Gå til innhold

En helt ny bok

Kvist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Macaron

Så fin mage du har :) Jeg synes den ser helt normal ut i størrelsen, den er ganske lik på min, og jeg er jo til og med to uker lenger enn deg! (Var forøvrig på svangerskapskontroll i går, og mitt SF-mål lå akkurat på snittet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnet kom i dag! Fire striper strikket allerede :) Veldig enkelt mønster også, bare rette masker og kast. Og akkurat sånne blåfarger jeg liker. Hurra!

Pusilus: Takk! Tapeten vi har i stua det, renoverte huset da jeg hadde snuppa i magen. Eller, mannen og et snekkerteam renoverte, jeg gjorde ting som å velge tapet :ler: og å lære svigerfar å tapetsere...

Aricept: Det var vindstille en stund, i hvertfall inne i hagen vår som er ganske innelukket siden vi jo bor midt i byen. Så gikk jeg og snuppa inn for å sove en lur og da vi sto opp etter TRE timer var det absolutt ikke vindstille lengre nei... Plukket ren klesvask fra halve hagen etterpå.

Macaron: Ja, magen er nok helt vanlig størrelse. Skal til jordmor på torsdag så det blir første kontrollen på veldig lenge. Sist var vel i uke 11 eller 12 tror jeg. Var akkurat så jordmora fikk satt et kryss på SFmål skjemaet i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist, veldig koselig :strix:

Så fint teppe du skal strikke til bittelille da, herlig!

Nydelige magen, du ser veldig flott ut altså :Nikke:

Ha en fin dag i sola :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortimen i går gikk fint. Bitteliten sparket og sprella da hun skulle sjekke hjertelyden. 150 slag i minuttet, SF målet rett over den røde streken og alt bra med meg. Og jeg nyter å ha blodtrykk som er normalt, det har vært helt fint siden jeg ble gravid. Før graviditeten og forrige graviditet hadde jeg lavt blodtrykk, og sist graviditet besvimte jeg en god del ganger. Deilig å slippe det nå.

Bekkenet er fortsatt ganske så bra, bra nok til en rusletur i byen i går og jeg kooooooste meg. Ble en stuss og styling hos frisøren, shopping på salg og lunsj på kafé. Deilig med en meg-dag.

Fikk meg to par nye myke, flate gravidvennlige sko (elsker to for en :) ), tre shortser og to skjorter til mannen, regntøy og bursdagskjole (roooooosa) og hårspenner til snuppa og to pysjer til bitteliten.

I dag har jeg vært hos fysioterapeuten igjen, og fikk beskjed om å være flinkere på å tøye rumpa. HVER DAG! Haha, det var da voldsomt da... tror jeg skal satse på annenhver dag jeg, for da har jeg en sjanse til å nå det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt spørsmål, men hvordan tøyer man rompa? Ser for meg man må være myk for å tøye de musklene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men hvordan tøyer man rompa? Ser for meg man må være myk for å tøye de musklene..

haha, neida trenger ikke å være myk. Om jeg klarer å forklare skriftlig er jeg derimot ikke sikker på, og bilde av meg i den stilligen er det aldri noen som får ta :ler:

Begynner på alle fire på matta, tar ett bein forover mot hendene og vrir foten foran det andre kneet. Så sklir man seg nedover med det bakerste beinet til man ligger dobbelt med et bein under magen (og prøver å få plass til kulen). Det er en yogastilling, som jeg selvfølgelig ikke klarer å huske navnet på. Faktisk ganske behagelig å ligge sånn, føles som å ligge på magen, uten at magen er nedi og må bære vekten.

Haha, diplom om du får det til etter den beskrivelsen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klart å huske tøyinga nesten annenhver dag da. Glemte det ene dagen så da ble det to dager etter hverandre etterpå :ler: Faktisk fått til litt egentrening på gymballen min også.

I dag var det ny gravidgruppetrening, vi var fem damer i dag. Føles godt å få brukt kroppen litt, og godt å komme seg litt ut og treffe folk, selv om det ikke akkurat er den mest glamorøse settingen :gjeiper: Litt over halvveis i timen i dag ser jeg en eldre damen svinse rundt rett utenfor treningsrommet, hun hadde på seg en trenchcoat med akkurat samme litt spesielle ryggdetalj som gravidjakka mi. Jeg lurte litt for hun var alt for gammel til å være gravid, så jeg synes det var rart at hun hadde maken jakke. Og da vi var ferdig trent kom jeg ut og der var jakka mi borte ja, igjen hang en kjip (og veldig annerledes) beige jakke fra Cubus. Heldigvis hadde jeg lagt merke til damen før hun gikk og husket at det var en av to eldre damer som satt en stund på treningssykler mens vi gravide trente. Fikk funnet ut hvem hun var pasient hos og det var visst en dame som hadde hatt slag/hjerneblødning og var litt surrete. Fysioterapeuten hennes ringte datteren hennes som kom med jakka mi. Det rare er at dama hadde stusset over at jakka hennes var så rar i beltet...

Jeg fikk jakka tilbake, stinkende av rullings og syntetiske ekkel kokosparfyme. Blæh, da gikk jeg i singleten ut i bilen i regnværet og putta jakka i bagasjerommet og så rett hjem til vaskemaskinen. Æsj æsj æsj. Uansett, glad jeg fikk den tilbake og takknemlig for at jeg alltid tømmer lommene før jeg henger fra meg ei jakke.

Før treninga i dag har jeg bakt sugar cookies, de smaker omtrent ingenting... bare søtt og amerikansk :gjeiper: men jeg har bakt dem med Hello Kitty og Mikke og Minnie Mus-utstikkere og pyntet med melis i flere farger. Snuppa skal få dem med seg i barnehagen når de skal feire bursdagen hennes. Hun fikk prøvesmake og søte kittykaker var veldig populært :ler: Hun har ikke bursdag før 18 juli, men da er jo barnehagen stengt så de feirer julibarna en etter en før ferien.

Bitteliten i magen snudde seg i sta mens jeg satt i sofaen, masse romstering og nå er sparkingen 8-10 cm over navelen og ikke nede som den har vært i det siste. Liker dette bedre, livmora er ikke høyt nok til at det sparkes i ribbeina og nå får blæra mi en pause. Litt koseligere med familie som vil kjenne også, når det er midt på magen og ikke i trusekanten.

23 uker fullgått i dag. 17 uker og tre dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove. Er trøtt da, men kroppen vil lissom ikke. Tankene flyr og jeg blir liggende og gruble. Bitteliten er også våken. Masse sparking og romstering :) Jaja, mer selskap i det enn i mannen nå, han sovnet to minutter etter vi la oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å sjekke ståa :)

Kjempefin gravidmage du har!

Lukter kjennes ekstra sterkt om dagen, ja. Og parfyme og røyk er det aller ekleste :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt lurt :( Jordmor, NAV lokalt her i byen, NAV på telefonen og NAV forvaltning i fylket. Alle har de sagt at siden jeg ikke kan jobbe pga graviditeten så skal jeg få i svangerskapspenger det jeg skulle ha hatt i lønn. Først for deltidsjobben min og nå som studieåret og dermed studielånet er over skulle jeg få for sommerjobben. Ble bedt om å sende inn bekreftelse på sommerjobbavtalen, det gjorde jeg. Og da stoppet de svangerskapspengene.

Etter mange og lange telefoner i dag, der hun ene presterte å si at den bekreftelsen ikke var sendt inn og at jeg ikke måtte lyve om sånt fordi det var forsøk på å svindle til meg penger. Så kom det fram at den bekreftelsen er verdiløs uansett. Siden jeg gikk til svangerskapspenger i slutten av april er det det jeg tjente fram til det dom telles med. Avtalen om sommerjobb blir omtalt som "du kan ikke forvente at du skal få penger du KUNNE ha tjent" Er ikke penger jeg kunne, ville, og skulle ha tjent om jeg ikke var gravid å anse som tapt inntekt?

Ingen hos NAV klarer å vise til en lovtekst der dette står da, de henviser til folketrygdelove. Paragraf 8. Og der står det veldig utydelig. Såpass utydelig at de første fem jeg snakka med sa ja, og dama som tar avgjørelsen sa nei.

Nå ble jeg bedt om å enten komme meg tilbake i jobb. I en jobb jordmor vurderer som skadelig for meg og bitteliten. Eller å søke sosialhjelp. :(

Griner, griner, griner og griner i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et langt innlegg, så låste telefonen seg..

Blir dermed bare en :klem: nå. Håper inderlig det ordner seg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...