Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja....da en perifer bekjent tok et dramatisk og svulstig farvel med familie, venner og barna sine (13 og 14) på Facebook....for så å bitche intenst neste dag over folks manglende humor, og plagsomme ambulansearbeidere....for så å oppmuntre oss alle med en fitteselfie.....da skjønte jeg at det ikke finnes noen nedre grense for hva man deler på FB. Blir slitent av sånt, jeg altså.

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei som postet bilde av seg selv gråtende på fb, #hjertesorg. Sånt blir bare kleint. 

Anonymkode: 7ace8...a67

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøken Scott skrev:

...for så å oppmuntre oss alle med en fitteselfie.....

Hæ!? Seriøst?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Tja....da en perifer bekjent tok et dramatisk og svulstig farvel med familie, venner og barna sine (13 og 14) på Facebook....for så å bitche intenst neste dag over folks manglende humor, og plagsomme ambulansearbeidere....for så å oppmuntre oss alle med en fitteselfie.....da skjønte jeg at det ikke finnes noen nedre grense for hva man deler på FB. Blir slitent av sånt, jeg altså.

:raven: fysj, stakkars barna da!! 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million skrev:

Hæ!? Seriøst?

Jaggu! Den ble slettet etter en liten stund (evt rapportert vekk, vet ikke). Hadde bakoversveis i en time etterpå, det var så intenst mye mer informasjon enn jeg trengte!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:raven: fysj, stakkars barna da!! 

Anonymkode: bf87b...b7f

De bor heldigvis ikke hos henne. Men selvfølgelig, helt fullstendig uakseptabelt uansett. Kjenner ikke forholda i detalj, men håper de skjermes så godt som mulig fra dette sirkuset.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Vera79 skrev:

En helgepappa som hadde dattera på besøk;

"xxxx fikk mensen midt på natta, og jeg har jo ikke bind (høhøhø) men flink pappa som jeg er reiste jeg til bensinstasjonen og kjøpte til henne. Så glad for at hun tør å fortelle meg ting"

 

OH MY..hadde pappaen min outet meg slik da jeg var 14, hadde jeg boikottet ham for resten av livet. 

Så kult at datteren ville dele det med alle Facebook-vennene til pappaen sin, da. :plystre:

For jeg kan virkelig ikke tro at han har postet dette uten tillatelse. Egentlig så kan jeg ikke tro at han postet det i det store og det hele :overrasket:

Endret av penny_
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Vera79 skrev:

En helgepappa som hadde dattera på besøk;

"xxxx fikk mensen midt på natta, og jeg har jo ikke bind (høhøhø) men flink pappa som jeg er reiste jeg til bensinstasjonen og kjøpte til henne. Så glad for at hun tør å fortelle meg ting"

 

OH MY..hadde pappaen min outet meg slik da jeg var 14, hadde jeg boikottet ham for resten av livet. 

Hun kommer aldri til å tørre og fortelle ham noe igjen. Godt gjort, pappa! :fnise:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har en på min liste som har 5 barn. Hun skriver på Facebook at 4 av de ble røvet fra sine hjem da og da. Og hvordan hun har det. Og at bv selvsagt tar feil og at de lyver så det renner. Ene barnet skal begynne på enda en ny skole i dag og hun lurer da på om hun kjenner noen på den skolen som kan passe på siden bv kommer garanter til å lyve. Hun er så i grusomt fornektelse at det er vondt. Asså jeg kjenner henne ikke så godt, så kan jo hende hun snakker sant. Bare så sært å legge ut ALL sensitiv informasjon på Facebook. 

Anonymkode: 63e71...9c0

Nå har hun lagt ut et brev ene barnet har skrevet til bv om hvor grusomme de er som splitter familien og hvor fæle beredskapsfamilien er.. 

Anonymkode: 63e71...9c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har hun lagt ut et brev ene barnet har skrevet til bv om hvor grusomme de er som splitter familien og hvor fæle beredskapsfamilien er.. 

Anonymkode: 63e71...9c0

Jeg hadde en slik på listen min før. Jeg synes det hele ble så fryktelig trist at jeg slettet han. Det er helt horribelt hvor lite selvinnsikt enkelte mennesker har. Stakkars, stakkars barn som har foreldre som deler slike ting på nett. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-svigermoren min har de siste dagene hengt ut ei dame på Facebook. Hun har skrevet alt denne dama har stjålet, og skrevet hennes fulle navn med en del stygge ord. Denne dama prøver seg visstnok på samboeren hennes, men jeg synes allikevel det blir feil å legge ut en status hvor hun ber henne brenne i h*******. I samme statusen skriver hun at hun håper denne dama dør av overdose slik at hun ikke får sendt flere meldinger til samboeren, og at "du er ei h***" :sjokkert:

At voksne folk kan oppføre seg sånt... Skjønner at det er kjipt at noen prøver seg på samboeren din, men det er vel bedre å ta dette over PM med den det gjelder... 

Endret av kenpet
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2017 den 0.14, Lafemmemauvaise skrev:

To bekjente av meg har tydeligvis glemt av at de ikke er på chatten, men på veggen på Facebook. Og åpenbart har begge røyka både det ene og det andre, for nå diskuterer de hvilken hasj og marijuana som er best til a) Rullings b) Pipe og c) Bong. 

Blir dum av å Røyke- bare et tydelig tegn 😂

Anonymkode: 907c2...1f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også et par hysteriske foreldre på vennelisten som hadde fått fratatt barna sine. Det rablet fullstendig for dem og de navnga personer i barnevernet de skulle drepe, tok bilder av at de satt i bilen utenfor huset deres sent på kvelden, banning og steiking og alt var så klart bare barnevernet sin skyld. De hadde en personlig vendetta mot dem for tenk! INGEN selvinnsikt overhodet! Den ene personen gikk så langt at den faktisk ble tvangsinnlagt fordi personene h*n hang ut faktisk følte seg skikkelig uttrygge noe jeg godt kan forstå. Fikk brev og besøksforbud osv. Jeg vet ikke hvordan dette endte for jeg slettet til slutt personene da jeg ikke orket å se dette hele tiden, men besøkte profilen til den ene for ikke så lenge siden og da levde h*n det glade liv i europa uten barn. Innimellom all festingen var det tid til å henge ut barnevernet, men ja.... Galskap.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har en på min liste som har 5 barn. Hun skriver på Facebook at 4 av de ble røvet fra sine hjem da og da. Og hvordan hun har det. Og at bv selvsagt tar feil og at de lyver så det renner. Ene barnet skal begynne på enda en ny skole i dag og hun lurer da på om hun kjenner noen på den skolen som kan passe på siden bv kommer garanter til å lyve. Hun er så i grusomt fornektelse at det er vondt. Asså jeg kjenner henne ikke så godt, så kan jo hende hun snakker sant. Bare så sært å legge ut ALL sensitiv informasjon på Facebook. 

Anonymkode: 63e71...9c0

Høres ut som min svigerinne, men nå har jo hun flyktet fra bv og bor på et annet kontinent, mens barnet går for lut og kaldt vann

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 21.12, penny_ skrev:

Så kult at datteren ville dele det med alle Facebook-vennene til pappaen sin, da. :plystre:

For jeg kan virkelig ikke tro at han har postet dette uten tillatelse. Egentlig så kan jeg ikke tro at han postet det i det store og det hele :overrasket:

Tviler sterkt på at han spurte om tillatelse..det virker som hele hans verden foregår på facebook 😝

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ei som såvidt er en bekjent, som delte bilder HVER dag av seg selv og kjæresten,og hvor lykkelige de var. Plutselig en dag poster hun et bilde av typen(selfie tatt av han) i senga med en annen dame. Dette hadde altså dama fått tilsendt av han,og nå var hun fly forbanna.

Har ei annen ei som er småbarnsmor til flere små barn. Aldri vært den skarpeste kniven i skuffen,og har aldri hatt noen ordentlig jobb. Men,herlighet som hun skryter over hvor intelligente barna hennes er. Og hun poster sitater og bilder av dem hele tiden. Her blir i hvertfall ikke privatlivet til barna ivaretatt.

 

Anonymkode: 4150f...4d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversharing? Mulig, men sær oppførsel er det iallefall. En venninne av meg fødte for kort tid siden (termin slutten av februar).

Da hun var i 4 mnd (én mnd etter annonsert graviditet) skrev hun:

"Nåde være DÆ som prøv å annonser min fødsel før MÆ! Du bi herved fjernæ frå mi vennelista!"

Hun fikk et spørsmål om ikke terminen først var om 5 mnd og svarte:

"Jo, men tenkte æ skulle være tidlig ute."

I januar skrev hun nok en status om tema:

"Nu e det bære én mnd igjen til minstemann meld sin ankomst, og æ vil bære minn dåkk på at å annonser fødsel e nåkka MOR ska gjør. Nåkka anna e å frarøv mor for en av de største gledan i livet!!!"

"Æ ser æ får kommentara om at æ bør ta en prat med familien om at æ vil vær først med annonseringa av fødsel. Det har æ selvfølgelig gjort???! Tenkte bare æ skulle si det til dåkk alle, så æ ikke får mæ en uhyggelig overraskelse!!"

Hun ble selvsagt først til å annonsere at fødselen var startet da hun nærmest hadde live-oppdatering på snapchat (mystory) fra hun satte seg i bilen til hun lå i sykesengen. Heldigvis ble ikke selve fødselen delt på sosiale medier (selv om jeg var redd for det).

Anonymkode: 3a6a5...207

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

"Nu e det bære én mnd igjen til minstemann meld sin ankomst, og æ vil bære minn dåkk på at å annonser fødsel e nåkka MOR ska gjør. Nåkka anna e å frarøv mor for en av de største gledan i livet!!!"

 

Anonymkode: 3a6a5...207

Jaja... Livet hennes må være veldig trist, hvis å annonsere ting på SoMe er en av de største gledene i livet (!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...