Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

Herregud, er det mulig at folk er så sløve da. Regner med at det nesten bare er mannfolk han jobbet med? Damer pleier å være litt flinkere til å lage kake ha en liten sammenkomster når folk slutter etter så lang tid. Skjønner at du blir litt lei deg på hans vegne, hadde blitt det samme selv(blir det nesten nå, synes det er helt utrolig dårlig gjort).

Bra at baby sparker da, men høres ikke noe deilig ut med ribbeina. Finnes jo de som brister eller brekker ribbein når de er gravide men det hører jo heldigvis til sjeldenhetene (mamma har hosta på seg ribbeinsbrudd en gang så for noen skal det tydeligvis ikke mye til). Jeg var og besøkte en liten en på fem uker her om dagen, se er jo bare helt utrolig søte. Synes de til og med er søte når de begynner å knirke :) Men det rasler ikke spesielt mye i eggstokkene da, vi har jo en plan og den har jeg tenkt å holde meg til.

Ha en finfin helg med mannen og magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danser: Hipp hurra for 3 termin og 28 uker!

Skulle til å skrive at jeg også gledet meg til uke 28, men kom på at jeg er jo 2 uker før deg ;)

Haha, herreguuuuud så fort tia går! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det mulig at folk er så sløve da. Regner med at det nesten bare er mannfolk han jobbet med? Damer pleier å være litt flinkere til å lage kake ha en liten sammenkomster når folk slutter etter så lang tid. Skjønner at du blir litt lei deg på hans vegne, hadde blitt det samme selv(blir det nesten nå, synes det er helt utrolig dårlig gjort).

Bra at baby sparker da, men høres ikke noe deilig ut med ribbeina. Finnes jo de som brister eller brekker ribbein når de er gravide men det hører jo heldigvis til sjeldenhetene (mamma har hosta på seg ribbeinsbrudd en gang så for noen skal det tydeligvis ikke mye til). Jeg var og besøkte en liten en på fem uker her om dagen, se er jo bare helt utrolig søte. Synes de til og med er søte når de begynner å knirke :) Men det rasler ikke spesielt mye i eggstokkene da, vi har jo en plan og den har jeg tenkt å holde meg til.

Ha en finfin helg med mannen og magen :)

Ja, er akkurat det.. Bare mannfolk! Men etter 9 år i samme jobb skulle man jo tro at sjefen la merke til at han dro :huh: Kanskje de ikke skjønte at det var i går og får seg en overraskelse når han ikke er der på mandag... Forsvaret i et nøtteskall! Spesielt avdelingen min mann jobber i! Jeg jobbet jo i Forsvaret nå i nesten 1 år før jeg fikk ny jobb, og vi hadde skikkelig avslutning med kake og gaver både til meg og til babyen (som jeg var 21 uker på vei med).. Skjevfordeling? Ja, vil påstå det! Men var en dame som tok tak i avslutningen min, og da blir det gjort :fnise:

Oi, huff, håper jeg slipper ribbeinsbrudd oppi det hele! Har aldri brukket ribbein før, så satser på at de holder nå også :jepp:

Flinke dere er som holder dere til planen!! Det er jo uansett ikke lenge til dere har tenkt å sette i gang med prøvingen! Husker jeg feil, eller var det i løpet av neste vår? :)

Ha en strålende helg du også!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: Hipp hurra for 3 termin og 28 uker!

Skulle til å skrive at jeg også gledet meg til uke 28, men kom på at jeg er jo 2 uker før deg ;)

Haha, herreguuuuud så fort tia går! :overrasket:

Haha, er alltid jeg som gleder meg til de ukene du har kommet til :fnise: Du har jo jamen bare 10 uker igjen!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 12 uker igjen, Ninnin!! Gratulerer med 28 uker, og 3.trimester!!!

:hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, er alltid jeg som gleder meg til de ukene du har kommet til :fnise: Du har jo jamen bare 10 uker igjen!! :strix:

Ja, 10 uker går fort tror jeg... Eller sakte pining i smerter? :hoho:

Var en tur innom føden i går for å sjekke ståa til minstemann, og fikk dermed en omvisning også.

Nå er jeg iallefall betrygget med at fødselen skal gå ok :)

Så jeg er nok å finne der innen noen mnd ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 28 uker :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: Ikke lenge igjen nå :happy:

Stakkars mannen, kjedelig at ingen husket på at han skulle slutte da, etter så lang tid - sløvinger :blink:

Håper du får ei fin helg, og at ribbenene blir bedre, hørtes ikke noe godt ut!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, huff, håper jeg slipper ribbeinsbrudd oppi det hele! Har aldri brukket ribbein før, så satser på at de holder nå også :jepp:

Flinke dere er som holder dere til planen!! Det er jo uansett ikke lenge til dere har tenkt å sette i gang med prøvingen! Husker jeg feil, eller var det i løpet av neste vår? :)

Ha en strålende helg du også!! :klemmer:

Du slipper nok unna ribbeinsbrudd ja. Skal ganske mye til. Apropo brudd så var akkurat ambulansen her og henta ene naboen som falt av sykkelen og brakk overarmen. Jeg fikk ikke med meg noenting før mannen min sa det selv om det var nesten rett utafor her, døra var åpen (jeg var til og med ute en tur) og hun lå og hylte. Jadda, jeg får med meg mye altså.....

Vi begynner vel prøvingen i januar/februar om jeg får meg fast jobb, men hvis jeg får det vikariater jeg har lyst på får vi utsette det til det eventuelt går over i en fast stilling (stod at det er gode muligheter for det). Så senest til neste sommer :) Det vi kommer til å bruke som barneombud er tapetsert med brun, stripete tapet da. Ikke akkurat barneromaktig men kommer ikke til å pusse opp ennå en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk, ja! Typisk mannearbeidsplass. Er nesten bare menn på min arbeidsplass og. Og her er det noen som får avskjed, mens andre blir glemt. Og det har neppe noe med hvor lenge de har jobbet og hvor godt likt de er, for har ikke funnet noe mønster i det. Tror bare mannfolk er slik, jeg! Ser det samme med mannen og bursdager. I går hadde niesen hans bursdag, og de kom på besøk, og han visste ikke noe, ikke hadde han ordnet gave heller.... Og hun er "favorittniesa"! Vi har stor familie begge to, så vi har liksom tatt ansvar for hver vår familie, men tror sannelig jeg må begynne å ta ansvar for hans også, hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttpia:

Takk :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Tr.heimspia:

Så flott! Bra at alt står bra til med minsten! Gleder meg til jeg skal på omvisning på fødestua :)

Bobbi:

Takk :hoppendeglad:

Ja, er det ikke utrolig? Mannfolk! Skulle tro at de hadde en slags rutine når folk slutter, men neida...

Doh:

Jan/feb er jo absolutt ikke lenge til! Gleder meg til det jeg også :fnise: Dere har en spennende tid i vente!!

Mala:

:hoppendeglad:

Tina_O:

Skulle nesten tro at det var min manns abr.plass du beskrev nå :fnise: Er helt utrolig! Jeg har også ansvar for at "vi" husker bursdager ol. her i huset! Hehe. Godt vi er flere som har samme "problem" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 + 2!

Verken helgen eller dagen i dag har vært noe særlig sånn formmessig :( Jeg begynner å bli sliten, samt at kvalmen har kommet tilbake! Jeg våkner om natten og er på nippet til å kaste opp, noe som ofte gjør at jeg ikke får til å sovne igjen... Dersom jeg sovner, sover jeg utrolig dårlig.. I tillegg har jeg begynt å få vondt i ryggen.. Så nå ser jeg nok snart ingen annen løsning enn å gå ned i stillingsprosent.. Snakket med arb.giver om dette i dag, og han var veldig forståelsesfull! Skal på kontroll til jordmorpå onsdag, og skal rådføre meg litt med henne! Men ser for meg legetime og en gradert sykemelding ganske raskt! Kanskje jobbe rundt 60 %! Jeg har en jobb som krever veldig mye, og jeg kjenner at det blir for mye for meg i perioder!

(Til dere som lurte, ja det var jeg som opprettet tråd om dette i går, som anonym bruker. Får ofte bedre og mere nøytrale svar da :jepp:)

Mannen har sin første skoledag i dag! Sendte ham på toget med penger til en kaffekopp i morges litt før åtte, og er veldig spent på hvordan han har hatt det! Han gruer seg egentlig mest til denne første uken, for da er det bare sånn fadder-greier, og ungdommer som skal "feste hele uka" :fnise: Mannen min er ikke helt der :fnise: Han begynner jo å bli voksen, så tipper han kommer hjem stort sett hver ettermiddag!

Sendte bilen min på bilsykehuset forrige onsdag. Har en 96-modell passat, og det skurret så fælt i bremsene! Og etter en kjapp diagnose mente "doktoren" at jeg måtte betale 25.000kr hvis de skulle operere den for meg!!! :hakeslepp: Bilen er jo søren ikke verdt mer enn 5.000kr :fnise: Heldigvis har jeg en filleonkel som er bilmekaniker, og han kunne gjøre samme jobben til 7000! Det var mer passende!! Er jo en god bil, så vil gjerne ha den en stund til :jepp:

Nå er heldigvis denne dagen snart over, og da skal jeg hjem og finne sofaen! Gleder meg til jeg får redusert stillinga mi litt! Skal bli godt med litt hvile :jepp:

:klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Gravide er dessverre mer utsatt for soppinfeksjoner i skjeden. Det beste du kan gjøre for å forhindre dem er å være påpasselig med hygienen og passe på å ikke bli for klam eller gå med tette klær. Det er ufarlig å behandle soppinfeksjoner på vanlig måte i svangerskapet.

Heldigvis ikke vært plaget av det så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skrev visst feil ift uker du har igjen, jeg!! :fnise:

Usj, at du har beholdt denne kvalmen så lenge! Det skulle ikke vært lov :(

Håper du får "trent opp" ryggen, slik at ryggvondten ikke blir stort plagsom for deg! God bedring!!!! :klemmer:

Hurra for mannen din idag :) Det blir nok en morsom uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, skrev visst feil ift uker du har igjen, jeg!! :fnise:

Usj, at du har beholdt denne kvalmen så lenge! Det skulle ikke vært lov :(

Håper du får "trent opp" ryggen, slik at ryggvondten ikke blir stort plagsom for deg! God bedring!!!! :klemmer:

Hurra for mannen din idag :) Det blir nok en morsom uke!!

Ja, er så lei av å være kvalm nå :( Og nå har jeg ikke mye energi lenger heller, så kommer til å sykemelde meg... Tenker å trappe ned og jobbe 60 %! Alle sier jeg burde gjøre det, så nå har jeg ikke dårlig samvittighet for å gjøre det lenger... Håper det hjelper på!

-----------------------------------------------------------------------------------------

Status 28 + 3:

Kjønn: Gutt :rodmer:

Termin: 05. november 12

Utålmodig?: Ja, begynner å bli! Mye fordi jeg er mye kvalm og sliten, og lengter etter å ikke ha alle plagene lenger... Men mest fordi jeg har lyst til å møte sønnen min!! :jepp:

Hodet ned: Tumler rundt enda, så det hender jo at hodet er nedover :fnise:

Aktivitet i magen: Masse! Synes ikke det er stille så lenge av gangen!

Navn: Ja, er 90 % sikker på hvilket navn vi skal veldg :jepp:

Vektøkning: Huff... + 11-12 kg :sjenert:

Vann i kroppen: Nei, heldigvis!

Kynnere: Ja, har tatt seg opp nå i det siste. Spesielt hvis jeg stresser og det er mye å gjøre på jobben :sukk:

Humør: Ganske bra! Men er sliten, noe som gjør at jeg ikke akkurat sprudler i hverdagen... Men er blid og høflig på jobb, i det minste ;)

Barnerom: Tipper han begynner sovingen inne hos oss, så flytter vi han over på det som tidligere var gjesterom etter hvert. :jepp:

Utstyr: Begynner å få ganske bra med utstyr nå, og har nesten alle de "store" tingene! Har ikke så mye klær enda, men det kommer vel. Er så mye sommerklær i butikkene nå, at vi venter litt med innkjøpene til høst-/vinterklærne kommer!

Strekkmerker: Ingen enda. Krysser fingrene for at jeg slipper unna!!

Melk i brystene: Ja, kommer litt råmelk av og til.

Fødsel: Gruer meg overhode ikke! Har bestemt meg for å ikke bruke energi på å grue meg til noe jeg ikke vet hvordan blir! Det har jeg gjort så altfor mange ganger før, til ingen nytte! Men er selvfølgelig veldig spent, og fullt klar over at dette kommer ti å gjøre fryktelig vondt... Men gleder meg veldig til å møte sønnen min :rodmer:

Plager: Sliter med at jeg fortsatt er kvalm :sukk: Er trøtt og sliten, noe som er naturlige konsekvenser av både kvalmen og de kvalmedempende pillene jeg spiser.. Ellers har jeg begynt å få vondt i ryggen..

Oppegående: Ja, jeg må jo si det.. Selv om jeg nå vurderer en gradert sykemelding.. Er på jobb, foreløpig 100%!

Sulten: Mindre enn før.. Dårligere matlyst, samt at det er plass til mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt amok på Lindex kidz i dag jeg :rodmer: De hadde fått inn så mange fine høst- og vinterklær nå!!

427279_10152045147115473_1665197959_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så mange fine klær :jepp: Sto å kikket på sånn dress i dag jeg og, de er så søte med de små ørene på :rodmer:

Håper formen din blir bedre når du får sykemeldt deg, du har jo stått på som en helt hele graviditeten, er imponert! Særlig siden du har vært så dårlig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du trenger å trappe ned litt nå, synes du har vært tøff som har jobbet på tross av dårlig form jeg. Å Gud så søte de klærne var! Syns det er utrolig mye fint babytøy, og de dressene med ører er bare helt fantastisk fine (når jeg får barn kommer de bare til å få lov til å gå i sånne) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...