Gå til innhold

dun/mørke hår på overleppa


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har noen mørke hår på overleppa. Og jeg hater det. Hva gjør dere som har det?

Jeg brukte for første gang i dag jolene creme bleach, andre som har prøvd den? Eller hva blekemiddel bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen mørke hår på overleppa. Og jeg hater det. Hva gjør dere som har det?

Jeg brukte for første gang i dag jolene creme bleach, andre som har prøvd den? Eller hva blekemiddel bruker dere?

Jeg gjorde kort prosess, gikk til hudpleie første gangen og de fjernet dun og mørke hår på overleppa. MEN jeg tenker som så, hårene er der selv om de er bleket og lange og tykke, jeg ville bare ha de bort. Jeg bruker gjør det selv voks nå, det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men de vokser jo stive ut igjen.. ikke kjekt..

Hår som er tatt ved roten vokser ikke ut som stive stubber, det er det barbering som forårsaker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

Voksen river av litt av huden min så det begynner å blø. Og da kan man lure på hva som er penest, store røde sår, eller litt bart. Jeg bruker tråd, og det den ikke tar, napper jeg med pinsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å ha dun hår over leppa forresten? og på haka? ( rett under leppa) ? Har lest at maaaange gutter synst det er forferdelig ekkelt og turn off med "bart" på jenter, selv om det er lyse dun :(

Får så dårlig selvtillit av å ha det. men tørr ikke å fjerne.. Nei de er IKKE svarte. bare litt mørkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å ha dun hår over leppa forresten? og på haka? ( rett under leppa) ? Har lest at maaaange gutter synst det er forferdelig ekkelt og turn off med "bart" på jenter, selv om det er lyse dun :(

Får så dårlig selvtillit av å ha det. men tørr ikke å fjerne.. Nei de er IKKE svarte. bare litt mørkere.

Det er nok mange som har det, men det er kanskje ikke vanlig. Og definitivt ikke sosialt akseptert. Selv bruker jeg høvel fordi jeg nekter å la håret vokse ut mellom hver voksing. Man blir vant til å dra over med en våt høvel hver morgen, jeg tenker ikke over det lenger.

Du kan også nappe eller lære deg threading (fins videoer på youtube). Jeg har kjøpt en slik: Min lenke Men den har ikke kommet i posten enda.

Min svigermor bruker faktisk epilator i ansiktet.

Jeg anbefaler deg å fjerne, jeg vet hvordan dette sliter på selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som har det, men det er kanskje ikke vanlig. Og definitivt ikke sosialt akseptert. Selv bruker jeg høvel fordi jeg nekter å la håret vokse ut mellom hver voksing. Man blir vant til å dra over med en våt høvel hver morgen, jeg tenker ikke over det lenger.

Du kan også nappe eller lære deg threading (fins videoer på youtube). Jeg har kjøpt en slik: Min lenke Men den har ikke kommet i posten enda.

Min svigermor bruker faktisk epilator i ansiktet.

Jeg anbefaler deg å fjerne, jeg vet hvordan dette sliter på selvtilliten.

Men ser det ikke dumt ut da? Alle har jo litt hår i ansiktet, og så er jeg heeelt glatt barbert over leppa?:P og det stikker vell på kvelden ( om jeg gjør det på morningen) ? Og hvor kan jeg gå for å fjerne hårene helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg har noen mørke hår på overleppa. Og jeg hater det. Hva gjør dere som har det?

Jeg brukte for første gang i dag jolene creme bleach, andre som har prøvd den? Eller hva blekemiddel bruker dere?

gå til en hudpleier der hvor de vokser vekk hår og så tar du overleppa. Praktisk for da kan du ta bryna i samme slengen. Bedre enn å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hårfjerningskrem for ansiktet. Jeg sverger til dette selv om jeg bare har lyst og tynt dun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt dun jeg også.. Litt mørkere i kantene. Men det e rminimalt.. Jeg som er flisespikker på slikt tar å vokser dem innimellom =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg tørr ikek vokse overleppa. Ikke pga det kan vær vondt, det driter jeg i. Men finst det sånn laser behandling mot det? og hvor går jeg da?

Men er det noe å bry seg om dun under leppa? liksom på haken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men jeg tørr ikek vokse overleppa. Ikke pga det kan vær vondt, det driter jeg i. Men finst det sånn laser behandling mot det? og hvor går jeg da?

Men er det noe å bry seg om dun under leppa? liksom på haken?

Du tør ikke nei. Nettopp derfor bør du få noen på en hudpleiesalong til å gjøre det for deg for da slipper du å gjøre det på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg napper med pinsett. Pleide å vokse før, men ble alltid rød og sår et par dager etterpå, og det ser dummere ut spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voksen river av litt av huden min så det begynner å blø. Og da kan man lure på hva som er penest, store røde sår, eller litt bart. Jeg bruker tråd, og det den ikke tar, napper jeg med pinsett.

Det skjer ikke hvis huden er ren og helt tørr. Så har du på litt babypudder på huden før du vokser. Vips, garantert ingen hud som blir med.

Det viktige er dog å ikke vokse samme sted flere ganger, for du har ikke pudder igjen på huden etter at du har revet av voksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som hudpleier og anbefaler de som kun sliter med litt dun / litt mørke,men tynne hår på overleppa om å ALDRI begynne å vokse overleppe! Du blir helt avhengig, og selvom det i "teorien" ikke skal være sånn,så forandrer ofte hårene på overleppe seg fra å være dun til å bli såkalte terminalhår. Dvs svarte, stive og tykke hår(!)

Jeg har sette dette uttallige ganger, og har ukentlig mange voksne damer innom med mannlig bart, som angrer seg grønne og blå på at de i det hele tatt begynte å vokse overleppa når de var yngre.. De ville mye heller levd med litt dun / halvmørke tynne hår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- i tillegg til at man VELDIG ofte etter noen-flere år får pigmentflekker der man har vokset rundt overleppen, da ser det ut som at man har bart samme hvor mye man vokser seg!

dere som vokser, vær VELDIG nøye med HØY solfaktor der dere har vokset ( og i ansiktet/halsen generelt)

Selvom ting ikke nødvendigvis blir synelig akkurat nå,så tro meg- det kommer etter noen år! Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg napper med pinsett. Pleide å vokse før, men ble alltid rød og sår et par dager etterpå, og det ser dummere ut spør du meg.

det gjør jeg også :)

trenger bare å nappe omtrent hver 12-13-14 dag!

smertefritt har det blitt også :)

Jeg jobber som hudpleier og anbefaler de som kun sliter med litt dun / litt mørke,men tynne hår på overleppa om å ALDRI begynne å vokse overleppe! Du blir helt avhengig, og selvom det i "teorien" ikke skal være sånn,så forandrer ofte hårene på overleppe seg fra å være dun til å bli såkalte terminalhår. Dvs svarte, stive og tykke hår(!)

Jeg har sette dette uttallige ganger, og har ukentlig mange voksne damer innom med mannlig bart, som angrer seg grønne og blå på at de i det hele tatt begynte å vokse overleppa når de var yngre.. De ville mye heller levd med litt dun / halvmørke tynne hår.

høres veldig logisk og riktig ut, men terminalhår har tydeligvis ikke helt samme betydning hos hudpleiere og frisører :fnise:

men hva anbefaler du å gjøre med bartehår da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...