Gå til innhold

Er jeg slem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er mest spesielt er at fyren faktisk bestemmer seg for å dra hjem fordi du er en bitch mot han. Virkelig en hund du har valgt deg der, TS.

Når noen kvinner oppfører seg slik som TS, så kan jeg faktisk skjønne at noen menn vegrer seg for å gå inn i forhold. Men til dere menn der ute: Oppførselen til TS er ikke representativ for kvinner generelt, men kun et lite fåtall!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har seg nemlig slik at jeg lever i et avstandsforhold, og vi ser hverandre bare i helgene. Helgene er på en måte "hellig" og jeg har ofte droppet å gjøre ting fordi jeg skal være sammen med ham.

Vi har vært sammen i 3 år og vi bodde sammen før han flyttet. Det var ganske tungt i starten, men man må jo overleve med det man har. Det har vært en liten "enighet" om at vi skal prioritere hverandre i helgene, så kan andre ting komme når vi ikke er sammen.

Men han har akkuratt fått en ny jobb (grunnen til at han flyttet) , og selvfølgelig har han fått nye venner der. For en liten stund siden fortalte han at de andre planla en hytte tur 2 timer unna der jeg bor nå. Jeg tok det ikke så seriøst, fordi jeg regnet nesten med at han ikke kom til å dra med dem. Jeg har da også droppet slike turer for han. Men han kom med at dette var en slags team building, og bla bla.

Jeg svarte med at dette er folk du ser hele uken uansett. Men jeg ga meg, for det er jo så utrolig viktig med "team building". Jeg ga meg ikke helt forde, jeg klarte bare ikke legge det bort. Jeg prøvde å ikke klage på det, for jeg ville ikke gi ham dårlig samvittighet.

Så kom fredagen. Og jeg kan vel bare innrømme at jeg var litt vanskelig. Men han dro direkte til hytten. Fredags kvelden prøvde jeg å ringe han for å si go natt. Dette er noe vi gjør hver eneste kveld når han er borte. Men han svarte ikke. Jeg ringte bare to ganger, også sendte jeg bare en kort "natta." til ham.

Jeg våknet idag (Lørdag) uten noe svar. Prøvde å ringe han, og det gikk ikke. Når klokken var ca; 1400 tok han den endelig. Og grunnen til at han ikke hadde svart meg var rett og slett at han hadde hatt telefonen en annen plass. Jeg giddet ikke kjefte over telefonen, han var jo rundt andre folk. Så det ble bare et kort "Okei, elsker deg, hade".

Så tok det 5 minutter for meg å innse hvor forbannet jeg var blitt. Og jeg kan med engang si at jeg sendte noen stygge meldinger om akkuratt hva jeg mente og at jeg ikke godtok å bli behandlet slik. Etter mye om og men så fikk jeg til svar; Javell, kommer hjem nå.

Nå venter jeg egentlig bare på at han skal komme hjem. Men samtidig så har jeg fått litt angst for at jeg har vært for slem. Kunne jeg ikke bare holdt kjeft, så kunne han nyt denne helgen med gutta? Men så blir jeg sint når jeg kommer på alt jeg ikke har gjort for å være med ham. Jeg tror egentlig glasset rente over når han ikke svarte telefonen.

Men var jeg egoistisk nå?

Skjønner at det er vanskelig siden dere bor i avstandsforhold, men dersom dere skal være sammen i mange år er det også viktig å kunne gi hverandre slike friheter som å dra på hyttetur, selv om helgene egentlig er "deres". Jeg mener du var urimelig, og skylder han en unnskyldning. Det er faktisk viktig med teambuilding, og å få nye venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80% av dere som kommenterer har vel aldri vært i et seriøst avstandsforhold? Da kan dere bare holde kjeft, omtrent alt blir annerledes i et avstandsforhold!! :fy_fy:

Tiden jeg har med kjæresten min, er HELLIG. Vi er sammen hver gang vi kan. Her om dagen sa han at han kom tre dager senere enn avtalt, og det er rimelig surt å få i fjeset, når man teller dager til hver gang man ser hverandre! Jeg sa det jeg mente på en ordentlig måte, at jeg blei skuffet om han ikke kom. I min situasjon var det også fordi han skulle være med "gutta".

Er ikke egoistisk å ville ha kjæresten sin hos seg hver helg, når det er det man har blitt enige om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke fordi planene gikk i vasken. Skulle ønske du hadde lest nok til å forstå det.

Han kommer ikke hjem. Nå kan dere slappe av, og slutte med hakkingen.

Det er flere ting i svarene dine som tyder på generelle holdningsproblemer; dårlig selvinnsikt, kort lunte og misnøye med å ikke få det som du vil (les; du får ikke svarene du ønsker)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i avstandsforhold der jeg ser min kjære ca 4 ganger i året. Vi har laget planer om å ha ha helgene til å snakke sammen på skype.

Alikevell unner jeg han jo å gjøre andre ting hvis noe spesiellt dukker opp. Det er jo synd nå vi får mindre tid til å se hverandre , men jeg oppfordrer han alikevell til å ha det gøy med vennene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

80% av dere som kommenterer har vel aldri vært i et seriøst avstandsforhold? Da kan dere bare holde kjeft, omtrent alt blir annerledes i et avstandsforhold!! :fy_fy:

Tiden jeg har med kjæresten min, er HELLIG. Vi er sammen hver gang vi kan. Her om dagen sa han at han kom tre dager senere enn avtalt, og det er rimelig surt å få i fjeset, når man teller dager til hver gang man ser hverandre! Jeg sa det jeg mente på en ordentlig måte, at jeg blei skuffet om han ikke kom. I min situasjon var det også fordi han skulle være med "gutta".

Er ikke egoistisk å ville ha kjæresten sin hos seg hver helg, når det er det man har blitt enige om.

Ja, det er naturlig at man ønsker all tid sammen og jeg har forståelse for at man blir skuffet når det ikke går som planlagt. Men også jeg mener at en gang i mellom må det også være rom for å være med andre venner. Jeg har venner som klarer den balansegangen der, de har snakket om sånt på forhånd og funnet ut at de vil strekke seg langt for å få mest mulig tid sammen men de skal også ha rom for å dra på helgetur med venner en gang i blant selv om det betyr en helg uten hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne godt tatt med seg telefonen når han veit dykk plar seie god natt til kvarandre og snakke med kvarandre kvar kveld. Eg likar heller ikkje når sambuaren min ikkje svarar på fest eller andre events. Men det å be han kome heim fordi dykk pleier å vere med kvarandre kvar helg var litt drøyt. Bra han vil bli betre kjendt med kollegaane sine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja TS, skjerper du deg ikke så er du snart dumpa uansett, ingen orker en kjæreste som deg.

Det er ikke rart han vil ha tid med vennene sine, selv om han ser dem på trening etc, så vil han jo likevel være med på sosiale opplegg utenom.

Og når han merker hvor kravstor, umoden og krevende du er, så kommer han til å dumpe deg. Ingen orker en som forventer at kjæresten alltid er 1 prioritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg TS, dere ser hverandre HVER helg? Hva er vel én liten helg uten å se hverandre da? Ja jeg skjønner det er kjipt, men her fikk du faktisk vite om det på forhånd-altså du kunne forberede deg mentalt på å være alene/legge egne planer. Det dummeste du kan gjøre i et forhold er vel å utslette ditt eget liv for å være med kjærsten (som det høres ut som at du driver med-sikter til det du sa om å ikke bli med på venninnehelger osv). Da ender du til slutt opp som venneløs og ensom.

Det er kjedelig med avstand, og ja, to uker er dobbelt så lenge som en uke. Men du får nå i alle fall sett han opptil flere ganger hver måned. Hva har en liten helg å si om det skulle bli dere for alltid?

Og ikke kom å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om ang avstandsforhold. Kjærsten min bor på andre siden av Atlantern. Det blir minst 7måneder fra sist gang vi var sammen til neste gang. Og ingen av oss vet hvor lenge denne avstanden vil vare! Så jeg syns du skal være takknemlig jeg, for å få se han å ofte som du gjør. Slutt å syt! La mannen få litt luft. Det er noe HELT annet å være på hyttetur sammen enn å trene/jobbe sammen. Hadde jeg satt slike grenser for min kjære som det du har gjort, hadde jeg blitt kasta på hue ut døra i det forslaget var kommet på bane!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80% av dere som kommenterer har vel aldri vært i et seriøst avstandsforhold? Da kan dere bare holde kjeft, omtrent alt blir annerledes i et avstandsforhold!! :fy_fy:

Tiden jeg har med kjæresten min, er HELLIG. Vi er sammen hver gang vi kan. Her om dagen sa han at han kom tre dager senere enn avtalt, og det er rimelig surt å få i fjeset, når man teller dager til hver gang man ser hverandre! Jeg sa det jeg mente på en ordentlig måte, at jeg blei skuffet om han ikke kom. I min situasjon var det også fordi han skulle være med "gutta".

Er ikke egoistisk å ville ha kjæresten sin hos seg hver helg, når det er det man har blitt enige om.

Det er i alle fall ganske urealistisk - om man forventer at det skal vare utover den stormende forelskelsestiden, da.

(og jo - ha vært i seriøst avstandsforhold. To ganger..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres utrolig uromantisk ut, jeg, å bli enige om at man er sammen hver eneste helg. Da er man ikke nødvendigvis sammen fordi man har lyst, men fordi man ikke har noe annet valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å tilføye at jeg syns du virker som ei kontrollerende sytete og vanskelig kjerring! Rett og slett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

80% av dere som kommenterer har vel aldri vært i et seriøst avstandsforhold? Da kan dere bare holde kjeft, omtrent alt blir annerledes i et avstandsforhold!! :fy_fy:

Tiden jeg har med kjæresten min, er HELLIG. Vi er sammen hver gang vi kan. Her om dagen sa han at han kom tre dager senere enn avtalt, og det er rimelig surt å få i fjeset, når man teller dager til hver gang man ser hverandre! Jeg sa det jeg mente på en ordentlig måte, at jeg blei skuffet om han ikke kom. I min situasjon var det også fordi han skulle være med "gutta".

Er ikke egoistisk å ville ha kjæresten sin hos seg hver helg, når det er det man har blitt enige om.

Hvis det overhodet ikke er rom for fleksibilitet, og det går ut over planer som kan oppstå etter at "avtalen" er gjort, så er det ganske så egostisk ja.

Og jo, jeg har vært i et veldig seriøst avstadsforhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok du overreagerte litt.

jeg ser min kjæreste ca annnenhver mnd.

Om han kommer hjem til Norge forventer jeg ikke at all tid skal handle om meg, men at han har venner og familie som også betyr mye for han og han ønsker å bruke tid med.

Samtidig skjønner jeg at du kan bli skuffet når det ikke ble som du hadde tenkt, så jeg skjønner at du reagerte, men som sagt at reaksjonen kanskje var litt stor i fht situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uffameg ts... Ja, det er drittøft å være i avtandsforhold. Been there, done that, og vi så IKKE hverandre hver helg, ikke hver måned heller. Det kunne noen ganger gå flere måneder mellom hver gang det klaffet at vi kunne møtes. Men det ville allikevel aldri falt meg inn å nekte ham å dra på hyttetur med gutta en gang vi egentlig skulle møtes. Og iallfall ikke å tørne komplett gal om han på tur ikke var tilgjengelig på telefon som forventet. Er vel ganske vanlig at man ikke sitter med telefonen i hånda akkurat, når man er på tur for å ha det moro?! Han kan ikke prioritere deg i ett og alt. Og det er kanskje litt flaut også da, overfor de andre gutta, å måtte kosesnakke med dama når man er på sånn tur. Gutter er gutter ;-)

Gi ham en gedigen unnskyldning, si at du dreit deg ut, si at du angrer, si at du gikk litt bananas. Og forklar ham så hvorfor. At du var skuffa og lei deg, og følte deg oversett - selv om du skjønner det ikke var ment sånn. Men at det er pga hele situasjonen, og at du håper seere slipper å ha det sånn lenge. Forhåpentligvis forstår han deg. Dere har jo vært sammen lenge, så han vet jo hvordan du egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...