Gå til innhold

Bure enkelte inne på snikk-snakk?


Gjest hogwash

Anbefalte innlegg

Gjest hogwash

...

Et par setninger her og der, er faktisk helt lov i forhold til forumets regler.

...

Dere overser (i min mening) stadig denne biten:

Meldinger til enkeltpersoner skal postes under kategorien "Personlige meldinger", eller ved å sende en privat melding (se menyen rett under bannerannonsene).

Ang. Ad popolum/ad numerum er mening med det enkelt sagt at fordi om jeg har fått absurde antall plusser i denne tråden, betyr ikke det at jeg har rett. 9 av 10 tannleger kan ta feil, skjønner du hva jeg mener?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UngKalven

Ang. Ad popolum/ad numerum er mening med det enkelt sagt at fordi om jeg har fått absurde antall plusser i denne tråden, betyr ikke det at jeg har rett.

Så sant som det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink til å plukke ut visse ting, for å få fram poenget ditt... Det er bare litt teit at om man må plukke ting ut av kontekst for å ha et poeng, har man faktisk ikke et poeng... Les resten av innleggene mine, eller eventuelt klapp igjen.

Det du driver med her er faktisk uthenging. Jeg har sagt om og om igjen at jeg skal skjerpe meg, men jeg merker at viljen til det svekkes raskt, når jeg rett som det er får sånne bedritne svar som det her.

Først og fremst så har du en tysen måte å tiltale folk på. Man ber ikke motdebatanter om å klappe igjen fordi du mener at de ikke har lest nok i en tråd som omhandler avsporing, latterliggjøring og utestenging av andre brukere.

Hva gjelder resten av innlegget angår forstår jeg ikke hvordan jeg tok noe som helst ut av kontekst, da jeg kopierte avsnittene i sin heltet. Trodde virkelig ikke det var nødvendig å kopiere inn siste del av innlegget som var et svar til en annen bruker vedrørende et helt annet tema.

Og så vil jeg be om unskyldning for at du følte deg uthengt av at jeg i en samtale med deg ompostet 2 av dine innlegg minutter etter at du hadde postet dem selv. Det var ikke meningen å henge deg ut. Det var meningen å referere til disse, siden mitt innlegg var basert på nettopp det at du skrev at ingen virket interessert i din lovnad om forbedring.

Når du kaller inlegget mitt for tull og sier at du ikke har fremstilt noen som uinteresserte er det jo klart jeg vil referere til hvor du nettopp gjorde dette.

Og da det tildigere i dag ble referert til noe du hadde sakt i form av en kort oppsumering kom du med sleivspark om at det heller hadde gjort seg med en utrykksfull dans. Derfor regnet jeg faktisk med at å bare kopiere det ville være det beste... Beklager for at jeg trampet deg på tærne ved å gjøre det.

Hva gjelder misforståelsen eller "misforståelsen" avhengig av hvem av oss som snakker om den, så synes jeg at det var kjempefint at du sa du skulle slutte å avspore, noe som jo er poenget med alt dette. men jeg opplevde det hele som ganske antiklimatisk da du fulgte opp med å si at man måtte gi deg tilsnakk når du avsporer. For avsporer man ikke, så avsporer man ikke og da er det vel ikke noe vindu for avsporingstilsnakk, eller?

Dette gjorde derfor at jeg tok din lovnad med en klype salt, og så for meg at du kom til å kjøre på som vanlig og at vi måtte fotfølge deg med en veivende pekefinger. Noe jeg mener er uaktuelt. Men det er det kanskje bare jeg som mener, da det akkurat har kommet tre pekefingerinnlegg til deg og gjengen også i denne tråden.

Så jeg mener fortsatt at det var rett å være kritisk til ditt behov for tilsnakk, og at det ikke er snakk om noen mistforståelse. Men der får vi vel bare være enige om å være uenige, for ut i fra det som akkurat skjedde i tråden skjønner jeg at jeg ikke kommer noen vei med dette uansett.

Takk for meg :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde noen bures inne på snikk-snakk? Ja, det synes jeg faktisk.

Jeg synes det er fryktelig irriterende med de som hele tiden skal avspore, tulle, flørte osv i tråder. Hvorfor må dere spamme ned tråder med tull og fjas? Fjasing kan dere gjøre på snikk-snakk heller, men å drive å ødelegge andres tråder er unødvendig. Håper de det gjelder kan skjerpe seg litt fremover.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Er kanskje litt på siden av saken, men jeg synes Yme har gjort en veldig fin figur i denne tråden.

At han har bedt folk si fra om de synes han går over streken, har han fått litt ufortjent tyn for. For folk har forskjellige ideer over hvor streken går. Det kan være så enkelt som at Yme vil forsøke å komme de med høy terskel i møte, ved å si at han skal gå på en smalere sti dersom folk sier i fra.

Synes det er helt OK jeg. Som nevnt tidligere så er det menneskelig å vitse litt, og å ikke være dødseriøs hele tiden. I stedet for at folk irriterer seg så kan man be folk ta det et annet sted. Problemet i mine øyne oppstår når "trollere" ikke tar til seg oppfordring om å roe ned/ta ting et annet sted og la debatten gå som planlagt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så har du en tysen måte å tiltale folk på. Man ber ikke motdebatanter om å klappe igjen fordi du mener at de ikke har lest nok i en tråd som omhandler avsporing, latterliggjøring og utestenging av andre brukere.

Det har du helt rett i, men det var et poeng med det, som jeg kommer til litt lengre ned her.

Hva gjelder resten av innlegget angår forstår jeg ikke hvordan jeg tok noe som helst ut av kontekst, da jeg kopierte avsnittene i sin heltet. Trodde virkelig ikke det var nødvendig å kopiere inn siste del av innlegget som var et svar til en annen bruker vedrørende et helt annet tema.

Konteksten i det jeg skriver, er stort sett at jeg absolutt er enig i at jeg skal avspore mindre, og at jeg ofte trenger å være mer hyggelig mot folk jeg diskuterer med... Det er den konteksten du overså, når du valgte ut de sitatene du gjorde.

Jeg har skrevet flere ganger at jeg skal skjerpe meg, og at jeg ikke lar det jeg anser som negativ respons, ødelegge for det.

Og så vil jeg be om unskyldning for at du følte deg uthengt av at jeg i en samtale med deg ompostet 2 av dine innlegg minutter etter at du hadde postet dem selv. Det var ikke meningen å henge deg ut. Det var meningen å referere til disse, siden mitt innlegg var basert på nettopp det at du skrev at ingen virket interessert i din lovnad om forbedring.

Når du kaller inlegget mitt for tull og sier at du ikke har fremstilt noen som uinteresserte er det jo klart jeg vil referere til hvor du nettopp gjorde dette.

Jeg aner ikke hvilke anonyme brukere jeg diskuterer med, så hvert eneste anonymt innlegg, behandler jeg som en ny person.

Hvorfor føler du at de to sitatene har mer betydning enn alt det andre jeg skriver, når jeg stort sett skriver at jeg er enig i at jeg ikke skal spore av og ødelegge andres forumopplevelser?

Og da det tildigere i dag ble referert til noe du hadde sakt i form av en kort oppsumering kom du med sleivspark om at det heller hadde gjort seg med en utrykksfull dans. Derfor regnet jeg faktisk med at å bare kopiere det ville være det beste... Beklager for at jeg trampet deg på tærne ved å gjøre det.

Det med dansen var bare en spøk. Jeg regna med at det var tydelig, siden det ikke hadde noe med resten av innlegget mitt å gjøre.

Jeg er ikke sint eller furten mens jeg skriver her. Jeg er faktisk veldig glad i å diskutere, og syns det hele er en positiv opplevelse, og behandler folk stort sett som venner... Da hender det at jeg slenger inn en sånn "fleip" her og der.

(dette er en av de tingene jeg tenkte på når jeg sa "gi meg et lite dunk" for det viser seg jo at du tok dette som noe negativt, og det har ikke jeg noen forutsetninger for å forstå av meg selv)

Hva gjelder misforståelsen eller "misforståelsen" avhengig av hvem av oss som snakker om den, så synes jeg at det var kjempefint at du sa du skulle slutte å avspore, noe som jo er poenget med alt dette. men jeg opplevde det hele som ganske antiklimatisk da du fulgte opp med å si at man måtte gi deg tilsnakk når du avsporer. For avsporer man ikke, så avsporer man ikke og da er det vel ikke noe vindu for avsporingstilsnakk, eller?

Poenget mitt med dette "gi meg et dunk" var ikke bare om avsporelser... Det handla mer om min oppførsel generelt, og at folk burde si ifra til meg når de syns jeg oppfører meg respektløst.

Nå kommer vi tilbake til det første avsnittet mitt her.

Jeg veit godt at man ikke skal be folk klappe igjen, så jeg tok en sjanse å slang ut det, i håp om at du skulle ta det opp... Akkurat der var jeg fullstendig klar over at jeg var dust, men som jeg skriver er det ikke alltid jeg forstår det (som når jeg skrev om den beskrivende dansen) og derfor hadde det vært veldig greit om folk ga meg beskjed, om jeg skriver noe som støter dem.

Som jeg har nevnt en del ganger nå, er jeg autist, å da er det faktisk sånn at man mangler stort sett alt av sosiale "koder" og egentlig medmenneskelig adferd.

Jeg slenger ut en spøk, for å vise at jeg ikke prøver å være en pikk, så virker det totalt mot sin hensikt... Da er det veldig greit med "et dunk i skulderen" for at jeg skal kunne moderere meg selv, og lære mer om hvordan man kommuniserer mellom mennesker, for dette er faktisk ikke ting jeg har mulighet til å bare forstå av meg selv, i motsetning til "friske" mennesker.

Dette gjorde derfor at jeg tok din lovnad med en klype salt, og så for meg at du kom til å kjøre på som vanlig og at vi måtte fotfølge deg med en veivende pekefinger. Noe jeg mener er uaktuelt. Men det er det kanskje bare jeg som mener, da det akkurat har kommet tre pekefingerinnlegg til deg og gjengen også i denne tråden.

Det er nettopp dette som er den missforståelsen jeg snakka om, for du har faktisk missforstått hva jeg mente. Regner med at jeg har forklart det mye bedre nå.

Jeg forstår ikke hva "pekefingerinnlegg" betyr.

Så jeg mener fortsatt at det var rett å være kritisk til ditt behov for tilsnakk, og at det ikke er snakk om noen mistforståelse. Men der får vi vel bare være enige om å være uenige, for ut i fra det som akkurat skjedde i tråden skjønner jeg at jeg ikke kommer noen vei med dette uansett.

Takk for meg :)

Jeg trenger ikke at folk følger etter meg for å passe på at jeg ikke sporer av, men jeg ba om at folk skulle si ifra hvis de syns jeg formulerte, eller oppførte meg respektløst og kvalmt mot dem.

Det er det som er missforståelsen, men jeg regner med at jeg har forklart meg på en mer detaljert og forståelig måte nå.

Jeg tar til meg det som skrives her (hvertfall de som skriver skikkelige innlegg, med gode tilbakemeldinger, som du gjorde nå), selv om det ikke nødvendigvis føles sånn, så du trenger ikke å føle at det er helt håpløst.

Dere overser (i min mening) stadig denne biten:

Meldinger til enkeltpersoner skal postes under kategorien "Personlige meldinger", eller ved å sende en privat melding (se menyen rett under bannerannonsene).

Men hvordan fungerer de to reglene i forhold til hverandre? Om det er greit å ta en kort avsporing, med et 4-5 kommentarer, men at man ikke har lov til å til å skrive personlige meldinger... Blir det sånn at man kan ta en kjapp avstikker i tråden, så lenge det ikke er en intern spøk, eller en "åh, så fin jakke du har på idag!" osv?

Ang. Ad popolum/ad numerum er mening med det enkelt sagt at fordi om jeg har fått absurde antall plusser i denne tråden, betyr ikke det at jeg har rett. 9 av 10 tannleger kan ta feil, skjønner du hva jeg mener?

Det plussesystemet er egentlig ganske irrelevant, når folk flest har totalt forskjellige grunner til å gi pluss.

Man ser jo poster som ikke er noe annet enn spydighet og frekkhet, som har 34 pluss, uten at de er spesielt godt skrevet en gang... Det virker egentlig litt som at det kan oppfordre til spisse innlegg mot mindre populære innlegg, for folk som liker å sanke plusser.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bur de inne på snikk-snakk forumet. Det hadde vært en super ide synes nå jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur de inne på snikk-snakk forumet. Det hadde vært en super ide synes nå jeg.

JA ( kommer løpende utstyrt med høygaffel og fakkel ) alle som ikke er AB er bare noen selvdiggende idioter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ( kommer løpende utstyrt med høygaffel og fakkel ) alle som ikke er AB er bare noen selvdiggende idioter.

Jepp, også får man venner når man ikke er AB, siden folk kjenner oss igjen rundt om kring på forumet, og det er en elendig egenskap. Skikkelig oppmerksomhetshorete!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

tidligere i denne tråden så har jo jeg blitt kritisert for å være den avsporern!

jeg har prøvd å si at jeg ikke er så enig i det, men fikk tilbake at hver gang man skriver ett innlegg, og så leser man ts sitt hovedinnlegg og hvis det ikke stemmer fult og helt overens med det, så er det avsporing.

men til stadighet ser jeg innlegg som ikke passer helt og fult til startinnlegget, gjerne av brukere som ikke er nevnt i denne tråden og som er blandt de best likte her inne.

for.eks i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=636567&st=160

er det slik at det er mer akseptabelt å avspore når en er populær her inne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at det er mer akseptabelt å avspore når en er populær her inne?

Det er nok sånn for en del av de her inne, men jeg er sikker på at mange av de som klager på avsporingen, er ærlige i sin sak, og at de ikke har noe skjulte motiver bak det de skriver... De bare syns det er kjipt at tråder blir spora av, uansett hvem som står bak, og det er jo ikke uforståelig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Det er nok sånn for en del av de her inne, men jeg er sikker på at mange av de som klager på avsporingen, er ærlige i sin sak, og at de ikke har noe skjulte motiver bak det de skriver... De bare syns det er kjipt at tråder blir spora av, uansett hvem som står bak, og det er jo ikke uforståelig :)

ja, det er jeg enig i yme, at avsporinga er kjip!

men jeg har ikke lyst til å nevne navn, men det er en viss bruker av dette forummet som er en av "de populære" som jeg ikke synes gjør noe annet enn å avspore ( i hvertfall de aller aller fleste innleggene til vedkomne), og h*n er ikke nevnt i denne tråden så vidt jeg ser

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det er jeg enig i yme, at avsporinga er kjip!

men jeg har ikke lyst til å nevne navn, men det er en viss bruker av dette forummet som er en av "de populære" som jeg ikke synes gjør noe annet enn å avspore ( i hvertfall de aller aller fleste innleggene til vedkomne), og h*n er ikke nevnt i denne tråden så vidt jeg ser

Da synes jeg du kan nevne navn, så personen eventuelt får forsvart seg. Slik dere har fått mulighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Da synes jeg du kan nevne navn, så personen eventuelt får forsvart seg. Slik dere har fått mulighet til.

At noen har insistert på å henge ut enkelte med navn er da virkelig ingen grunn for resten å synke ned på samme nivå.

Two wrongs don't make a right

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

At noen har insistert på å henge ut enkelte med navn er da virkelig ingen grunn for resten å synke ned på samme nivå.

Two wrongs don't make a right

netttopp! det var det jeg også hadde tenkt å skrive :5:

da tar jeg det heller opp med den det gjelder serru AB ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da synes jeg du kan nevne navn, så personen eventuelt får forsvart seg. Slik dere har fått mulighet til.

Som vi har fått mulighet til? Det er ufint å nevne spesifikke brukere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...