Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

:strix: :strix: GRATULERER MED DAGEN, NINNIN!! :strix: :strix:

26 år!! Du er heldig du! :jepp: Kjempefin alder!!

Jeg blir 29 uken etter termindatoen, dén KAN du ikke slå :fnise:

Så her blir det to tette små, så er jeg nok ferdig med min del av befolkningsveksten!

Høres ut som du får en koselig dag!! :jepp:

Mmmmm, skolebrød!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med dagen! Flott å bli 26 da gitt!

Jeg blir 30 på nyåret :overrasket:

Synes det begynner å bli gammelt jeg.... :closedeyes:

Men tanken var å få barn før 30, så tror det skal gå helt fint. Tviler på at minstemann venter 4 mnd ekstra der inne ;) haha!

Håper du får en fantastisk dag med mann og familie :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel-A:

Ja, nå begynner jeg å bli rimelig lei av den kvalmen! Har ikke prøvd akkupunktur, men akkupressur.. Fungerte dårlig :( Så nå tror jeg bare at jeg må innse at jeg kommer til å være kvalm resten av tiden.. Gjør ikke så mye nå som jeg ikke jobber!

Åhh, jeg er så forelsket i Kenwooden min!! Den er helt super!! :) Skal bake skolebrød i dag, og gleder meg til å se hvordan de blir!!

Stor klem til deg :klemmer:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

33 + 2, og jeg har bursdag i dag!! :hoppendeglad:

:fnise: 26 er vel egentlig ikke et tall man hopper i været av, men stas alikevel!! Det plaskregner her, så jeg skal nok kose meg inne! Manuellterapaut klokken 12:30 og kaffebesøk klokken 18:00! Det blir koselig :) Må nok bake litt før gjestene kommer!! Skal prøve meg på skolebrød i dag :jepp:

Håper dere andre får en like strålende dag som meg :klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Gode, lave sko er best for kroppen din nå. Kanskje finner du noen som er litt ekstra enkle å ta på og, som for eksempel ikke har snøring? Det kan iblant virke uendelig langt ned til føttene når magen er stor.

Så sant, så sant :fnise:

:gratulerer::hoppendeglad: Gratulerer så mye med dagen frøken strøken!! :hoppendeglad::gratulerer:

Huff.. Trasig at du skal være så mye kvalm. Æsj.. Nå er det ikke lenge igjen da! Plutselig så er du i fødsel. Her kom jo lillegutt allerede i uke 38, så en vet aldri. ;)

Åh.. Den maskinen jeg vil ha var på tilbud hos Jernia i går.. Ned 2-3000kr. Men ettersom at jeg har ferie i sept. så får jeg utbetalt såpass lite at jeg ikke turte å ta sjansen på at pengene strekker til. Fillern altså, for den maskinen er så nice! En dag, en dag..! Skolebrød, åh det er så godt det.

Er forresten like gammel/ung som meg du da! :) Du fikk finvær på bursdagen din! (Det ble finvær der hos deg og, ikke sant?)

Og når det kommer til enkle sko, det skriver jeg under på! Få tak i noen som er veldig enkle å få av og på, for jeg slet skikkelig på slutten. Greit for min del da det var sommer, men hos deg kan det kanskje være greit å få tak i noe litt varmere enn sandaler f.eks. ;) Du kan jo gå for varme støvler? Det er jo noe en får behov for uansett, så slipper du å kjøpe inn noe du ikke kommer til å bruke etter graviditeten. :)

Håper dagen din blir kjempefin og at du blir tatt godt vare på! Stor bursdagsklem fra oss. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen! Nyt både dagen og Kenwooden din, du inspirerer meg til å finne fram min også. Fantastisk maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk, jenter!! :rodmer: Hadde en fantastisk dag! Fikk mange fine gaver og skolebrødene ble faktisk veldig gode! Hihi! Moro å ha bursdag!!

Angel-A:

Ja, jeg bruker nesten bare joggesko som jeg smetter foten inni for tiden! Hender jeg tar på meg skoletter med kilehæl hvis jeg skal pynte meg, men det er heldigvis sjelden :jepp: Har Ilse jacobsen-støvler som jeg kommer til å bruke utover høsten! De er jo foret inni, så de er kjempegode!

FrøkenStrøken:

Jeg har funnet ut at dersom maskinen står framme hele tiden, er det lettere å bruke den :jepp: Så rydd plass på kjøkkenbenken og bak i vei!! Grovbrød i ovnen her nå! De er allerede dobbelt så store som de pleier å bli når jeg elter for hånd :fnise: Er virkelig helt forelsket i Kenwooden min!! :hjerte:

-------------------------------------------------------------------------------------------

33 + 3

Slapp-av-dag i dag :jepp: Godt! Ikke såååå varmt som det pleier å være, så jeg har tent stearinlys :rodmer: Det er det beste høsttegnet jeg vet - stearinlys :jepp: Love it!

Nå har jeg to grovbrød i ovnen, og det lukter kjempegodt! Elsker virkelig den nye Kenwooden min! Klarer ikke å la være å bake :fnise: ...noe mannen min selvfølgelig er veldig fornøyd med ;) hehe

Skulle egentlig til Skeidar og kjøpe et nytt kjøkkenbord i dag! Var smart og ringte først, og fikk høre at det kun var en butikk i hele landet som hadde dette bordet inne, og at den ligger i Kragerø.. Så da ble det så jeg bestilte! 4 uker leveringstid :( Men men... Da har jeg noe å se frem til før babyen kommer! :jepp: Greit å dele opp ventetiden litt!

Vi skal fikse litt på det kommende babyrommet snart også! Skal bruke gjesterommet/kontoret, så vi må kaste ut sovesofaen for å få plass til en kommode og etterhvert babysengen :jepp: Han skal jo ligge inne hos oss den første tiden, men etter hvert skal han få sitt eget rom :jepp:

I går feiret jeg som sagt bursdagen min :) Startet med MT, og fikk virkelig løst opp i ryggen! Jeg har veldig stive ledd, samt at jeg har et punkt med noen harde muskelfibre til høyre midt på ryggen.. Det er kjempevondt, men MT fikk jobbet mye med det, og da ble det bedre :jepp: Fikk strømbehandling og ny time på torsdag! Gleder meg! Er så glad for at det virker!! :)

Senere på dagen fikk vi besøk av min beste venninne, min manns fetter og dama hans! Serverte (nyyydelige - bare for å skryte litt ;) ) skolebrød, is og kaffe! NAM! Hehe. Jeg fikk blomster, bok og en nydelig ulldress til babyen!! Kjempesøt! Er stort sett ull jeg mangler nå, og har ønsket meg det! Synes det er greit å få ting til babyen istedenfor ting til meg selv, for jeg har stort sett det jeg trenger!

Ha en super tirsdag, alle sammen :klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Har du dager hvor du strutter og føler deg flott gravid, er det deilig. Like vanlig er det å ha dager hvor man ikke føler seg like vel. Husk imidlertid på at de fleste menn syns at gravide kvinner, og særlig sin egen kjæreste, er nydelige!

Jeg føler meg egentlig penest når jeg rusler rundt i leiligheten i bare undertøy og ser hvordan mannen min ser på meg og magen min :rodmer: Han gir meg et blikk som virkelig viser at han elsker meg og at han er klar for å bli far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens ord fra Babyverden:

Har du dager hvor du strutter og føler deg flott gravid, er det deilig. Like vanlig er det å ha dager hvor man ikke føler seg like vel. Husk imidlertid på at de fleste menn syns at gravide kvinner, og særlig sin egen kjæreste, er nydelige!

Jeg føler meg egentlig penest når jeg rusler rundt i leiligheten i bare undertøy og ser hvordan mannen min ser på meg og magen min :rodmer: Han gir meg et blikk som virkelig viser at han elsker meg og at han er klar for å bli far!

Ok, NÅ kom gravidtårene mine :hjerte:

Ull er sååå bra! Har ei lue til lillegutt i merino-ull, og den er så utrooolig deilig!

Goood tirsdag, Ninnin!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, NÅ kom gravidtårene mine :hjerte:

Ull er sååå bra! Har ei lue til lillegutt i merino-ull, og den er så utrooolig deilig!

Goood tirsdag, Ninnin!! :klemmer:

:klemmer: Han er så søt :rodmer: Blir rørt selv, jeg!

Ja, ull er virkelig gull! Har kjøpt noen bodyer og luer jeg også, for det er jo virkelig et must på vinteren :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med dagen litt påmetterskudd da..!

Det svangerskapet ditt nærmer seg virkelig 40uker!

Wæææ!

Fantastisk tid du har i vente iallefall , har du pakket fødebag, tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh:

Tusen takk :rodmer:

Luremegpå:

Tusen takk :rodmer:

Ja, tenk nå er det snart bare 6 uker igjen!! Vanvittig! Synes faktisk de siste ukene har gått fort, selv om jeg er sykemeldt :jepp: Ikke pakket/tenkt på fødebag enda, jeg.. Venter et par uker til, tror jeg :-)

Angel-A:

Ja, er vi ikke? Mest mannen, da :rodmer: Føler meg ikke spesielt søt for tiden... Hvis man ikke synes hvaler er søte, da :fnise: Er hvertfall sånn jeg føler meg :gjeiper:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,ja tenkte jeg kunne gi deg noen tips når den tid kommer :)

Sykemelding mtp graviditet er noen få ganger i livet, deg og baby kommer først altså

:)

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen,ja tenkte jeg kunne gi deg noen tips når den tid kommer :)

Sykemelding mtp graviditet er noen få ganger i livet, deg og baby kommer først altså

:)

Veldig klar for tips, altså :) Jeg har ikke peiling på hva man trenger/ikke trenger, og hva som kan være lurt :) Så er åpen for alle gode råd jeg kan få :jepp:

Ja, hos meg var sykemelding nødvendig.. Hadde nok ikke klart å være på jobb nå! Samtidig var BT høyt da jeg jobbet, og nå har det stabilisert seg, så da ser jeg at det var smart å roe ned :jepp:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 + 4 - 40 dager igjen til termin, og da er det vel legitimt å kalle seg selv HØYGRAVID!! :hoppendeglad:

Her går dagene fortere enn jeg hadde forventet, og har dessverre ikke vært innom KG på leeeenge... Så får prøve å komme med en liten oppdatering nå :jepp:

Her er det ikke store forskjeller! Formen er den samme, og jeg går fortsatt til MT 2 ganger i uken for å behandle bekken og øvre del av rygg. Tar på ryggen at forparten begynner å bli tung.. Jeg har aldri vært flink til å trene ryggen, noe jeg angrer på nå... Men behandlingen fungerer, selv om det blir vondt igjen etter en stund! Sånn vil det vel dessverre være frem til babyen er ute... Skal nok holde ut de siste dagene også ;)

I helgen var vi på fårikållag hos en kamerat av K (nå felles kamerat). Var 25 personer der, og det var veldig hyggelig :) Jeg begynner å bli godt kjent med vennene til K nå! Utover kvelden ble et par av kameratene hans veldig opptatt av magen min og babyen! De fikk lov til å ta på magen, og han ene ble sparket av babyen :fnise: Han skvatt skikkelig! Hadde aldri kjent noe lignende før. Det viste seg at et par av dem var veldig babysyke, så det spørs nok om det blir noen flere gravide jenter i området snart ;)

K har nå rømt ut i skogen for å jakte elg i ca 14 dager! Så da blir det innspurt på redebygging for meg :jepp: Koser meg veldig med det! I går var jeg på IKEA og kjøpte en kommode og en madrass til vogga, samt på BarnasHus og kjøpte 2 dyner, 3 sengesett, 2 flasker, 1 bilspeil og 1 stelleveske :jepp: Mye fint! Kommoden er nå skrudd sammen og jeg har begynt å vaske babytøy! Har allredere fått lagt inn litt tøy i kommoden :rodmer: Orker ikke å legge inn noe jeg ikke har vasket, så derfor vasker jeg alt nå! Da slipper jeg å ha alt i poser rundt omkring!

Ser nå at det ikke er mye vi mangler, spesielt når det gjelder klær :) Vi har fått/arvet kjempemasse, spesielt i størrelsene 62 og 68! Ser for meg at vi får en baby som nesten kan hoppe rett inn i str 56 :fnise: Kommer nok ikke noen 50-unge her :gjeiper: Gleder meg sånn!!

Skal skrive ned utstyrslisten min, så får dere komme med tips hvis dere ser at noe mangler :jepp:

Strikkingen går også rette veien :jepp: Mangler bare et erme på bunaden til nevøen min :) Skal legge ut bilder når jeg er ferdig! Tenker å bruke garnet som blir igjen til å strikke litt sokker til lillegutt! Er jo ullgarn, så det blir sikkert godt nå på vinteren :jepp:

Håper dere alle får en strålende dag i høstregnet :klemmer: Jeg skal i alle fall kose meg inne!

Dagens ord fra Babyverden:

Er den første bleiepakken kjøpt? Mange syns det er litt magisk når denne handles inn og ønsker gjerne at barnefaren skal være med. Ofte er den også blant siste innkjøpene som skal gjøres før alt er klart til den lille.

Ingen bleier kjøpt inn, men har fått en del gratis gavepakker med bleier og annet stasj :jepp: Har begynt å fylle opp hyllen på badet! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSLISTE

Stell

Stellematte

Høyskap

Badebalje

Babysjampo

Kluter ansikt, lys farge (rosa, gul)

Kluter rumpe, mørk farge (blå, grønn)

Kroker for å henge opp kluter/håndklær

Bleier

Våtservietter

Håndklær

Smokker

Klorhexidin, til rens av navle

Babyolje

Silulen salve

Baby q-tips

Potetmel

Pudder

Saltvannsdråper

Febernedsettende for baby

Dentinox, v/ tannfrembrudd

Neglesaks for baby

Nesesuger

Febertermometer

Til mor

Amme BH-er, 3-4 stk

Ammeinnlegg

Ammeinnlegg i ull

Ammegenser/topp

Brystvortesalve

Brystpumpe

Poser for frysing av melk

Klær

6-8 langermede bodyer (ull)

4 langermede bodyer (bomull)

6-7 bukser/sparkebukser

3-4 pysjamaser

2-3 bomullsjakker

3-4 tynne luer

Strømpebukser

Sokker

2 stk fleecedresser

2-4 ulluer

Sov

Sprinkelseng

Madrass

Dyne baby

Sengetøy + laken

Rangle/drømmefanger over sengen?

BabyCall

Reiseseng

Stue

Vugge m/madrass

Saueskinn

Dyne

Babygym

Teppe

Vippestol

Ute

Vogn m/tilbehør

Voksipose

Skinnpose

Stelleveske

Refleks til vognen

Bæresele

Leker til vognen

Bil

Bilsete

Bilspeil

Spis

Tripp Trapp Stol

Stokke Newvorn babyset

Tåteflasker

Smekker

MME

Diverse

Helsetepper

Gulpekluter

Kosebamse

Gaskluter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia! Gratulerer som høygravid!!

Så igjennom listen din,og du har skikkelig kontroll!

Potetmel og pudder brukte jeg aldri. dr.greves,gul flaske me olje tar det meste altså! Brystsalven er viktig,ha den med i fødebagen! Bleiebøtte..vår var kanskje dårlig,men vi brukte småposer og kastet bleiene etterhvert.. en uro er kjekt og ha,men kjøp en du kan ha lyd av og på med over sengen,det er ikke alle babyer som liker musikken.

For å si det sånn..det enkle er ofte det beste.

Viktigst av alt er gode truser i begynnelsen,de har noen gode på cubus,i tilfelle keisersnitt,og greit og ha truser "bokser"som holder godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Gratulerer som høygravid!!

Så igjennom listen din,og du har skikkelig kontroll!

Potetmel og pudder brukte jeg aldri. dr.greves,gul flaske me olje tar det meste altså! Brystsalven er viktig,ha den med i fødebagen! Bleiebøtte..vår var kanskje dårlig,men vi brukte småposer og kastet bleiene etterhvert.. en uro er kjekt og ha,men kjøp en du kan ha lyd av og på med over sengen,det er ikke alle babyer som liker musikken.

For å si det sånn..det enkle er ofte det beste.

Viktigst av alt er gode truser i begynnelsen,de har noen gode på cubus,i tilfelle keisersnitt,og greit og ha truser "bokser"som holder godt!

Tusen takk for supre tips! Er så greit høre andres erfaringer :jepp: Hehe, listen er nesten kopiert rett fra internett, så ligger ikke sååå mye arbeid bak den ;) Men la til noen ting jeg mente var greit å ha med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som høygravid :strix:

Ryggen din tåler nok tiden som er igjen :Nikke:

Så fin liste du har, Ninnin!

Også må jeg berømme deg for hvor flink du er til å shoppe inn det som trengs! Duverden! :jepp:

Er vel godt å få ting på stell nå? 40 dager går fort!

Jeg har vel bare halvparten, så jeg er glad jeg har 125 dager igjen :fnise: SELVOM DET ER LENGE!! :ler:

Mulig jeg sniker til meg noen av tingene på lista di, over til min liste :nigo: Ta gjerne en titt på min også, hvis du vil. Den er på 1.siden i dagboka mi :Nikke: Kanskje det står noe der som du trenger/vil ha?

Linken din står faktisk i signaturen din, den :jepp: Men gå inn på ikonet som er under der det står "Size". Der kan du legge inn, slik at den blir "fancy"

:hallo::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...