) er altså greit.

Mens tøyseavsporinger, som ikke er i strid med reglementet, er ugreit.

Og å forsvare seg mot trakassering, også er ugreit, hvis du ikke tar det i en egen tråd.

Arrrgh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid før det gikk opp for meg hva disse plussene var for noe, jeg legger merke til at enkelte brukere henger seg veldig opp i dem - nesten som en klikk.

De gangene jeg er innom med nettleseren som viser den funksjonen, bruker jeg den til å plusse velformulerte, gode innlegg, uavhengig av om jeg er enig med de eller ikke... Men det virker som de aller fleste bruker dem som en slags "der tok han, kamerat! Det fortjente han"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...