Gå til innhold

Hvorfor er Iphone så populært

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor Iphone er så populært når Samsung galaxy kommer best ut i tester, både på mobiltelefoner og nettbrett....

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Man kan si mye rart om Apple, men de kan markedsføring.

• Liker 7
Skrevet

Markedsføring samt at en del av Apples kjøpere er en trofast tilhengerskare, mange har vært med siden åttitallet og Apple har vært tålelig flinke til å ta vare på disse. Ellers ble jo Iphone populær siden det i praksis ble den første touch telefonen på markedet. I disse dager vil jeg vel egentlig si touch telefoner er populære på tvers av produsenter.

Skrevet (endret)

De som kjøper Apple-produkter er en egen mennesketype. De skal ha iPhone, mac, iPad osv fordi det er Apple, ikke fordi det nødvendigvis er best. Akkurat det vet de gjerne fint lite om, de vet bare at de skal ha et epleprodukt.

Det er gjerne Apple-brukere som "aldri skal ha noe annet". Fint at de er fornøyde, men aldri noe annet enn Apple?

Vi som velger andre merker velger gjerne det som til enhver tid er det beste alternativet, som stort sett aldri er levert av Apple. Jeg har Windows på dataen og Android på telefonen.

Neste gang kan det fort bli Chrome OS og Windows Phone, eller noe helt annet som ikke har kommet på markedet ennå. Man følger med, man velger ikke i blinde pga en idé om at Apple er det "kuleste" og mest moderne.

Det som er mest skremmende av alt er at Apple-brukere omtaler produktene sine som iPhone, iPad, mac osv, istedenfor telefon/mobil, nettbrett og PC/data. Hva slags markedsføring er det Apple driver med for å oppnå dette? Virker uansett som at Apple-brukere er veldig lett påvirkelige, sammenlignet med oss andre.

Endret av PRT
  • Liker 9
Gjest Consensio
Skrevet

Jeg valgte iPhone fordi jeg syns den passer meg.

Har ingenting i mot andre merkevarer, men jeg syns iPhonen har et oppsett som passer meg godt osv.

Jeg har også en macbook fordi jeg liker det rett og slett, men jeg har hatt (og har) plenty av andre laptoper og PCer også, så det er ikke slik at jeg velger Apple produkter kun pga navnet eller markedsføringen deres.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjøpte mp3-spilleren som var best i test. Den varte et år. Deretter ble jeg overtalt til å kjøpe ipod, og den har så langt vart i 3-4 år uten problemer. Når jeg skal kjøpe smarttelefon kommer jeg til å kjøpe iphone, fordi jeg kjenner folk med andre smarttelefoner som stadig må på verksted med sine, mens de jeg kjenner som har iphone har ikke hatt noen problemer med sine de 3-4 årene de har hatt dem. Så for min del kommer det av erfaringer og andres erfaringer. Det er ikke sikkert at erfaringene vi har gjort oss stemmer med virkeligheten, men jeg kjenner en slags trygghet når det kommer til Appleproduktene, og kommer derfor til å velge iphone.

Kan for ordens skyld legge til at jeg bruker bare pc og jeg har ikke ipad.

• Liker 2
Skrevet

Eg har Mac fordi professorane og universiteta eg gjekk på kun brukte Mac, og Mac og pc er ikkje 100% kompatible, så på PhD nivå vart det rett for meg med Mac. På jobb no bruke eg pc, og den neste laptopen eg kjøpe blir nok pc, grunna pris og kompabilitet med det eg driv med no. Så ikkje alle som brukar Apple e heilt verdsfjerne!

• Liker 2
Skrevet

De som kjøper Apple-produkter er en egen mennesketype. De skal ha iPhone, mac, iPad osv fordi det er Apple, ikke fordi det nødvendigvis er best. Akkurat det vet de gjerne fint lite om, de vet bare at de skal ha et epleprodukt.

Det er gjerne Apple-brukere som "aldri skal ha noe annet". Fint at de er fornøyde, men aldri noe annet enn Apple?

Vi som velger andre merker velger gjerne det som til enhver tid er det beste alternativet, som stort sett aldri er levert av Apple. Jeg har Windows på dataen og Android på telefonen.

Vel...nå er det vel ikke bare fordi idioter velger Apple at de nå er verdens største selskap - og i tillegg har verdens sterkeste merkevare.

Kilde HER

Jeg tror man må evne å se større på det enn som så. Det blir bare naivt.

Kombinasjonen av god og sterk merkevarebygging, brukervennlighet, design og solid byggekvalitet er blant årsakene.

Alle tenkende mennesker skjønner at det finnes teknisk bedre produkter, men det bryr de færreste seg særlig om.

En KIA eller SsangYoung kan ha svært gode tekniske spesifikasjoner og mye utstyr for lite penger. Likevel selger Volkswagen Golf mer - mye mer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte iPhone nå i høst, jeg kjøpte den fordi jeg hadde blitt anbefalt det av andre som hadde det. Så både samboer og jeg kjøpte hver vår. Vi er veldig godt fornøyd, begge to :)

• Liker 1
Skrevet

Vel...nå er det vel ikke bare fordi idioter velger Apple at de nå er verdens største selskap - og i tillegg har verdens sterkeste merkevare.

Flertallet av de som velger Apple er nok idioter, men Apple selger heldigvis ikke søppel så helt feil blir det ikke med Apple heller :)

Skrevet

Man kan si mye rart om Apple, men de kan markedsføring.

Og design. Mye av pengene ligger der.

Selv er jeg helt klart et pc-menneske, men Macbook Pro har faktisk utrolig bra innmat, i motsetning til de fleste andre Apple-produkter som er "ok". Pro var faktisk den eneste laptopen på markedet som kunne gi meg det jeg ønsket av specs og ytelse, og det var et godt valg. Jeg tok meg dog bryet og avinstallerte osx til fordel for Windows 7, først daværende maskinen komplett ;)

• Liker 1
Skrevet

For min del fordi jeg hadde mac fra før og tenkte jeg ville slippe en del krumspring med synkronisering hvis jeg valgte iPhone i stedet for en eller annen androidtelefon. Litt av poenget mitt var nemlig at jeg ville synke kalenderfunksjonene på en smertefri måte.

Hadde det ikke vært for det så hadde jeg faktisk mest lyst på androidtelefon da jeg kjøpte. ;)

Ettersom jeg har lest meg litt opp på emnet så er jeg imidlertid glad for at jeg valgte iPhone av en annen grunn også: størrelsen. Samsungene er jo digre og jeg vil ikke ha en slepbar mobil. Hadde vært sjeleglad om iPhone hadde vært litt mindre faktisk, men nå er jo den en av de minste smartmobilene.

Skal jeg se film, så velger jeg TV skjermen any time, så jeg trenger ikke gigastørrelse på mobilskjermen.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor Iphone er så populært når Samsung galaxy kommer best ut i tester, både på mobiltelefoner og nettbrett....

Fordi man ofte tror originalen er best.

Skrevet

Fordi man ofte tror originalen er best.

Må nesten legge til at det var den også da jeg kjøpte i forfjor. Samsung "tok av " i markedet en bra stund etter at jeg hadde kjøpt min. (Ikke at det ville endret på valget uansett, ettersom hovedgrunnen altså var problemfri synking med hjemmemac'en)

Skrevet

Cata; Sony Ericsson'ene har noen små modeller! Har bla. den lille, snertne Xperia Neo :D Den er vel av de minste blant dem som ikke er mini :D Ikke at du skal skylle iphonen din ned i do da.... :sjenert:

Iphone er vel moderne? Ellers har de et design som er tiltrekkende, har tidligere (kanskje enda?) hatt best utvalg av apps... og det finnes mye mer stæsj som fargerike deksler og andre ting til iphone enn andre telefoner. Tror nok det siste appellerer særlig til tenåringer og jente-jenter. Men kan jo ta feil.... :popcorn:

Skrevet

Cata; Sony Ericsson'ene har noen små modeller! Har bla. den lille, snertne Xperia Neo :D Den er vel av de minste blant dem som ikke er mini :D Ikke at du skal skylle iphonen din ned i do da.... :sjenert:

Jepp, men jeg hadde litt styr med å få min gamle Nokia til å synkronisere adresselista mot mac og jeg tror ikke det er veldig mye lettere med Sony.

Jeg fikk da også en uplanlagt forenkling da iCloud kom, siden synkronisering av adresseliste og kalender ++ nå fikser seg selv.

Skrevet

Markedsføring samt at en del av Apples kjøpere er en trofast tilhengerskare, mange har vært med siden åttitallet og Apple har vært tålelig flinke til å ta vare på disse. Ellers ble jo Iphone populær siden det i praksis ble den første touch telefonen på markedet. I disse dager vil jeg vel egentlig si touch telefoner er populære på tvers av produsenter.

Tror det var en av LGs mobiler som var først med touch i Norge. Jeg kjøpte min LG Prada for snart 5 år siden. Den har touch, og jeg bruker den fortsatt.

Gjest CarolineS
Skrevet

Jeg velger iPhone framfor android pga brukervennlighet :) Skal sies at det er en samsung-something med android jeg har nå, og det er helt greit. Synes det er litt oppskrytt.

Skrevet

Tror det var en av LGs mobiler som var først med touch i Norge. Jeg kjøpte min LG Prada for snart 5 år siden. Den har touch, og jeg bruker den fortsatt.

For moro skyld sjekket jeg wiki. Viser seg at de hadde en mobil med touchskjerm på markedet i 1994 (!). Men bare i USA da. Stiv pris, dog, 899,- 1994 dollar for dette rammelet her.

Skrevet

Design

Markedsføring

Egen erfaring teller mer enn andres

Status

Tilgjengelighet

Faste tilhengere

Selv har jeg iPhone fordi det er den eneste smarttelefonen min arbeidsgiver deler ut og supporterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...