Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart det. I dag postet en førstegangs-bestemor bilder av sitt nyfødte barnebarn. På vekten, splitter naken, med "privaten" i fokus. Innstillingene stod selvfølgelig ikke på close friends eller annet, nei, dette var åpent for hele verdens befolkning. :klaske: 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Så jævlig... Noen damer i en viss alder forstår seg bare ikke på fb. Har også sett det og har skrevet melding til dem om hvilke mennesker som kan se dette. Det har de ikke tenkt på i det hele tatt! Heldigvis har de jeg har sagt ifra til tatt det fint og fjernet bildet.

Anonymkode: 4d463...c3d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jævlig... Noen damer i en viss alder forstår seg bare ikke på fb. Har også sett det og har skrevet melding til dem om hvilke mennesker som kan se dette. Det har de ikke tenkt på i det hele tatt! Heldigvis har de jeg har sagt ifra til tatt det fint og fjernet bildet.

Anonymkode: 4d463...c3d

Så flott at de gjør bedre valg når de vet bedre! Og at du tar tak i dem. :) Denne bestemoren blokkerte meg, for jeg var "alvorlig psyk som tenkte i de baner". Hun forsøkte å sverte meg på FB-veggen til min mor også, men ble grundig parkert av en jevnaldrende. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på Facebook som jeg var i barselgruppe med, hun legger ut alt om barna. 

"Navn har bæsjet på do idag, sååå flink og stor gutt blitt"

"Syk idag, kastet opp i hele natt og med diaré" *bilde av barnet som er nokså medtatt*

"Bilder av babyen som døde etter at den var død" Syntes ikke sånt har noe på Facebook å gjøre å da tenker jeg i respekt av den døde. Bildet vil alltid ligge ute på nettet.

"Idag har navn vært i barnehagen, nå skal vi spise kjøttkaker før navn skal i bursdag til navn" 

Syntes sånne statusoppdateringer blir litt mye. Spesielt når alt handler om barna og hva de gjør. Syntes barn bør skjermes fra å få delt hverdagen sin i sosiale medier.

Anonymkode: 2bfcf...f87

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei på Facebook som jeg var i barselgruppe med, hun legger ut alt om barna. 

"Navn har bæsjet på do idag, sååå flink og stor gutt blitt"

"Syk idag, kastet opp i hele natt og med diaré" *bilde av barnet som er nokså medtatt*

"Bilder av babyen som døde etter at den var død" Syntes ikke sånt har noe på Facebook å gjøre å da tenker jeg i respekt av den døde. Bildet vil alltid ligge ute på nettet.

"Idag har navn vært i barnehagen, nå skal vi spise kjøttkaker før navn skal i bursdag til navn" 

Syntes sånne statusoppdateringer blir litt mye. Spesielt når alt handler om barna og hva de gjør. Syntes barn bør skjermes fra å få delt hverdagen sin i sosiale medier.

Anonymkode: 2bfcf...f87

Ikke meningen å være slem, men hva mener du med pkt 3? Babyen som døde etter at den var død

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å være slem, men hva mener du med pkt 3? Babyen som døde etter at den var død

Anonymkode: d0dbf...402

Hun la ut bilde av en død baby.

Anonymkode: f17d1...da0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun la ut bilde av en død baby.

Anonymkode: f17d1...da0

Husker ei gjorde det samme. Grusomt nok i seg selv, men å dele 10-15 bilder av den ny-dødfødte..😔 

Anonymkode: 26d95...c2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker ei gjorde det samme. Grusomt nok i seg selv, men å dele 10-15 bilder av den ny-dødfødte..😔 

Anonymkode: 26d95...c2f

Forstår ikkje heilt kva som er så grusomt med dette? Foreldre av dødfødde har vel det samme behovet for å dele bileter av sitt barn, som foreldre av levande babyar? Og kanskje eit større behov og, sia dei ikkje får ta med babyen sin heim, sjå han eller ho vekse opp, eller noko av det andre som vanlegvis følgjer ein fødsel. Å vise fram sin baby til vener og familie er då ikkje så merkeleg og grusomt?

Og så lenge babyen er fotografert på ein fin måte, så ser eg ikkje problemet. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å Gud ja. Husker den døde baby bildene. Totalt unødvendig.

Anonymkode: a8b9c...611

Før i tiden var det helt vanlig å ta bilder av døde familiemedlemmer. Det var til og med gruppefoto av den døde personen og hans/hennes gjenlevende familiemedlemmer

https://www.youtube.com/watch?v=uoXOSv9X8q0

 

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Amantheia skrev:

Forstår ikkje heilt kva som er så grusomt med dette? Foreldre av dødfødde har vel det samme behovet for å dele bileter av sitt barn, som foreldre av levande babyar? Og kanskje eit større behov og, sia dei ikkje får ta med babyen sin heim, sjå han eller ho vekse opp, eller noko av det andre som vanlegvis følgjer ein fødsel. Å vise fram sin baby til vener og familie er då ikkje så merkeleg og grusomt?

Og så lenge babyen er fotografert på ein fin måte, så ser eg ikkje problemet. 

Grusomt at de måtte oppleve det, mente jeg. Hadde de lagt ut 1-2 fine bilder hadde ingen reagert, men det var bilder som aldri burde vært på Internett. 

Anonymkode: 26d95...c2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har begynt å selge tupperware etter å ha prøvd forskjellige typer aloe vera selskaper og forskjellige andre helsekostprodukter. 

Nå legges det ut videoer flere ganger hver dag for å minne folk på at det er tilbud på ditt og tilbud på datt. Han har opprettet en egen gruppe for dette, og det er jo greit nok. Men når alt blir lagt ut på privat profil i tillegg til i gruppene han har for alt dette så blir det litt vel mye. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, daemonia skrev:

En jeg kjenner har begynt å selge tupperware etter å ha prøvd forskjellige typer aloe vera selskaper og forskjellige andre helsekostprodukter. 

Nå legges det ut videoer flere ganger hver dag for å minne folk på at det er tilbud på ditt og tilbud på datt. Han har opprettet en egen gruppe for dette, og det er jo greit nok. Men når alt blir lagt ut på privat profil i tillegg til i gruppene han har for alt dette så blir det litt vel mye. 

Har også en slik på vennelista mi 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2017 den 16.18, Amantheia skrev:

Forstår ikkje heilt kva som er så grusomt med dette? Foreldre av dødfødde har vel det samme behovet for å dele bileter av sitt barn, som foreldre av levande babyar? Og kanskje eit større behov og, sia dei ikkje får ta med babyen sin heim, sjå han eller ho vekse opp, eller noko av det andre som vanlegvis følgjer ein fødsel. Å vise fram sin baby til vener og familie er då ikkje så merkeleg og grusomt?

Og så lenge babyen er fotografert på ein fin måte, så ser eg ikkje problemet. 

10-15 bilder? Det tror jeg mange hadde reagert på uavhengig om babyen var levende eller død. 

Anonymkode: 675bc...a6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, daemonia skrev:

En jeg kjenner har begynt å selge tupperware etter å ha prøvd forskjellige typer aloe vera selskaper og forskjellige andre helsekostprodukter. 

Nå legges det ut videoer flere ganger hver dag for å minne folk på at det er tilbud på ditt og tilbud på datt. Han har opprettet en egen gruppe for dette, og det er jo greit nok. Men når alt blir lagt ut på privat profil i tillegg til i gruppene han har for alt dette så blir det litt vel mye. 

Jeg skjuler sånne folk fra feeden min. Lager de en egen gruppe så helt ok, den kan jeg bare slå av varslene på og klikke meg inn på ved behov. Men spar meg fra å bli spammet ned på wallen av ubrukelige plastprodukter og overprisa kremer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt oversharing men:

ei på Facebooken begynt å bytte profilbilde hver dag, ofte flere ganger om dagen. Hva vil de oppnå med sånn??ser også at hun avogtil sletter etterhvert 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, daemonia skrev:

En jeg kjenner har begynt å selge tupperware etter å ha prøvd forskjellige typer aloe vera selskaper og forskjellige andre helsekostprodukter. 

Nå legges det ut videoer flere ganger hver dag for å minne folk på at det er tilbud på ditt og tilbud på datt. Han har opprettet en egen gruppe for dette, og det er jo greit nok. Men når alt blir lagt ut på privat profil i tillegg til i gruppene han har for alt dette så blir det litt vel mye. 

Og er det ikke Tupperware så er det Mary Kay

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Poppie skrev:

Har også en slik på vennelista mi 😬

De er så slitsomme! Og det er alltid noe i den retningen. Når de er lei av LR, Forever, Herbalife osv så går de over til neste juks :rolleyes: 

17 timer siden, Sirah skrev:

Jeg skjuler sånne folk fra feeden min. Lager de en egen gruppe så helt ok, den kan jeg bare slå av varslene på og klikke meg inn på ved behov. Men spar meg fra å bli spammet ned på wallen av ubrukelige plastprodukter og overprisa kremer.

Ja han har jo lagd en gruppe. Men han deler alt både der og på egen profil... 

9 timer siden, MarianneE skrev:

Og er det ikke Tupperware så er det Mary Kay

...eller Forever. Eller Zinzino. Eller Amway... 

Og ingen av disse tingene er så fantastiske som de vil ha det til. Men når jeg har googlet og motbevist det så slutter de nyfrelste som regel bare å svare meg :P haha 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, daemonia skrev:

Og ingen av disse tingene er så fantastiske som de vil ha det til. Men når jeg har googlet og motbevist det så slutter de nyfrelste som regel bare å svare meg :P haha 

Du er dårlig nytt for businessen. :ler: 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er dårlig nytt for businessen. :ler: 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Dårlig nytt for "businessen", men godt nytt for de som eventuelt slipper å få tømt lommeboka pga den :P 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok med de som gjør det på gøy for å selv kjøpe produktene og ikke presser det på folk. Jeg har et par ganger kjøpt noe fra tupperware fra ei jeg kjenner, da sender jeg henne en melding og hun kommer på døra med produktene når de kommer. Hun maser aldri da, bare poster ting i Facebookgruppen sin. 

Men ellers er det en uting å blande privatliv og jobb på den måten. Jeg har opplevd at mødre til vennene til ungene mine maser om at de vil jeg skal ha Party hjemme hos meg eller kjøpe noe. Og en gang var jeg på et arrangement i en organisasjon for funksjonshemmede der ei som var med å arrangere plutselig dro opp er mary Kay håndpleiesett av veska hun skulle ha oss til å prøve. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...