Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann Lizzie88 :)

Et lite gledesbrøl her ifra meg!

Min største barndomsdrøm er gått i oppfyllelse!

Papirene er nå i orden, og jeg er blitt eier av eget småbruk!

Deleier dog, men det teller likevel :hoppendeglad:

Hurra for småbrukeier! Og her skal jeg bli gammel, grå og en gang dø :hjerter_rundt:

Sammen med min kjære! og våre barn, barnebarn og familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 + 2 :hjerter_rundt:

I dag har jeg og sambo tatt livet med ro.

Vi har vært på storhandel på OBS, handlet blomster til å ha i hagen, fått kjøpt en kjempefin brukt hard-bag til barnevogna og spist kanelsnurrer til svigersøstra mi :)

Nå er det på tide med kino og kjærestekveld :hoppendeglad:

Snow white and the hunstsmen! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 + 3 :hjerter_rundt:

Kinoen i gårkveld var grei. Ikke fantastisk, ikke dårlig, men god :) Vi likte den begge to!

Synes dog hu godeste Kirsten Steward kunne skaffet seg noen flere ansiktsuttrykk ;) Theiron er jo en RÅ skuespiller og har så mye å gå på med uttrykk!

Møtte på venninna mi som mistet for noen mnd siden på kinoen også. Hun var der med samboeren sin og ei felles god venninne. Sa bare kjapt hei og ga de alle en klem :)

Etter filmen ble jeg faktisk en del lei meg for det....

Vi 3 venninnene har alltid holdt mye sammen og kino har liksom alltid vært "vår greie" å gjøre sammen.

Er vondt å vite at de går uten å spørre meg for tiden.

Jeg vet jo godt at venninna mi trenger tid og det trolig er vondt å se meg med min store mage, men det var et trøkk i magen å faktisk se dem der sammen uten at jeg hadde hørt noe.

Vet jo at vi alle lever seperate liv for tiden, men jeg var ikke forbredt på hvor vondt det skulle være å se det.

Ble gående å gråte oppover mot bilen etterpå :forvirret: Følte meg skikkelig dum der tårene rant og sambo holdt i hånden min og skjønte jo tvert hva det gjalt. Godt å ha han når jeg trenger støtte.

Følte meg litt dum dog. Gå omkring i byen med tårene trillende og kjæresten som holder i hånda. Folk må jo ha trodd at han hadde gjort noe galt :hakeslepp: Heldigvis bryr han seg intet om hva andre sier eller tenker.

Fikk en veldig fin sms av venninna mi etter kinoen, så regner med at hun kanskje tenkte selv at det kunne ha vært litt vondt for meg. Ble sittende å sende en del sms fram og tilbake på kvelden og det var godt :)

Hun lurte på om vi skulle møtes en dag til uken og prate litt, samt at hun har et par sko stående som var akkurat for store til henne, og da passer de meg. Lurte på om jeg ville ha dem :)

Så en vond opplevelse å se dem alle der uten at jeg lengre var en del av det, men det gikk greit likevel :)

Vet veldig godt at hun trenger tid, og trolig så vil ikke ting gå seg til før hun selv blir gravid/mor en dag.

Om det skjer selvfølgelig. HÅPER virkelig det, for de ønsker det veldig mye :klappe:

Var veldig koselig at sms jeg fikk av henne var en intern spøk imellom oss to. Siden vi var 6 år har vi vært som erteris. Gjennom alt!

Når vi spiste/fortsatt spiser Knott (godteriet) så pleide/pleier jeg alltid å gi henne de hvite knott`ene, fordi jeg ikke liker dem like godt som de grå og brune. Det har vært slik i 23 år nå i grunn ;)

Sms`n stod: Har kjøpt knott og spart de hvite til deg! :tongue:

Hehe. Tror det var hennes måte å bryte isen på, kanskje hun er klar for å fortsette vennskapet nå?

Håper det. Men jeg tror i grunn ikke det.....

Krysser fingrene og håper likevel!

Vet på en måte at vennskapet vårt vil klare seg til en viss grad, men at det sikkert aldri blir likt som det har vært tidligre :unsure: Det er vel slik det fungerer med sorg og en kontant påminnelse når jeg ser slik ut :gravid:

Nå skal vi ute i hagen å stelle med blomstene vi kjøpte i går.

Deilig å kunne tenke at det er også MIN hage nå :tongue:

Jeg bor ikke i boligen til sambo, det er også min egen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 + 4 :hjerter_rundt:

Det ble ikke noe hagearbeid i går gitt.....

FULLT av knott og faenskap av noen insekter som biter! Ikke alltid praktisk når det er vindstille ute :overrasket:

Ble til at jeg begynte å rydde vaskerommet vårt isteden. Har vasket og brettet sammen uendelige mengder klær den siste tiden, men har ikke fått ryddet de bort ifra benken. Fikk gjort dette og lagt de unna. Så da var benken tom og fin igjen :)

Ei venninne hadde veldig lyst til å komme å se på huset etter oppussingen, så jeg kjørte en tur å hentet henne.

Vi fikk pratet mye, og hun hjalp meg i samme slengen med å få ryddet ut av gjesterommet som skal bli barnerom.

Nå er det kun selve møblene som er igjen på det rommet. Dermed går det mye raskere å få tømt det siste slik at vi kan begynne å ordne til babyen :hoppendeglad:

Merket godt at det var altfor mye for bekkenet i går gitt...

Ble veldig ømt utover ettermiddagen, og etter at jeg kjørte henne hjem igjen rundt 16-17tia så var det bare å sette seg resten av dagen.

Snille sambo laget middag og ryddet en del ute i løpet av dagen :smilorange: Rakk å snorkle/fridykke en runde også mens jeg hadde besøk.

Han elsker jo å gjøre det, og har gjort det hver dag den siste uken. Det eneste som er dumt er at det er så utrolig dårlig sikt i sjøen for tiden. Så da får han ikke brukt harpunen sin :closedeyes: DET er vist kjedelig det ;) tihi!

Gleder meg til neste år jeg også, har kjempelyst til å lære meg mere fridykking jeg også.

Vurderer om vi skal melde oss på et fridykkingskurs i England. Det er så få kurs i norge, og i England så har de selve kursene i basseng hvor man lærer alle teknikkene og slikt samlet før man går i sjøen.

Tror det kunne vært fantastisk morro :)

Vi har også lyst til å ta et kajak-kurs, men tror fridykkingen ligger nærmere hjertet til gubben :) Han blir som en liten unge når han får på seg våtdrakta si og vagger ned de få meterne til vannkanten :babyjente:

Kvelden gikk med på å se Fringe og slappe av. Fikk karret meg i seng rundt 22 med 3 ekstra puter, 2 håndduker rullet sammen og lagt i korsryggen og alskens andre "hjelpemidler" jeg har prøvd tidligre for å hjelpe på.

Needles to say, det ble ei DÅRLIG natt! :kjempesinna:

Fikk ikke til å legge meg til rette skikkelig. Delvis fordi at når jeg får støttet opp i korsryggen, midja og mellom bena, så føler jeg meg fanget i en stilling. Og jeg liker å snu meg og variere litt iblandt.

Ble i grunn liggende å vri meg framt il rundt 1 i natt før jeg sovnet.

Klokka ringte 05.45 i dag tidlig, og jeg var overhode IKKE våken! Ble liggende i 20 minutter å snoooze på alarmen ;)

Kom meg greit opp av senga og bekkenet kjennes bedre ut igjen i dag. Regner med at det hadde godt av noen timer hvile i vannrett stilling ;)

Sitter nå på jobb igjen og har en lang dag forran meg :)

Folk tror at jeg er syk siden jeg sitter her med singlett og er glodvarm. Jeg pleier som regel å være den som har på flere lag med klær når det er denne temp :tommelsmil: Kjekt å være gravid og varm?

Føler meg som en liten hval her jeg går omkring på kontoret. Magen er gigantisk og bekkenet ømt = kjempesøt stil ;) haha!

Og nå er det på tide med frokost kjenner jeg! Minstemann herjer i magen og ønsker sikkert det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det full fest i magen i dag! :hjerter_rundt:

Merkelig i grunn!

Er som å ha et lite ailien der inne ;) Noen som har sett den episoden med X-files?

haha!

Morro og veeeeeldig uvant å ha så mye rart som skjer i magen :):hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det full fest i magen i dag! :hjerter_rundt:

Merkelig i grunn!

Er som å ha et lite ailien der inne ;) Noen som har sett den episoden med X-files?

haha!

Morro og veeeeeldig uvant å ha så mye rart som skjer i magen :):hjertesmil:

Bra det er liv i lillemann :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 + 5 :hjerter_rundt:

Og 6 mnd fullgått svangerskap! :hoppendeglad:

Dagen i går var overhode ikke noe morro :kjempesinna:

Var i supert humør på jobb, alt gikk greit med oppgavene, jeg har fått tilbake min egen vaktleder som jeg trives med, og jeg sluttet 1 time tidligre enn "vanlig".

Bekkenet var styggvondt hele dagen og jeg skulle gjerne vært foruten de smertene...

Prøvde å ringe Frisk Fysioterapi hvor de hjalp meg med armen min, men kommer ikke igjennom på telefonen. Etter å ha hatt ringetone i 10 minutter ga jeg opp å få tak i dem.

Ringte så kiropraktoren, og de er stengt fram til neste mandag.

Ringte så fysioterapauten jeg har vært på bassengtrening hos, og der heller tok ingen telefonnr. De har vistnok ingen mail, ingen hjemmeside og ingen telefonsvarer.

Kjørte innom de på vei hjem i håp om at det kanskje var noe info utenfor. Sorte lokaler og INGEN info :kjempesinna:

Sendte så en sms til min tidligre fysio for hånden og lurte på om de var sommerstengt. De åpnet igjen 13 august, og hun som jobber med bekken er på jobb den 16 august. Det var litt VEL lenge å vente tenker jeg i grunn....

Så jeg er vel alene med bekkenet mitt den neste mnd gitt......... :frustrert:

Fysj og usj.......

Etter jobb var det bare å legge seg i vannrett stilling gitt :hakeslepp:

Lå i 2 timer og småduppet en halvime av tia. Resten gikk med på å lese og spille kabal.

Gørr kjedelig gitt! :tristbla:

Kom meg opp rundt 19 for å lage litt middag. Deilig kylling i Maggie-pose, ris og saus :bolledeig: NAM og ikke minst sunt!

Gubben dro en tur ut for å handle noen småting, og svingte innom barnas hus og kjøpte en adapter til bilstolen, samt et annet feste vi trengte til vogna. Snille mannen :) Så slipper jeg barnas hus denne uken.

Burde fått meg avgårde en dag for å handle litt småting, men jeg er så lite gangbar at jeg kvier meg for det.

Får se om bekkenet er litt mere medgjørlig etter noen rolige dager :sprettoy:

Dårlig start på dagen i dag også i grunn. Halta meg ut til bilen og sitter nå godt plantet på jobb. Humøret blir logisk nok derretter og jeg ønsker i grunn egentlig bare å dra hjem..... :sarkasme:

Får vurdere å hive inn håndkleet og ta en tur til legen for å utvide sykemeldingen min snart tror jeg gitt...... Likevel om jeg IKKE vil det :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj.... Ble ikke lenge på jobb nei :overrasket:

Bekkenet er helt gåent, og snille vaktlederen min sendte meg like gjerne hjem for å finne senga :)

Time til legen i morgen tidlig, så får vi se hva han mener om sykemelding og slikt framover.

Fikk også til slutt tak i ei fysioterapaut som kan hjelpe meg, og har fått time den 6 august :overrasket:

Ikke akkurat innen kort tid, men dog bedre enn ingenting....

Nå er det :tellesauer: her og trolig film resten av dagen . :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at de sendte deg hjem! Du skal ikke slite deg helt ut heller.

Syns du skal ligge flatt og kose deg med digg film og slikt resten av dagen :) Masse Fringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en time på øyet når jeg kom hjem i dag, etterfulgt av lunsj og en film.

Etter det ble det sofaen i 2 timer med ei bok jeg liker før gubben kom hjem :)

Han er ute og ordner hundegården samt noen småting mens jeg har ryddet kjøkkenet.

Kjørte en kjapp tur til det lokale postkontoret og hentet de nye flaskene med shampoo og balsam.

De hadde vist vært tomme for den riktige typen balsam og sendt med en annen type denne gangen.... :forvirret:

Dumt når de gjør det slik, hendte sist også....

Så nå har jeg iallefall nok dusjting fram til rundt fødsel tror jeg. Får bestille etter riktig balsam dersom jeg ser at de har det inne senere :)

Nå er det å hoppe i dusjen å føle seg ren og pen, før vi kanskje rekker en episode Fringe igjen :)

Jeg har lovt gubben å slutte å se de uten han, så i mellomtiden får han værsegod å laste ned litt andre serier til meg dersom jeg blir så mye stillesittende/liggende framover.... :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg forresten å regne som i 3 termin nå, altså høygravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha! Googlet litt og folk sier at man som regel er å regne som høygravid rundt uke 36, eller når magen synker og man føler seg selv høygravid.

Pr. definisjon er jeg da herved IKKE høygravid enda ;)

Kun i 3 termin :)

Juhuuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og neste jeg leser er at 3 termin er å regne etter uke 28, altså er jeg ikke det heller :rolleyes:

Enda litt igjen gitt :)

Blir så ivrig i svingene vettu ;) I typisk Tr.heimspia-stil :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken shampo/balsam er det du har, ser du bestiller den fra nett ;) Jeg kjøper også kun fra nett, men har lagt min elsk på TIGI :D!

Hipp hurra for 3 semester om en uke og noen dageeeer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken shampo/balsam er det du har, ser du bestiller den fra nett ;) Jeg kjøper også kun fra nett, men har lagt min elsk på TIGI :D!

Hipp hurra for 3 semester om en uke og noen dageeeer!

jeg bestiller fra blivakker.no )

synes de har gode priser og ofte uten porto :)

bruker SexyHair sine produkter. elsker de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...