Gå til innhold

POLL: Første date

Fremhevede innlegg

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg synes det mest tvilsomme i denne problemstillingen er at du kobler det å føle seg spesiell mot å bli spandert på, og ser på det å fikse seg før en date som en pre-invistering. Personlig kjøper jeg meg klær, og fikser meg, for selv å føle meg bra. Jeg kan finne langt mer interessante måter en mann kan få meg til å føle meg spesiell på, og hvem som betaler hva er meg knakende likegyldig. Derimot har jeg noen problemer med den signaleffekten du sender ut her.. den sier nemlig noe at kvinner, og dating, er en tjeneste menn kjøper, bla ved å skulle betale for måltidet. DET er kleint.

Et slik treff er da en konsultasjon der mannen bruker kvinnens tid. Han har denne tilmålte tiden til å vise seg frem og vise at han duger som partner. Da få menn faktisk når opp her så er det urimelig å kreve at kvinner skal betale for hver eneste lille desperate mann som har tryglet seg til en mulighet for å selge seg selv inn som ektemann. Makan heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et slik treff er da en konsultasjon der mannen bruker kvinnens tid. Han har denne tilmålte tiden til å vise seg frem og vise at han duger som partner. Da få menn faktisk når opp her så er det urimelig å kreve at kvinner skal betale for hver eneste lille desperate mann som har tryglet seg til en mulighet for å selge seg selv inn som ektemann. Makan heller!

Å ja, my bad! :sukk: Jeg var så dum at jeg trodde litt av trikset var å se an en person, og deres eventuelle potensiale, før man gikk på date. Men det skal sies at jeg er elendig på dating, og en ektemann har jeg aldri vært på jakt etter, så jeg burde bare innse mine begrensninger.

Gjest MorAase
Skrevet

Å ja, my bad! :sukk: Jeg var så dum at jeg trodde litt av trikset var å se an en person, og deres eventuelle potensiale, før man gikk på date. Men det skal sies at jeg er elendig på dating, og en ektemann har jeg aldri vært på jakt etter, så jeg burde bare innse mine begrensninger.

Hva er poenget med en date om en har kartlagt alt først? :klo: Dog, en grovsotering basert på skattelister og andre offentlige ting er jo en fornuftig ting å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Hva er poenget med en date om en har kartlagt alt først? :klo: Dog, en grovsotering basert på skattelister og andre offentlige ting er jo en fornuftig ting å gjøre.

Jeg avskyr dating, og alt som kan lukte av dating, så jeg mistenker at du spør feil person. De få gangene jeg har latt meg lure til å gå på date har det bare vært elendighet, så heretter følger jeg skattelistene magefølelsen. Med mindre jeg er sulten OG blakk, da er det greit å vite at en mann er forpliktet til å betale for maten, siden jeg har kjøpt meg klær. :nigo:

Skrevet

Hadde jeg levd for 40-50 årsiden hadde jeg tatt regningen. Idag har de fleste damer mer eller iallefall like mye penger som meg. Da får hun bidra også!

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Hadde jeg levd for 40-50 årsiden hadde jeg tatt regningen. Idag har de fleste damer mer eller iallefall like mye penger som meg. Da får hun bidra også!

For en romantisk og dannet kar du er da!

Jeg spanderer gladelig på noen jeg liker selv om jeg kanskje har mindre penger enn den andre. Er snakk om å vise at man liker den andre. Jeg spanderer gladelig en middag på "den rette" framfor å kjøpe meg ny mascara.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Den som inviterer betaler, mener jeg. Enten det er første eller sjuende date.

Skrevet

Jeg spanderer gladelig på noen jeg liker selv om jeg kanskje har mindre penger enn den andre. Er snakk om å vise at man liker den andre. Jeg spanderer gladelig en middag på "den rette" framfor å kjøpe meg ny mascara.

Enig i det, man bør ikke å sitte og vri på krona (dersom man av en eller annen grunn skulle ha ekstremt dårlig råd der og da), det er en fin gest å vise interesse gjennom å ta regningen. Men det bør gå begge veier, hvis jeg gjentatte ganger spanderer og jenta ALDRI viser initiativ til å gjøre det samme, så kan det tolkes som liten interesse fra hennes side, og det er negativt. I min verden dreier det seg også om folkeskikk at man faktisk skal gjengjelde litt når man får noe fra andre gjentatte ganger.

Skrevet

Eg tykkjer ein kan dele på regninga, eller bytte på kven som betalar. Eg ventar aldri å bli spandert på, men insisterar han, nektar eg ikkje.

Skrevet

Takk :), jeg er faktisk det.

Så du mener at for at man skal vise at man er glad i noen så må man bruke penger på de?. Du ser ikkje det at man kan vise det på andre måter uten å bruke penger? Jeg spanderer gladelig på en dame jeg liker, men kordan vet jeg at jeg liker hun på første daten? Som faktisk er emne her.

Dessuten så er det lite lurt å bruke penger på folk på første date. Dating tips nr.1, gjør noe på første date som ikke koster penger :P, det er ren textbook regel som sikkert 80% av dating guruene står for.

Skrevet

Enig i det, man bør ikke å sitte og vri på krona (dersom man av en eller annen grunn skulle ha ekstremt dårlig råd der og da), det er en fin gest å vise interesse gjennom å ta regningen. Men det bør gå begge veier, hvis jeg gjentatte ganger spanderer og jenta ALDRI viser initiativ til å gjøre det samme, så kan det tolkes som liten interesse fra hennes side, og det er negativt. I min verden dreier det seg også om folkeskikk at man faktisk skal gjengjelde litt når man får noe fra andre gjentatte ganger.

Eg er helt enig i dette!

Irriterer meg stort over damer som gjømmer seg bak gamle prinsipper for å slippe å bruke penger selv.

Gjest MorAase
Skrevet

Den som inviterer betaler, mener jeg. Enten det er første eller sjuende date.

Heldigvis så er det ennå slik at det er mannen som forventes å invitere.

Skrevet

Heldigvis så er det ennå slik at det er mannen som forventes å invitere.

Host!, understreker mitt poeng! :P

Skrevet

TS her.

Dette handler virkelig ikke om 50 tallet, 60 tallet eller kjønnsrollemønstre. Det handler om høflighet, hvilke signaler man viser etc..

Har en mann, i full jobb og invitert meg med på date, bestemt tid/sted og hva man skal gjøre på daten, så får han sannelig gjøre dette når han har råd til å ta med jenta ut. Her i norden har menn close to nothing ifh til evner som gentlemann. Nå er det deilig å slippe italienske fakter som gjør jenta til en pyntedokke.. men ja til litt mere genlemenn i hverdagen.

For meg er det nesten en dealbreker!! Jeg FINNES ikke gjerrrig i eget liv og jeg forventer en partner som er lik meg på dette området!

Skrevet

Har en mann, i full jobb og invitert meg med på date, bestemt tid/sted og hva man skal gjøre på daten, så får han sannelig gjøre dette når han har råd til å ta med jenta ut. Her i norden har menn close to nothing ifh til evner som gentlemann. Nå er det deilig å slippe italienske fakter som gjør jenta til en pyntedokke.. men ja til litt mere genlemenn i hverdagen.

Ser den :), håper du er like flink til å ta han ut også da!

Skrevet

Ser den :), håper du er like flink til å ta han ut også da!

Hehe, det er jeg med dem som jeg har lyst til å date videre. Jeg har spandert måltid jeg knapt har hatt råd til for gutter/menn som har tjent det firedobbelte av meg.. ikke fordi de ikke har råd til det, men fordi jeg synes det er hyggelig å spandere tilbake.. bare ikke på første date lissom! Ikke når jeg er invitert ut!

Dette var faktisk en dealbreaker, da jeg var litteranne usikker på gutten i utgangspunktet! Jeg startet denne debatten på generelt grunnlag egentlig, da jeg ikke sitter såret og vonbråten etter denne daten..

Skrevet

gidder ikke å leve med den typen menneske.

Skrevet

dealbreker!!

BÆÆÆÆÆÆÆÆ!

Skrevet

Hehe, det er jeg med dem som jeg har lyst til å date videre. Jeg har spandert måltid jeg knapt har hatt råd til for gutter/menn som har tjent det firedobbelte av meg.. ikke fordi de ikke har råd til det, men fordi jeg synes det er hyggelig å spandere tilbake.. bare ikke på første date lissom! Ikke når jeg er invitert ut!

Dette var faktisk en dealbreaker, da jeg var litteranne usikker på gutten i utgangspunktet! Jeg startet denne debatten på generelt grunnlag egentlig, da jeg ikke sitter såret og vonbråten etter denne daten..

Hehe :P, gjør aldri ting som koster penger på første daten. Syntes egentlig det er litt rart å gå på restaurant elsn for å bli kjent med noen. Hvis det er klein stemning så er jo det nesten frekt å gå. Nei, fjelltur :P, matlaging, billijard elsn er ting eg liker å gjøre :)

Skrevet

Spanderer ingenting på en jente før vi har hatt sex :) Og da er det som regel ikke bare en "date" lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...