Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

Hurraaaaaaa!

Gratulerer SÅ mye til dere alle 3! Nyt tia på barsel/hotell og lær så mye du overhode kan.

Den røde tråden er der for å brukes ;)

Jippi! Veldig glad på dine vegne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra!! Gratulerer så masse:) Har ikke tørd å skrive i fare for å "mase", men dette var stas å lese:)

Flott vekt og lengde da.)!

Håper alt står bra til, og husk som nevnt ovenfor å spør om alt, de dummeste spm til de vanskelige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter!!

Tuuuuusen takk for alle gratulasjoner :rodmer: Blir helt rørt her jeg sitter!

Nå har jeg lagt mann og barn (og mormog :fnise:), så da tenkte jeg det var på tide med en liten oppdatering fra uken som har gått :jepp:

Det hele startet (så vidt) søndag kveld. Maseriene mine begynte å bli litt vondere, men jeg reagerte ikke så veldig på det i og med at jeg har hatt noen falske alarmer! Riene var langt fra regelmessige, så det endte med at jeg sovnet!

Mandag 29. oktober kjente jeg at riene hadde tatt seg opp! Jeg hadde time hos jm klokken 13, og turte ikke å kjøre selv :fnise: Riene var ikke regelmessige nå heller, men alle kom innen 10-15 minutter. JM sa at dette var bra! Hun undersøkte meg, og jeg hadde nå 3 cm åpning og var mer moden enn for en uke siden, selv om mormunnen ikke var helt avflatet! Jeg reiste hjem, og riene fortsatte uregelmessig gjennom kvelden og natten! Ca klokken 03 ringte jeg føden for å rådføre meg, og vi ble enige om at jeg skulle se an situasjonen og vente på at riene ble mer regelmessige! Riene var nå begynt å bli ganske vonde.. Meeeeen, i 06-tiden sovnet jeg og sov et par timer!

I 12-tiden tirsdag 30 oktober begynte riene å ta seg opp! De kom nå hvert 10. minutt (uten unntak) og det begynte å gjøre vondt! Prøvde å ta litt smertestillende samt en dusj, men det lindret ikke litt en gang! Jeg ringte føden ca klokken 16 og informerte om situasjonen. Jeg hadde da rier med ca 7-8 min mellomrom, og jm og jeg ble enige om å vente til de kom tettere! Dette var helt ok for meg!

I 18-19-tiden begynte riene å gjøre skikkelig vondt, og de kom stadig tettere! De nærmet seg 3 min mellom hver rie, og like før klokken 20 hadde jeg så vondt at jeg nesten ikke orket å være hjemme! K og jeg ble enige om å vente til ca klokken 2030 med å ringe føden, så jeg hoppet i dusjen ca klokken 20:15. Jeg trodde jeg skulle dø! Riene var kjempevonde, og jeg fikk K til å ringe føden.. Orket ikke selv! Jeg gav beskjed om at jeg SKULLE ha epidural :gjeiper: Vi reiste etter at jeg hadde kledd på meg og var på ahus ca klokken 21:30.

Jeg ble undersøkt av en jm-student + en jm, og fikk beskjed om at jeg hadde 4 cm åpning og at jeg var moden! Jeg skulle ikke hjem før babyen var ute!!!

Riene kom tett som haggel, og jm sa at det som ville hjelpe best var epidural, noe jeg fikk (av selveste anestesioverlegen!!) :jepp Det var virkelig himmelen for meg! Jeg kjente at magen ble hard, men smerten var helt borte!! Deilig! Jeg kunne føre en normal samtale med K hele natten :jepp:

Ca klokken 01:00, onsdag 31. oktober, hadde jeg fortsatt 4 cm åpning, og jm bestemte seg for å ta vannet! Dette var mer effektivt og ca 2t etterpå hadde jeg 6 cm! Jeg ble satt på riestimulerende drypp for å få fortgang i sakene, og 1 time etter hadde jeg plutselig 9 cm åpning! Jeg kjente fortsatt ingenting, epiduralen fungerte bra!!

Etterhvert hadde jeg 10 cm åpning, og vi ventet nå på at babyen skulle komme ned i bekkenet! Jeg kjente en veldig pressfølelse, og etter en stund fikk jeg lov til å gi etter for den! Noe senere sa jm at jeg skulle begynne å presse på riene for å presse babyen ned i bekkenet! Dette førte til at babyens puls sank, og jeg fikk ikke presse mer :sukk: 2 fødselsleger ble tilkalt (hvorav en overlege), og jeg ble undersøkt! Jeg fikk beskjed om å presse igjen på hver rie, men dette fungerte dårlig... Babyen lå skjevt, og ble stresset av at jeg jobbet.. Etter å ha hørt på MYE medisinsk prat kom overlegen bort til meg og sa at han skulle hjelpe til med å få ut babyen! Alt. 1 var sugekopp og hvis ikke det fungerte var de klare til å ta keisersnitt! Jeg ble nok litt redd, men var "høy" på alt det de hadde puttet i meg, så jeg gjorde som jeg fikk beskjed om! Jeg fikk nå beskjed om å presse på hver rie, og fødselslegen plasserte sugekoppen på under en rie. Dette kjente jeg ikke, heldigvis... Det jeg derimot kjente var at legen dro i kjettingen som var festet til sugekoppen mens jeg presset... Fy faen, jeg trodde jeg skulle dø! Jeg sa visst ved flere anledninger at "dette klarer jeg ikke"! På dette tidspunktet var det 2 jm, 1 jm-student, 2 fødselsleger, 2 barneleger og 1 barnepleier i rommet!

Ca 15 minutter etter at sugekoppen var plassert, var lille "E" ute!! Han ble umiddelbart fraktet bort til barnelegene for sjekk, i og med at det ble en hard fødsel og at han hadde litt lav puls underveis.. Men SÅ fikk jeg han på brystet, og tårene trillet! K tørket også tårer :rodmer: Han var født, og han var PERFEKT!! :hjerte:

Vi fikk to netter på barselhotellet, før vi dro hjem fredag 2. nov! Det er deilig å være hjemme, og vi koser oss VELDIG!! Jeg trives så godt i mammarollen :rodmer: Får ikke nok av sjarmøren min, er helt forelsket!!

I tillegg til å spise, sove og bæsje er han faktisk ganske mye våken!! Veldig hyggelig :jepp:

Nå er barnets mormor på besøk, og hun er helt tussete etter den lille gutten :rodmer:

Nå må jeg prøve å sove litt før det blir ny runde med amming!! Lover å skrive i dagbøkene deres etter hvert, jenter! Tenkte bare jeg skulle skrive ned fødselshistorien min mens jeg enda har den friskt i minne :)

Stoooor klem fra verdens lykkeligste Ninnin!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, Ninnin!! Jeg har ikke ord, gratulerer så mye med lille E! :strix:

Veldig spennende å lese historien din, selvom det var en hard fødsel :klemmer: Så flink og tøff du er!!

Godt å lese at epiduralen fungerte så bra for deg! Gleder meg masse til å høre fortsettelsen :hjerte:

Kos dere masse :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese historien din, selv om det var en tøff fødsel! :hjerte:

og lettrørt som jeg er kom det noen tårer gitt :grine:

Kos deg med lille E og familien din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese på tross av en tøff fødsel :) Kan tenke med at mormor ikke er den eneste som er tussete etter lille E. Har dere hatt noe særlig med besøk ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, Ninnin!! Jeg har ikke ord, gratulerer så mye med lille E! :strix: Veldig spennende å lese historien din, selvom det var en hard fødsel :klemmer: Så flink og tøff du er!! Godt å lese at epiduralen fungerte så bra for deg! Gleder meg masse til å høre fortsettelsen :hjerte: Kos dere masse :sol:

Tusen takk :hjerte: Var en lang prosess på med rier og en tøff slutt, men epiduralen fungerte utmerket!! Og det hjalp meg veldig :jepp:

Nå skal jeg bare nyte tiden med lille nurket mitt :rodmer:

Godt jobba, og gratulerer som mamma!

Tusen takk :rodmer:

Herlig å lese historien din, selv om det var en tøff fødsel! :hjerte: og lettrørt som jeg er kom det noen tårer gitt :grine: Kos deg med lille E og familien din :klemmer:

Hihi, gravidhormoner er ikke til å spøke med :fnise: Nå er det ikke lenge til det er din tur!!!

Så koselig å lese på tross av en tøff fødsel :) Kan tenke med at mormor ikke er den eneste som er tussete etter lille E. Har dere hatt noe særlig med besøk ennå?

Nei, vi er nok litt tussete hele gjengen :rodmer: I alle fall jeg! Vi har hatt litt besøk, og mammaen min har vært på besøk noen dager! Hjulpet meg i huset mens jeg har tatt meg av babyen :jepp: Hun reiser i morgen, så da må vi klare oss på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok deilig å ha mamsen på besøk i starten, ja! Godt med to armer ekstra og en erfaren hjerne som kan hjelpe til :hjerte:

Ønsker dere en strålende dag, Ninnin!! :klemmer::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Ninnin!! :strix: Endelig er lillegutt hos mammaen og pappaen sin!

Ser du hadde en småtøff fødsel, men du skal se du glemmer det fort. ;) Hvordan er kroppen din nå? Du har jo trent såpass lenge i graviditeten så kroppen din går nok tilbake til normalen nokså fort. :) Mye følelser, hormoner osv. i kroppen nå, så si fra om ting ikke føles riktig for deg. Ikke alle besøkende som vet eller kommer på hvordan det er å ha nettopp vært gjennom en fødsel, er ikke bare-bare. Håper det går bra med deg. :klemmer:

Åh, nyfødt baby.. :rodmer: Jeg blir rørt på dine vegne! NYT tiden, for plutselig er lillegutt ikke så liten lengre.

:klemmer: (Tippet nesten riktig da.. hihi. Bommet med 1 dag? Når hadde du termin?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok deilig å ha mamsen på besøk i starten, ja! Godt med to armer ekstra og en erfaren hjerne som kan hjelpe til :hjerte:

Ønsker dere en strålende dag, Ninnin!! :klemmer:

Ja, kjempedeilig :) Hun har jo 3 barn, og kan svare på mye av det jeg lurer på, så var deilig å ha henne her :) I tillegg var hun snill og vasket hele leiligheten for meg :jepp: Mammaen min :hjerte: Var trist å kjøre henne til togstasjonen i går... Ble ikke noe bedre av at de spilte "Everybody Hurts" på radioen etter at jeg hadde sluppet henne av.. :cry: Huff, hormoner! Hehe..

Ha en strålende fin dag du oxo!!

Gratulerer så mye Ninnin!! :strix: Endelig er lillegutt hos mammaen og pappaen sin!

Ser du hadde en småtøff fødsel, men du skal se du glemmer det fort. ;) Hvordan er kroppen din nå? Du har jo trent såpass lenge i graviditeten så kroppen din går nok tilbake til normalen nokså fort. :) Mye følelser, hormoner osv. i kroppen nå, så si fra om ting ikke føles riktig for deg. Ikke alle besøkende som vet eller kommer på hvordan det er å ha nettopp vært gjennom en fødsel, er ikke bare-bare. Håper det går bra med deg. :klemmer:

Åh, nyfødt baby.. :rodmer: Jeg blir rørt på dine vegne! NYT tiden, for plutselig er lillegutt ikke så liten lengre.

:klemmer: (Tippet nesten riktig da.. hihi. Bommet med 1 dag? Når hadde du termin?)

Tuuuusen takk :rodmer:

Jeg er helt i ekstase og kjempeforelsket i den lille gutten min!! Han er bare heeeelt skjønn og verdens snilleste baby, tihi ;) Han har grått 2 ganger etter at han ble født, så han er foreløpig veldig snill og rolig :jepp:

Kroppen min preges av en slags mørbanket-følelse i tillegg til at jeg er veldig øm der jeg er sydd! I og med at han ble tatt med sugekopp ble jeg klippet en del og derfor også sydd en del! Sliter litt med å gå på do, men det går mye bedre nå :jepp:

Var faktisk ute og trillet på mandag, og det var kjempedeilig! Godt å få igang kroppen igjen :jepp:

Nå nyter vi late dager hjemme! Mannen min har en rolig uke på skolen, og slutter tidlig hver dag, så hele familien koser seg hjemme :jepp:

Ja, du var ikke langt unna å tippe riktig!! Nuttpia tippet vel helt riktig, og jeg var vel lengst unna av alle :fnise: Hadde termin den 5.!

Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har lillemann blitt en uke gammel, og jeg har virkelig verdens snilleste baby!! Han har bare grått 2 ganger etter at han ble født! Første gangen da han badet på sykehuset og andre gangen i går da jeg var på butikken! Han gråt ikke da han ble født heller! Så foreløpig er vi heldige og har en veldig rolig gutt :jepp:

I går reiste mamma hjem til trøndelag, så nå står vi "på egne ben"! Går veldig bra så langt, og akkurat nå ligger lillemann i armkroken til pappaen sin og sover :rodmer: Rørende å se hvor flink mannen min er med sønnen sin! Han er virkelig helt betatt av den lille gutten :rodmer:

Jeg driver med "renselse" og restitusjon av kroppen min! Kjenner at den har gjort en har jobb og at den trenger hvile! Kjenner at den begynner å bli bedre, men trenger nok litt mere tid før den er helt på topp! Har gått ned 9 kg siden fødeslen, og har 11 igjen til jeg er nede i det jeg var før fødselen :jepp: Må sies at 3,5kg har forsvunnet siden søndag, så amming er virkelig effektivt ;) Magen er på god vei til å bli flat igjen :hoppendeglad: Lyspunkt i en ellers så lys hverdag!!

Jeg har fått dilla på nugatti!! Jeg har ikke spist nugatti siden jeg gikk befalsskolen i 2005-2006 (det var i tillegg første gang jeg spiste nugatti), men nå er det nesten det eneste jeg har lyst på :huh: Merkelig! Ellers er jeg ikke kvalm lengre, og det er kjempedeilig!! Drikker kaffe igjen også :hoppendeglad:

Merker nå at jeg har det helt toppers, på tross av vondt underliv og litt problemer med å gå på do :fnise: Var på første trilletur på mandag, og skal trille en liten tur i dag også!! Gleder meg! Er så godt å få frisk luft :)

Håper dere alle sammen har en like strålende dag som meg :sol:

Edit:

Her er forresten nurket mitt!! Bildet er tatt på sykehuset 2. november, så her er han bare 2 dager gammel :rodmer: Men jeg elsker dette bildet!! Er fingeren min han holder :)

254347_10152259157135473_2121310727_n.jpg

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig søt liten gutt dere har fått! :hjerte: Skjønner godt du er stolt over den hjerteknuseren! Også så våken. Herlig! :rodmer:

Kroppen din har gjort en veldig hard jobb så det er bare å høre på den! Kjenner fort om en presser seg litt for hardt. Men en lærer da av det og. ;) Er nokså normalt å være mørbanket der nede og ha problemer med å gå på do, tror nok de fleste kjenner seg igjen i det. Nå fikk jeg kun utvendige rifter, men synes så absolutt ikke det var noe godt med de stingene osv. Bra du får slappet av, spist og drukket nok(noe jeg slet veldig med), da går nok kroppen mye fortere tilbake til normalen. Og de kg du snakker om er borte innen veldig kort tid! Er det ikke forresten rart å kunne bøye seg? :fnise:

Så herlig at dere får en myk start, med både snill baby og greie skoledager. :) Ikke noe som er bedre enn det! Da har dere massevis av tid til kos, kos og atter kos. :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo helt fantastisk nyyydelig, Ninnin :hjerte: Gratulerer med 1 uke idag! :strix:

Så godt at han er så rolig. Må være godt, når du er alene og mannen din er på skolen. OG at du slipper kvalmen! Tenk at du har vært kvalm så lenge!! :sjokkert:

Jepp, jeg gjetta riktig dato! Rare greier :klo:

Kose dere masse videre :)

PS:Åh, jeg gleder meg til å kunne bøye meg igjen :grine::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er helt nydelig Ninnin! :)

Så koselig at mannan får vært masse hjemme med dere og at du orker å komme deg ut på trilletur. Bra at mammaen din var hos dere såpass lenge da, man føler seg kanskje litt lost om man kommer hjem alene fra sykehuset. Husker hvertfall at svigerinnen min syntes det var deilig å kunne snakke med mammaen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...