Gå til innhold

1. gangsgravid <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ikke TGI Fridays på oss... Var stappfullt og over 1 times ventetid på bord.

Ble så vi dro på Graffi isteden :)

Herregud så mett jeg er!

Småen våknet skikkelig underveis også (skylder på milkshaken!) og laget liv og baluba i magen.

Det var trolig siste turen vi har ute å spiser alene før vi blir foreldre :hjerte:

Gleder meg en del til i morgen :danse:

Først er det bassengtrim, så modningsakupunktur og så kommer foreldrene mine hjem fra Canada!

Regner med at jeg er i form, så da blir det til at jeg og L henter dem på flyplassen :)

Dersom formen er laber så er brodern sjåfør.

Men i.o.m at jeg gleder meg masse til å se de igjen, så tror jeg nok at jeg henter dem uansett om formen ikke er 100% :fnise:

Gleder meg til å få hjem mamman min :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselskurs var jeg og sambo på ja :)

Via jordmor på helsestasjonen. Jeg hører til Saupstad helsestasjon sin jordmortjeneste, og de har kurs hver mnd.

Dersom du går til jordmor så spør om du får delta på et fødselsforbredende kurs via dem. Det er som regel fra 8 -15 en dag og er en gratis tjeneste på lik linje som jordmor :)

Aah.. Trodde kanskje du var på det fødekurset som er i gjennom ultraportalen skjønner du :) Vi bor i ei bygd utafor byen hvor vi har egen jordmor og helsestasjon, men der tilbyr de kun barselskurs/ammekurs :glare: Kunne tenkt meg ett kurs der det var litt mer fokus på fødsel og st. olavs generelt, da de har sluttet med omvisning på føden og jeg er litt småredd for sykehus fra før av :fnise:

Skrevet

Skjønner godt at du gleder deg til mamsen kommer hjem :klemmer:

Koselig å spise ute, er viktig å gjøre noe kos før tassen kommer :)

Tiden flyr for deg, søte! Gosh, kommer til å savne deg når du blir busy med bæsjebleier og babykos :hjerte:

Skrevet

Har og lyst til å dra på TGI Fridays, men hvis det er sånn ventetid, så skal jeg huske å bestille bord :)

Skrevet

Aah.. Trodde kanskje du var på det fødekurset som er i gjennom ultraportalen skjønner du :) Vi bor i ei bygd utafor byen hvor vi har egen jordmor og helsestasjon, men der tilbyr de kun barselskurs/ammekurs :glare: Kunne tenkt meg ett kurs der det var litt mer fokus på fødsel og st. olavs generelt, da de har sluttet med omvisning på føden og jeg er litt småredd for sykehus fra før av :fnise:

De gangene jeg har vært innom føden (2 ganger) så har jeg ikke hatt følelsen av "vanlig sykehus" som vi pleier å være vant til :)

Tror ikke du trenger å være redd selve føden, likevel om vi skal igjennom noe som trolig er fryktelig vondt.... :laugh:

De viste kun bilder av føden og inngang og slikt på kurset jeg var på. Er usikker på hvodan ultraportalen fungerer med kurs, men jeg antar at de er flinke :)

Virker som om mange som holder kurs som ikke er slike gratistilbud har mere med pusteteknikker og slikt med :) Får trolig det man betaler for !

Kjør på!

Skjønner godt at du gleder deg til mamsen kommer hjem :klemmer:

Koselig å spise ute, er viktig å gjøre noe kos før tassen kommer :)

Tiden flyr for deg, søte! Gosh, kommer til å savne deg når du blir busy med bæsjebleier og babykos :hjerte:

:hug:

Det blir trolig en mamma-dagbok også her vettu ;)

Synes det er så morro å skrive om dagene :fnise:

Godt å høre at noen synes å sette pris på alle rare tankene mine her inne :vetikke:

Har og lyst til å dra på TGI Fridays, men hvis det er sånn ventetid, så skal jeg huske å bestille bord :)

Ja bestill bord :)

Så veldig fint ut der da... Tror vi skal prøve oss igjen en annen gang vi også :)

Skrevet

38 + 4 :hjerte:

Ei lita helvettesnatt er over :danse:

Kjente i går på Graffi at det ble litt baluba i magen. Når vi kom hjem så vi en film på senga (Safe House) før vi sovnet rundt 23/24 en gang...

Bråvåknet rundt 2 av at jeg lå å var anpusten og gjennomsvett.

Skikkelig magekramper og det var styggvondt. Ikke slik som rier og at det kom i tak, men det var et konstant hold på en måte.

Tror jeg brukte 2-3 minutter på å snu meg i senga og tilsvarende like lang tid på å komme meg ut på do...

Når jeg kom tilbake til senga var jeg helt utslitt! Sovnet fort etterpå igjen, men har våknet ca hver halvtime i hele natt pga smerter i og omkring magen.

Skulle så gjerne sett at det ble rier eller noe slikt av alt tullet :sjokkert:

Var på en måte som en svak murring av menssmerter, samtidig som om noe røsket og slet i symfen framme... Skulle nesten trodd det var en skrutrekke som prøvde å vide ut bekkenet mitt :vetikke:

Har fått sovet litt i ny og ne, men mesteparten av tiden har jeg ligget i fosterstilling og tenkt på å puste normalt.... :fnise:

Kan tro at L har sovet godt i natt eller?

Stakkaren har jo fått svi skikkelig han også.... Sovet null i natt pga meg :plystre:

Han ordnet slik at han begynte 2 timer senere på jobb i dag, så fikk han iallefall litt søvn...

Merker jo at han blir bekymret når jeg har så vondt, men det har jo ikke ført til noe produktive rier.

Nå er frokosten ferdig og magen kjennes bare litt stiv og støl ut. Ingen flere sammentrekninger og det eneste jeg kjenner er at jeg er fryktelig øm i korsryggen og i symfen.

I tillegg kjennes det ut som om jeg må bæsje HELE tiden :fnise:

Kanskje litt for mye detaljer her altså (beklager?), men jeg skulle nesten trodd at småen ligger så langt nede at han klemmer hodet mot både skjede og endetarmen...... :vetikke:

Jeg antar at natten kun har vært slik pga modning og små sammentrekninger som ikke har vært vonde. Jeg har trolig bare kjent på ting som har gjort meg usikker i søvne, og i nattens mulm og mørke har kroppen/hodet trodd at det var noe annet enn hva som faktisk skjedde :vetikke:

Iallefall er det ingen fødsel enda! :trist:

Vil så gjerne komme igang med det i grunn....

Ikke at jeg ønsker smertene, men da slipper jeg å gå å være usikker på hva som skjer.

Nå venter iallefall bassengtrimmen, så akupunktur og kanskje litt mere søvn?

Gruer meg litt til akupunkturen faktisk, fordi den setter jo igang så mye kynnere... ;)

Da er det ikke sikkert at jeg får sove noe når jeg kommer hjem...?

Skrevet

Jeg setter veldig pris på alle rare tanker ;):klemmer:

Jeg tror fødselen din er igang ganske så snart, jeg :Nikke:

Med en slik natt, også akupunktur etterpå, så er jeg faktisk bombesikker!! Har hørt at do nr.2-følelsen kommer ganske sterkt når fødselen er igang.?. :klo:

Håper du får en herlig dag, og at du får sovet litt imellom slagene, slik at du ikke blir helt utslitt!!

Skrevet

Jeg setter veldig pris på alle rare tanker ;):klemmer:

Jeg tror fødselen din er igang ganske så snart, jeg :Nikke:

Med en slik natt, også akupunktur etterpå, så er jeg faktisk bombesikker!! Har hørt at do nr.2-følelsen kommer ganske sterkt når fødselen er igang.?. :klo:

Håper du får en herlig dag, og at du får sovet litt imellom slagene, slik at du ikke blir helt utslitt!!

:hug:

Håper virkelig at du har rett!

Det murrer godt i magen og minstemann har blitt roligre siste 12 timene.

Ja man "skiter ut" ungen på godt norsk når man er i fødsel :fnise: Haha! Men det er fordi hodet presser på endetarmen...

Regner med det betyr at han har kommet en del lengre nede i bekkenet iallefall?

Rumpa hans er i hvertfall ikke oppe ved ribbeina lengre og nærmere navlen min... Får plass til ei hånd mellom rumpa hans og puppene nå, mens de har vært tett ved hverandre tidligre :fnise:

Enten får han begynne å komme nå i formiddag, eller så får han vente til i natt synes jeg!

Kan ikke drive å være ei luremus (?) hele døgnet?

Prøver å ikke få opp forventningene for mye, vet jo godt at enkelte kan gå slik som dette i flere uker før fødselen også.... :skratte:

Skrevet

Får håpe at presset gjør slik at man går på nr.2 før fødsel, da, at man får tømt seg ganske greit!

Han har vel boret seg nedover i det siste, sikkert :Nikke:

Gosh, hva disse kroppene skal gjennomgå!! Jeg blir helt svett, jeg!! :ler:

UANSETT, vennen, så er lillegutten din her veldig veldig snart!! :klemmer:

Skrevet

Man pleier vistnok å få litt diare og slikt før fødselen selv også, men jeg skal også få klyster når jeg kommer på sykehuset ja :fnise:

Likevel om jordmødrene er vant til litt slikt, synes jeg at det høres veldig flaut ut....

Bassengtrimmen gikk supert i dag! Masse energi og muligheter for å ta i skikkelig i noen tak :)

Ei av de andre kom seg ikke opp fra bassenget etterpå pga en fot som hadde dovnet bort og ga uendelig mye smerter. Fikk litt vondt i meg da... Hun slet masse og det ble snørr og tårer :(

Synes så synd på henne. Er nå i uke 32/33 og hun piiiines virkelig....

Takker meg lykkelig over at jeg er i så god form for tiden :danse:

Rent formmessig kunne jeg sikkert gått høygravid i mange flere uker enda :laugh:

Meeeen jeg vil gjerne være foruten natten som har vært nå da selvfølgelig..... :jolie:

Satt bare 20 minutter med akupunkturen i dag. Tror ikke hun ønsket at jeg skulle få like mye kynnere/modningsrier etter behandlingen i dag. Fikk også beskjed at dersom det ikke kommer noe baby innen neste mandag (stengt på fredagen) så setter vi litt mere intens behandling for å få igang riene :danse:

Så da har jeg "i teorien" noe som kan gi en puff neste uke til fødselen :fnise:

Hun vil ikke tukle mere med naturen enn nødvendig før termin, men ei uke før var helt greit syntes hun :)

Opplevde også noe av mitt livs flaueste etter behandlingen.

Bilen var blitt delvis innparkert.... Det vil si at noen hadde parkert litt nærmere bildøra enn vanlig, og da kan man jo bare prøve å pakke ei høygravid dame imellom bilene?

Prøvde å krype inn via passasjersiden først, ehh... Nope! Det går IKKE når man har bekkenløsning gitt :sjokkert:

Så det stod 3 mannfolk å så rart på meg på andre siden av veien, så jeg lusket meg bortover for å høre om noen av de kunne hjelpe meg litt. Praktisk med polakker som ikke pratet norsk?

En pratet heldigvis engelse, liten og spe kar!

Han hadde ikke førerkortet da, og viste lite hvordan å kjøre bil. Måtte stå på passasjersiden å vise han hvor gass og brems var, samt automatgir :fnise:

Han fikk rygget bilen ut noen meter slik at jeg kom meg inn i den :plystre:

Flaut?

Eneste jeg klarte å tenke var "Håper de ser at jeg er høygravid og ikke bare tjukk!" :fnise:

Nå er jeg hjemme igjen om skal prøve å sove noen timer før vi henter gamlingene på flyplassen i kveld :)

Skrevet

De gangene jeg har vært innom føden (2 ganger) så har jeg ikke hatt følelsen av "vanlig sykehus" som vi pleier å være vant til :)

Tror ikke du trenger å være redd selve føden, likevel om vi skal igjennom noe som trolig er fryktelig vondt.... :laugh:

De viste kun bilder av føden og inngang og slikt på kurset jeg var på. Er usikker på hvodan ultraportalen fungerer med kurs, men jeg antar at de er flinke :)

Virker som om mange som holder kurs som ikke er slike gratistilbud har mere med pusteteknikker og slikt med :) Får trolig det man betaler for !

Kjør på!

Nei, det er så absolutt ikke sånn "sykehus-sykehus" følelse- jeg har til og med jobbet på kvinne-barn senteret så en skulle tro jeg var herdet. Men det er noe med folk i hvite frakker, ledninger, tuber, utstyr og for å ikke snakke om de forbaskede nålene som gjør meg skjelven :fnise: Men jeg tror ikke jeg kommer til å tenke så mye over det når det kommer til stykket :)

Skrevet

Nei, det er så absolutt ikke sånn "sykehus-sykehus" følelse- jeg har til og med jobbet på kvinne-barn senteret så en skulle tro jeg var herdet. Men det er noe med folk i hvite frakker, ledninger, tuber, utstyr og for å ikke snakke om de forbaskede nålene som gjør meg skjelven :fnise: Men jeg tror ikke jeg kommer til å tenke så mye over det når det kommer til stykket :)

:fnise:

Ja sykehus er jo aldri en morro plass å være, såfremt man ikke er barn og leker og herjer i gangene :laugh:

Skrevet

Huff, ikke bra med magevondt om natten! Håper småen får fart på seg og kommer ut snart! :klem: Men bra du er i så god form sånn ellers da! :jepp:

Det der med føding og nr. 2 er ikke noe kult...men disse jordmødrene har vel sett alt før tenker jeg. :fnise:

Skrevet

Huff, ikke bra med magevondt om natten! Håper småen får fart på seg og kommer ut snart! :klem: Men bra du er i så god form sånn ellers da! :jepp:

Det der med føding og nr. 2 er ikke noe kult...men disse jordmødrene har vel sett alt før tenker jeg. :fnise:

Jeg tror (og har hørt) at de litt diskrè bare vasker det litt bort og aldri nevner det :fnise:

Skrevet

Har fått hjem mamman miiiiiin :hjerte:

29 år og nå, og det er fortsatt stas å få besøk av foreldrene mine :fnise:

Hentet de og dro hjem til dem. Brodern kom også en tur og vi ble sittende å prate i noen timer.

Det tok ikke lang tid før alle gavene ble hentet frem gitt.....

Vi har 3 fulle bæreposer med klær til småen nå :fnise: Alle fra alder 9 mnd og opp til 3 år.

De regnet med at vi hadde nok klær i de minste str, og det har de helt rett i ;)

Bestemor i Canada hadde også kjøpt noen klær (alder 2 år) som var nydelige. Bestemor har faktisk bedre smak i barneklær enn min egen mor :plystre:

Kunne selvsagt ikke si sånt høyt da...

Når vi kom hjem så var vi innom naboene som er søster til L og samboern. Ble sittende å prate i noen timer der også :)

Når vi endelig kom oss på vei hjemover så slo kynnerne til som bare det. Stod ute på trappa å heiv litt etter pusten ei stund før jeg kom meg inn.

Nå har jeg tatt plass forran pc`n og venter på kveldsmat som snille og gode L lager i stand :)

Han ler bare av meg når jeg får de kynnerne og sier at nå vil han straks komme ut ;)

Håper det og krysser fingrene!

Skrevet (endret)

Kanskje det skjer noe inatt!?!

Min lille sparketass er supervilter ikveld, så kanskje han er klarsynt, Tr.heimspia?? :lur:

Om ikke lillegutten din er på tur ut i natt, så håper jeg du iallfall går ei skikkelig god natt med ordentlig hvile :Nikke:

:klemmer:

Endret av Nuttapia
Skrevet

38 + 5 :hjerte:

Og jeg har fortsatt tid til å skrive i denne dagboka... :laugh:

Sovnet rundt 23 eller noe slikt i gårkveld, og våknet først rundt 4 for å tisse.

Kun tisset 1 gang i natt :sjokkert:

Og snudd meg 2 ganger... Altså sovet som en stein.

L har også fått sove ei god natt, ved hjelp av øreplugger :fnise:

Snorkinga blir jeg nok ikke kvitt med det første når jeg er så tett, men jeg har heldigvis ikke romstert så mye :)

Er nå skrubbsulten, men skal møte fastende på sykehuset for nye blodprøver tilfelle svangerskapskløe.

Håper jeg rekker å komme hjem å sove litt før jeg skal ordne med neglene etter hvert...

Stuptrøtt og ser ut som et troll på håret :fnise:

Jeg vil jo heller til sykehuset for å føde!!!!!

Nå begynner jeg å gi opp snart. Tror ikke han kommer jeg :)

Iallefall ikke før termin.

Så jeg får vel belage meg på 3 uker til som høygravid.... :(

Skrevet

:klem: Du har iallfall fått deg ei god natts søvn, og dét er bra!! :Nikke:

Lykke til med tester idag, håper det ikke er alvorlig!

:blomst:

Skrevet

Da har jeg har nettopp vært på st.olavs for en sjekk. Har fått høyt blodtrykk, men urinprøven var helt fin.

Fikk snakket med en eldre lege som hadde vært ut en vinternatt tidligre ;)

Han mente at jeg skulle hjem og slappe av. Mulig at blodtrykket har steget såpass fordi det er noe på gang og at fødselen nærmer seg. :danse:

Fått beskjed om å ta det veldig med ro framover og ikke provosere fram noe høyere blodtrykk.

Synes ikke jeg har gjort annet enn å slappe av den siste mnd jeg da... Må jo kunne komme meg på do liksom :vetikke:

Så det blir nok tv-titting i dag... :) Som vanlig? :fnise:

Og kryssing av fingrene om at småen kan begynne å komme snart?

Han presser iallefall utrolig mye på endetarmen og ligger dypt nede i bekkenet... Kjenner at det murrer godt i magen, men ingen regelmessige tak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...