Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

Etter flere forespørsler får jeg vel opprette en tippeliste for fødedato :jepp: Det er HELT absurd at det er så kort tid igjen!!

Tippeliste fødedato:

30.11 - Luremegpå

31.10 - Nuttpia

01.11 - Angel-A

02.11 - Doh

03.11 - Mala

06.11 - Tr.heimspia83

10.11 - Ninnin

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 + 2, og akkurat 3 uker igjen til termin 5. november!!! :hoppendeglad:

Har vært en hektisk helg med barnedåp og alt som hører med! Men VELDIG koselig! Jeg lagde jo, som dere vet, dåpskaken, samt at jeg strikket bunaden som nevøen min hadde på etter seremonien :jepp: Den var litt stor, men han ble veldig fin :rodmer:

Mannen min, som da er bror til barnets mor (ekte onkel), bar nevøen sin til dåpen! Han var kjempeflink og ikke minst kjempefin da han kom inn i kirken med det lille barnet på armen! Er helt vanvittig å se hvor oppslukt han er i nevøen sin! Helt forelsket i den lille!! :rodmer: Og han har allerede blitt favoritten til nevøen også, for babyen lyser (bokstavlig talt) opp når han ser onkelen sin :rodmer: Er så fint å se!!

...og med alle hormonene som flyter rundt i meg for tiden, var det ikke noen overraskelse at jeg tok til tårene da jeg så mannen min komme inn i kirken med nevøen på armen! Sist gang vi var i den kirken, var det han som stod og så at jeg kom inn, i brudekjole :rodmer: Ohh, gråter nesten bare jeg tenker på det :fnise:

Jeg har INGEN kontroll på hormonene mine for tiden.. :fnise: Det er helt merkelig! Til nå har jeg ikke grått så veldig mye, men har hatt noen ukontrollerte sinneutbrudd. Men nå tar jeg ofte til tårene, hehe.. Mange "buhu-er" som skal ut, sikkert :fnise:

I går hadde jeg sterke kynnere HELE dagen, og fra ca 15 til 18 kom de med 5-10 minutters mellomrom og reiv rimelig nederst i magen! Fikk dermed streng beskjed fra mannen om å ringe føden for å høre om dette var normalt! Ringte til ahus og fikk snakke med en superkoselig jordmor som spurte meg om en hel haug med spørsmål om meg og formen min :jepp: Hun syntes det jeg beskrev hørtes veldig normalt ut, og fortalte at kroppen drev og gjorde seg klar til fødsel :jepp: Hun kunne ikke si noe om hvor lenge modningen tok, det må kroppen finne ut av selv! Men jeg skulle ringe tilbake hvis kynnerne/maseriene tok seg opp (ble mer regelmessige og kanskje litt vondere) og/eller fostevannet går! Fikk beskjed om å komme meg hjem og roe ned :fnise:

Har kynnere og "smerter" i dag også, men ikke så hyppige.. Men kjenner at kroppen jobber :jepp: Er så spent på hva som skjer fremover, men tør ikke tro at han kommer for tidlig! Har derfor satt opp 10. november som dato på tippelista mi! Det er forresten den datoen to av mine brødre, en av mannens fettere og min stebestefar har bursdag :jepp: Så det hadde jo vært litt moro om han kom den dagen!

Dere får hive dere på tippelista, hvis dere vil :jepp:

Håper dere får en super uke, alle sammen :klemmer:

Dagens ord fra babyverden:

Det dannes nytt fostervann hele tiden, også etter at vannet har gått. Normal mengde fostervann er 0,8-1 liter. Det er uklart og grumset, av og til med små hvite flak, og det lukter litt vammelt eller søtt. Hvis fødselen begynner med at fostervannet går, bør du kontakte fødeavdelingen, selv om du ikke har rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille hormontrollet :hug: Høres ut som en godt gjennomført dåp, og mannen din høres veldig staselig ut! :jepp:

Spennende med alt som skjer med deg, og det var da voldsomt også, gitt!! Men håper du får slappet av litt også!!

Jeg tror tasset din vil komme litt før, jeg. Og jeg tipper på 31.oktober, Allehelgensaften. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille hormontrollet :hug: Høres ut som en godt gjennomført dåp, og mannen din høres veldig staselig ut! :jepp:

Spennende med alt som skjer med deg, og det var da voldsomt også, gitt!! Men håper du får slappet av litt også!!

Jeg tror tasset din vil komme litt før, jeg. Og jeg tipper på 31.oktober, Allehelgensaften. :nigo:

Ohh, det var en skummel dato ;) Hihi. Men den er notert ;)

Ja, jeg skjønner ikke hva som har skjedd, altså! Hormonene har virkelig tatt seg opp! Men alle sier at det er normalt, så da lar jeg bare tårene trille hvis de kommer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare skryte litt på slutten av dagen, hihi :fnise: Nå har jeg strikket min første heldress (i setesdalsmønster), så nå kan bebbisen bare komme :rodmer:

643907_10152211632985473_357839170_n.jpg

Må innrømme at jeg ble fornøyd med resultatet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, så flink du er!! Jeg vil også haaaa!! :ler:

Sov godt, flinka!

:hjerte:

Tusen takk, søta!! :rodmer:

Er ikke vanskelig, bare litt tidkrevende ;)

Sov godt på deg du oxo :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 + 4

Tusen takk, jenter :rodmer: Hehe, det er som bestemora til mannen min sier; Ingenting er vanskelig hvis man kan det ;) Hehe. Egentlig godt sagt! Så er sikkert derfor jeg ikke synes det er så vanskelig, fordi jeg vet hvordan det skal gjøres :jepp:

I dag har mannen hatt fri, og vi har kost oss skikkelig sammen :rodmer: Har vært god stemning hele dagen, til tross for at jeg maste ham med meg til IKEA klokken 10 :fnise: Stakkar, han hadde virkelig ikke lyst! Men han er svak for bestikkelser, og ble med alikevel :tommelopp: Så da fikk vi handlet sprinkelseng og madrass! Skulle jo egentlig få sengen som svigerfar hadde da han var liten, men den har stått på låven i 20 år og har derfor blitt morken :sukk: Så den kan vi ikke bruke, dessverre... Så da ble det sprinkelseng! Men det er greit det også :)

Etterpå var vi på elkjøp megastore på Lørenskog for å kjøpe en babycall! Jeg hadde forhåndsbestilt Philips Avent Babycall SDC505, som er best i test 2012! Skulle hente den på "collect at store", og jeg fikk bekreftelse på at de hadde denne! Men, da jeg kom og skulle hente den kunne de ikke finne den :vetikke: Fikk tilbud om å kjøpe en dyrere til en god pris, men det var ikke den jeg ville ha... Jeg ble litt sur, og dro fra butikken med lovnad om at de skulle ringe når de fant riktig vare :blink: Da ble poenget litt borte, spør du meg... :glare: Så det endte med at jeg bestilte en på nettet, fra Net on Net (som forresten var billigere enn den på elkjøp!).. Kommer i posten om noen dager :)

Var på middag med jentene på jobben i kveld, og det var kjempekoselig!! Kjenner at jeg savner å jobbe selv om jeg koser meg i permisjon også :jepp:

Har mye kynnere for tiden, men de er ikke så vonde, og heller ikke regelmessige.. Må nok belage meg på å vente en stund til før det blir fødsel! Har jo tippet 10.nov, og det er jo nesten en mnd til.. Men det kan man jo ikke forutse! Han får komme når han kommer :jepp:

Nå er jeg så spent på oppdateringer om tr.heimspia!!

Ha en strålende kveld, jenter!! :klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Lekker du fostervann? Mange av dem som tror de lekker fostervann blir overrasket når de får vite at det kun er utflod. Den kan nemlig være tynn og rikelig nå. Er du i tvil skal du alltid ta det opp med jordmor, lege eller fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart at de ikke hadde det på lager, da de sa at de hadde det :klo: Jaja.. Det er mye rart ute i disse mellomlagrene..

Men, hvem havnet du på da? På netonnet?

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at de ikke hadde det på lager, da de sa at de hadde det :klo: Jaja.. Det er mye rart ute i disse mellomlagrene..

Men, hvem havnet du på da? På netonnet?

:popcorn:

Ble den samme som jeg hadde tenkt å kjøpe på elkjøp - Philips Avent Babycall SDC505 :) Best i test, og en av de billigste! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaggu, den virker ålreit. Tror jammen jeg hermer ;)

Herm i vei, du ;) Du kan jo evt. vente litt, så kan jeg oppdatere deg når jeg har brukt den en stund? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, lurt!

Jeg tenkte nemlig å kjøpe litt mer på netonnet når jeg først var igang, for å betale kun én frakt. Slik som øretermometer. Sovelampe kikket jeg også etter, men det var ikke der. Tenkte det hadde vært greit med en svak lampe på rommet når jeg skal amme om natta.. Hmm..

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart, Nuttpia :jepp: Blir fort dyrt hvis man skal kjøpe en og en ting!

----------------------------------------------------

37 + 5

Er det ikke meningen at magen skal synke nå i disse dager?? Det har absolutt ikke min gjort, og banyen sparker VELDIG i ribbeina mine for tiden... IKKE godt :sukk: Jaja, tegn på at han ikke har tenkt seg ut enda, hvertfall...

Mye aktivitet nederst i magen! Stikker, murrer og kniper, samt at jeg har mange sammentrekninger, dog ikke regelmessige og vonde.. Vet ikke om det er kynnere eller modningsrier, jeg? En blanding kanskje? :klo:

Hurra for tr.heimspia som har fårr gutten sin i dag :hoppendeglad: Nå satser jeg på at jeg er nestemann ut :jepp:

Sov godt, jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffeh, håper han har tenkt seg ut snart, Ninnin! Er jo straks 38 uker!! Plutselig er ting på gang!

Aner ikke hvor fort magen synker, jeg. Kanskje det kan skje i løpet av et par dager? Isåfall har du noen dager igjen å gå på..

Høres ut som kroppen din gjør seg klar, ja! :klemmer:

Sove godt, søtis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...