Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja absolutt :)

Morro raring det der....

Fryktelig søtt at han gjør slikt når han fant et potet-hjerte under middagslagingen :fnise:

Her har det vært helt stille fra minstemanni magen i mange timer.

Liker det ikke....

Tok jo en tablett for 3 timer siden og sovnet ganske kjapt etterpå. På vedlegget står det at den ikke skal påvirke foster/barn. Men det er jo varseltrekant på den og obs ved bilkjøring...

Kan det være årsaken til at han er så rolig nå?

Har nettopp spist middag og masse drikke. Vært litt hardhendt med magen også for å prøve å vekke han, men ingen respons... Vurderer om jeg skal ringe føden for å være helt sikker :plystre:

Fikk et bittelite dult tilbake for en halvtimes tid siden, men så ble det stille igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ganske rolig i magen, men jeg har fått noen dult i ny og ne.

Driver å vurderer litt hva jeg skal gjøre i grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) her kommer en liten oppdatering fra meg.. Fikk ei skjønn jente søndag 30. :) etter 13 timers fødsel,var heldigvis alt over å verdens fineste skapning ute :) gled deg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) her kommer en liten oppdatering fra meg.. Fikk ei skjønn jente søndag 30. :) etter 13 timers fødsel,var heldigvis alt over å verdens fineste skapning ute :) gled deg 

Gratulerer så masse SMI :)

Fantastisk morro!

Takk for oppdateringen, og håper du storkoser deg med frøkna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søt L du har :hjerte: Du fortjener å bli skjempt bort litt vet du :strix:

Håper lille tassen har våknet nå? Det er vel kanskje ikke så mye som skal til før småttiser sovner, kanskje ;)

Du har nok allerede gjort noe med saken, kanskje, men ring til noen som har peil dersom du er usikker :Nikke: Ikke noe godt å gå rundt bekymret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 + 1 :hjerte:

Rent utslitt jeg :glare:

Det var jo en del lite liv i småen i gårkveld, så det ble jo selvfølgelig fokuset og tankene surret rundt dette hele kvelden. Rett før jeg skulle sove så fikk han hikke, så da kunne jeg sove med god tro :)

Våknet igjen og ruslet på do rundt 1, ingen dult når jeg kom tilbake til senga.

Ny tisserunde rundt 4 igjen.

Han våkner uten unntak hver gang jeg er på do en tur, og jeg får et lite dult eller flere før jeg sovner. Det har alltid vært min "billige forsikring" om natten om at alt er ok :)

Ingen reaksjon rundt 4 heller... Ble da enda mere bekymret. Ble liggende i 10 minutter å dytte på magen. Lå på høyre side og dyttet med venstre hånda og motsatt. Lå på ryggen og "ristet" han også. Fortsatt helt stille. Muse stille altså.

Såpass at jeg begynte å tenke på hvordan livet ville bli med et barn for lite i huset... :(

Stod så opp, drakk et kjempeglass med iskald juice og satte meg forran pcn.

Holdt på i 45 minutter totalt for å prøve å få noe respons fra han.

Til slutt fikk jeg noen små og svake dult i høyre hånda mi.

Utslitt og trøtt av bekymringene så fant jeg senga igjen... Sov noen timer før jeg stod opp :)

Har i hele dag gått å tenkt at dersom jeg ikke kjenner noe innen f.eks en time osv så ringer jeg sykehuset. Men så har det kommet et mini-dult som har utsatt det mere og mere....

Ordnet bryn og vipper på morgenen, og da kom det 2 små spark mens jeg lå på ryggen.

Kjøpte meg en stor og kald milkshake fra burgerking før bassengtrimmen! Iskald og sukker burde jo være genialt!

Han våknet litt under bassengtrimmen :danse:

Fikk noen spark i sia fra han da, men ikke like mye som det pleier å være...

Etter bassengtrimmen var det svangerskapskontroll hos legen.

Blod, urin og blodtrykk var helt greit. Ikke noe å utsette på der i heletatt.

Snakket litt med henne omkring at han var blitt så rolig og at jeg hadde prøvd 1 tablett av den allergimedisinen. Hun søkte opp all info om den medisinen. Viser seg at det er en medisin som taes opp i morkaken ja, og den bruker en god tid på å komme ut av kroppen/morkaka igjen. Den har best effekt 3 timer etter at man tar den og etter 12 timer har den kun halvert mengden stoffer i morkaken. Hun trodde at det var veldig mulig at han var så rolig pga medisinen. Men hun ønsket at jeg kontaktet poliklinikken for en sjekk for sikkerhets skyld. Likevel om hun fant puls og han virket ok for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter legebesøket ringte jeg poliklinikken. Fikk beskjed om å komme inn en tur :)

Ble sittende 45 minutter med slikt bånd over magen som registrerte hjertelyden hans og sammentrekninger i livmoren. På 45 minutter markerte jeg for 6 bevegelser.. Det er ikke masse altså :vetikke:

De fant så ut at de ville ta en UL for å sjekke litt mere.

Ultralyden gikk greit den, han ligger med hodet ned og ryggen ut mot venstre i magen min. De målte størrelsen hans og jeg fikk vite hva vekten hans er på nå. Nå i dag veier han 3500 g og ligger ca 10% over vekstkurven mente de. Det er helt normalt :)

Fikk også sett testiklene igjen, så det er fortsatt ingen tvil om kjønnet :fnise:

Hun printet også ut et bilde av ansiktet hans, så tilnærmet som han tilot et bilde da, var ikke særlig villig til å vise seg fram, som vanlig :fnise:

3812.jpg

Ser ikke det veldig tydelig, men det er munnen hans, neseborene og venstre øye :hjerte:

Ser nesten ut som en liten Michael Jackson-nese :laugh: DET håper jeg ikke han får gitt... Sånn overoperert og flate neseborer :fnise:

Etter UL måtte jeg prate med en lege på poliklinikken.

Hun mente at pillene ikke skulle påvirke han i heletatt og trakk bare litt på skuldrene om hvorfor han hadde roet seg ned...

Legen min fant jo fort ut at når jeg har passert 12 timer (kl 15 i dag) så ville aktiviteten ta seg opp igjen, og det har det jo.

Rart at poliklinikken ikke var mere åpen for at det kunne være medisinen? Er jo eneste endringen som har skjedd det siste døgnet.... :vetikke:

Ble bare enig med de om at jeg prøver å ikke bruke medisinen ettersom jeg føler selv at det er årsaken. Kun dersom kløen blir kjempeille...

Er vel det jeg konkluderte med selv også ;)

På vei hjem ringte L og sa at han og moren hans stakk en tur på Mac Donalds for middag. Jeg kjørte heller hjem ;) Sliten og orket ikke å være med på sosialt nå...

På vei hjemover har småen vært snill med mora si igjen og sparket masse :danse:

Så nå er jeg sliten etter det siste døgnet med bekymringer og lite søvn.... :bond:

Natta! :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken medisin er det du har fått? Jeg har en sånn gammeldags med varselstrekant selv som jeg kan ta ved behov, men her tror jeg knotten har påvirket allergiene mine i positiv retning så jeg reagerer ikke på noe lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken medisin er det du har fått? Jeg har en sånn gammeldags med varselstrekant selv som jeg kan ta ved behov, men her tror jeg knotten har påvirket allergiene mine i positiv retning så jeg reagerer ikke på noe lenger....

Heisann.

Jeg fikk noe som heter Polaromin. Jeg har aldri hatt noen allergier, så vet ikke hvordan man skal eller kan reagere på de egentlig :fnise:

Supert at knotten gjør at allergiene dine ikke er lite framtredende lengre! Håper det vedvarer etter fødselen din også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Lille småen i magen har vært snill og dultet i magen titt og ofte de siste timene :laugh:

Nå er L på butikken og handler mat til helgen. Håper (og tror) at han har med en sjokolade til meg hjem igjen ;) tihi!

Imens sitter jeg å ser på bryllups-serier på tvn og drømmer meg bort :fnise:

ENN om han kunne fridd og vi kunne giftet oss da?!?!

Akk og sukk, det ville vært fantastisk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 + 2 :hjerte:

Fått sove en god del i natt :)

Småen har vært sitt vanlige jeg igjen og gitt et dult når jeg har vært oppe på do i natt :danse:

Deilig å kjenne at han er tilbake i normal rytme igjen!

Våknet rundt 07 og fant ut at jeg var alene i sengen. Altså TV på :fnise:

Så på tv en halvtimes tid før L kom snikende tilbake. Hadde dusjet og fått vasket dusjen i samme slengen når han først var der inne.

Ble så vi så tv en liten times tid før jeg laget frokost til å spise på senga :)

Etter frokost på senga ble det tv litt til før litt kvalitetstid sammen :fnise:

Deilig med en lazy-lørdag :danse:

Tror det var en gubbe som satte godt pris på å bli vartet opp også. På alle mulige måter :fnise:

Ble mye kosing og slikt etter hvert, men merker at magen er myyyye i veien.

Får liksom ikke til å komme så tett intill hverandre for å kysse masse og slikt.

Merker forsåvidt at stakkaren (L) blir litt frustrert av manglende sex for tiden også, men de gangene vi prøver oss på det så kjennes det bare så rart ut der nede. Antar at det er fordi jeg har så mye vann i kroppen....

I tillegg er det litt rart å ligge å kose med karn og få et spark rett i ribbeina liksom.... :vetikke:

Ødelegger litt av stemninga....

Nå har jeg kidnapet en stor tskjorte av gubben og ei gammel malebukse jeg elsker :fnise:

Ser ut som en skikkelig raring, men det var deilig med løse klær som ikke klemmer over alt.

Merker at klesskapet er minimalt for tiden gitt.... :grine:

Alle de fine gravidklærne mine passet jo supert fram til forrige uke, nå kjennes alt ut som om det klemmer her og dær. Merker masse at lår, rumpe og mage har eksplodert av vann og er ekkelt....

Får bare holde ut noen uker til nå :)

Så håper jeg (kryss fingrene for meg) at de første kg med vann forsvinner slik at klærne passer bedre igjen :)

Bra jeg ikke skal bort så mye om dagene. Ingen som bryr seg om jeg ser ut som ei vaskekjærring her hjemme... Og de 2 buksene jeg har som er "ok" i utsendet kan jeg alltids spare til å bruke på de dagene jeg må avgårde til basseng eller fysio.

Sålenge jeg har rent hår og fine negler så tror jeg at det skal gå helt fint ;)

Og for L sin del så er han fornøyd så lenge jeg har musefletter en gang i ny og ne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Jeg fikk noe som heter Polaromin. Jeg har aldri hatt noen allergier, så vet ikke hvordan man skal eller kan reagere på de egentlig :fnise:

Supert at knotten gjør at allergiene dine ikke er lite framtredende lengre! Håper det vedvarer etter fødselen din også :)

Det er de jeg har også.... Rart egentlig, for de sier jo at disse "gammeldagse" allergimedisinene er trygge å bruke under svangerskap. Men hvis de gjør mor trøtt er det vel ikke så unaturlig at de gjør knøtt trøtt også.... Jeg har heldigvis bare måttet ta dem to ganger i løpet av svangerskapet, og da har det vært for å unngå rimelig kraftige reaksjoner. Så regner med det har gått greit :)

Sålenge jeg har rent hår og fine negler så tror jeg at det skal gå helt fint ;)

Og for L sin del så er han fornøyd så lenge jeg har musefletter en gang i ny og ne :fnise:

Haha, museflettefan!! Det er kult når de er så enkle å glede da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg antar at når mor blir trøtt av de, så påvirker de knøttet også ja :)

De er jo absolutt trygge å bruke og skader ikke småttet i magen, bare gjør de litt trøtt kanskje?

:fnise:

Mannfolk er enkle sjeler til tider :laugh: haha!

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: Hjemmelaget pizza og filmkveld med kjæresten :hjerte:

Kan ikke bli mye bedre enn det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her nærmer det seg termin ser jeg! Jeg også skal føde på St. Olavs, så jeg gleder meg til å høre din opplevelse rundt det å føde der når det tid kommer ;)

Ser du har vært på barselkurs (fødekurs?) kan jeg spørre om hvor og hvilket kurs du har vært på? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer det seg termin ser jeg! Jeg også skal føde på St. Olavs, så jeg gleder meg til å høre din opplevelse rundt det å føde der når det tid kommer ;)

Ser du har vært på barselkurs (fødekurs?) kan jeg spørre om hvor og hvilket kurs du har vært på? :biggrin:

Fødselskurs var jeg og sambo på ja :)

Via jordmor på helsestasjonen. Jeg hører til Saupstad helsestasjon sin jordmortjeneste, og de har kurs hver mnd.

Dersom du går til jordmor så spør om du får delta på et fødselsforbredende kurs via dem. Det er som regel fra 8 -15 en dag og er en gratis tjeneste på lik linje som jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 + 3 :hjerte:

Altfor lite søvn i natt :vetikke:

Våknet rundt 4 og var lys våken! Surfet nett og spilte litt på tlf før jeg sovnet igjen rundt 7-8tiden...

L våknet rundt 9 og da var det bare å stå opp gitt :plystre:

Det eneste fornuftige som er blitt gjort i dag er å se tv, dusje og ordne meg :fnise:

Det har åpnet en TGI Fridays i tr.heim nå, så vi tenkte å snike oss dit for å se om de har noen ledige bord til oss :)

Hører mye bra om dem iallefall!

Og vi vet jo aldri helt når neste gang vi kan ut for å spise er :fnise:

Stor sjanse for at det er fullt der dog, så vi får se hva det blir til :)

Jeg har iallefall fått på meg en fin kjole og ordnet meg slik at jeg føler meg vel!

Det i seg selv er en liten bragd akkurat nå når alt er tungt og ekkelt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...