Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #81 Del Skrevet 13. januar 2004 Sexiesadie. Jeg lurer på hva slags yrkesbakgrunn du har? Og hvilke jobb du skal ha n senere. Hva forventer du og få utbetalt? det er ikke enkelt å være alene om omsorgen for barn.) Ser bort fra de som har samboere som ikke er barnas far.) Snakket med en i dag som hadde 21000 utbetalt. Det var med bostøtte. Hun hadde leid seg en leilighet i byen til 9000. Hun hadde jo så dårlig råd, men var ikke villig til å flytte noen kilometer ut av bygryta. Jeg fatter ikke at en kan få bostøtte på et slikt grunnlag. Jeg har 80 timers-uke for å få utbetalt 17500.- Skulle jeg komme i en vanskelig situasjon og måtte søke hjelp så ville jeg fått beskjed om å skaffe meg billig bolig. Jeg bare lurer på hva alenemødrene jobbet med før de ble forsørgere. Klart det er vanskeligere å gå ned i lønn. Ser for meg at de har hatt en enorm inntekt. Mulig noen ikke tenker igjennom konsekvensene før de velger å bli alene. Bare for å ha sagt det.Jeg har vert alene, men gå hjemme? Nei. Hva tror du det er og ha tenåringer uten støtte. Det er andre grupper ute som trenger støtte og sympati. Ikke dere. Hva med minstepensjonister`? Unge uføre som skal klare alt på en trygd? Ta dere en ekstrajobb om det er så vanskelig. Det gjør andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 14. januar 2004 #82 Del Skrevet 14. januar 2004 rart det der at alenemødre får så mye billigere strøm og leilighet og ja, husker ikke alt som ble nevnt, bare av å ta en tlf. Det er faktisk det dummeste jeg har hørt. Strømmen er vel den samme for de med to voksne. Er jo ikke akkurat som at man ringer og presenterer seg som alenemor så får man "alenemorpakken" med billigere strøm en andre! Tillogmed du alicia sier jo at alenemødre må flytte til en mindre bolig, ringe rundt for å få billigere strøm (som om det går..). Ja rett og slett at det er latskap at man ikke har god råd. Hvorfor må ikke de som er i parforhold gjøre dette? Jo, som oftest hjelper det med to inntekter nemlig. Og det er bare bull at alenemødre ikke vil jobbe. Du som vet så mye bør jo da vite at alenemødre ikke mister støtten ved å jobbe, de får den i tillegg til lønn! Så det lønner seg virkelig og jobbe for alenemødre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 14. januar 2004 #83 Del Skrevet 14. januar 2004 timien, hvis du leste artikkelen som startet denne diskusjonen, så hadde du sett at denne kvinnen sier rett ut at hun nok hadde valgt å gå hjemme enda lenger på trygd om det var mulig. DET er det vi diskuterer her - alenemødre får overganssønad uten at det blir hehovsprøvd - jeg vet faktisk om mange som sier opp jobbene sine for heller å gå hjemme på trygd - hvorfor skal enslige mødre få et valg som svært få andre mødre i dette landet har. Det er nemlig ikke slik at selvom du har en mann så kan du automatisk ta deg noen år som hjemmeværende mens barna er små. Vil gifte kvinner omskolere seg så må de enten ha en mann som tjener godt - eller så må de ta det på kveldstid - hvorfor skal enslige mødre få det valget uansett? Nei, jeg håper det blir enda mer innstramming på dette feltet - det er bare å lese artikkelen så ser man at hele stønaden er feilslått. Gi det til dem som trenger det - ikke til de som er arbeidsføre. De får jobbe som andre mødre må gjøre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 14. januar 2004 #84 Del Skrevet 14. januar 2004 har lest hele tråden, bare slapp av! Men nå svarte jeg på ett inlegg som gikk ut på at alenemødre kunne leve billigere en de med mann.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya :) Skrevet 14. januar 2004 #85 Del Skrevet 14. januar 2004 timien, hvis du leste artikkelen som startet denne diskusjonen, så hadde du sett at denne kvinnen sier rett ut at hun nok hadde valgt å gå hjemme enda lenger på trygd om det var mulig. Sitat fra avisartikkelen: «Eva» har et år igjen av treårsperioden det er mulig å leve på overgangsstønad. Det synes hun er greit. – Hadde det vært mulig å leve på slik stønad lenger, hadde jeg sikkert tenkt at det kanskje ville være greit å bruke den muligheten. Nå får jeg et ekstra dytt for å komme meg ut i arbeid. Hun sier riktignok at hun nok hadde tenkt det var greit å å bruke en mulighet til fortsatt støtte, men hun ser også det positive i at støtten opphører, slik at hun motiveres for å komme i jobb. Synes det verdt å nevne. (Mon tro om hun vet at hun har krav på et år til med støtte om hun begynner med utdanning?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 14. januar 2004 #86 Del Skrevet 14. januar 2004 Bra påminnelse Starya Dessuten vil jeg påpeke at 8500,- av "Evas" inntekt er overgangsstønad, resten er barnetrygd, kontantstøtte (noe alle foreldre kan få) og bidrag (den andre forelderens bidrag til ungenes livsopphold), så jeg synes det blir urimelig å snakke om en inntekt på 17 900,- Regner andre foreldre med barnetrygd og kontantstøtte i inntekten sin - og ikke minst; tar de med det partneren bidrar med som sin inntekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alicia Skrevet 14. januar 2004 #87 Del Skrevet 14. januar 2004 Som dere selv ser, alenemødre har det godt. Økonomisk. Og har ikke alltid peiling på sin egen økonomi og muligheter. Det ser man jo bare på det dere har skrevet. Og vær snill, lær dere å lese HELE innleggene! Slitsomt å se dere retter på noen av innleggene mine når det ikke er behov for det. Kanskje flere burde benytte seg av gratis utdanning? Hva med å studere økonomi?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 14. januar 2004 #88 Del Skrevet 14. januar 2004 Som dere selv ser, alenemødre har det godt. Økonomisk. Og har ikke alltid peiling på sin egen økonomi og muligheter. Det ser man jo bare på det dere har skrevet. Og vær snill, lær dere å lese HELE innleggene! Slitsomt å se dere retter på noen av innleggene mine når det ikke er behov for det. Kanskje flere burde benytte seg av gratis utdanning? Hva med å studere økonomi?? Vet du Alicia, jeg ser ikke det av disse innleggene - kan du ikke vise eksempler på det? Tror nok ikke alenemødre har noe mindre økonomisk kompetanse enn andre mennesker - noen har god peiling, andre har mindre god - sånn er det over alt. Men jeg skjønner ikke at du ikke ser at en familie med to inntekter har bedre råd enn en familie med en inntekt. De fleste familier har ikke mulighet til å klare seg på bare en inntekt - aleneforeldrefamilien har ikke noe annet valg. Forresten skulle jeg gjerne sett noe statistikk på hvor mange som faktisk velger å slutte i jobb når de blir skilt - jeg tror faktisk ikke det er så veldig mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2004 #89 Del Skrevet 14. januar 2004 alene mødre er nok mindre intelligente enn resten av befolkningen. Det er min oppfattning desverre. Når jeg ser rundt meg alle disse unge jentene som mener att det å få barn uten mann ikke er noe problem, blir jeg skikkelig provosert!Det er disse som senere klager og klager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 14. januar 2004 #90 Del Skrevet 14. januar 2004 alene mødre er nok mindre intelligente enn resten av befolkningen. Det er min oppfattning desverre. For det var i hvert fall intelligent sagt.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alicia Skrevet 14. januar 2004 #91 Del Skrevet 14. januar 2004 For det første, vi må ikke glemme at det er ikke alle som VELGER å bli alene. Husk på det. Tilbake til saken. Du nevner noe om at en familie med to inntekter klarer seg bedre osv. Selvfølgelig! Men det finnes mange, mange familier hvor det av forskjellige årsaker bare er en inntekt. Si f.eks at bare mannen har inntekt, 10.000 i månenden. (etter skatt) Jeg må si at alenemødre har en endabedre trygghet OG støtte enn de fleste vanlige familiehjem. Jo, når visse påstår at det ikke går ann å få tak i billigere strøm osv, da lurer jeg på hva slags økonomisk informasjon de egentlig sitter inne med. Og at det ikke kan spares ved å handle i billigkjeder, få arvede klær osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 14. januar 2004 #92 Del Skrevet 14. januar 2004 . Jo, når visse påstår at det ikke går ann å få tak i billigere strøm osv, da lurer jeg på hva slags økonomisk informasjon de egentlig sitter inne med. Og at det ikke kan spares ved å handle i billigkjeder, få arvede klær osv. Ja men har ikke familier med to inntekter muligheten å få billigere strøm da? Eller er det slik i din verden at det bare er alenemødre? Altså er ikke det ett argument å bruke for å si at alenemødre har det bedre en par med barn, de får jo like billig strøm de.. Jaja.. ALLE sparer penger ved å handle billig, ikke bare alenemødre, altså er heller ikke det ett argument for at alenemødre har det bedre.. ALLE kan arve klær.. Skal jeg fortsette???? Desuten, hvilken info sitter du inne med som sier at det ikke lønner seg og jobbe for enslige mødre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 14. januar 2004 #93 Del Skrevet 14. januar 2004 Sexiesadie. Jeg lurer på hva slags yrkesbakgrunn du har? Og hvilke jobb du skal ha n senere. Hva forventer du og få utbetalt? hallo vennen. Jeg har bachelor i fotografi , min yrkesbakgrunn er sammensatt; jobbet som oppvasker på hurtigruta, fotograf, landbruksavløser og aktmodell. Studerer nå sosiologi og blir forsker i samfinnsvitenskapelige spørsmål når jeg blir ferdig. Mulig noen ikke tenker igjennom konsekvensene før de velger å bli alene. Det er ikke alle som "velger" å bli alene, noen blir forlatt også fordi fyren deres ikke lengre gad ansvaret med kjerring og unger. Det er andre grupper ute som trenger støtte og sympati. Ikke dere. Du har misforstått.' Jeg er ikke alenemor. Har ingen barn. Er singel og tilhører nok den gruppen i samfunnet som da er mest presset mht økonomi fordi jeg lever på en inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alicia Skrevet 14. januar 2004 #94 Del Skrevet 14. januar 2004 HALLO hallo! Når skal du lære å lese sexysadie? Les alle innleggene mine om igjen. Har sagt at dette ikke bare dreier seg om alenemødre(som skal arve, billig strøm osv..)!! Men er det ikke alenemødre vi snakker om her da??? Eller har jeg misforstått...? Selvfølgelig gjelder dette alle med dårlig råd. Men nå handler det om alenemødre(forsørgere). Hvorfor tar du deg så nær av råd ment som gode..? Føler du deg truffet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 14. januar 2004 #95 Del Skrevet 14. januar 2004 HALLO hallo! Når skal du lære å lese sexysadie? Les alle innleggene mine om igjen. Har sagt at dette ikke bare dreier seg om alenemødre(som skal arve' date= billig strøm osv..)!! Men er det ikke alenemødre vi snakker om her da??? Eller har jeg misforstått...? Selvfølgelig gjelder dette alle med dårlig råd. Men nå handler det om alenemødre(forsørgere). Hvorfor tar du deg så nær av råd ment som gode..? Føler du deg truffet? Er der noen hjemme i hodet ditt? Jeg ble stilt noen spørsmål og svarer derfor slik vanlig høflighet krever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alicia Skrevet 14. januar 2004 #96 Del Skrevet 14. januar 2004 Store bokstaver, du. Kan du få de større eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 14. januar 2004 #97 Del Skrevet 14. januar 2004 det går nok an lille venn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alicia Skrevet 14. januar 2004 #98 Del Skrevet 14. januar 2004 (bortsett fra at jeg ikke røyker da, sparer penger på det) Røyker du Sexysadie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 14. januar 2004 #99 Del Skrevet 14. januar 2004 sluttet i `99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alicia Skrevet 14. januar 2004 #100 Del Skrevet 14. januar 2004 Er bra gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå