Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veit at dette har blitt tatt opp flere ganger i denne tråden, men jeg greier rett og slett ikke å forstå poenget med at kjærestepar kommuniserer over facebook. Altså, jeg har til en viss grad større forståelse for de som bor fra hverandre og sender god natt hilsener over fb (selv om jeg selv heller hadde valgt å ta det over telefon hvis det var tilfelle) men hva er greia med å skrive "god natt verdens beste kjæreste, elsker deg hjertehjertenuss" på veggen til en person SOM DU LIGGER I SAMME SENG MED!? Hva i helvete skjedde med muntlig kommunikasjon? Og tilsvarende med middag (takk for mat) og "ha en fin dag" og andre trivielle ting som normalt sett er veldig koselig å få høre fra noen du er glad i.. Hvorfor må ALT gå over facebook hos noen? Har sett flere hvis statuser som regel starter med noe som "Ser film med verdens beste kjæreste, elsker deg gutten min" hvorpå gutten svarer med "vet, elsker å sitte her i sofaen med deg jenta mi, elsker deg masse nuss nuss" og jenta svarer "elsker deg meer, nussklisskliss" osv.. Kom igjen da. Dere sitter sikkert 10 cm unna hverandre og leser mens den andre skriver. SNAKK FOR FAEN! Puh. Dagens utblåsning. Tenkte jeg skulle avslutte med en klein status eller et visdomsbilde fra feeden min, men jeg kom plutselig på hvorfor jeg ikke gidder å sitte på fb lenger. Takk for meg.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åkai dere, litt på siden men egentlig ikke:

Hva er det med folk som hele tiden må fortelle om hvor idyllisk de har det? Som hele tiden skriver nusse-musse-statuser om unger og ektefelle? Hva er greia, liksom?

Jeg har det ganske greit med min partner, men har p.t. ikke følt behov for å skrive det på facebook 21 ganger i uka. Noen innspill?

11341463583_f274be7b04_z.jpg

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Åkai dere, litt på siden men egentlig ikke:

Hva er det med folk som hele tiden må fortelle om hvor idyllisk de har det? Som hele tiden skriver nusse-musse-statuser om unger og ektefelle? Hva er greia, liksom?

Jeg har det ganske greit med min partner, men har p.t. ikke følt behov for å skrive det på facebook 21 ganger i uka. Noen innspill?

Jeg tror som flere andre her at de kanskje egentlig ikke har det så bra, eller at det i alle fall er helt på det jevne, men at de ønsker å gi "verden" inntrykk av at de lever i perfekte kjæresteforhold...

Alle jeg kjenner som jeg har inntrykk av at har det bra sammen, har lite eller ingenting av sånt på FB, mens flere jeg vet sliter (av og på-forhold etc) har sånne "hjerte hjerte" statuser stadig vekk. Tror også det har litt å gjøre med type mennesker og med intellektuelt/utdanningsnivå (nesten fælt å si det, men...) - det er stort sett bare folk med det jeg vil kalle "lav sosial status" som driver på med dette kjæreste- og mammarolle-klisset...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som flere andre her at de kanskje egentlig ikke har det så bra, eller at det i alle fall er helt på det jevne, men at de ønsker å gi "verden" inntrykk av at de lever i perfekte kjæresteforhold...

Alle jeg kjenner som jeg har inntrykk av at har det bra sammen, har lite eller ingenting av sånt på FB, mens flere jeg vet sliter (av og på-forhold etc) har sånne "hjerte hjerte" statuser stadig vekk. Tror også det har litt å gjøre med type mennesker og med intellektuelt/utdanningsnivå (nesten fælt å si det, men...) - det er stort sett bare folk med det jeg vil kalle "lav sosial status" som driver på med dette kjæreste- og mammarolle-klisset...

Om det stemmer erdet ganske trist, for de jeg har på min facebook som gjør det er enten nettopp blitt foreldre eller er prego...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her taler vel for seg selv, oversharing av rasisme og dumhet:

"Sindre":

Sier jo faktisk ganske så mye om de som bor der. For jeg tro de kanskje har tid til og vaske selv.

http://www.tv2.no/2014/02/24/nyheter/innenriks/asylmottak/5335428#.Uwu3uvmxfJY

(artikkel om asylmottak i dårlig stand, som driftes av et privat selskap som går med dundrende overskudd, og som ikke tar seg råd til dopapir, oppgradering av toaletter og dusjer, bøker til biblioteket osv)

Kommentarfelt:

"Camilla":

de er grisete, noen av de driter heller ute på veien enn å spyle ned møkka i do:/

"Sindre":

Korrekt. Men de kanskje skal bruke det til byggematerial. Dårlig med kumøkk her i bygda som de kan bruke til disse hyttene enkelte av dem er vandt med det der de kommer fra :) Huff nå blir man vel snart stemplet som rasist noe jeg ikke er, Men gud for en realist jeg er ;)

"Lise":

Huff, de kommer hit og får alt de trenger , dette er takka.... De må kunne vaske etter seg, kan de ikke det får de lære seg å vaske, samme som å gå på norsk kurs.

"Britt":

Dom ska vaske sjøl! Husk at mange STÅR over do, dom sitt itte - så da ær dæ vel itte rart dæ blir grisete!! Ær jo ingen ændre enn dom sjøl som burde ta oppatt møkka si sku je meine!! Har no mæ å rette seg ætter våre regler å normer - når en kjæm tæll lænne hær !!

"Sindre" liker det Britt skrev.



Anonymous poster hash: 53f19...3be
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Om det stemmer erdet ganske trist, for de jeg har på min facebook som gjør det er enten nettopp blitt foreldre eller er prego...

Huff...

Det er ikke nødvendigvis det at de har det dårlig sammen kanskje, men mer det at de ønsker å fremstå som en "perfekt" familie? Tragisk er det uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en tid tilbake var det snakk om saueflokk-mentaliteten på Facebook. Hvis noen skriver "gratulerer" på veggen til noen, kan veggen plutselig bli overfylt med "gratulerer med dagen" fra masser av folk, selv om det klart og tydelig står at vedkommende har bursdag en annen tid på året. Idioti, men denne tok kaka: Det er mange som har skrevet "kondolerer" på veggen til en bekjent. og så kommer det fra en: "gratulerer med dagen". (Nei, bursdagen til min bekjente er IKKE i dag. Dataoen er oppgitt på profilen) Er det mulig!? Ikke bare er personen som skrev det en sau, men enn å bomme så innmari og vie så lite oppmerksomhet til hva som skjer!

Endret av Store My
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stemmer erdet ganske trist, for de jeg har på min facebook som gjør det er enten nettopp blitt foreldre eller er prego...

Jeg skriver ofte om/til kjæresten min på facebook, og vi har det absolutt ikke trøblete. Men vi er i avstandsforhold, så mulig det er derfor.

Blir sikkert bilder og statuser når vi er sammen igjen, men mindre skriving på veggene til hverandre. Men kommer aldri til å tagge meg selv på "Casa de AnonymBruker" med kjæresten, eller skrive at vi ser på film sammen.

Men etter det jeg har sett og hørt så tror jeg dette er unntaket snarere enn regelen.

Anonymous poster hash: 5e126...7a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ofte om/til kjæresten min på facebook, og vi har det absolutt ikke trøblete. Men vi er i avstandsforhold, så mulig det er derfor.

Blir sikkert bilder og statuser når vi er sammen igjen, men mindre skriving på veggene til hverandre. Men kommer aldri til å tagge meg selv på "Casa de AnonymBruker" med kjæresten, eller skrive at vi ser på film sammen.

Men etter det jeg har sett og hørt så tror jeg dette er unntaket snarere enn regelen.

Anonymous poster hash: 5e126...7a0

Det er jo en ganske vesentlig forskjell på å legge ut et par bilder og statuser der du gjør noe med kjæresten, og å sitte i sofaen SAMMEN av kjæresten og skrive "jeg elsker deg gutten/jenta mi" på veggen deres. Det er også en vesentlig forskjell på å skrive noe trivelig på veggen til kjæresten en gang i mellom når dere ikke er sammen, og å spamme ned alt og alle på fb med hvor utrolig fantastisk denne personen er og hvor utrolig fantastisk dere har det sammen, nussnusshjertehjerte. Det er en vesentlig forskjell på å skrive en skrytestatus der du eller kjæresten har gjort noe bra (det være å ha vaska bilen, kjøpt roser eller noe annet) en annen ting er å poste skrytestatuser over hvor fantastisk utrolig kjæresten/du er hver dag. Kommer det hver dag skjønner jo de aller fleste at ikke alt er så fantastisk perfekt som man skal ha det til. Det samme gjelder egentlig både husmor, trene og mamma-statuser. Det er ingenting galt i å en gang i mellom være stolt av seg selv og si at "nå har jeg virkelig stått på og vaska ned hele huset! Klapp på skuldra" eller "Avkommet begynner virkelig å bli stor gutt nå, har begynt å krabbe!" osv, og å skrive ned til detalj om hva som dukker opp i bleia til avkommet og å dokumentere hvert eneste måltid du tilbereder. Alt med måte. Det jeg tror den røde tråden i samtalen her dreier seg om er disse som ikke greier å begrense seg, de som må dele ned til hver minste vidunderlige, fantastisk perfekte detalj, nussnuss, hjertehjerte. Var egentlig ferdig med klaginga for dagen, men vi skylder på at det teknisk sett er en ny dag nå. :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake var det snakk om saueflokk-mentaliteten på Facebook. Hvis noen skriver "gratulerer" på veggen til noen, kan veggen plutselig bli overfylt med "gratulerer med dagen" fra masser av folk, selv om det klart og tydelig står at vedkommende har bursdag en annen tid på året. Idioti, men denne tok kaka: Det er mange som har skrevet "kondolerer" på veggen til en bekjent. og så kommer det fra en: "gratulerer med dagen". (Nei, bursdagen til min bekjente er IKKE i dag. Dataoen er oppgitt på profilen) Er det mulig!? Ikke bare er personen som skrev det en sau, men enn å bomme så innmari og vie så lite oppmerksomhet til hva som skjer!

Opplevde det samme på en bekjent sin facebook, er så tragisk! Kanskje vi har samme facebook venn.

Anonymous poster hash: 93356...493

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i slutten av 20/begynnelsen av 30-åra med hver sin unge, har vært omtalt innpå her før... Hun tagger stadig og skriver klissestatuser, han skriver sjelden... Mistanker at hun er gravid, og at de startet forholdet med det...

Vel, i dag hadde han tydeligvis kjøpt seg ny bil, og la ut skrytebilde. Fair enough, og faren skriver at han gleder seg til de kan dra på sin årlige guttetur i fjella uten å måtte bære all bagasjen opp til hytta. (Nye bilen har 4wd).

Da kommer dama inn og skriver at "Ja, det var hovedkritereiet hans for å kjøpe at bilen dro opp bakkene. Nå kan endelig jeg bli med på fjelltur også"
Faren: "Hmmm en kommentar her jeg ikke helt er med på. Fjellturen der oppe er kose uka våres gutter som kommer sammen en gang i året. Ikke noen damer oppe i hytta der. Eller hva gutter. Har ikke noe imot damer. Liker de jeg men ikke den uka. Ha en fin kveld."
Dama: "Jeg er helt enig "Svigerfar" (tommelopp + smiley). Den varer til "dato" og meg og "typen" skal på tur bare vi to vi (hjerte) som kjærester (hjerte)



Anonymous poster hash: 2e250...488
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i slutten av 20/begynnelsen av 30-åra med hver sin unge, har vært omtalt innpå her før... Hun tagger stadig og skriver klissestatuser, han skriver sjelden... Mistanker at hun er gravid, og at de startet forholdet med det...

Vel, i dag hadde han tydeligvis kjøpt seg ny bil, og la ut skrytebilde. Fair enough, og faren skriver at han gleder seg til de kan dra på sin årlige guttetur i fjella uten å måtte bære all bagasjen opp til hytta. (Nye bilen har 4wd).

Da kommer dama inn og skriver at "Ja, det var hovedkritereiet hans for å kjøpe at bilen dro opp bakkene. Nå kan endelig jeg bli med på fjelltur også"

Faren: "Hmmm en kommentar her jeg ikke helt er med på. Fjellturen der oppe er kose uka våres gutter som kommer sammen en gang i året. Ikke noen damer oppe i hytta der. Eller hva gutter. Har ikke noe imot damer. Liker de jeg men ikke den uka. Ha en fin kveld."

Dama: "Jeg er helt enig "Svigerfar" (tommelopp + smiley). Den varer til "dato" og meg og "typen" skal på tur bare vi to vi (hjerte) som kjærester (hjerte)

Anonymous poster hash: 2e250...488

Jeg.... forsto ikke :(

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg for et par dager siden:

Har aldri hatt problemer med avføringen, men i morges kom det ut en skikkelig bløt og lysebrun smørje. Hele huset stinker. Må være noe jeg har spist, eller?

:flau:




Anonymous poster hash: 1f661...104
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg hadde ei oppegående venninne, men nå tviler jeg……. hun har laget egen fb-profil på bikkja si, og driver å tagger bikkja når hun f.eks er på tur med han :skratte: Hun har gitt han etternavnet sitt.

Og; ei annen ei driver å forandrer profilbilde hele tiden, type flere ganger om dagen! Legger ut flust av ansiktsbilder av seg..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i slutten av 20/begynnelsen av 30-åra med hver sin unge, har vært omtalt innpå her før... Hun tagger stadig og skriver klissestatuser, han skriver sjelden... Mistanker at hun er gravid, og at de startet forholdet med det...

Vel, i dag hadde han tydeligvis kjøpt seg ny bil, og la ut skrytebilde. Fair enough, og faren skriver at han gleder seg til de kan dra på sin årlige guttetur i fjella uten å måtte bære all bagasjen opp til hytta. (Nye bilen har 4wd).

Da kommer dama inn og skriver at "Ja, det var hovedkritereiet hans for å kjøpe at bilen dro opp bakkene. Nå kan endelig jeg bli med på fjelltur også"

Faren: "Hmmm en kommentar her jeg ikke helt er med på. Fjellturen der oppe er kose uka våres gutter som kommer sammen en gang i året. Ikke noen damer oppe i hytta der. Eller hva gutter. Har ikke noe imot damer. Liker de jeg men ikke den uka. Ha en fin kveld."

Dama: "Jeg er helt enig "Svigerfar" (tommelopp + smiley). Den varer til "dato" og meg og "typen" skal på tur bare vi to vi (hjerte) som kjærester (hjerte)

Anonymous poster hash: 2e250...488

Jeg.... forsto ikke :(

Bare jeg som la den ut som synes den var sær? :fnise:

Men altså... Typen kjøper ny bil, og faren til typen kommenterer at han gleder seg til gutteturer med en bil som drar bagasjen helt opp på fjellet. Dama sier indirekte at hun skal være med på disse gutteturene, og faren til typen sier at det er han ikke helt begeistra for, da dette skal være guttetturer og søker støtte hos de andre guttene som pleier å være med.. Da kommer dama inn med den siste uforståelige setningen, hvor hun fremhever at hun skal på kjærestetur, bare hun og typen.

Anonymous poster hash: 2e250...488

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som la den ut som synes den var sær? :fnise:Men altså... Typen kjøper ny bil, og faren til typen kommenterer at han gleder seg til gutteturer med en bil som drar bagasjen helt opp på fjellet. Dama sier indirekte at hun skal være med på disse gutteturene, og faren til typen sier at det er han ikke helt begeistra for, da dette skal være guttetturer og søker støtte hos de andre guttene som pleier å være med.. Da kommer dama inn med den siste uforståelige setningen, hvor hun fremhever at hun skal på kjærestetur, bare hun og typen. Anonymous poster hash: 2e250...488

Jeg tolket det dithen at svigrrdatter og svigerfar snakket forbi hverandre. At svigerdatter hele tiden snakket om kjærestetur, og svigerfar tror hun snakker om å bli med på guttetur. Hub avkrefter selv at det er snakk om at hun skal være med på guttetur?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ahem!
Gjett hvilket kjærestepar som har 2års-dag i dag!? :fnise:

Hans status:

ja idag er det en stor dag
i dag er det 2 år siden jeg fant den rette jenta. Det har vært 2 fantastiske år
det er så fantastisk at jeg vet ikke hva jeg skal si. du er ei fantastisk jente xxx og jeg håper at jeg og du kan være sammen resten av livet
du er gullego xxx og jeg vil være gutten din for evig tid !♥
jeg er utrolig stolt over å ha ei så fantastisk jente å se og må si at jeg elsker deg av hele mitt hjerte ♥♥♥
framtia vår
skal bli fantastisk
Jeg og du for alltid puusn/kjærestn min ♥♥♥


Hennes kommentar under hans status:
Du er så søt♥
Elskedeg, xxx ;-*

Hennes status:

2 år har gått!
Idag er det 2 år siden jeg og verdens beste ble sammen ;$ og flere år skal det bli!
Jeg elsker deg bare mer og mer for hver dag som går♥
Du er alt for meg! Vi har hatt 2 fantastiske år sammen♥
Gleder meg så til framtia vår ;$
Elskerdeg så utroli masse minsin goeste gogutt♥
Duu och jag, for alltid ;$
Mussmuss fra jentadii

Hans kommentar under hennes status:

du er så utrolig gulle go xxx utrolig stolt av deg kjære ei god tid har det her vært og ei go tid skal det bli for alltid <3 <3 <3

De er altså begge i 20-årene og bor sammen!

En status alá "To år med fine kjæresten <3", er én ting - men her skriver de jo rene novellene :fnise:

Edit; har altså kun fikset litt på dialekten, både for at de skal bli litt mindre gjenkjennelige, ooog for at det skal være mulighet for de med andre dialekter å forstå ;)

Endret av Monstrum
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende status dukket opp hos meg i går:

"Mamma: **** nå må du passe på brukskontoen din, du hadde jo nesten ikke mer penger igjen!!

Meg: Oi.. Shoppet.. Litt.. For mye... Ja.. Heh..

Mamma: ja, så pappa overførte 1000 kroner til deg!

Meg: heheey! <3

Lærdom: det lønner seg helt klart å være lat og ikke følge med på pengene sine! :D"

Dama er 26 år..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i slutten av 20/begynnelsen av 30-åra med hver sin unge, har vært omtalt innpå her før... Hun tagger stadig og skriver klissestatuser, han skriver sjelden... Mistanker at hun er gravid, og at de startet forholdet med det...

Vel, i dag hadde han tydeligvis kjøpt seg ny bil, og la ut skrytebilde. Fair enough, og faren skriver at han gleder seg til de kan dra på sin årlige guttetur i fjella uten å måtte bære all bagasjen opp til hytta. (Nye bilen har 4wd).

Da kommer dama inn og skriver at "Ja, det var hovedkritereiet hans for å kjøpe at bilen dro opp bakkene. Nå kan endelig jeg bli med på fjelltur også"

Faren: "Hmmm en kommentar her jeg ikke helt er med på. Fjellturen der oppe er kose uka våres gutter som kommer sammen en gang i året. Ikke noen damer oppe i hytta der. Eller hva gutter. Har ikke noe imot damer. Liker de jeg men ikke den uka. Ha en fin kveld."

Dama: "Jeg er helt enig "Svigerfar" (tommelopp + smiley). Den varer til "dato" og meg og "typen" skal på tur bare vi to vi (hjerte) som kjærester (hjerte)

Anonymous poster hash: 2e250...488

Litt vel selvopptatt denne damen?? Det er tydeligvis ekstremt viktig å samle på "hjertehjertesmilefjæææs"-opplevelser, så man kan skryte på FB :P

Jeg tolket det som at svigers og dama gikk forbi hverandre. Der hun bare tenker på seg selv og sin kjærestetur, og glemmer helt å glede seg på guttas vegne som skal på guttetur.

Anonymous poster hash: 42a8a...106

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften sier vel det meste:)

Jeg kan begynne.

Statuser av typen:

"slimproppen er gått:)))"

"tante rød er i byen, blir sjokolade på meg da"

Gravide, fødende og nybakte mødre som har mistet all sjenanse.

Her om dagen kom et bilde av en morkake rett opp i fleisen på meg.

God morgen, lissom.

Your turn :popcorn:

Sånt synes jeg er helt greit, men når det begynner å bli typ "Nå sitter jeg på trikken.", "Nå tar jeg bussen.".... Øøøh...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...