Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utenfor tema (med du begynte ;) ), men de aller fleste medisiner som kan gi vektøkning, har økt apetitt som bivirking, ikke vektøkning. Man kan altså kontrollere det ved å spise som før fremfor å spise mer pga den økte matlysten. Selvfølgelig ikke lett, men fullt mulig. Veldig få medisiner gir vektøkning som direkte bivirkning (altså økt fettlagring), de fleste gir som sagt "bare" økt matlyst.

Det kan så være. Jeg ville bare fremheve at det er ikke nødvendigvis sånn at folk bare stapper i seg fordi de vil/ikke eier begrensninger. Spøk eller ei, så var det en fordomsfull kommentar.

Anonymous poster hash: 097de...1de

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nekter å tro at verden blir et bedre sted av at noen deler videoer av grov barnemishandling på Facebook. "Vi må finne disse menneskene! Del med alle du kjenner!" Det verste er at videoen starter automatisk når en scroller nedover feeden.

Det irriterer meg grenseløst at de som deler slike videoer mener at folk som ikke tåler å se dem, ikke bryr seg nok. Jeg er da for faen ikke for barnemishandling!? Jeg bare trenger ikke å se brutale videoer av spedbarn som blir banket opp. OKEI? (Som jeg skulle ønske jeg turte å si til denne personen... Rapporterte videoen i stedet.)

Oppdatering: en mor som banker opp et forsvarsløst spedbarn (ca. 2 mnd) som hylgriner desperat etter hjelp gjennom en fem minutter lang video bryter ikke med Facebooks regler. Men legg ut et bilde av brystvorta di (ikke meg), så blir du kastet ut. :) Jeg gir opp verden.

Edit: Det viser seg at moren er funnet, fengslet og løslatt. Videoen er gammel.

Endret av Pisces89
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå nettopp la en nybakt mor ut to bilder av barnefaren som vasker bæsjen ut av rumpa på babyen, hvor den nakne babyen er fullt synlig på bildet med både rumpe og tissefant... Også en hvit klut med bæsj på da. Underteksten er: "Han tar den første drittbleia :)"

Jeg er faen meg målløs. Stakkars, stakkars unge! Lurer på om eg rapporterer bilde. De foreldrene er skada.



Anonymous poster hash: c9e0e...025
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå nettopp la en nybakt mor ut to bilder av barnefaren som vasker bæsjen ut av rumpa på babyen, hvor den nakne babyen er fullt synlig på bildet med både rumpe og tissefant... Også en hvit klut med bæsj på da. Underteksten er: "Han tar den første drittbleia :)"

Jeg er faen meg målløs. Stakkars, stakkars unge! Lurer på om eg rapporterer bilde. De foreldrene er skada.

Anonymous poster hash: c9e0e...025

Åherregud :hakeslepp:

også midt i middagstiden da :bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

****** ***********
for 14 minutter siden
Da var jeg singel, synd det skulle ende sånn:(
Liker · · Del

Kom ikke som noen bombe, de har vært av og på i 5-6 år, og hatt noen andre inne i mellom der.
Enten så går det to uker så er de sammen igjen, eller så går hu tilbake til en av de andre eksene sine før det er slutt og hu er sammen med overnevnte igjen.
Typisk rånemiljøet (hvert fall her jeg bor, ikke at jeg er i det selv, men hørt nok om dem til at jeg vet).



Anonymous poster hash: 50419...ec7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

****** ***********

for 14 minutter siden
Da var jeg singel, synd det skulle ende sånn:(
Liker · · Del

Kom ikke som noen bombe, de har vært av og på i 5-6 år, og hatt noen andre inne i mellom der.

Enten så går det to uker så er de sammen igjen, eller så går hu tilbake til en av de andre eksene sine før det er slutt og hu er sammen med overnevnte igjen.

Typisk rånemiljøet (hvert fall her jeg bor, ikke at jeg er i det selv, men hørt nok om dem til at jeg vet).

Anonymous poster hash: 50419...ec7

Det er da du må svare "Bare slapp av, det går helt sikkert bra :) Imorgen er dere nok sammen igjen"7

:fnise:

Endret av Noz
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei som la ut bilde av foten sin med gnagsår idag, med tekst: "sånn går det når man gjør seg fin på byen igår"

Jeg bryr meg F om du var på byen igår og enda mindre om det jævla gnagsåret ditt. Det er en dame på slutten av 30-årene som har lagt ut.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

****** ***********

for 14 minutter siden
Da var jeg singel, synd det skulle ende sånn:(
Liker · · Del

Kom ikke som noen bombe, de har vært av og på i 5-6 år, og hatt noen andre inne i mellom der.

Enten så går det to uker så er de sammen igjen, eller så går hu tilbake til en av de andre eksene sine før det er slutt og hu er sammen med overnevnte igjen.

Typisk rånemiljøet (hvert fall her jeg bor, ikke at jeg er i det selv, men hørt nok om dem til at jeg vet).

Anonymous poster hash: 50419...ec7

Også er det bare vennene deres som lager drama i kommentarene, dem selv har ikke kommentert noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang liste med numererte punkter over sin egen helsestatus....

Hvorfor i allverden deler folk så mye av slikt med sine nærmeste 500 venner???



Anonymous poster hash: d30a9...bfd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da du må svare "Bare slapp av, det går helt sikkert bra :) Imorgen er dere nok sammen igjen"7

:fnise:

:fnise:

Hun har nok av folk til det, jeg orker ikke engasjere meg lenger xD

Også er det bare vennene deres som lager drama i kommentarene, dem selv har ikke kommentert noe

Ikke mye drama her, dessverre, bare "Er her for deg, shnuppa <3", "skjedd?" fra venner og "Tusen takk <3" fra hovedpersonen selv :jolie:

Anonymous poster hash: 50419...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Hun har nok av folk til det, jeg orker ikke engasjere meg lenger xD

Ikke mye drama her, dessverre, bare "Er her for deg, shnuppa <3", "skjedd?" fra venner og "Tusen takk <3" fra hovedpersonen selv :jolie:

Anonymous poster hash: 50419...ec7

Er på han sin status det er mye drama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor tema (med du begynte ;) ), men de aller fleste medisiner som kan gi vektøkning, har økt apetitt som bivirking, ikke vektøkning. Man kan altså kontrollere det ved å spise som før fremfor å spise mer pga den økte matlysten. Selvfølgelig ikke lett, men fullt mulig. Veldig få medisiner gir vektøkning som direkte bivirkning (altså økt fettlagring), de fleste gir som sagt "bare" økt matlyst.

Det er enkelte medisiner som gir vektøkning i form av vann, og det synes veldig godt på kropp og ansikt. Noen medisiner gir også økt appetitt, samt redusert forbrenning. Det er ikke noe gøy. Dessuten er det veldig vanskelig å la være å spise når du har en voldsom appetitt. Du ser det ofte på gravide, som bare MÅ ha mat, om det så er midt på natten. Den sultfølelsen kan sammenlignes med den du får av enkelte medisiner, bare at den er nesten konstant hele dagen. Det er ikke morsomt å rydde opp etter middagsmaten, der du har spist en passelig porsjon, men ikke egentlig er mett, og allerede da begynne å tenke på hva du skal ha til kveldsmat. Heldigvis gir disse bivirkningene seg når en slutter på medisiner, men enkelte må jo gå på slike medisiner i flere år.

Anonymous poster hash: 9737b...c51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelte medisiner som gir vektøkning i form av vann, og det synes veldig godt på kropp og ansikt. Noen medisiner gir også økt appetitt, samt redusert forbrenning. Det er ikke noe gøy. Dessuten er det veldig vanskelig å la være å spise når du har en voldsom appetitt. Du ser det ofte på gravide, som bare MÅ ha mat, om det så er midt på natten. Den sultfølelsen kan sammenlignes med den du får av enkelte medisiner, bare at den er nesten konstant hele dagen. Det er ikke morsomt å rydde opp etter middagsmaten, der du har spist en passelig porsjon, men ikke egentlig er mett, og allerede da begynne å tenke på hva du skal ha til kveldsmat. Heldigvis gir disse bivirkningene seg når en slutter på medisiner, men enkelte må jo gå på slike medisiner i flere år.

Anonymous poster hash: 9737b...c51

Kan'ke dere ta den duskusjonen et annet sted, a?

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei på vennelista som er forfatter - hun bruker til og med det som en del av navnet sitt på FB, "NN Forfatter" sånn om noen skulle være I tvil.

Hun bytter profilbilde så og si daglig. Eller gjerne et par ganger om dagen - og samtlige bruker hun noe slags filter /forbedringsverktøy på slik at ansiktet hennes fremstår ganske slørete. Samtidig legges det ut, over en lav sko, romantiske klisjeer som liksom skal være dype. Hun oppretter også hele tiden nye sider / grupper for kiosk-seriene sine. Har inntrykk av at hele FB-tilværelsen hennes har blitt en stor "samle-likes-aksjon" og det har nådd grensen for latterlig for lenge siden.



Anonymous poster hash: 4cbcd...eb8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er en del av det fjernet, men går stort sett i krangling om hvem som er venn og støtter han og sånn.

-Jeg er her for deg

-Hold kjeft du er ikke en venn

Og sånn går det, mellom mange personer, fram og tilbake, og så plutselig blir det noe drittslenging av ei som ikke har kommentert og ikke har noe med et å gjøre =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei som la ut bilde av foten sin med gnagsår idag, med tekst: "sånn går det når man gjør seg fin på byen igår"

Jeg bryr meg F om du var på byen igår og enda mindre om det jævla gnagsåret ditt. Det er en dame på slutten av 30-årene som har lagt ut. Anonymous poster hash: 6e253...16c

Den så jeg og. Hun har tatt det vekk nå...

Anonymous poster hash: 6177b...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg postet noe her foreslo jeg en navnendring på tråden. Kanskje skulle det vært "dumskap på Facebook".

Hvis pengene man har brukt på røyk og snus tilsvarer en Ferrari (virket ganske billig, uten at jeg vet hvor mye en Ferrari går for), så betyr ikke det at man har en Ferrari i garasjen. Det er et eksempel på hva man kunne brukt pengene til. Kanskje har man kjøpt en båt, kanskje har man spart kapital til boligkjøp osv.

Er en jeg gikk på ungdomskolen med. Veldig svak på det akademiske, stemmer Frp osv. Poster massevis av sitatbilder (enda verre når man er mann), masse fotballstatuser hvor det er langt mer viktig å få fram hvor mye man hater det andre laget enn hvor mye man liker sitt eget.

Lot være å sensurere "Roy", siden det er litt typisk at en som heter Roy, Ronny, Raymond osv kan like noe som er så gjennomført dumt.



Anonymous poster hash: 5727a...799
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Endelig var hullet sydd igjen - godt med alt som er gjort - Bedre sent enn aldri. Og må si jeg er stolt av resultate. Tolk som du selv vil - tippe litt, så kommer jeg ut med resultate i kveldingen. Ler godt her. hehehe ;) "

KLEINT.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Endelig var hullet sydd igjen - godt med alt som er gjort - Bedre sent enn aldri. Og må si jeg er stolt av resultate. Tolk som du selv vil - tippe litt, så kommer jeg ut med resultate i kveldingen. Ler godt her. hehehe ;) "

KLEINT.

Den skjønte jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...