Gå til innhold

Er jeg slem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner mange av deres synspunkter, og det var jo slik jeg tenkte i starten. Men jeg klarte ikke å holde meg. Jeg forstår at jeg er en dårlig person. Men jeg synes fremdelse dette er dårlig gjort av han.

Det er ikke en så altfor ny jobb. Han har jobbet i den i snart et år. Han spiller fotball og trener med disse karene på fritiden. Så jeg mener til en vis grad at han kunnet komme hjem til meg når han kan.

Husk at kjæreste forhold med tvang er dømt til en ulykkelig slutt. Hvis du foretrekker en slik 'dropp helgen'-struktur, og han heller vil være mer fri, er dere nok for forkjellige til å få dette til å funke.

For deres eget beste bør dere kompromissere kraftig. Og i et kompromiss, har han din fulle samtykke til å kunne unne seg en og annen tur med kollegaer. Noe annet er mental makt, og det er svært uhyggelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan skjønne casen din, det kan virke litt "tungt" å måtte vente eeenda en uke til å treffe han, siden dere bare treffes i helgene.

Men som nevnt over her så er det også viktig for andre sosiale samvær. Og siden du visste om det på forhånd, så kunne du kanskje planlagt noe du også?

Og, ja, de sms'ene var nok litt dumme? de kom vel som et resultat av sinne? Tror du ikke at du om noen uker, etter å ha fått dette på avstand (og nye helger med han), kunne tenkt tilbake på denne helga å tenkt at du har unnet han å kunne være sammen med kolleger, og å blitt litt kjent med dem utenom jobben også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt nå har jeg bare lyst til å hoppe igjennom maskinen å slappe dere alle i tryne.

Makan.

Fortjener jeg virkelig ikke kjæresten min fordi at jeg har gjort EN enste feil? Hadde man mistet alt man hadde for den minste feil så hadde man stått naken her i verden. Dere er ondskapsfulle nå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt nå har jeg bare lyst til å hoppe igjennom maskinen å slappe dere alle i tryne.

Makan.

Fortjener jeg virkelig ikke kjæresten min fordi at jeg har gjort EN enste feil? Hadde man mistet alt man hadde for den minste feil så hadde man stått naken her i verden. Dere er ondskapsfulle nå..

Vi er grufullt ondskapsfulle som svarer på det du spør om - selv i overskriften din.

"Er jeg slem?"

"JAAAAAAAAA"

"Fy, dere er dumme og onde, vis meg forståelse."

Vil du ha forståelse så ring mamma. Eller en venninne. Du ba om ærlige svar, virker det som. Da er det akkurat det du får.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ondskapsfulle? Nå har ikke vi oversikt på alt det fantastiske du gjør ellers og kan KUN referere til denne episoden. Er også den vi svarer på.

Jeg hadde aldri gjort slik mot kjæresten min. Jeg hadde heller aldri krevd hver eneste helg. De andre som svarer er tydeligvis enige i dette de også.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne casen din, det kan virke litt "tungt" å måtte vente eeenda en uke til å treffe han, siden dere bare treffes i helgene.

Men som nevnt over her så er det også viktig for andre sosiale samvær. Og siden du visste om det på forhånd, så kunne du kanskje planlagt noe du også?

Og, ja, de sms'ene var nok litt dumme? de kom vel som et resultat av sinne? Tror du ikke at du om noen uker, etter å ha fått dette på avstand (og nye helger med han), kunne tenkt tilbake på denne helga å tenkt at du har unnet han å kunne være sammen med kolleger, og å blitt litt kjent med dem utenom jobben også?

Tror nok hele denne greia var et resultat på spontant sinne. Ikke bra i det hele tatt. Hadde planlagt hele helgen min, men den gikk i dass. Alle ligger jo med 39 i feber!

Neste gang så skal jeg låse inn telefonenen min tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkuratt nå har jeg bare lyst til å hoppe igjennom maskinen å slappe dere alle i tryne.

Makan.

Fortjener jeg virkelig ikke kjæresten min fordi at jeg har gjort EN enste feil? Hadde man mistet alt man hadde for den minste feil så hadde man stått naken her i verden. Dere er ondskapsfulle nå..

Ta det heller til deg. Det er det mennesker gjør når de lærer av sine feil.

Så fortjener du ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt nå har jeg bare lyst til å hoppe igjennom maskinen å slappe dere alle i tryne.

Makan.

Fortjener jeg virkelig ikke kjæresten min fordi at jeg har gjort EN enste feil? Hadde man mistet alt man hadde for den minste feil så hadde man stått naken her i verden. Dere er ondskapsfulle nå..

Kjære deg. Du spør om vår mening. Kanskje dere har et supert forhold og du er en fantastisk forståelsesfull kjæreste. Men faktum er at du har trampa i salaten, bæsja på leggen og skutt ham i foten.

Du har ødelagt helgen hans. Du har mest trolig ødelagt din helg også, med dårlig samvittighet. Du har ødelagt deres helg sammen, for et lite oppgjør og litt gnagende stemning blir det nok.

Dessuten har du sørget for (nå antar jeg at fyren er skikkelig glad i deg) at han kommer til å huske dette godt neste gang en anledning byr seg og han har lyst til noe spesielt en helg. Han kommer til å ikke nevne det, være hjemme........og føle tyngden av fotlenken du har plassert på ham. Det kan faktisk tære på forholdet. Men vi får håpe at det ikke kommer så langt. For din del håper jeg du lærer av den feilen og OPPFORDRER ham til å gjøre noe annet enn å bruke femtito helger i året hos deg. For han vil neppe gjøre det på eget initiativ igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at han fortjener bedre, forsøker og forstå deg i situasjonen. Det som har skjedd har jo skjedd, så da må man se fremover da;

Var det slik at han var på veg hjem nå?

Det kan virke som om du sitter med litt blanede følelser? litt dårlig samvittighet for de meldingene kanskje? som resulterte i at han sa at han kommer hjem.. Hvis du gjør det, så har du jo tid til å forberede deg til han kommer, fortelle hva du følte før under og etter han dro.

Om han er sint, skuffet eller hva som skjer når han kommer, det vet vel du aller best? du som kjenner han.. Jeg har villet snakket om dette, og om fremtidige hendelser som kan komme i likhet med denne. hvordan dere stiller dere ifht slikt? (dere har sikkert gjort det før og, men ta opp igjen tråden, kan sikkert passe seg det nå?) Tror det er lurt for forholdet og dere at dere snakker om dette hvertfall.. ikke legg det på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Du er ikke slem, men du er langt over kanten storforlangende... Jeg har selv vært i avstandsforhold, og det verste man kan gjøre da, er å forvente at enhver ledig stund skal tilbringes sammen... Vi har alle behov for å gjøre ting sammen med andre enn partneren - selv når vi er i et avstandsforhold. En hyttetur er noe helt annet enn å jobbe sammen og trene sammen. Hvis du seriøst forventer at du alltid skal prioriteres foran andre i livet hans, hver gang han har fri, kommer du nok til å miste ham på sikt.

"Love is like a butterfly. Hold it too loose and it will fly away. Hold it too tight and it will crush."

Endret av Adriane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes det har vært en del krasse svar i tråden - som at du ikke fortjener kjæreste, og at du hadde blitt droppet tvert dersom det var de - osv.

MEN du fremstår som svært eiesyk, trådstarter. Du innrømmet nettopp i et av dine siste innlegg at det er det at dine planer gikk i vasken som gjorde at du drev med plaging pr SMS og telefon. Et forhold der du fortsetter å være så nagende og klengete kan fort bli slitt. Du må ha et liv utenom kjæresten din slik at du kan tåle at han har det.

Og det er ikke det at jeg ikke forstår skuffelsen over å ikke treffe han i helgen, men du visste jo det. Så klikker du totalt i vinkel fordi han har valgt eller uheldig/tilfeldig har lagt igjen telefonen. Stygge meldinger sender man heller ikke, da får man vente til man kan snakkes slik at både fakter og ansiktsuttrykk kan fortelle hele historien.

Jeg vet ikke om jeg vil kalle deg slem. Jeg vil heller si at du hadde en barnslig og nagende oppførsel - og det er påkrevd med en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare vite om dere synes jeg var slem. Jeg ville IKKE vite om dere syntes jeg fortjente han eller ikke. Det er uønsket tillegsinformasjon som dere ser ut til å elske å understreke. Hva feiler det dere egentlig? Liker dere å trykke andre så langt ned som dere klarer?

Jeg har jo også skrevet at jeg forstår at det ikke var bra. At det var unødvendig. At det var slemt. Jeg har til og med sakt at jeg skal låse inn telefon min neste gang. Men dere hakker fremdeles som noen jævla gribber.

Men takk til dere andre, som svarer ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt nå har jeg bare lyst til å hoppe igjennom maskinen å slappe dere alle i tryne.

Makan.

Fortjener jeg virkelig ikke kjæresten min fordi at jeg har gjort EN enste feil? Hadde man mistet alt man hadde for den minste feil så hadde man stått naken her i verden. Dere er ondskapsfulle nå..

Men du har jo ikke gjort en enkeltfeil! Dette er et holdningsproblem. Feilen er ikke meldingene du sendte, feilen er hvordan du takler hele emnet og hvilken innstilling du har til helgene deres sammen. Det er en lang rekke med feil, det er ikke én liten glipp.

Det er derfor det hakkes. Du kommer til å gjøre dette igjen, og vi understreker hvor feil det kommer til å bli neste gang også.

Endret av Glynis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adriane

Tror nok hele denne greia var et resultat på spontant sinne. Ikke bra i det hele tatt. Hadde planlagt hele helgen min, men den gikk i dass. Alle ligger jo med 39 i feber!

Neste gang så skal jeg låse inn telefonenen min tror jeg.

Hold your horses! Asså... du hadde lagt andre planer i helgen fordi han skulle være borte, men så gikk de i dass fordi alle ligger med 39 i feber. Og DA er det du bestemmer deg for at kjæresten din har til helsike å pelle seg hjem til deg? Denne opplysningen talte ikke akkurat til din fordel ts... :sjenert:

Uansett, jeg håper det vi oppfatter her er et snev av dårlig samvittighet, og en innsikt om at dette kanskje ikke var det smarteste du kunne gjøre i situasjonen. Så mitt forslag da, er at når han kommer hjem, så legger du alle kortene på bordet, legger deg flat og sier unnskyld for oppførselen din først som sist. Innrøm at du blåste opp i sinne og overreagerte, innrøm at du fikk litt divanykker, unnskyld deg igjen og igjen - og lær av denne erfaringen.

Lykke til! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja TS, dette var å trå langt over streken.

Jeg håper for hans del at han ikke finner seg i slik oppførsel fra deg i fremtiden.

Håper du har fått deg en lærepenge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke slem, men du er langt over kanten storforlangende... Jeg har selv vært i avstandsforhold, og det verste man kan gjøre da, er å forvente at enhver ledig stund skal tilbringes sammen... Vi har alle behov for å gjøre ting sammen med andre enn partneren - selv når vi er i et avstandsforhold. En hyttetur er noe helt annet enn å jobbe sammen og trene sammen. Hvis du seriøst forventer at du alltid skal prioriteres foran andre i livet hans, hver gang han har fri, kommer du nok til å miste ham.

"Love is like a butterfly. Hold it too loose and it will fly away. Hold it too tight and it will crush."

Jeg syns hun var slem. Akkurat da ,og hver gang hun evt gjentar det. Fordi jeg syns det er slemt, og egoistisk, å ikke unne partneren en helg med venner, selv om hun ser ham sjelden.

Men jeg syns ikke hun er en dårlig person, eller at hun er generelt en slem person. Det er noe annet.

Tror det er sunt å kalle en spade for en spade. Alle gjør slemme ting i blant eller har en og annen slem tendens. Det gjør oss ikke til slemme eller dårlige personer, særlig ikke om man tar tak i og jobber med det. Det skal mye mer til enn enkelte negative egenskaper for å være en slem person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adriane

Jeg syns hun var slem. Akkurat da ,og hver gang hun evt gjentar det. Fordi jeg syns det er slemt, og egoistisk, å ikke unne partneren en helg med venner, selv om hun ser ham sjelden.

Men jeg syns ikke hun er en dårlig person, eller at hun er generelt en slem person. Det er noe annet.

Tror det er sunt å kalle en spade for en spade. Alle gjør slemme ting i blant eller har en og annen slem tendens. Det gjør oss ikke til slemme eller dårlige personer, særlig ikke om man tar tak i og jobber med det. Det skal mye mer til enn enkelte negative egenskaper for å være en slem person.

Ergo: vi er jo enige - hun ER ikke slem, som var spørsmålet hun stilte, og som jeg svarte på ;) Men at det hun gjorde var slemt - ja, det er jeg enig i :)

(PS: Du sier jo forsåvidt i mot deg selv da, når du starter svaret med "jeg syns hun var slem".)

Edit: det er forsåvidt også nok av andre i denne tråden som kaller henne både slem og andre ting - skjønner ikke hvorfor jeg også skulle gjøre det... Er jo ikke akkurat som om jeg skrev at jeg syns det hun gjorde var riktig? ;) )

Endret av Adriane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold your horses! Asså... du hadde lagt andre planer i helgen fordi han skulle være borte, men så gikk de i dass fordi alle ligger med 39 i feber. Og DA er det du bestemmer deg for at kjæresten din har til helsike å pelle seg hjem til deg? Denne opplysningen talte ikke akkurat til din fordel ts... :sjenert:

Det var ikke fordi planene gikk i vasken. Skulle ønske du hadde lest nok til å forstå det.

Han kommer ikke hjem. Nå kan dere slappe av, og slutte med hakkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Det var ikke fordi planene gikk i vasken. Skulle ønske du hadde lest nok til å forstå det.

Han kommer ikke hjem. Nå kan dere slappe av, og slutte med hakkingen.

Beklager, men det var det inntrykket man fikk.

Jeg vet ikke om du regnet med å kun få sympati da du la ut innlegget ditt her på KG? Isåfall var det nok, dessverre for deg, helt feil arena. Kvinner er kvinner verst heter det... Og selv om noen tilbakemeldinger er veldig krasse, er de også ærlige og rett fra levra-reaksjoner på det du fortalte. Så istedenfor å synes synd på deg selv fordi du fikk kritikk istedenfor sympati, så kanskje du skal ta det til deg, og innse at du gikk for langt - også i helt objektive fremmede menneskers øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker i overkant sårbar, TS.

Jeg sikter nå til din reaksjon på hele denne tråden. Du spør jo om du er 'slem' og gir en forklaring på situasjonen, og da bør du nesten regne med at folk vil gi deg svar slik de mener passer. Noen synes denne situasjonen var ille nok til at dere bør slå opp, og det er deres mening. Om man tar seg nær av motpartens meninger, bør man ikke ikke starte en debatt på KG. Tråder om forhold ender nesten alltid med sterke reaksjoner fra begge sider.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...