Gå til innhold

dun/mørke hår på overleppa


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har mørke hår på overleppa som jeg skal fjerne. Men har ikke helt skjønt hva som er best elektrolyse eller laser? Hva er egentlig forskjellen på disse to?

Begge deler vil fjerne hårene permanent :)

Elektrolyse tar ofte lenger tid,for da bruker man nål og tar ett og ett hår. "Hodet" på laseren er såpass stort at det holder med 3-5 "blink" , hele behandlingen er unnagjort på 1-2 minutter. Jeg foretrekker laser nettop fordi det er fort gjort, også synes jeg elektrolyse gjør vondere. Men dette er individuelt :)

Hilsen hudpleieren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker jolene bleach på lårene og magen - funker som bare det :) Slipper inngrodde hår og nupper (slik man ofte kan få av voksing) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å ha dun hår over leppa forresten? og på haka? ( rett under leppa) ? Har lest at maaaange gutter synst det er forferdelig ekkelt og turn off med "bart" på jenter, selv om det er lyse dun :(

Får så dårlig selvtillit av å ha det. men tørr ikke å fjerne.. Nei de er IKKE svarte. bare litt mørkere.

Har du lyse dun skal du være glad for at de er lyse, ikke mørke.

Du skal ikke tro på alt du leser. Bare fordi 100 gutter syns det er ekkelt, betyr ikke det at alle gutte mener det?

Dessuten, når du møter en gutt på ekte, så vil han ikke bry seg om duna dine.

Om han skulle gjøre det, er han ikke verdt tiden din, og du vil heller lete etter en som liker deg for den du er!

Jeg har forresten mørke hår på overleppa som jeg lett tar bort, og på haka har jeg masse lys dun.

Men det er mange gutter som liker meg, og de ser meg aldri med bart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det normalt å ha mørke hår på hendene og fingrene? :( Uff, blir helt deprimert av å tenke på at jeg har det.

Og et spørsmål til. Det er mange som sier at selv om dubarbere vekk hår, så vokser de ut NETT like, like lange, og like lyse. Men en gang barberte jeg magen på gøy, og hårene ble mørkere, og fra navlen og ned - Nesten svarte!! Hvorfor det? Det var heeelt lyse før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg epilerer hårene i fjeset vekk på overleppen, hake og hals:) Svir som faen men gir glatt myk hud:) anbefaler epilering, du får sånne bedøvelsesservietter med epileringsmaskin som skal holdes på huden i ca 30 sek før epileringen:)

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Visst jeg klipper hårene på overleppa, isteden for å barbere, blir de svarte når de vokser litt ut igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klippe blir på en måte det samme som å barbere. Hårene bil ikke forandre seg, men de vil føles tykke fordi du kutter de på midetn,der hårene er tykkest. Men du kan fint stusse de med saks,hvis du ønsker det. Jeg synes det blir et bedre og mer naturlig resultat med saks, enn å barbere....med saks bør du bare stusse litt,ikke helt ned, slik at det ser naturlig ut-og du slipper "pigger". :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har noen mørke hår på overleppa. Og jeg hater det. Hva gjør dere som har det?

Jeg brukte for første gang i dag jolene creme bleach, andre som har prøvd den? Eller hva blekemiddel bruker dere?

Prøv bleking for ansikt som heter Andrea, kjøpes på Vita. Funker bra og er relativt mildt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Threading er genialt! Ikke noe kliss, billig og fort gjort.

Var det vanskelig å lære? Tips til bra teknikk osv.? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det vanskelig å lære? Tips til bra teknikk osv.? :)

Veldig enkelt! Jeg er generelt dårlig på sånne ting, og jeg klarte det helt fint! Ligger mange videoer på youtube som forklarer det greit. Enklest for meg er å bruke en tynn tråd, ca. 15 cm lang, knyte den sammen i begge ender, holde den mellom pekefinger og tommel i hver hand, og tvinne den 5-6 ganger rundt før så å tvinne frem og tilbake over hårfjerningsområdet (med fingertuppene pekende ut fra ansiktet).

Tok kanskje 10 min før jeg skjønte det ordentlig og fikk det til. Napper hårene rett ut, ikke spesielt vondt. Blir litt rødt, men går fort over. Beste alternativet syns jeg, men dessverre ikke så kjent i Norge. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Veldig enkelt! Jeg er generelt dårlig på sånne ting, og jeg klarte det helt fint! Ligger mange videoer på youtube som forklarer det greit. Enklest for meg er å bruke en tynn tråd, ca. 15 cm lang, knyte den sammen i begge ender, holde den mellom pekefinger og tommel i hver hand, og tvinne den 5-6 ganger rundt før så å tvinne frem og tilbake over hårfjerningsområdet (med fingertuppene pekende ut fra ansiktet).

Tok kanskje 10 min før jeg skjønte det ordentlig og fikk det til. Napper hårene rett ut, ikke spesielt vondt. Blir litt rødt, men går fort over. Beste alternativet syns jeg, men dessverre ikke så kjent i Norge. Lykke til!

Men sliter dere med noe økt hårvekst eller noe?Eller er det bare vanlig å ha mye dun og fjerne de?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men sliter dere med noe økt hårvekst eller noe?Eller er det bare vanlig å ha mye dun og fjerne de?:P

Nei, altså... Kroppshårhysteriet slår til, kan man si :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg har også litt hår på overleppa, og har en liten saks (egentlig neglesaks som kun brukes i ansiktet), som jeg klipper med den konvekse siden mot huden. Da blir ikke hårene for korte, og det ser naturlig ut - og hårene blir ikke mørkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også litt hår på overleppa, og har en liten saks (egentlig neglesaks som kun brukes i ansiktet), som jeg klipper med den konvekse siden mot huden. Da blir ikke hårene for korte, og det ser naturlig ut - og hårene blir ikke mørkere.

ah:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Jeg jobber som hudpleier og anbefaler de som kun sliter med litt dun / litt mørke,men tynne hår på overleppa om å ALDRI begynne å vokse overleppe! Du blir helt avhengig, og selvom det i "teorien" ikke skal være sånn,så forandrer ofte hårene på overleppe seg fra å være dun til å bli såkalte terminalhår. Dvs svarte, stive og tykke hår(!)

Jeg har sette dette uttallige ganger, og har ukentlig mange voksne damer innom med mannlig bart, som angrer seg grønne og blå på at de i det hele tatt begynte å vokse overleppa når de var yngre.. De ville mye heller levd med litt dun / halvmørke tynne hår.

Jeg får virkelig ikke dette til å stemme. Hvordan kan håret bli tykkere når det fjernes med roten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...