AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #421 Del Skrevet 22. mars 2012 I det siste synes jeg faktisk det har blitt mindre av "kopier denne til din status hvis du ikke er en dust"-statusene? Er det bare tilfeldig, eller er det lys i enden av tunnelen? Til gjengjeld tar det nå helt av med deling av bilder med solnedganger og bløte ordtak på. Visdomshjørnet, glupe ordtak og blabla. Den dagen det kommer en måte å blokkere disse sidene på, blir jeg nesten like glad som da de kom med "block all game stories". 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Is_te Skrevet 22. mars 2012 #422 Del Skrevet 22. mars 2012 I det siste synes jeg faktisk det har blitt mindre av "kopier denne til din status hvis du ikke er en dust"-statusene? Er det bare tilfeldig, eller er det lys i enden av tunnelen? Til gjengjeld tar det nå helt av med deling av bilder med solnedganger og bløte ordtak på. Visdomshjørnet, glupe ordtak og blabla. Den dagen det kommer en måte å blokkere disse sidene på, blir jeg nesten like glad som da de kom med "block all game stories". Nja, har sett et par tilfeller av hvis du har en mor/far/søster whatever og kopier dette og vedkommende skylder deg et påskeegg om ikke... Samme ulla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mgirlie Skrevet 22. mars 2012 #423 Del Skrevet 22. mars 2012 her var det mye moro å lese.. har noen som deler det meste på lista mi jeg også, og de som klager og syter om alt mulig.. men sånne copy/paste statuser, er vel det jeg irriterer meg over mest på fb.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #424 Del Skrevet 22. mars 2012 "R.I.P. mormor <3" Dette kom 1,5 time etter at dama sovnet inn. Alle barnebarna var ikke varslet ennå, og minst en av de leste det på FB.. det var ikke hyggelig. Dette gjorde faktisk søstern min også! RIP Bestemor, og det ene oldebarnet fikk vite det via FB.... Men nå mangler søstern min noen skruer. La faktisk ut bilder fra vår mors begravelse... Jeg kommenterte at det kanskje ikke passet seg. Da fikk jeg tilbake at hun kunne for faen legge ut hva hun ville... Hun 31, jeg 32. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elihol Skrevet 22. mars 2012 #425 Del Skrevet 22. mars 2012 I det siste synes jeg faktisk det har blitt mindre av "kopier denne til din status hvis du ikke er en dust"-statusene? Er det bare tilfeldig, eller er det lys i enden av tunnelen? Til gjengjeld tar det nå helt av med deling av bilder med solnedganger og bløte ordtak på. Visdomshjørnet, glupe ordtak og blabla. Den dagen det kommer en måte å blokkere disse sidene på, blir jeg nesten like glad som da de kom med "block all game stories". Klisjè-ordtak legger jeg ikke merke til lenger, for de er overalt på min FB i allefall... Det værste som blir sendt til meg for tiden, er statusen/mailen om Kathy og Clarissa. Èn ble mobbet, den andre var innlagt på grunn av psykiske problemer, døde, etc. Går nå rundt og dreper folk med kniv, og liker å se dem lide. OM du ikke sender dette rundt til 15 andre, så klart. Jeg har ikke blitt drept enda i allefall... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asmi Skrevet 22. mars 2012 #426 Del Skrevet 22. mars 2012 Idag var det en på min venneliste som delte alt innholdet i kofferten sin på statusen....... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonito Skrevet 22. mars 2012 #427 Del Skrevet 22. mars 2012 Verste jeg har sett må vel være en som peprer ut statuser HELE tiden. Mange av statusene er rettet mot enkeltpersoner som han skjeller ut fordi de er slemme mot han. Det kan godt være de er det, men etter å ha lest x antall statuser og kommentarer fra han, er det helt tydelig at han ikke er bedre selv. Og han har tydeligvis ingen sperrer på å krangle åpenlyst på FB. Ca annenhver status er noe ala: ***** ****** og ****** ****!!! jeg er altid snill mot alle men er folk frekke da tar jg igjen å ja tru mg folk får igjen med 1000 ganger så harde ord en det dem sier sjøl ingen klarer å knekke mg jg er sterkere enn noen gang før så bring it on a jævla psyckofitter som synes det er så jævlig kult å bråka laga kvalm osv så ska vi se å tøffe i tryne dere er Før det litt senere kommer noe ala: jg er en snill grei kul morsom smart voksen inteligent ærlig god snill omtenksom forstålsesfull gutt jg er her for folk støtter bryr mg om passer på trøster folk som har det vondt er lei seg gjør alt å hva som helst for folk jg går ikke inn for å lage bråk kvalme å faenskap ikke juger utnytter lurer manipulerer bruker jg folk heller jg respekterer forstår hører på tar folk på alvor er like grei mot alle tenker over hva jg sier å gjør kort sagt jg sier bare sannheten. Personen har i tillegg flere ulike FB kontoer, og kommenterer sine egne statuser med de forskjellige.... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 22. mars 2012 #428 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg har en gal dame på lista mi. Hun har 4-5 unger som hun ikke klarer å ta seg av. Det ene barnet er allerede tatt fra henne, og nå er hun gravid igjen. Hun slenger dritt om navngitte personer som jobber i barneverner, og skriver ting som "pass dere for dem!! De er BARE ute etter å ødelegge dere!!!! De kommer til å gjøre livet deres til et HELLVETTE!!!!" ..og enda verre ting som jeg ikke husker i farta. Det er direkte pinlig å lese sånt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 22. mars 2012 #429 Del Skrevet 22. mars 2012 Verste jeg har sett må vel være en som peprer ut statuser HELE tiden. Mange av statusene er rettet mot enkeltpersoner som han skjeller ut fordi de er slemme mot han. Det kan godt være de er det, men etter å ha lest x antall statuser og kommentarer fra han, er det helt tydelig at han ikke er bedre selv. Og han har tydeligvis ingen sperrer på å krangle åpenlyst på FB. Ca annenhver status er noe ala: ***** ****** og ****** ****!!! jeg er altid snill mot alle men er folk frekke da tar jg igjen å ja tru mg folk får igjen med 1000 ganger så harde ord en det dem sier sjøl ingen klarer å knekke mg jg er sterkere enn noen gang før så bring it on a jævla psyckofitter som synes det er så jævlig kult å bråka laga kvalm osv så ska vi se å tøffe i tryne dere er Før det litt senere kommer noe ala: jg er en snill grei kul morsom smart voksen inteligent ærlig god snill omtenksom forstålsesfull gutt jg er her for folk støtter bryr mg om passer på trøster folk som har det vondt er lei seg gjør alt å hva som helst for folk jg går ikke inn for å lage bråk kvalme å faenskap ikke juger utnytter lurer manipulerer bruker jg folk heller jg respekterer forstår hører på tar folk på alvor er like grei mot alle tenker over hva jg sier å gjør kort sagt jg sier bare sannheten. Personen har i tillegg flere ulike FB kontoer, og kommenterer sine egne statuser med de forskjellige.... Hørtes ikke helt god ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonito Skrevet 22. mars 2012 #430 Del Skrevet 22. mars 2012 Hørtes ikke helt god ut Han er nok heller ikke det tror jeg. Uff... Noen burde rett og slett ikke ha tilgang til FB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #431 Del Skrevet 22. mars 2012 Og hva er greia med å legge ut bilder av kaker man har lagd-og boller... og muffins osv osv?? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 22. mars 2012 #432 Del Skrevet 22. mars 2012 For å dele med andre hva man har gjort, invitere på besøk eller inspirere? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 22. mars 2012 #433 Del Skrevet 22. mars 2012 Og hva er greia med å legge ut bilder av kaker man har lagd-og boller... og muffins osv osv?? Venninnen min la ut et bilde av en pastarett hun hadde laget i dag. Den så sinnsykt god ut, og jeg tror jeg skal prøve å lage den i morgen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 22. mars 2012 #434 Del Skrevet 22. mars 2012 Og hva er greia med å legge ut bilder av kaker man har lagd-og boller... og muffins osv osv?? oversharing er det vel ikke uansett 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #435 Del Skrevet 22. mars 2012 Nå har ikke jeg født barn selv, men kan tenke meg at jeg ikke hadde vert i stand til å snakke i telefonen i samme øyeblikk som barnet var ute. Jeg synes jo det er rart at det første gutten gjorde var å ta en ringerunde. Når jeg fikk min var jeg mest opptatt å tilbringe tid med familien min på 3, ikke informere alle andre sekundet babyen min var ute. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #436 Del Skrevet 22. mars 2012 Og hva er greia med å legge ut bilder av kaker man har lagd-og boller... og muffins osv osv?? akkurat det synes jeg er bare hyggelig så lenge det ikke er hverdag ..men sånn av å til ; 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #437 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg synes jo det er rart at det første gutten gjorde var å ta en ringerunde. Når jeg fikk min var jeg mest opptatt å tilbringe tid med familien min på 3, ikke informere alle andre sekundet babyen min var ute. det tenker jeg og:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambivalent Skrevet 23. mars 2012 #438 Del Skrevet 23. mars 2012 Har opplevd at noen har lagt ut bilder av ferske operasjonssår, sting etc. Det synes jeg er too much... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella111 Skrevet 23. mars 2012 #439 Del Skrevet 23. mars 2012 Har opplevd at noen har lagt ut bilder av ferske operasjonssår, sting etc. Det synes jeg er too much... det har jeg og..ganske så ekkelt spør du meg..jeg liker ikke se på mine egene sår om jeg får noen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #440 Del Skrevet 23. mars 2012 jeg skjønner jeg tåler litt mer enn enkelte av dere andre, mye av de nevnte statusene hadde jeg sette pris på, både morkaker, babybæsj, "elsker tøffe-perfekte-lille-gullklump-babyen min", trening, dusjing og hjemmebakt pizza-statuser. disse blir bare feil om de kommer flere ganger i timen. utenom i spennende(for minimum 2 på vennelisten) tilfeller, som gjennom håndballkamper, vanskelig flytting av vitrineskap og den slags. men synes det er svært tankeløst å "stjele" andre øyeblikk, som å oppdatere med nytt familiemedlem før foreldrene hadde sette pris på det og slike situasjoner. og det er ekstremt respektløst å henge ut personer, uannsett om de kan forsvare seg eller ikke, også de som fortjener det, for rundt om sitter venner og familie som er flaue og skjemmes som burde skjermes for slikt. ...enkelt for oss som ser på da, å tydelig se hvem som oppfører seg som unger i trassalderen om de møter noen som er uenig med de da... de eneste gangene jeg vil kalle direkte oversharing er bilder eller status av og om kjønnsorgan eller intime kjønnsorgan/sex-problemer, som folk flest ikke hadde følt det komfortabelt å snakke/vise/se med andre enn de aller nærmeste. mange av disse tilfellene kan også gjøres mindre intime ved å legge til en så spøkende tone at man kan se på det som overdrivelse eller en spøk om man ikke kjenner vedkommene så godt. da blir det mye mindre ubehagelig. når man utdyper (p)sykdom og blottlegger seg totalt blir det også for mye. hvis man i tillegg forventer medfølelse eller oppbacking av enkelte, men ikke andre, blir ufin om feile personer blander seg eller ikke blander seg - da blir jeg nesten provosert! og når man deler ting om andre som de enten ikke ville delt, eller ville delt selv. at "Mari" legger ut om hvordan det gikk når hun fulgte mammaen sin for å få skjekket brystene for kuler, ser ikke bra ut med mindre hun skulle hilse fra mor som ville at hun også skulle fortelle at alt gikk bra. hadde "Mari" sin mor delt dette selv, hadde jeg ikke reagert. psykiske problemer burde også bli mindre tabu, man bør bare kjenne grensen og akseptere andres reaksjon på slike statuser. ikke overshare, men ordtak på solnedgang, copy/paste, kjedebrev og ekstrem ensidig tankegang(40 innlegg daglig om at muslimer bør dra til helvete f.eks) gjør at jeg mest ønsker å kaste dataen på elva. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå