Gå til innhold

Opp i vekt av brød?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oh wow. Du sammenligner det å spise hvete med det å tro at jorda var flat..

Nei, du har misforstått, kanskje hveten som gjør det. ;) Men okei, frem med teskjeen: Jeg sammenligner forskjellige grupper folk som sitter fast i gamle "sannheter". Som ikke gidder å lese ny forskning og studier, men som sitter og tviholder på 80-tallets kostråd som om de var hellige. Om samtidig kaller alle andre for sekter, fanatikere osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er overhodet ikke nødt til å spise noe mellom frokost og middag. Det er ikke antall måltid som har noe å si iløpet av en dag, men kaloriinntaket (totalt sett)

Det er helt feil... Kroppen lagrer ikke proteiner, så det trenger man inntak av, flere ganger om dagen. Det holder ikke å spise ett måltid på 2000 kalorier, og tro at man er redda for dagen... Det blir nemlig et veldig stort overskudd i det måltidet, og det vil kroppen din bare kaste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har misforstått, kanskje hveten som gjør det. ;) Men okei, frem med teskjeen: Jeg sammenligner forskjellige grupper folk som sitter fast i gamle "sannheter". Som ikke gidder å lese ny forskning og studier, men som sitter og tviholder på 80-tallets kostråd som om de var hellige. Om samtidig kaller alle andre for sekter, fanatikere osv.

Vel, nei. Det var akkurat det du gjorde selv om det ikke var meningen. At vi som spiser hvete sitter her dumme og uvitende som brød (pun intended), noe mange tenker når de ser tilbake da folk faktisk trodde jorden var flat.

Og meg bekjent har vel brødet eksistert siden Jesu tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nei. Det var akkurat det du gjorde selv om det ikke var meningen. At vi som spiser hvete sitter her dumme og uvitende som brød (pun intended), noe mange tenker når de ser tilbake da folk faktisk trodde jorden var flat.

Og meg bekjent har vel brødet eksistert siden Jesu tid.

Huff, traff visst et sårt punkt. Beklager, jeg skal gi meg. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, traff visst et sårt punkt. Beklager, jeg skal gi meg. ;)

Nei ikke i det hele tatt. Tom for argumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke i det hele tatt. Tom for argumenter?

Jeg har ikke noe å argumentere for? Hva jeg mener har jeg skrevet tydelig tidligere, og vi er uenige. Det er ikke stort mer å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg gjør nok ikke det. Men det er ikke det spøtt bedre å være som deg, som er like fanatisk opptatt av å preke mot lavkarbo. Og ja, jeg ser også at fanatikere holder sammen, du vet: de som panisk nektet for at jorden var rund eller som panisk prøver å holde fast ved gamle kostråd og som ikke evner å ta til seg ny forskning.

Flott, her har vi den standard greia, minner til tider også om USA. "Er du ikke enig med oss 100% så er du imot oss". NEVN ET STED hvor jeg har snakket negativt om lavkarbo, klarer du det? Nei, fint, så slutt å legg ord i munnen på meg. Det jeg vil frem til er at Lavkarbo ikke er løsningen på alle problemer, den hellige gral osv. Det er et livsstilalternativ, men det finnes andre alternative som er minst like bra. Det å skylde verdens helseproblemer på brød, pasta, ris (eller karbohydrater generelt) er bare latterlig, det er dette som betegner en lavkarbofanatiker.

Skjønner du nå forskjellen, eller det JEG som må frem med teskjeen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, her har vi den standard greia, minner til tider også om USA. "Er du ikke enig med oss 100% så er du imot oss". NEVN ET STED hvor jeg har snakket negativt om lavkarbo, klarer du det? Nei, fint, så slutt å legg ord i munnen på meg. Det jeg vil frem til er at Lavkarbo ikke er løsningen på alle problemer, den hellige gral osv. Det er et livsstilalternativ, men det finnes andre alternative som er minst like bra. Det å skylde verdens helseproblemer på brød, pasta, ris (eller karbohydrater generelt) er bare latterlig, det er dette som betegner en lavkarbofanatiker.

Skjønner du nå forskjellen, eller det JEG som må frem med teskjeen?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere lavkarbofanatikere egentlig? Karbohydrater ikke gift, og det er ikke slik at oss på "høykarbo" på stappe i oss noe hele tiden for å holde et stabilt blodsukker og være mette. Jeg spiser 3-4 måltider iløpet av en dag jeg (sjeldent 4, veldig sjeldent) og nei, jeg spiser heller ikke mellommåltider.

Det verste jeg vet er når lavkarbofanatikere som det skal komme med vås som "dere må jo spise hele tiden ellers blir dere sultne" "dere klarer dere ikke på få måltid pr dag". BS!

Jeg synes litt synd på dere. Jeg har ikke noe imot lavkarbo, og mener det er bra, for den som føler behov for det, men fanatikere er IKKE bra.

Nå svarer jeg selv om jeg ikke er en del av "dere lavkarbofanatikere". Bare fordi man snakker om LCHF så er man fanatiker? Hva har jeg sagt som er fanatisk nå? Jeg sa ikke at karbohydrater er gift, jeg sa at høyt blodsukker er giftig for kroppen. Man kan spise litt karbohydrater uten å få høyt blodsukker. Men man kan ikke basere kostholdet på brød, ris, pasta og poteter uten å få høyt blodsukker. Det er for mye karbohdyrater.

Har jeg sagt at alle på høykarbo må spise mellommåltider? Men spis ETT og prøv å holde blodsukkeret jevnt du.

Idiot, det er ikke det AB vil frem til, men at Supera er en fanatiker, som kommer med bare tull. Det hun gjør kan man fint oppnå på vanlig kosthold også, og bli LIKE frisk. La meg gjette, du går på lavkarbo? Fanatikere holder sammen, det gjelder både kristne fanatikere og andre type fanatikere.

Jeg vet ikke hva som er verst, en fanatisk kristen, eller en fanatisk lavkarboer.

Hva med en fanatisk kristen lavkarber? :fnise: Neida, jeg bare tuller. Jeg baserer livet mitt på vitenskap så kristendom har ingen plass hos meg. Til tross for at jeg har vokst opp midt i bibelbeltet hvor det var gruppepress for å bli kristen. LCHF har absolutt en plass hos meg fordi det er basert på vitenskap. Jeg er ingen værhane som hopper på hver trend. Når jeg mener at noe er riktig, så er det velavveid. Det vet vennene mine, så mange av vennene mine spiser nå mer lavkarbo.

Og så lurer jeg på hva jeg har sagt som du mener er tull?

Igjen, jeg ser ikke hva jeg har sagt som skal være fanatisk. Jeg begynte med fakta, så å si at hun ikke ser ut til å trenge å skifte for vektas skyld, men at jeg anbefaler å spise noe med mer vitaminer og mineraler som ikke påvirker blodsukkeret så mye. Slank er ikke ensbetydende med sunn. Jeg har sett flere som lever på cola, chips og gatekjøkkenmat dagen lang uten å trene - og likevel er slanke. Skal man ikke oppfordre dem heller til å bytte ut med noe mer næringsrikt som er sunnere for dem?

Og meg bekjent har vel brødet eksistert siden Jesu tid.

Meg bekjent har vel mennesket eksistert i ca 2.000.000 år. Vi begynte å spise korn for bare 10.000 til 5.000 år siden. Vi var senest, så i våre trakter er det bare 5.000 år siden. Evolusjonelt sett er det ikke lang nok tid til å venne seg til det nye kostholdet.

Flott, her har vi den standard greia, minner til tider også om USA. "Er du ikke enig med oss 100% så er du imot oss". NEVN ET STED hvor jeg har snakket negativt om lavkarbo, klarer du det? Nei, fint, så slutt å legg ord i munnen på meg. Det jeg vil frem til er at Lavkarbo ikke er løsningen på alle problemer, den hellige gral osv. Det er et livsstilalternativ, men det finnes andre alternative som er minst like bra. Det å skylde verdens helseproblemer på brød, pasta, ris (eller karbohydrater generelt) er bare latterlig, det er dette som betegner en lavkarbofanatiker.

Skjønner du nå forskjellen, eller det JEG som må frem med teskjeen?

Vel, når du ikke tør å poste innlegget med ditt eget nick så er det litt vanskelig å vite hva du har skrevet og ikke skrevet av alle de ABene... Og hvem her har skyldt alle verdensproblemer på karbohydrater? Siden det var jeg som var "lavkarbofanatikeren" her, så var det kanskje meg? Hvor? Kanskje du skal slutte å legge ord i andres munn?

Jeg vet hva som er verst. :opplyser: Fanatiske lavkarbomostandere! Slike som blir røde i ansiktet og puster tungt med én gang de ser eller hører ordet lavkarbo :rasende: , og som ikke har fått med seg så mye mer enn at lavkarbere holder seg unna karbohydrater og spiser mye fett.

Slike som føler dette spede kunnskapsgrunnlaget er tilstrekkelig til å dømme lavkarbolivsstilen nedenom og hjem, fordi den er så annerledes og skummel at de rett og slett ikke klarer å begripe at noe som er sååå annerledes og skummelt kan være bra!

Slike som sluker alt myndighetene kommer med rått, og som på 80-tallet unngikk å spise egg fordi egg fikk man høyt kolesterol av og høyt kolesterol var farlig, og som på 90-tallet unngikk alt av fett, fordi fett er farlig og gjør deg feit, og som i det nåværende årtusen sverger til korn som den evige kilde til helse og glede. :bond:

Hør, hør! Jeg har sett noen av disse, ja... Det er nok av myter om lavkarbo som ikke stemmer. Vi spiser visst bare egg og bacon og drikker fløte mens vi sitter i sofaen i følge enkelte... Jeg vet om ei som spiser mer grønnsaker på lavkarbo enn da hun var vegetarianer. Altså hun spiser nå kjøtt for helsas skyld etter å ha vært vegetarianer i åtte år. Og det er flere toppidrettsutøvere som spiser lavkarbo. Björn Ferry (vant OL-gull i skiskyting i Vancouver), fotballagene Odd og Strømsgodset, Thomas Alsgaard, Novak Djokovic (ranket nr 1 i tennis) for å nevne noen.

Supera kan forøvrig mer om kosthold enn hva de alle fleste av oss andre kan skryte på seg. Og ikke virker hun spesielt miserabel heller, så jeg ser ingen grunn til å synes synd på henne.

Hehe, takker! :) Ikke det at det lille her demonstrerte det, men du har kanskje lagt merke til "fanatismen" min i andre tråder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt feil... Kroppen lagrer ikke proteiner, så det trenger man inntak av, flere ganger om dagen. Det holder ikke å spise ett måltid på 2000 kalorier, og tro at man er redda for dagen... Det blir nemlig et veldig stort overskudd i det måltidet, og det vil kroppen din bare kaste.

Jeg leste noe om at hvis man spiser mye protein i ett måltid, så tar bare kroppen opp 30-40g (eller hva det nå var) i timen, men opptaket skjer over lengre tid enn en time. Jeg finner ikke lenken nå.

Og hva med periodisk faste som mange kroppsbyggere driver med?

Og jeg har hørt om en stamme som spiser seg stappmett på ett stort måltid om dagen. Mennene spiste et gigantisk måltid og så var de ute og jaktet til de fikk noe og så slappet de av resten av dagen. Det var noen vestlige som var der for en periode og syntes det var veldig uvant å spise slik først, men de måtte spise som stammen og vennet seg til det. Finner ikke denne lenken heller nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent har vel mennesket eksistert i ca 2.000.000 år. Vi begynte å spise korn for bare 10.000 til 5.000 år siden. Vi var senest, så i våre trakter er det bare 5.000 år siden. Evolusjonelt sett er det ikke lang nok tid til å venne seg til det nye kostholdet.

Det er brødet med gjær. Surdeigsbrødet har eksistert dobbelt så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva som er verst. :opplyser: Fanatiske lavkarbomostandere! Slike som blir røde i ansiktet og puster tungt med én gang de ser eller hører ordet lavkarbo :rasende: , og som ikke har fått med seg så mye mer enn at lavkarbere holder seg unna karbohydrater og spiser mye fett.

Slike som føler dette spede kunnskapsgrunnlaget er tilstrekkelig til å dømme lavkarbolivsstilen nedenom og hjem, fordi den er så annerledes og skummel at de rett og slett ikke klarer å begripe at noe som er sååå annerledes og skummelt kan være bra!

Slike som sluker alt myndighetene kommer med rått, og som på 80-tallet unngikk å spise egg fordi egg fikk man høyt kolesterol av og høyt kolesterol var farlig, og som på 90-tallet unngikk alt av fett, fordi fett er farlig og gjør deg feit, og som i det nåværende årtusen sverger til korn som den evige kilde til helse og glede. :bond:

Supera kan forøvrig mer om kosthold enn hva de alle fleste av oss andre kan skryte på seg. Og ikke virker hun spesielt miserabel heller, så jeg ser ingen grunn til å synes synd på henne.

Hilsen ikke-lavkarber som er drittlei heksejakten på lavkarbere.

Det har ikke slått lavkarbere at de går ned i vekt fordi de kutter ut brus, drittmat og søtsaker? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarer jeg selv om jeg ikke er en del av "dere lavkarbofanatikere". Bare fordi man snakker om LCHF så er man fanatiker? Hva har jeg sagt som er fanatisk nå? Jeg sa ikke at karbohydrater er gift, jeg sa at høyt blodsukker er giftig for kroppen. Man kan spise litt karbohydrater uten å få høyt blodsukker. Men man kan ikke basere kostholdet på brød, ris, pasta og poteter uten å få høyt blodsukker. Det er for mye karbohdyrater.

Har jeg sagt at alle på høykarbo må spise mellommåltider? Men spis ETT og prøv å holde blodsukkeret jevnt du.

Hva med en fanatisk kristen lavkarber? :fnise: Neida, jeg bare tuller. Jeg baserer livet mitt på vitenskap så kristendom har ingen plass hos meg. Til tross for at jeg har vokst opp midt i bibelbeltet hvor det var gruppepress for å bli kristen. LCHF har absolutt en plass hos meg fordi det er basert på vitenskap. Jeg er ingen værhane som hopper på hver trend. Når jeg mener at noe er riktig, så er det velavveid. Det vet vennene mine, så mange av vennene mine spiser nå mer lavkarbo.

Og så lurer jeg på hva jeg har sagt som du mener er tull?

Igjen, jeg ser ikke hva jeg har sagt som skal være fanatisk. Jeg begynte med fakta, så å si at hun ikke ser ut til å trenge å skifte for vektas skyld, men at jeg anbefaler å spise noe med mer vitaminer og mineraler som ikke påvirker blodsukkeret så mye. Slank er ikke ensbetydende med sunn. Jeg har sett flere som lever på cola, chips og gatekjøkkenmat dagen lang uten å trene - og likevel er slanke. Skal man ikke oppfordre dem heller til å bytte ut med noe mer næringsrikt som er sunnere for dem?

Meg bekjent har vel mennesket eksistert i ca 2.000.000 år. Vi begynte å spise korn for bare 10.000 til 5.000 år siden. Vi var senest, så i våre trakter er det bare 5.000 år siden. Evolusjonelt sett er det ikke lang nok tid til å venne seg til det nye kostholdet.

Vel, når du ikke tør å poste innlegget med ditt eget nick så er det litt vanskelig å vite hva du har skrevet og ikke skrevet av alle de ABene... Og hvem her har skyldt alle verdensproblemer på karbohydrater? Siden det var jeg som var "lavkarbofanatikeren" her, så var det kanskje meg? Hvor? Kanskje du skal slutte å legge ord i andres munn?

Hør, hør! Jeg har sett noen av disse, ja... Det er nok av myter om lavkarbo som ikke stemmer. Vi spiser visst bare egg og bacon og drikker fløte mens vi sitter i sofaen i følge enkelte... Jeg vet om ei som spiser mer grønnsaker på lavkarbo enn da hun var vegetarianer. Altså hun spiser nå kjøtt for helsas skyld etter å ha vært vegetarianer i åtte år. Og det er flere toppidrettsutøvere som spiser lavkarbo. Björn Ferry (vant OL-gull i skiskyting i Vancouver), fotballagene Odd og Strømsgodset, Thomas Alsgaard, Novak Djokovic (ranket nr 1 i tennis) for å nevne noen.

Hehe, takker! :) Ikke det at det lille her demonstrerte det, men du har kanskje lagt merke til "fanatismen" min i andre tråder?

Hei Lars Kristian Eriksen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du legger på deg av brød. Da det inneholder en del stivelse i likhet med pasta, poteter osv. Leste et sted at brød var noe av det nordmenn la på seg mest av...

Bytt ut brødet med knekkebrød og bruk heller mye sunt pålegg.

Litt eplecidereddik hver dag skal også hjelpe til med å redusere vekten. Du kan også bytte ut kaloriholdige drikker med vann. Drikk mye vann også før måltider da dette kan redusere sultfølelsen.

Knekkebrød med cottage-cheese, grønnsaker og mye vann samt å unngå brød skal jeg love deg at funker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

LCHF har absolutt en plass hos meg fordi det er basert på vitenskap. Jeg er ingen værhane som hopper på hver trend. Når jeg mener at noe er riktig, så er det velavveid. Det vet vennene mine, så mange av vennene mine spiser nå mer lavkarbo.

Kan du dokumentere dette? Det hadde vært spennende å lære mer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spiser brød så blir jeg oppblåst i magen, og ser fetere ut. Gjær var og er ikke bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er brødet med gjær. Surdeigsbrødet har eksistert dobbelt så lenge.

Jeg snakket om bruk av korn, ikke gjærbrød. Korn begynte de å bruke i Midt-Østen for 10.000 år siden og det kom ikke til våre trakter før for 5.000 år siden.

Det har ikke slått lavkarbere at de går ned i vekt fordi de kutter ut brus, drittmat og søtsaker? :fnise:

Og du antar at alle som spiser lavkarbo nå spiste søppelmat før? Det er nemlig ikke slik... Selvfølgelig gjelder det for en god del, men grunnen til at man spiser slik mat er at man har kommet inn i en dårlig sirkel med feil mat. Feil mat fører til overspising. Men med rett mat får man blodsukkeret under kontroll og derfor også søtsuget og cravings.

Hei Lars Kristian Eriksen :goodbye:

Haha, hæ? Feil kjønn gitt... Og nei, jeg er ikke Caroline heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dokumentere dette? Det hadde vært spennende å lære mer :)

Ai, det er mye som ligger bak der. Hm, hva skal jeg begynne med...

Jeg begynte på lavkarbo som en slankekur som de aller fleste på lavkarbo gjør, men jeg hopper ikke på noe sånt uten å vite hva jeg gjør, så jeg brukte noen måneder på å lese om temaet. Jeg leste to bøker og mye diverse rundt på Internett før jeg begynte på lavkarbo for fullt. Siden har jeg lest flere bøker og har også en liten hylle med lavkarbobøker stående klar når jeg får tid.

Først og fremst bør du se dokumentaren FatHead (

) og lese boken Bedre Uten Brød av Wolfgang Lutz.

FatHead er en slags komedie-dokumentar om en fyr som lever på fast food i en måned og går ned i vekt ved å styre unna de verste karbohydratkildene som pommes frites, hamburgerbrød og brus. Halve dokumentaren handler om fastfoodprosjektet, og andre halvdelen er informasjon om LCHF. FatHead kan kjøpes herfra. 18.90 USD som tilsvarer ca 106 NOK i dagens valuta i følge google.

Dr Wolfgang Lutz var en lege i Østerrike som behandlet nærmere 15.000 pasienter over flere tiår med LCHF - for det meste vellykket må jeg tilføye. Bedre Uten Brød kan du låne på bibliotek hvis du ikke vil kjøpe. Har de den ikke på ditt bibliotek så kan du be om å få låne fra et annet bibliotek.

Han som lagde dokumentaren FatHead har lagt ut noen klipp på YouTube her.

Spesielt liker jeg

og
(disse to er klipp fra dokumentaren).

fra Dr Malcolm Kendrick (som også har en god bok som heter Det Store Kolesterolbedraget)

Og hvis du orker "kjedelige" studier, så finnes f.eks. denne metaanalysen som har sammenlignet studier om mettet fett og hjertesykdom. Altså 20 studier som gikk over 5-23 år og innebefattet nesten 350.000 mennesker.

Resultatet:

During 5-23 y of follow-up of 347,747 subjects, 11,006 developed CHD or stroke. Intake of saturated fat was not associated with an increased risk of CHD, stroke, or CVD. The pooled relative risk estimates that compared extreme quantiles of saturated fat intake were 1.07 (95% CI: 0.96, 1.19; P = 0.22) for CHD, 0.81 (95% CI: 0.62, 1.05; P = 0.11) for stroke, and 1.00 (95% CI: 0.89, 1.11; P = 0.95) for CVD. Consideration of age, sex, and study quality did not change the results.

Så sagt kort på norsk: inntak av mettet fett har ingen sammenheng med hjertesykdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt snakk om kcal inn- kcal ut. Han fyren i fathead lå da i underskudd, og gikk derfor ned i vekt. For å si det sånn, jeg har gått ned 40kg i vekt. Jeg var mer aktiv enn vanlig, men var også litt hektet på "fastfood" som du kaller det, og måtte ha det minst et par ganger i uken. Det var alt fra take-away chop suey/kyllingfilet og nudler/biffsnadder osv fra en lokal kinasjappe til Kebabrull fra Balkan. Ellers i hverdagen fikk jeg også i meg plenty med karbs, og jeg var heller ikke fettredd, som så mange slankere er.

Jeg sier ikke at man må ha fett for å få mat til å smake godt, det er noe lavkarbere innbiller seg, jeg spiste mye god mat som ikke var fet, men jeg spiste også mye mat som hadde endel fett i seg. Så, Supera, godt forsøk, men ikke noe gevinst på deg, det er som nevnt lenger opp, snakk om kcal inn kcal ut, og fyren i fathead fikk i seg mindre enn han skulle ha iløpet av en dag.

THE END

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser grove melprodukter hver dag og ekstra mye i helgene. Å påstå at det er noe man legger på seg er bare tull. Som alt annet så handler det om sunn fornuft og en sunn hverdag med et variert kosthold.

I helgene skal en da virkelig kunne kose seg med litt sukker og raske karbs, og har en ellers en sunn livsstil som inkluderer trening så legger man ikke på seg.

Problemet i dag er KUN at folk spiser mer kalorier enn de forbrenner. Kalori inn/kalori ut. Hadde vi blitt så syke av karb så hadde vi ikke overlevd frem til i dag da folketallet steg betraktelig da jordbruket kom til verden.

Fedmen startet hovedsaklig på 1960 tallet i Norge( Kilde)

I dag er det for mye TV spill, dårlig mat og lite aktivitet som gjør folk overvektige. Dette fører igjen til overvektige barn som tar lærdom av foreldrene når det kommer til kost og aktivitet.

Hvor ble det av de obligatoriske søndagsturene med familien og at ingen barn fikk sitte på inne rommet utenom etter innetid og om detvar dårlig vær? Jeg er ikke SÅ steingammel med mine 30 år, men da jeg var liten(geez: ok! DER følte jeg meg gammel) så var vi ute og lekte hele dagen. Vi satt så og si aldri inne om ikke været tvang oss.

Godteri var kun forbeholdt helgene og vi hadde ikke masse lommepenger i hverdagene slik at vi kunne kjøpe brus og skoleboller til lunsj.

Vi hadde alle fritidsaktivteter etter skolen som kampsport, fotball, håndball etc.

Hele poenget med dette innlegget var: Man legger ikke på seg av å spise brød.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...